Taas alkoholista...

pölypussihousu

Voiko olla mahdollista että Hurghadassa hotellihuoneeseen ei saa viedä omia viinaksia vai onko tämä vain palstalla liikkuva villi legenda? Hullulta tuntuu että näin olisi, mutta pakko tiedustella onko joltain oikeasti "matkaeväät" takavarikoitu respassa.

10

2162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kraisse

      meiltä ei kyllä yhtäkään pulloa otettu pois eikä niistä edes mainittu mitään. juotiinkin omia viinaksia näkyvästi eikä kukaan puhunut mitään. meille sanottin samaa ettei omia viinaksia saa viedä mutta eipä nuita ne näyttänyt häiritsevän.

    • Toinen-

      Minne ne ihmiset luulee että ne viinat vietäis jos esim tax-freestä ostaa?
      Meillä ei ollut mitään kommenttia kun oli huoneessa viinaksia, ja yksi pullo tyhjeni matkan myötä.
      Urbaanilegendaa.
      Jossain luki että ei sais edes omia virvokkeitakaan viedä huoneeseen, mutta ei kertaakaan meitä ainakaan kollattu, ja mites muuten lasten kanssa pärjäis?

      • "Minne ne ihmiset luulee että ne viinat vietäis jos esim tax-freestä ostaa?"

        Niinpä! Ja toki joskushan ne turistienkin kassit koluavat, mutta kun sen tekevät niin kovin pintapuolisesti - vähän kassia auki eivätkä pengo mitään. Tätä tapahtuu lähinnä Kairossa suurissa virastoissa sekä Citystars-ostoskeskuksessa, Luxorissa kukaan ei ole koskaan halunnut katsoa kantamuksiini (hotelleissa tulee käytyä kahvilla, ostoksilla yms.)! Eivät ne täällä tällaisista asioista välitä, turisteista kun on kyse.

        Ja ellei näkyvästi kanna alkoholia, mistä ne tietävät mitä sulla laukuissasi on?


      • juttu tuo
        Laziza kirjoitti:

        "Minne ne ihmiset luulee että ne viinat vietäis jos esim tax-freestä ostaa?"

        Niinpä! Ja toki joskushan ne turistienkin kassit koluavat, mutta kun sen tekevät niin kovin pintapuolisesti - vähän kassia auki eivätkä pengo mitään. Tätä tapahtuu lähinnä Kairossa suurissa virastoissa sekä Citystars-ostoskeskuksessa, Luxorissa kukaan ei ole koskaan halunnut katsoa kantamuksiini (hotelleissa tulee käytyä kahvilla, ostoksilla yms.)! Eivät ne täällä tällaisista asioista välitä, turisteista kun on kyse.

        Ja ellei näkyvästi kanna alkoholia, mistä ne tietävät mitä sulla laukuissasi on?

        jos noin välinpitämättömästi suorittavat tarkastukset. Ei ne noissa paikoissa sinun viinojas etsi vaan jotain aivan muuta. Sinunkin turvallisuutesi tähden.


    • Olleet juuri

      Eli ostettiin viinaksia Hurghadaan ja nautiskeltiin niitä. Silloin, kun ei oltu paikan päällä niin yleensä laitettiin ne "kaappiin piiloon", vähän niinkuin kunnioituksesta heidän uskontoaan kohtaan sekä kun se virvokkeiden/ruokien tuonti hotelliin olisi vähän niinkuin kielletty.
      Hyvin toimi näin.

      • juoda saa...

        mutta humalassa ei saa olla, ainakin Sharmin ympäristön beduiinit vetelevät punotuilla nahkapiiskoillaan humalaisia kintuille. Se kun ei ole islamin mukaan sallittua.


      • pilvee
        juoda saa... kirjoitti:

        mutta humalassa ei saa olla, ainakin Sharmin ympäristön beduiinit vetelevät punotuilla nahkapiiskoillaan humalaisia kintuille. Se kun ei ole islamin mukaan sallittua.

        mutta yleisesti poltellaan yhtä sun toista. Niin että katsokaapa mitäteille tarjotaan kun luulette saavanne tupakkaa nuoret naiset...


      • Ei hetkään
        pilvee kirjoitti:

        mutta yleisesti poltellaan yhtä sun toista. Niin että katsokaapa mitäteille tarjotaan kun luulette saavanne tupakkaa nuoret naiset...

        Niin paljoa polteta pilvee kuin jossain muualla.
        Ja pilvihän on terveellisempää kuin viina.


    • Egyptinkävijä

      Ei kait mihinkään hotelliin saisi missään päin maailmaa viedä omia juomia. Laita ne juomat kassiin ja kävelet ovesta sisään. Eri asia on, mistä niitä Egyptissä saat (pl.olut).

      • Väärin.

        Omia juomia saa viedä kaikkialla hotelliin, niitä ei saa vaan nauttia siellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe