Apua! Väsyttää , mutta uni ei tule millään. Ja tämä on tuttuakin tutumpaa.Mikä neuvoksi ? Tämä on kyllä ollut jo lapsesta asti vaivana etten saa nukutuksi kuin 4 tuntia yössä. Nyt on 3.s yö kun en ole nukkunut lainkaan . En muuten jouda päivälläkään nukkumaan. Vastustan lääkkeitä , luonnon lääkkeitä en , mutta niistä ei ole tietoa.
Ei tule uni
19
792
Vastaukset
- Poti
Pieni annos sitä antaa unen.
- Uneton
Kiitos vinkistä. Minä kylläkin olen näitä viski sieppoja. Antaako saman tuloksen?
- Nimetön
Uneton kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Minä kylläkin olen näitä viski sieppoja. Antaako saman tuloksen?
Terv
-Poti-
- aamun virkku
Siellä on joskus seuraa tähän aikaan. Kova viskin kulutus ei liioin auta unta tulemaan kuulema.
- ja liikunta,
aivotoiminta jne. Jos päivällä ei itseään yhtään rasita toisinsanoen torkkuu päivät (tarkoitan nyt työelämästä jo pois olevia, vaan torkutaan siellä työpaikallakin) eipä ihme, että elimistö unta ei kaippaakkaan. Ylös, ulos ja lenkille, hyvä ohje ja iltasella kannattaa ateriallaan syödä vain riisiä, pastaa, syödä ne särpimet lounasaikaan. Ja jättää kahvinlitkimisenkin aamutuimalle, senjälkeen teetä ja vettä. Tässä vähän neuvoa, tietysti, jos harmittavia, monimutkaisia asioita nuppi täynnä ja parisuhdeasiat päin upottavaa suota, ne pitänee jokaisen henkilökohtaisesti pois hoidella, jos kykenee. Mutta liikunta, hikipintaan treeni, selvittää oloa aivan kummasti ja voipi uni tulla silmään ihan huomaamattomasti, ettei kerkiä vastaantapella ; /
- Uneton
ja liikunta, kirjoitti:
aivotoiminta jne. Jos päivällä ei itseään yhtään rasita toisinsanoen torkkuu päivät (tarkoitan nyt työelämästä jo pois olevia, vaan torkutaan siellä työpaikallakin) eipä ihme, että elimistö unta ei kaippaakkaan. Ylös, ulos ja lenkille, hyvä ohje ja iltasella kannattaa ateriallaan syödä vain riisiä, pastaa, syödä ne särpimet lounasaikaan. Ja jättää kahvinlitkimisenkin aamutuimalle, senjälkeen teetä ja vettä. Tässä vähän neuvoa, tietysti, jos harmittavia, monimutkaisia asioita nuppi täynnä ja parisuhdeasiat päin upottavaa suota, ne pitänee jokaisen henkilökohtaisesti pois hoidella, jos kykenee. Mutta liikunta, hikipintaan treeni, selvittää oloa aivan kummasti ja voipi uni tulla silmään ihan huomaamattomasti, ettei kerkiä vastaantapella ; /
Kiitos vastauksestasi! En kyllä lipitä sitä viskiäkään kovin usein , joskus otan , joskus en. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Ja kahvia en juo lainkaan! Tuo on kyllä totta , että liikkua täytyisi huomattavasti enemmän. Taidan olla laiskan puoleinen siinä asiassa , mutta koetetaan ja katsotaa mitä tapahtuu.En ole huomannut torkkuvani töissä(kuinkas sen huomaisinkaan , jos olen torkuilemassa?)Ruoka on minulla aina kevyttä , ja seka ruokia en syö. Heippa.
- uneton
ja liikunta, kirjoitti:
hei taas. Unohdin kertoa , että voi olla syynsä silläkin , että lapseni on muuttanut pois kotoa.Ja vieläpä ulkomaille , tapaamme silti usein. Siis, hän on kyllä aikuinen ihminen , mutta silti on haikea olo.Ja huoli, kuinka hän pärjää isossa pahassa maailmassa ilman minua.Parempi puolisko ei ole koskaan kotona , on noita menoja hirveän paljon. Joten joudun olemaan yksin suurimman osan aikaa...Sitä sitten , huomaan nyt , mietti kaikenlaisia asioita , turhiakin. Kiitos neuvoistasi , uskon niistä olevan apua!Hei hei.
- Kulkuri...
Sauna iltasella ja nukut kuin tukki.
- uneton
Kiitos neuvoistasi! Saunon kyllä joka ilta , "olen suomalainen".Se liikunta puoli on kyllä huono , täytyy ottaa tavaksi , mutta se lähtö tuntuu niin vaikealta , mutta kun asiaan pääsee , niin siitä nauttii. Heippa!
- Otto-Vaan
Uni pöpöjä.Minä nukahdan yleensä heti jo kun petiin
alan kallistumaan, herään vasta aamulla.Herätys kellona toimii rakko.:)
Poikkeuksen tekee jos kahvia juon kello 19:a jälkeen.
Silloinkin auttaa vanha kikka.Vetää keuhkot ilmaa
niin täyteen kuin pystyy,.....pidättää hetken ja
puhaltaa rauhallisesti aivan tyhjäksi.
Kolme kertaa tämä ja uni alkaa maistamaan.- Uneton.
Laita vain niitä uni pöpöjä tulemaan , koetetaan sitäkin. Laittaisitko joskus klo 11.00 .Koetan myös sitä hengitys harjoitustakin Kiitos neuvoista.
- namisuku
...varmasti muutenkin (Lyhyillä YöUnilla pärjäävä)?
Jostai luin että 6h.ta olis vähintään oltava Unta vrk:ssa.
Unessakin on eri "laatua" on syvää unta, Rem-unta, ja kaikenmoista.
Ulkoilu, vähärasvainen sapuska ennen unille menoa, lämmin suihku, (kamomillaTee) ja lämmin maito-kaakao, UniSukat, Raikas-Puhdas vuode, Sopiva hämäryys, (Kehräävä kissa), apoteekin LuontaisNukahtamisRauhoittavat, Pitkäveteinen kirja...Nämä kaikki voivat auttaa uneen Pääsyä=D
Itselläni on Tosi hyvä (keino) päästä Ihanaan Suloiseen uneen...Jos (tunnet) minut, voit sen arvata;D
(En tässä viitsi siitä sen enempää, ettei Kenellekkään tule pahaMieli, mitä en tod. halua)
Uneliaita iltoja Sinulle ja Syvää unta:)- Uneton
Kiitos kivoista vinkeistä . Lupaan testata kaikki paitsi. maito ja kissa , en tunne joten en tiedä mitä tarkoitat , mutta tiedonhaluinen kyllä olisin ...Heippa.
- niukkanen
Uneton kirjoitti:
Kiitos kivoista vinkeistä . Lupaan testata kaikki paitsi. maito ja kissa , en tunne joten en tiedä mitä tarkoitat , mutta tiedonhaluinen kyllä olisin ...Heippa.
Vai onko varhaiseläkeläinen jäävi puhumaan iltasyönnin minimoimisesta.
Eli ruokailutottumuksilla on monille ratkaiseva merkitys myös unielämän korjaamisessa.
Jos täydellä vattalla mennään ihan elämäntapana goisimaan, sii tikittää tuleva terveysuhka.
Silloin ruuansulatusmekanismi joutuu duunaaman nukkuma-aikana. Ei hyvä.
Vähempikin uni virkistää enemmän kuin (paha paha) ylipainoisena. - namisuku
Uneton kirjoitti:
...Kiinnostuit (Univinkeistä) ja Oma Paras, Ihana Vinkkini jäi epäselväksi, niin "kipaise" GalleriaSivullani ja Lukaise osio Namisuku sanoo:)
Sieltä varmasti Löydät Sen..heh;D
Heips Vaan:)
- hepuli
Tunnen tilanteen, josta helposti kehittyy oravanpyörä. Rupeat jännittämään yhä enemmän unen tulemista, etkä pysty rentoutumaan lainkaan. Vaikka en yleensä helposti tartu lääkkeisiin, olen silloin tällöin käyttänyt unilääkkeitä. En jännitä unen tuloa yhtä paljon, kun tiedän, että parin unettoman yön jälkeen kuitenkin löytyy apua jos vointi on todella huono. Ja sitähän se on parin unettoman yön jälkeen!
Suosittelen siksi nukahtamislääkkeen hankkimista lääkäriltä - ja tietenkin erittäin maltillista käyttöä! Onnea matkaan!- Uneton
Kiitos vinkistä ! Yritän vielä kuitenkin ilman lääkkeitä , koska minä vierastan jotenkin vieraita aineita . En tiedä miksi. Olisinko kuunnellut liikaa kaikkia varoituksia koukkuun jäämisestä ? Ajattelen , että kyllä se uni tulee kun on tarpeeksi väsynyt. Hei hei ja vielä kerran kitti.
- hepuli
Uneton kirjoitti:
Kiitos vinkistä ! Yritän vielä kuitenkin ilman lääkkeitä , koska minä vierastan jotenkin vieraita aineita . En tiedä miksi. Olisinko kuunnellut liikaa kaikkia varoituksia koukkuun jäämisestä ? Ajattelen , että kyllä se uni tulee kun on tarpeeksi väsynyt. Hei hei ja vielä kerran kitti.
Ymmärrän täysin, minäkin olen aina yrittänyt minimoida kaiken lääkkeiden syönnin. Kauhistelen, kun mieheni (minun mielestä) pieneenkin kipuun heti vetää särkylääkkeitä! Minä kärsin kyllä jonkin aikaa, ennenkuin etsin purkista apua. Mutta toisaalta minusta tuntuu, että miehillä kipukynnys on matalampi kuin naisilla.
Kuultuani kahdelta lääkärituttavaltani, että uni on uskomattoman tärkeää terveydellemme, suostuin minäkin (erittäin maltilliseen) unilääkkeiden käyttöön. Nykyiset nk "nukahtamispillerit" ovat kuulemma niin pitkälle kehitettyjä, ettei niistä ohjeiden mukaan käytettyinä ole mitään vaaraa, eikä niistä tule riippuvaiseksi. Usein otan vain puolikkaan pillerin, ja sekin auttaa. Olisiko kyse placebo-ilmiöstä? No pääasia, että uni tulee.
Nukuitko viime yön? Minulla taas ollut kaksi oikein huonoa yötä, ja olo on vähän sekasin ja viluinen. Saattaa olla, että otan puolikkaan pillerin illalla, ellei uni tule luokseni!
Toivottavasti tämä ongelmasi ratkeaa sinulle mieluisalla tavalla! Onnea matkaan!
- vaivaa pidempään
mene lääkärille äläkä pullikoi jos sinulle määrätään joku lääkitys tai hoito. Valvominen on vaarallisempaa kuin kuvitteletkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743387
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662661Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611729
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351695
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601618