Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kysymyksiä reppureissauksesta

reputon

Hei kaikki reppureissausta monessa maassa harrastaneet!Olen lukenut täällä että porukat ovat vain ottaneet lentolipun jonnekin päin maailmaa ja sieltä sitten pomppineet eri maihin miten on mieli milloinkin tehnyt.Kuinka nuo rajamuodollisuudet hoidetaan kun joihinkin maihin tarvitaan vain passi ja joihinkin myös viisumi niin hommaatteko viisumeita eri maihin jo suomessa vai vasta kun olette matkalla ko maahan ja miten se siellä paikan päällä mahdollisesti tapahtuu??Kuulostaa varmaan tyhmältä, mutta itse olen kyllä aika aloittelija näissä hommissa.Siis jos olen vaikka thaimaassa ja haluan sieltä intiaan..mistä hommaan viisumin thaimaassa??Vai lennänkö thaimaasta intiaan ja heiluttelen siellä passia että tartteis viisumin??Itse kun olen ollut vain valmismatkoilla niin eipä ole juuri moisia tarvinnut ajatella.Auttakaa tyhmää tiedotonta kokeneet konkarit!!Ja kaikki muukin tarpeellinen tietoreppureissaukseen otetaan vastaan mielellään.Itse vasta olen suunnitteluasteella,mutta toivoisin että joskus uskaltaisin myös matkaan.

4

1003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokee enemmän

      Yleensä viisumin saa rajalla. Se täytyy aina tarkistaa etukäteen. Esimerkiksi jos menet Thaimaa - Laos -Vietnam - Kambodja -Thaimaa, niin saat viisumin rajalla. Siis ei mitään etukäteistyotä vaan senkun jonon päähän rajalla. Täytät kaavakkeen ja maksat hinnan esim 20$. Saat leiman passiin.

      Mutta mainitsemassasi tapauksessa Intiaan Thaimaasta käsin sinun täytyy hankkia viisumi Bangkokin Intian lähetystosta. Se kestää muutaman päivän se käsittely ja viisumi on voimassa siitä myontämispäivästä 6 kk. Vasta sen jälkeen voit ostaa lentolipun. Eli jo se matkatoimistovirkailija tarkistaa viisumisi. Eli menetät ehkä viikon oleskeluajasta siinä.

      Reippureissaus on mielenkiintoista, koska tapaat ihmisiä aivan eri tavalla. Ja ne pienet vaivat bussimatkojen ja junamatkojen suhteen on lisämausteita, joista jää mieleen vain hyvät puolet. Esimerkiksi menin Thaimaassa katsomaan elefantteja (Chiang Maissa) ja maksoin matkasta 40 c kun valmiin paketin ostaneet maksoivat 20 e. Oli vaivalloista loytää kulkuvälineet, mutta se helppo matkantapa oli turhan kallis. Ja samalla näin millaista oli pienessä kyläkaupassa ja millaista elämää siellä on. Ja juttelin mennnen tullen mukavan mansikkakauppiaan kanssa. Kävelin kylätietä pitkin. Ne jäi niiltä kokematta, jotka tulivat sinne isoilla busseilla ja lähtivät saman tien pois. Heidän reissu oli helppo eikä heidän tarvinnut kysellä mitään.

      Eli tarvitset englannin kielen taitoa. Ja Intiassa ihmiset osaavat hyvin englantia. Thaimaassa on joskus vaikeaa.

      • reputon

        ..asiallisesta vastauksesta.Sehän se aina pelottaa että riittääkö tuo oma kielitaito,kun se ei nyt ihan parhaimmasta päästä ole.Ehkä joskus uskallan lähteä...


      • mikään kielinero
        reputon kirjoitti:

        ..asiallisesta vastauksesta.Sehän se aina pelottaa että riittääkö tuo oma kielitaito,kun se ei nyt ihan parhaimmasta päästä ole.Ehkä joskus uskallan lähteä...

        pärjätäkseen maailmalla! Mutta nokkeluutta ja kekseliäisyyttä ei lueta viaksi.

        Kuten edellisessä vastauksessa kerrottiin, niin viisumikäytännöt vaihetelevat maittain. Paras tapa saada tietoa viisumiasioista, on ottaa yhteyttä kohdemaan suurlähetystöön tai konsulaattiin - usein viisumikäytäntö selviää jo ko. maan edustuston nettisivuilta.

        Ei kun reppua selkään ja menoksi! Itsellänikin taas polttelee jalkapohjissa...


    • noin tekee...

      Useimmat kuitenkin päättävät etukäteen mihin maihin on menossa ja tutustuu kirjallisuuden kautta kohteisiin jo etukäteen. Samalla tietysti kannattaa etukäteen selvittää eri maiden viisumikäytännöt ja rokotukset yms asiat. Omassa tuttavapiirissäni ei kukaan ole tuosta noin pomppinut mihin maahan vain sattuu tekemään mieli. Reppureissaustakin voi siis suunnitella, etenkin ensikertalaisen kannattaa hieman etukäteen selvitellä asioita. Pallontallaajien sivuilla on hyviä vinkkejä kokeneilta reissaajilta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe