KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!!

Erkkimol.

Uskomatonta touhua Dna:lta. Lukekaa ja itkekää!

12.12.2007 minulle soitti Kolumbuksen myyjä, ja teki tarjouksin. Suostuin tarjoukseen ja vaihdoin 2 liittymääni Kolumbukseen.

18.12.2007 sain puhelun Dna:lta. Puhelussa tiedusteltiin vahihdon syytä ja kerroin saaneeni hyvän tarjouksen. Tämän jälkeen Dna teki saman tarjouksen ja kysyi haluanko jatkaa asiakkuutta. Vastasin että en halua, vaan kokeilen nyt tuota Kolumbusta miten toimii jne.

27.12.2007 ihmettelin miksi liittymä ei ole vaihtunut, soitin Kolumbukselle mikä mättää. Yllättäen Kolumbus ilmoitti että olen perunut tilauksen??? Sanoin että en todellakaan ole. Kolumbuksesta neuvottiin soittamaan Dna:lle.

Soitin Dna:lle ja selittivät aivan muuta, oli muka tapahtunut jokin virhe.

28.12.07 soitin kolumbukseen ja ilmoitin että tilaus uudelleen pystyyn.

TÄYSIN samanlainen tapaus sattui ystävälleni joka oli myöskin siirtymässä Kolumbukseen!

Dna on siis ilman minun suostumustani perunut oman ja ystäväni tilauksen???!!

Uskomatonta touhua, muuta en voi sanoa. Onko muille sattunut vastaavaa?

29

4544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaavan nämä

verkostomalliset ketkuilut.
      Sukulaiseni 76v. mummu oli houkuteltu myös tähän
      samaan kierteeseen. Hän ei muista allekirjoittaneensa mitään sopimusta, mutta vanha
      yhteys on poikki ja Dna:lta väitettiin, että suullinenkin sopimus pätee. Dna:n puh.korttia hän ei ole saanut. Hänelle ostettiin pre-paid väliaikaisesti. Nämä muut yhtiöt ovat jo hieman rauhoittuneet markkinoinnissaan, mutta Dna jatkaa tätä "verkostomarkkinatyyliään". Kuuluvuuskin on surkea Dna:lla.
      Tätä tyyliä noudattaen, Dna:lla on suunnattomat markkinat vanhainkodeissa.

• Guggeli

Sama homma oli siskollani kun yritti siirtyä Dna:lta Saunalahdelle.

Tehtiin siskon kanssa samaan aikaan siirrot ja saatiin muutaman päivän päästä molemmat soitot denalta missä yritettiin tivata miksi vaihdetaan ja yrittivät tarjota puheaikaa, mutta ei otettu koska saunalahdella on nyt noi ilmaiset puhelut. (lisäksi ei pätkääkään kiinnosta moinen väkinäinen tivaaminen! jos vaihdan niin vaihdan eikä se heille kuulu!!)

Oma liittymäni vaihtui kuitenkin normaalisti, mutta kun ei viikkoon kuulunut siskon liittymänvaihdosta mitään niin soitti hän saunalahdelle. Saunalahdelta kerrottiin, että siskolla olisi määräaikainen sopimus denalla ja ei voisi siksi vaihtaa?!?!?!?!?

Vittu mitä paskaa oli sillä siskolla ei tosiaankaan ollut mitään määräaikaista sopimusta koska en ole hänen koskaan sellaista antanut ottaa!!

Sisko soitti sitten denalle ja selvitti asiaa mistä kuulemma tuli vain jotain epämääräistä vastausta ja pahoiteltiin vahingosta.

Nyt on kuitenkin liittymän vaihto hänellä taas vetämässä ja maanantaina vaihtuu Saunalahdelle!!

Loistavaa toimintaa!!!

• Jussi1975

Minulle ja avovaimolleni kävi juuri samoin. Teimme tilauksen toiselle operaattorille. Dna:lta soitettiin n. viikon kuluttua takaisin ja tiedusteltiin vaihdon syytä. Tarjosivat puheaikaa jos jäämme asiakkaaksi. Kieltäydyimme molemmat ja sanoimme menevämme toiselle operaattorille. Noh, mitään ei pitkään aikaan kuulunut, jolloin soitimme uudelle operaattorille. Uusi operaattori vastasi että tilaus on peruttu. Ihmettelin miten voi olla mahdollista, sanoivat että pyyntö peruuttamiseen on tullut Dna:lta.

Soitin sitten Dna:lle ja kysyin mitä he ovat tehneet. Selittivät että on tullut jokin virhe (eivät suostuneet sanomaan mikä) sanoivat TAAS että jäämmekö asiakkaaksi jos teemme saman tarjouksen. SIIS voi "#¤####! Sanoin että edelleenkin haluan siirtyä uudelle operaattille. PISTE! Dna sanoi että sitten kannattaa ottaa yhteyttä muuhun operaattoriin! Huh huh!

Dna oli perunut siis myös meidän molempien liittymätilaukset ILMAN lupaa! Eivätkä edes suostuneet kertomaan miten se voi olla mahdollista!!!!

Pitäs ilmeisesti ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kysyä heidän kantaa tähän asiaan!

• pirppis
        Jussi1975 kirjoitti:

Minulle ja avovaimolleni kävi juuri samoin. Teimme tilauksen toiselle operaattorille. Dna:lta soitettiin n. viikon kuluttua takaisin ja tiedusteltiin vaihdon syytä. Tarjosivat puheaikaa jos jäämme asiakkaaksi. Kieltäydyimme molemmat ja sanoimme menevämme toiselle operaattorille. Noh, mitään ei pitkään aikaan kuulunut, jolloin soitimme uudelle operaattorille. Uusi operaattori vastasi että tilaus on peruttu. Ihmettelin miten voi olla mahdollista, sanoivat että pyyntö peruuttamiseen on tullut Dna:lta.

Soitin sitten Dna:lle ja kysyin mitä he ovat tehneet. Selittivät että on tullut jokin virhe (eivät suostuneet sanomaan mikä) sanoivat TAAS että jäämmekö asiakkaaksi jos teemme saman tarjouksen. SIIS voi "#¤####! Sanoin että edelleenkin haluan siirtyä uudelle operaattille. PISTE! Dna sanoi että sitten kannattaa ottaa yhteyttä muuhun operaattoriin! Huh huh!

Dna oli perunut siis myös meidän molempien liittymätilaukset ILMAN lupaa! Eivätkä edes suostuneet kertomaan miten se voi olla mahdollista!!!!

Pitäs ilmeisesti ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kysyä heidän kantaa tähän asiaan!

Tällaisissa asioissa kannattaa ilman muuta ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

Dna tuntuu muutenkin sitovan asiakkaan väkisinkin asiakkaakseen pitkäksi aikaa.

• Voi....V..u
        pirppis kirjoitti:

Tällaisissa asioissa kannattaa ilman muuta ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

Dna tuntuu muutenkin sitovan asiakkaan väkisinkin asiakkaakseen pitkäksi aikaa.

Minulle soitettiin Dna:lta marraskuussa ja kysyttiin, että haluanko jatkaa määräaikaisuutta.
        Samoin, että ehdottomasti en. Mutta kuinkas kävi.
        Yritin vaihtaa Soneralle, muuta oli kuulema määräaikaisuus päällä. Minulla on Dna onni
        ollut 3 vuotta ja aluksi oli vuoden määräaikainen.(se on edelleen). Minä en pääse pois ennen marraskuuta 2008. Minä sanoin, että sitä ei jatketa. Nyt ymmärrän, että mun liittymällä joku ääliö ulkoistettu firma tekee rahaa ilman minun lupaa. Myt tämä asia selkeni mulle. Että voi....

• Soneraan?
        Voi....V..u kirjoitti:

Minulle soitettiin Dna:lta marraskuussa ja kysyttiin, että haluanko jatkaa määräaikaisuutta.
        Samoin, että ehdottomasti en. Mutta kuinkas kävi.
        Yritin vaihtaa Soneralle, muuta oli kuulema määräaikaisuus päällä. Minulla on Dna onni
        ollut 3 vuotta ja aluksi oli vuoden määräaikainen.(se on edelleen). Minä en pääse pois ennen marraskuuta 2008. Minä sanoin, että sitä ei jatketa. Nyt ymmärrän, että mun liittymällä joku ääliö ulkoistettu firma tekee rahaa ilman minun lupaa. Myt tämä asia selkeni mulle. Että voi....

Miksi ihmeessä halusit soneralle dna:lta vaihtaa. Jos jaksaa vähän vertailla niin se heidän soita ilmaiseksi näille ja näille on kusetusta. Ensin maksat sen kalliinpina hintoina.

• ..........
        Soneraan? kirjoitti:

Miksi ihmeessä halusit soneralle dna:lta vaihtaa. Jos jaksaa vähän vertailla niin se heidän soita ilmaiseksi näille ja näille on kusetusta. Ensin maksat sen kalliinpina hintoina.

sinä kyselet tyhmiä?

• Hartza9

Itselleni kävi täsmälleen samalla tavalla ja myös joulukuussa. Myyjä on nyt soittanut minulle takaisin ja selventi hieman asiaa tuosa Dna:n "virheistä". On kuulemma tapauksia....

Teimme nyt sitten tilauksen uudelleen, katsotana miten tämän kanssa käy. Mikäli Dna peruu tämänkin tilauksen, otan välittömästi yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

• tekee monet

Tätä samaa näkyy tekevän myös Saunalahti sekä Elisa.Minulla liittymiä kummallakin operaattorilla ja yritin siirtää Tele Finlandille saaden vastatarjouksen. En moiseen suostunut ja kas kummaa, ei liittymä siirtynytkään vaan oli MUKA peruttu asiakkaan pyynnöstä. Vielä jos saman tekevät niin vien asian eteenpäin!

Ilmeisesti on jokaisella operaattorilla samanlaista.

• ggpprrss

näitä satuja. Ei mikään lafka pysy laittomalla toiminnalla pystyssä. Dna etuoikeus ei ole salatiedettä, vaan siitä tulee kotiin ilmoitus ja voi perua 2 viikkoa sen jälkeen.Etu on voimassa 1 vuoden. Jollei sitä uusita, se jatkuu toistaiseksi 1 kuukauden kerrallaan, eikä vuotta niinkuin joku väitti. Nää viisaat tyhmät ei tiedä mitä ovat tehneet eikä edes netistä tarkista OMIA
        asioitaan, vaan muka uhkailevat, että seuraavasta kerrasta asia menee...

• tehtävä
        ggpprrss kirjoitti:

näitä satuja. Ei mikään lafka pysy laittomalla toiminnalla pystyssä. Dna etuoikeus ei ole salatiedettä, vaan siitä tulee kotiin ilmoitus ja voi perua 2 viikkoa sen jälkeen.Etu on voimassa 1 vuoden. Jollei sitä uusita, se jatkuu toistaiseksi 1 kuukauden kerrallaan, eikä vuotta niinkuin joku väitti. Nää viisaat tyhmät ei tiedä mitä ovat tehneet eikä edes netistä tarkista OMIA
        asioitaan, vaan muka uhkailevat, että seuraavasta kerrasta asia menee...

Dna:n määräiaikainen etusopimus jatkuu automaattisesti vuoden jälkeen aina kuukauden kerrallaan, ellei sitä huomaa itse perua. Samaisesta syystä on liittymäni siirtyminen estynyt jo kaksi kertaa. Dna:n omilla sivuilla se ei näy voimassaolevana.
        Tyhmä kun olen, niin en ole huomannut tehdä peruutusta, kun siitä ei missään ollut mainintaa.
        No, onneksi asia on nyt kunnossa---vai olenkohan taas liian toiveikas....

• you'r so stupid
        tehtävä kirjoitti:

Dna:n määräiaikainen etusopimus jatkuu automaattisesti vuoden jälkeen aina kuukauden kerrallaan, ellei sitä huomaa itse perua. Samaisesta syystä on liittymäni siirtyminen estynyt jo kaksi kertaa. Dna:n omilla sivuilla se ei näy voimassaolevana.
        Tyhmä kun olen, niin en ole huomannut tehdä peruutusta, kun siitä ei missään ollut mainintaa.
        No, onneksi asia on nyt kunnossa---vai olenkohan taas liian toiveikas....

tulla...ai niin,mutta kun niissä on niiiiin paljon tekstiä ja pientä vielä...ei niitä jaksa lukia,nimi vaan papruun ja hellurei !!!

• ja valittamaan
    • näin on onpa näin

Kaikki operaattorit soittelee perään ja tekevät tarjouksia , jos aikoo vaihtaa operaattoria.

• ahneella on pas.... loppu

mutta muut operaattori antavat vaihtaa eivätkä peruuta asiakkaiden tilauksia ahneuksissaan.!

• jos jatkan dna lla.
        ahneella on pas.... loppu kirjoitti:

mutta muut operaattori antavat vaihtaa eivätkä peruuta asiakkaiden tilauksia ahneuksissaan.!

Suostuin jatkamaan mutta koskaan en saanut rahoja. Yritin vaihtaa uudelleen liittymän niin sekään ei onnistunut koska oli kytketty joku vuodensopimus. Melko reilua.
        No otin uudella numerolla liittymän soneralta.

• on se kumma homma

Tässäpä minun tarina.

Marraskuun alussa tein liittymätilauksen toiselle operaattorille.

2 päivää tilauksesta sain tekstiviestin uudelta operaattorilta, jossa ilmoitettiin tilauksen peruuntumisesta. Peruuntumisen syy oli määräaikainen sopimus nykyisen operaattorini kanssa.

Noh, otinpa sitten yhteyttä Dna:han ja tiedustelin mistä tämä määräaikainen sopimus on syntynyt? Asiakaspalvelija sanoi heti että nyt on määräaikainen sopimus poistettu, numeronsiirto onnistuu 2 viikon kuluttua. SIIS MITÄ? (en ole koskaan tehnyt ko. sopimusta. Tämän 12kk sopimus päättyi heti kun kysyin mikä tämä sopimus oikein on) Tässä vaiheessa asia meno jo hieman oudoksi.

Kysyin uudelleen mistä sopimus on ilmestynyt minulle ja mikä sopimus on kyseessä?

Asiakaspalvelija sanoi sen olevan Dna-etuoikeus. Kysyin milloin olen sen solminut, johon hän ei osannut vastata. Sanoin että jos minä olen sopimuksen solminut, täytyyhän teillä olla siitä tieto, eikö niin? Asiakaspalvelija sanoi että periaatteessa kyllähän se täältä löytyy kun etsii. Jouduin patistamaan että asiakaspalvelija etsii ko. sopimuksen.

Sopimus sitten pienen odottelun jälkeen löytyi. Kysyin päivämäärää jolloin olen allekirjoituksen tehnyt. Asiakaspalvelija sanoi että valitettavasti päivämäärää ei ole, sillä tämä on tekstiviestitilaus. No kysyin sitten milloin olen palvelun tilannut? Tähän sain sitten vihdoin päivämäärän, joka oli täysin tuulesta temmattu. Minulle väitettiin että ko. etuoikeus-sopimus näkyy myös laskuilla. Noh, selailin 5-6 viimeisintä laskua eikö yhdessäkään laskussa ollut mitään mainintaa ko. palvelusta.

Viimeiseksi kysyin, oletetaan sitten että olen sopimuksen vaikka tilannut, miten sitten ylipäätänsä on mahdollista purkaa määräaikanen sopimus tuosta noin vain?

Asiakaspalvelija vastasi että nämä on tälläisiä erikoistapauksia, jotka voidaan poistaa.

Siis mitä helvetin erikoistapauksia? Tarkoitetaanko erikoistapauksella tässä asiassa sitä, että olen asiakas joka ei koskaan ole sopimusta ottanut?

15 minuutin väännön seuraksena sain purettua sopimuksen jota en ollut koskaan tilannutkaan.

VIIMEISEKSI:

Mainitsin ylempänä että vanhoilla laskuilla ei ollut mitään mainintaa etuoikeus-sopimuksesta.

kuitenkin, saadessani viimeisen ns. "tasauslaskun" Dna:lta, oli siihen ilmestynyt Dna etuoikeus. Jota ei siis missään muussa laskussa ollut.

Että näin tällä kertaa.

• - - -

ottakaa ilmaiset puhelut keskenään..eihän sekään ole kuin vuoden MÄÄRÄAIKAINEN SOPIMUS, joka jatkuu kyllä vuoden, jos et muista perua!

• uskomaton firma

Vaihdoimme puhelinmyyjän kautta liittymiä Saunalahdelle hyvän tarjouksen perässä (sisärengas, ilmaset puhelut, ei määräaikainen)

Sain tekstiviestin että en voi vaihtaa sillä on määräaikainen sopimus.

Soitin Dna:lle ja kysyin että mikäs sopimus sielä muka on?

Välittömästi asiakaspalvelija sanoi että nyt se on poissa ja huomenna päättyy. Aika kummallinen yhteensattuma että olen muka tehnyt määräaikaisen sopimuksen, jota en ole koskaan irtisanonut, silti sopimus päättyi????

Vaihtoon olivat menossa 4 muuta talouden liittymää, jotka kaikki minun nimissäni. MYÖS näissä oli määräaikainen sopimus, vaikka käyttäjät olivat alaikäisiä eivätkä liittymän omistajia!

Aivan älytöntö toimintaa, muuta en osaa sanoa. Ikinä en enää Dna:lle mene kun kerran tällälailla minun selkäni takan toimitaan!!!!

• 2vsaunis
        - - - kirjoitti:

ottakaa ilmaiset puhelut keskenään..eihän sekään ole kuin vuoden MÄÄRÄAIKAINEN SOPIMUS, joka jatkuu kyllä vuoden, jos et muista perua!

Sen verran voin sanoa että ensinnäkin, mitä väliä on teenko vuoden sopimuksen vai en jos saan vuodeksi ilmaiset puhelut? Pidän sitä liittymää kuitenkin vähintään vuoden jos saan ilmatteeks rupatella...:)

Toiseksi, tunnustan että olen Saunalahden asiakas, minulla on vuoden määräaikainen viikonloppuetusopimus.

Kun sopimus oli päättymässä joulukuussa, sain ensin tekstiviestillä ilmoituksen että jos en peru sopimus jatkuu. Muutama päivä tämän jälkeen sain vielä normalin postin kautta ilmoituksen samasta asiasta. Juurikin näin tulee mielestäni toimia. Lähinnä ihmetyin itse kuinka hyvin tämä asia oikeastaan hoidettiin. Dna:n kanssa minulla ei tästä asiasta ole kokemuksia, joten siitä en voi myöskään puhua mitään.

Kauhulla saa vain lukea miten Dna:lla näköjään näitä asioita hoidetaan...

Onko kilpailu todellakin näin kovaa vai onko operaattorilla hätä kun väkisin ja laittomin keinon pidetään asiakkaasta kiinni. Yhdyn kyllä aikaisemman kirjoittajan kanssa siinä, että näitä tapauksia on sattunut niin paljon, että ei niitä kyllä enää vahingoksi voi määritella.

Mikäli minulle sattuisi vastaavaa minkä operaattorin kanssa hyvänsä, en epäröisi ilmoittaa kuluttaja-asiamiehelle. Ei siinä pitkäkään asiakkuus enää paljoa painaisi.

• SL1+SR
        - - - kirjoitti:

http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=2755

Sisärengas-puhelut ja tekstarit 0 € nyt myös nykyisille asiakkaille!

Tarjoamme nyt huiman Sisärengas-edun vuodelle 2008! Puhelut ja tekstarit viiteen valitsemaasi liittymään 0 €

Avaamalla uuden Saunalahti Ykkönen -liittymän tai Ykkönen 3G -palvelupaketin tilauksen yhteydessä Sisärengas-lisäpalvelun soitat Sisärengas-puheluita ja lähetät tekstiviestejä viiteen valitsemaasi numeroon vuoden 2008 loppuun asti hintaan 0 €/min/kpl. Sisärenkaan kuukausimaksu on 2 €/kk, jonka lisäksi et siis maksa puheluista ja viesteistä yhtään mitään!
        Uusien liittymien yhteydessä Sisärengas-palvelu ei
        ole määräaikainen.

Mikäli sinulla jo on Saunalahden liittymä, voit hyödyntää tarjouksen avaamalla vuoden määräaikaisen Sisärengas 12 kk -palvelun. Lue lisää

Sisärengas-palveluun voit liittää enintään viisi Saunalahden, Elisan tai Kolumbuksen liittymää. Palvelu on liittymäkohtainen, voit itse täysin vapaasti valita, mihin viiteen liittymään haluat soittaa maksuttomia Sisärengas-puheluita ja lähettää viestejä. Mikäli ystäväsi haluaa soittaa sinulle Sisärengas-puheluita, hän avaa palvelun omaan liittymäänsä.

Sisärengas-tarjous sisältää maksuttomia puheluita 3000 min/kk (yli menevät 0,039 €/min) ja tekstiviestejä 3000 kpl/kk (yli menevät 0,04 €/kpl) ja se on voimassa 31.1.2008 asti. Tarjous ei ole saatavissa Ykkönen Viikonloppuetu -puheaikatarjouksen yhteydessä.

Hyödynnä siis tarjous ja tilaa Ykkönen tai Ykkönen 3G heti!

• jokuvaaaan
        uskomaton firma kirjoitti:

Vaihdoimme puhelinmyyjän kautta liittymiä Saunalahdelle hyvän tarjouksen perässä (sisärengas, ilmaset puhelut, ei määräaikainen)

Sain tekstiviestin että en voi vaihtaa sillä on määräaikainen sopimus.

Soitin Dna:lle ja kysyin että mikäs sopimus sielä muka on?

Välittömästi asiakaspalvelija sanoi että nyt se on poissa ja huomenna päättyy. Aika kummallinen yhteensattuma että olen muka tehnyt määräaikaisen sopimuksen, jota en ole koskaan irtisanonut, silti sopimus päättyi????

Vaihtoon olivat menossa 4 muuta talouden liittymää, jotka kaikki minun nimissäni. MYÖS näissä oli määräaikainen sopimus, vaikka käyttäjät olivat alaikäisiä eivätkä liittymän omistajia!

Aivan älytöntö toimintaa, muuta en osaa sanoa. Ikinä en enää Dna:lle mene kun kerran tällälailla minun selkäni takan toimitaan!!!!

no voi itkuparku tähä ketjua :) menkää itseenne ja miettikää mitä sopimuksia teette tekstareilla tai muuten. ja sit menkää vaikka soneralle ja maksakaa aloitusmaksuja :P

• mollero
        jokuvaaaan kirjoitti:

no voi itkuparku tähä ketjua :) menkää itseenne ja miettikää mitä sopimuksia teette tekstareilla tai muuten. ja sit menkää vaikka soneralle ja maksakaa aloitusmaksuja :P

Kyllä rakkaalla lapsella ääni muuttuu kellossa kun koet saman kohtalon.

• sonerallajokymmenenvuotta
        mollero kirjoitti:

Kyllä rakkaalla lapsella ääni muuttuu kellossa kun koet saman kohtalon.

ruottalaisvetonen,ja aina niiden nössöjen kanssa helpommin pärjää kuin näiden idän MAFIOOSOJEN !!!

• todella toimiva

operaattori taitaa tällä hetkellä olla Sonera.

• Sonera jeje

Perustelusi? Itselläni on ollut Sonera kohta 10v.

Hieman yli 5 vuotta sitten Sonera oli kieltämättä hyvä. Tänä päivänä en voi sanoa samaa.

1. kohtuuttomat hinnat
        2. Kun asiakaspalvelussa vastataan, on palvelu hyvää, mutta yhteyttä ei vain tahdo saada, ei sitten millään. Arvosanaksi 6.
        3. Sitten tämä kuuluisa kuuluvuus. Joka näinä päivänä todellakin yliarvostettua. Emännällä on Elisa, joten "vertailuja" on todellakin tehty. Eroja kun ei tahdo enää löytyä, niin hyvin valitetttavaa kun se onkin Soneran kannalta. Näin se vain vuonna 2008 menee. Tilanne oli toinen 90-luvulla.

Tällä hetkellä en näe mitään järkevää syytä, miksi en vaihtaisi Soneraa ja Elisaa pois!? Esimerkiksi Saunalahti, Koulumbus käyttää Elisan verkkoa. TeleFinland taasen Soneran verkkoa. Kertokaa nyt joku, jokin järkevä peruste, miksi en vaihtaisi omaani TeleFinlandille ja emännän liittymää vaikka Saunalahdelle? Minä en nimittäin keksi yhtä ainuttakaan järkevää perustetta.

Ps. itse asiassa olen jo vaihdon tilannut toiselle operaattorille...:).

• jukkapalmu
        Sonera jeje kirjoitti:

Perustelusi? Itselläni on ollut Sonera kohta 10v.

Hieman yli 5 vuotta sitten Sonera oli kieltämättä hyvä. Tänä päivänä en voi sanoa samaa.

1. kohtuuttomat hinnat
        2. Kun asiakaspalvelussa vastataan, on palvelu hyvää, mutta yhteyttä ei vain tahdo saada, ei sitten millään. Arvosanaksi 6.
        3. Sitten tämä kuuluisa kuuluvuus. Joka näinä päivänä todellakin yliarvostettua. Emännällä on Elisa, joten "vertailuja" on todellakin tehty. Eroja kun ei tahdo enää löytyä, niin hyvin valitetttavaa kun se onkin Soneran kannalta. Näin se vain vuonna 2008 menee. Tilanne oli toinen 90-luvulla.

Tällä hetkellä en näe mitään järkevää syytä, miksi en vaihtaisi Soneraa ja Elisaa pois!? Esimerkiksi Saunalahti, Koulumbus käyttää Elisan verkkoa. TeleFinland taasen Soneran verkkoa. Kertokaa nyt joku, jokin järkevä peruste, miksi en vaihtaisi omaani TeleFinlandille ja emännän liittymää vaikka Saunalahdelle? Minä en nimittäin keksi yhtä ainuttakaan järkevää perustetta.

Ps. itse asiassa olen jo vaihdon tilannut toiselle operaattorille...:).

mjaahas, no minkä operaattorin valitsit lopulta ja miksi, jos saa udella?

• jataas2

Luulin näitä tapauksia vain muutamaksi poikkeukseksi, enkä uskonut että omalle kohdalle kävisi näin, mutta tässä sitä nyt tapellaan Etuoikeuden loppumisajankohdasta. Etuoikeus-sopimus on loppumassa 26.3.2008, ilmoitin 6.3.2008, että en halua jatkaa em. sopimusta. Tänään 14.3.2008 tulee ilmoitus, että Etuoikeus loppuu vasta 18.4.2008, siis mitä hemmettiä?!
      Olen sopinut jo 2 kuukautta sitten liittymänvaihdosta ja uusi operaattori ilmoitti että tuo Etuoikeus-sopimus estää liittymänvaihdon ja antoi ohjeeksi lopettaa Etuoikeus ennen kuin DNA taas automaattisesti jatkaisi sitä yhdellä kuukaudella. Ilmoitin siis yli 3 viikkoa ennen sopimuksen loppumista, että en halua jatkaa sitä, mutta nyt aikovat väkisin venyttää sen yli huhtikuun puolenvälin. Tietävät näköjään, että olen liittymää vaihtamassa ja tarkoituksella venyttävät ja huijaavat. Lähetin uuden viestin ja tiedustelin asiaa, mitään ei ole kuulunut vielä. Seuraavaksi soitan kuluttaja-asiamiehelle, jokohan alkaisi sitten tapahtua?

• ja valheita.

Tuollaisia virheitä saattaakin tapahtua noissa järjestelmissä enkä yhtään epäilisi vaikka niin tapahtuisi kaikilla operaattoreilla. Se mikä on kuitenkin DNA:lla ylitse muiden on heidän myynnissään käytettävä valehtelu ja muiden operaattoreiden mustamaalaaminen!

Jo pelkästään heidän tv-mainontansa on kuin jossain ala-asteella kehiteltyä nälvimistä jossa sohitaan jokaisen operaattorin suuntaan. Tuota taustaa vasten Saunalahden "Ilo ilman kuuluvuutta on teeskentelyä" hymyilytti kovastikin. Toivon mukaan pysyvät kuitenkin jatkossa asialinjalla.

DNA valehtelee surutta asiakkaan ollessa siirtymässä toiselle operaattorille, että tarjous on joko määräaikainen tai että siinä liittymässä on puheluiden aloitusmaksut. Ihmeellistä puuhaa. En ole kuullut että muilla operaattoreilla olisi tarvetta moiseen epätoivoiseen kalasteluun, vaikka miten olisi asiakasvirta ollut muualle kalleellan omian töppäysten ja ongelmien vuoksi.

Kannattaa siis aina lukea noista tarjouksista ja liittymien hinnoista ihan operaattoreiden kotisivuilta ennen kuin tekee yhtään mitään. Ei kukaan jaksa kaikkia sopimusehtoja kuunnella puhelimitse eivätkä myyjät sen takia sitä yritäkään. Pankkilainankin suhteen kerrataan vaan pääpiirteet ehdoista ja sitten itse tulee lukea loput.

DNA ei todellakaan ole ainoa operaattori jolla ei ole aloitusmaksuja, vaikka tällaistakin olen kuullut heidän myyjänsä sanovan eräälle asiakkaalle!

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      35
      797
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      734
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe