Otso vai Atso?

hukassa..

Kumpi olisi kivempi nimi, en osaa yhtään päättää :/ Otso olisi mielestäni hiukan ehkä parempi, mutta Atsokin on ihana, eikä niin yleinen.

Haluan suomalaisen, lyhyen ja "vanhan" nimen, joka ei ole liian erikoinen mutta ei myöskään tämän hetken muotinimi. Etunimessä ei myöskään saisi olla r-kirjainta. (itselläni oli pienenä r-vika, joten jos lapsi vaikka perii sen...)
Olisiko jotain muita ehdotuksia?

Toiseksi nimeksi olen ajatellut joko Ilmaria, Anteroa tai Kristiania.

11

2423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Kumpikin on ihan pontevia nimiä.

      Otso kuulostaa paremmalta, mutta vähän minua häiritsee sen "yhteys" karhuun...

      Otson/Atson toiseksi nimeksi olisi tuo Ilmari paras.
      Kristianin kanssa nimet ovat ihan eri paria :/

      • hukassa..

        Mietin ihan samaa, ettei Kristian oikein taivu noitten nimien kanssa, mutta kun se tulee suvusta niin sitäkin mietin. Että jos päädyn johonkin toiseen etunimeen, niin sitten tuo Kristian voisi olla hyvä.

        Mutta itselläkin tuo Otso Ilmari on ollut se vahvin vaihtoehto, joten saas nähä :)
        Mutta vaikea se on päättää, kun sitä nimeä ei oikeen voi jälkikäteen mennä muuttamaankaan..


    • Kukkakimppu I

      perisuomalaista nimeä Otso Ilmari. Minusta se on komea.

      Muita Otson ja Atson tapaisia ovat esim. Anssi, Asko, Eino, Esko, Ismo, Isto, Otto, Unto ja monet muut.

    • Jilla

      Otso on parempi. Tykkään kyllä Atsostakin, mutta en pidä assosiaatiosta atsoväreihin.

    • hmmm....

      Otso on karhu ja atso on väriaine. Kummallakaan tietysti ei ole mitään väliä, koska nimi on nimi eikä mikään karhu tai väri. Itseäni miellyttäisivät seuraavat:

      Atso Ilmari
      Otso Antero/Ilmari

      Kristiania en yhdistäisi kumpaankaan nimeen, ehkä Anteroa Atson perään (AA-yhdistelmä ei töksähtelee). Olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että houkuttaisi hieman enemmän tuo Otso, mutta Atso olisi harvinaisempi. Toisaalta, mikähän on todennäköisyys, että Otsojakaan sattuu vastaan.

      Myös Otto olisi mielestäni hyvä nimi. Tietysti sekin on nyt sitten pankkiautomaatin nimi. Mitenkäs Elmo?

      Elmo Kristian
      Otto Kristian/Ilmari

    • Hanna

      Atso Ilmari.

    • hukassa..

      Olen tuota Atsoa "maistellut", ja se alkaa kuulostaa ehkä sittenkin paremmalta :) Eli Atso Ilmari tulee pojasta, ainakin näillä näkymin. Toivottavasti ei mieli muutu viime hetkellä enää :o En ole kuullutkaan atsoväreistä, joten se ei itselleni tuo mitään sen tyylisiä assosiaatioita mieleen, Otso ehkä vähän epäilyttää tuon karhu-yhteyden takia, vaikka ihana nimi onkin...
      A:lla alkavat nimet miellyttävät muutenkin,ja tytöstä tulisi Alina, siis jos tytön joskus saisin :)

    • näin on

      Olen itse joskus inhonnut nimeäni, mutta en enää nykyään. Nykyään tuntuu tosi mukavalta olla Otso. Kahden mainoksen perusteella olen suorastaan ylpeä siitä, että nimeni tarkoittaa karhua. Nämä mainokset ovat Otso Metsäpalvelut -mainos sekä Marli Tarhurin marjakeitot -mainos.

    • vanhaketju

      Tämä on vanha ketju, mutta Otso on parempi.

      Kumpikin kuitenkin lyhyitä napakoita nimiä.

    • Otsolove

      Otso on loistava nimi niin miehekäs, lyhyt ja ytimekäs!

    • Virkeähkö

      Otso on paras pojan/miehen nimi! Ihana!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe