Etsiskelemme siis nimeä Mikaelin pikkuveljelle. Mikaelin nimi oli todella helppo päättää kun hän syntyi 2vuotta sitten, mutta toiselle ei tunnu löytyvän juuri mitään nimeä?
Mikaelin koko nimi on: Mikael Ilmari (Ilmari suvusta)
Olemme miettineet Danielia, olisi edes hieman samanlainen kuin Mikael, mutta kun Daniel ei ole meidän pojan näköinen nimi. Mikael oli heti Mikaelin näköinen. Tykkäisimme nimistä, jotka päättyvät konsonanttiin. (ei välttämätön) Olemme miettineet myös Kasper- nimeä, mutta mieheni ei ole tämän nimén kannalla. Luukas taas on siskoni poika, joten emme sitäkään halua antaa... Ja Luukas ja Mikael ovat aika raamatullisiakin.
Toiseksi/Toisiksi nimeksi olemme miettineet Eemeliä, Valtteria tai Onni-Eemeliä, Juhoa, Aulista ja Elmeriä, ne olisivat suvusta. Muita saa ehdotta ja olemme miettineet Valtteria myös, joka ei kulje suvussa.
Elikkä ehdotuksia kaivataan, kaunis kiitos kaikille, jotka auttavat meitä pohtimaan nimeä?
Äiti, Isä, Mikael ja nimentön pojanvesseli.
Mikaelin pikkuveljelle nimi?
19
4053
Vastaukset
- sisiliskosisko
passaisi Joel tai Samuel vaikkapa.
Muita mistä ainakin minä tyllään on
Tiitus
Marius
Joosua
Joona
Martin
Verneri
Eemil
Aatos
kuulostaako mikään yhtään kivalta? :)
Toisista nimistänne Aulis kuulostaa oikein hyvältä. Vähän erikoisempi, ei ihan tusinanimi. Se ei toki passaa lähestään kaikkiin etunimiehdotuksiini, varsinkaan niihin jotka loppuu S-kirjaimeen.
Eemil Aulis
Joel Aulis
Verneri Aulis
minusta kaunis toinen nimi olisi myös Armas tai Aatos :) Varsinkin kolmen nimen sarjaan sopii hienosti:
Elmeri Juho Armas
Marius Joona Armas
Eemil Juho Aatos
Joosua Joel Armas- kahden pojan äiti
Joel nimestä en tykkää...
Samuel menettelee, voisin harkita (mies tykkää myös vähän)
Tiitus, Verneri ovat kivoja, siis ok nimiä.
Eemil olisi todella ihana --> tämä tällä hetkellä oma suosikkini!
Eemil Aulis ei taida kauhean hyvn vaan sointua... Pidän itsekkin tuosta Aulis-nimestä, joka on minulle hyvin tärkeän pappan etunimi, joten haluaisin sen mukaan.
Muut nimet, eivät ole ihan sitä mitä haemme.
Kiitos sinulle... Tuo Eemil on tosi kiva, en itse edes ajatellut sitä, kun Eemeli olisi suvussa...
Eemil harkinnassa ja saa ehdottaa toisia nimiä!
- Täti
Sisiliskosiskon ehdottama Eemil olisi minustakin sopiva ja hyvä nimi, samoin Samuel:)
Entäs
Matias, Oliver, E(e)vert,
Ant(t)on, Eerik, Patrik,
Eliel, Manuel, Jeremias,
Joonatan, Kasimir, Kristian,
Jasper, Topias, Niklas,
Oskar.. ?- kahden pojan äiti
Eemil on minusta kanssa kaunis nimi!!! Laitoimme harkintaan... Eemil ja Mikael sopisivat kauniisti sisarruksille! Vielä mies täysillä pitäisi saada vakuuttuneeksi Eemil-nimestä!
Oliver, Patrik, Eliel, Joonatan, Jeremian ja Kasimir ovat nimiä, joita voisin harkita! Mieheni tykkäisi kauheasti Patrikista, ja onhan se aikas kiva!
Eemil ja Patrik tähän asti parhaat. (minä tykkään Eemilistä ja isä Patrikista)
Kiitos sinulle täti :)
- sibyllavon
Matias, Markus, Kristian, Elias, Eliel, Alvar, Herman, Henrik, Uljas, Tuomas, Samuel
- Eisley
Minuista Patrik on Mikaelin veljelle ehdottomasti parempi kuin Eemil.
Patrikin perään käyn mainiosti melkein mikä vain:
Patrik Samuel
Patrik Daniel
Patrik Joonatan
Patrik Eemeli
Patrik Elmeri
Patrik Valtteri
Patrik Onni-Eemeli
Patrik Juho Elmeri
Patrik Aulis Eemeli
Toki Eemilkin on hyvä.
Muita konsonanttiin päättyviä:
Matias
Anton
Joonas
Jeremias
Andreas
Niklas
Markus
Aaron
Sebastian- kahden pojan äiti
Miltä kuulostaisi Patrik Aulis Eemeli/Eemil?
Se olisi kiva nimi, ja Patrik ja Mikael sopisivat veljeksille!??
Mielipiteitä? Toki muitakin saa ehdottaa, koska nyt etunimenä nimi josta iskä tykkää paljon, ja äiti ei ihan niin paljon!!!
Kiitos sinulle Eisley!
Uusista ehdotuksista osa on kivoja, mutta eivät silti vie voittoa Patrikista tai Eemilistä. - Eisley
kahden pojan äiti kirjoitti:
Miltä kuulostaisi Patrik Aulis Eemeli/Eemil?
Se olisi kiva nimi, ja Patrik ja Mikael sopisivat veljeksille!??
Mielipiteitä? Toki muitakin saa ehdottaa, koska nyt etunimenä nimi josta iskä tykkää paljon, ja äiti ei ihan niin paljon!!!
Kiitos sinulle Eisley!
Uusista ehdotuksista osa on kivoja, mutta eivät silti vie voittoa Patrikista tai Eemilistä.Patrik Aulis Eemeli sopii mielestäni mainiosti, nimenomaan niin että viimeisenä on Eemilin sijasta Eemeli. Nimellä on toki myös mittaa jo jonkinverran, mutta jos sukunimi ei ole mahdottoman pitkä ja kuulostaa nimen kanssa hyvältä, niin mikä ettei. :)
- kahden pojan äiti
Eisley kirjoitti:
Patrik Aulis Eemeli sopii mielestäni mainiosti, nimenomaan niin että viimeisenä on Eemilin sijasta Eemeli. Nimellä on toki myös mittaa jo jonkinverran, mutta jos sukunimi ei ole mahdottoman pitkä ja kuulostaa nimen kanssa hyvältä, niin mikä ettei. :)
Sukunimessa on seitsemän kirjainta! Ja alkaa K:lla ja loppuu tavuun la. Eli sopisi senkin puolesta! Se on varmaankin tämänhetkinen ykkösnimi. Kiitos siitä!
- äiteliini
Patrik olisi kyllä tosi nätti nimi Mikaelin veljelle, mutta tässä muutama sellainen nimi, joista itse pidän ja voisivat mielestäni sopia Mikaelin valjelle, eli:
Joakim (oma suosikkini)
Kristian
Jeremias
..ja toki Daniel. - just juu
mieleeni tuli Matias Oskari
- Jilla
Aksel
Eliel
Joel
Rafael
Samuel- on kaksi
poikaa: mikael ja eliel.. minusta kivat ja nätit nimet..
- mummi02
Justus
Henrik
Elias
Niklas
Oskar
Petter
Paulus
Petrus
Rasmus
Wiljam - kahden pojan äiti
Vaihtoehtomme ensimmäiseksi etunimeksi ovat:
Patrik tai
Eemil
Toisia nimiä voisivat olla jompikumpi etunimisuosikeista tai Aulis, Eemeli.(ei jos Emil on etunimi)Muitakin saa toki ehdottaa... Kolme tai kaksi nimparia käy ja "äänestäkää" parempi etunimi, kun mieheni kanssa emme pysty yhteisymmärryksessä sitä päättämään! Joten valitsemme sen kumpi saa enemmän ääniä!
Eli äänestäkää etunimeä ja keksikää toinen/toiset nimet pojullemme!- Täti
Minä pidän enemmän Eemil-nimestä kuin Patrik,
mutta molemmat käyvät kyllä yhtä lailla Mikaelin veljelle;)
Patrik Eemil ja Patrik Eemeli on parempi
kuin Eemil Patrik.
Eemilin kanssa sopisi
Valtteri
Artturi
Oskari
Petteri..
Olisi vähän samantyylinen kuin Mikaelin toinen nimi;) - Seuraavaa.
Eemil Ilmari on musta hyvä. Molemmat pojat saavat jatkaa suvun toisen nimen perinnettä =))
Patrik Ilmarikin käy, mutta äänestän nimeä Eemil. - Jilla
Patrik Eemeli. :)
- jgdsa
Patrik on mielestäni kaunis nimi ja sopiva Mikaelin veljeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232