Iiro Viinanen ja muut

hyi hitto!!!

Valittavat pikku kremppoja.
Minulla on s...ä enkä valita.

22

2056

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parkinsonin tautia miksikään pikkukrempaksi.
      Et taida tietää taudin koko kuvaa.

• folk**

Eikös se ole aina niin,että ei siun kippee oo niin kippee kun miun kippee.

• useinkin pelottavampi kuin taudin kuva ja hoito konsanaan. En tarkoita väheksyä sinun sairauttasi, mutta monet ovat syövästään parantuneet ja eläneet toivuttuaan kymmeniä hyviä terveitä vuosia, toisin kuin kukaan Parkinssonin tautia sairastava.

Hyi itsellesi!

• ihmettelen avaustasi

Tiedätkö mitään kummastakaan sairaudesta jos et pysty syöpäsanaa kirjoittamaan? Sinunko tautisi on tärkeämpi? Mene nyt nurkkaan häpeämään, sinä voit parantua syövästäsi, mut parkinsoniin ei ole vielä yhtätehokkaita lääkkeitä ,hoitotoimenpiteitä keksitty. Sairauksille emme voi mitään, mut vähättely toisen sairaukselle kertoo tyhmyyden.

• viestisi
        ihmettelen avaustasi kirjoitti:

Tiedätkö mitään kummastakaan sairaudesta jos et pysty syöpäsanaa kirjoittamaan? Sinunko tautisi on tärkeämpi? Mene nyt nurkkaan häpeämään, sinä voit parantua syövästäsi, mut parkinsoniin ei ole vielä yhtätehokkaita lääkkeitä ,hoitotoimenpiteitä keksitty. Sairauksille emme voi mitään, mut vähättely toisen sairaukselle kertoo tyhmyyden.

mennyt väärään paikkaan, ei ehkä ollut tarkoitettu optimisti-orvokille?

• tarkoitin viestini
        viestisi kirjoitti:

mennyt väärään paikkaan, ei ehkä ollut tarkoitettu optimisti-orvokille?

EIKÖ se ilmennyt vastauksestani, op-orv kirjoitti viisaasti.Jos täälä vastaa just siihen kelle sanoisi, se viesti kiilaa sinne väliin, ja kellonajan on täysin p:tä. SIKSI KÄYTIN ALOITTAJAN AVAUSTA,ja pyydänkin neuvoa miten muuten voisin saada kirjoittamani "hännille" enkä johkin kesken palstan, kiitos jo etukäteen neuvoistanne.

• alempaa
        tarkoitin viestini kirjoitti:

EIKÖ se ilmennyt vastauksestani, op-orv kirjoitti viisaasti.Jos täälä vastaa just siihen kelle sanoisi, se viesti kiilaa sinne väliin, ja kellonajan on täysin p:tä. SIKSI KÄYTIN ALOITTAJAN AVAUSTA,ja pyydänkin neuvoa miten muuten voisin saada kirjoittamani "hännille" enkä johkin kesken palstan, kiitos jo etukäteen neuvoistanne.

viestiä, se on vastattu suoraan aloittajalle ja on viimeisenä.
        Sinä vastasit Orvokin viestiin.
        Mitä kellon ajasta, kyllä sielläkin sen näkee kenelle se on tarkoitettu, jos vastaa jollekkin välissä olevalle. Selitinkö ymmärrettävästi?

• viestiä selitinkö
        alempaa kirjoitti:

viestiä, se on vastattu suoraan aloittajalle ja on viimeisenä.
        Sinä vastasit Orvokin viestiin.
        Mitä kellon ajasta, kyllä sielläkin sen näkee kenelle se on tarkoitettu, jos vastaa jollekkin välissä olevalle. Selitinkö ymmärrettävästi?

Ei selvennyt, mielestäni on "hullua"kelata koko ajan koko sivua jos siellä on esim. klo.12:sta ja seuraava on 17:sta ja sit taas seuraava vähän yli 12:sta. Tuohan on typerää, kellon ajan mukaan pitää viestit kulkea ettei tarvi kelailla eessuntaas mihin se mun viesti meni.Kantsis ottaa SUBTV:n chatilta oppia.

• ainakaan
        viestiä selitinkö kirjoitti:

Ei selvennyt, mielestäni on "hullua"kelata koko ajan koko sivua jos siellä on esim. klo.12:sta ja seuraava on 17:sta ja sit taas seuraava vähän yli 12:sta. Tuohan on typerää, kellon ajan mukaan pitää viestit kulkea ettei tarvi kelailla eessuntaas mihin se mun viesti meni.Kantsis ottaa SUBTV:n chatilta oppia.

kellon aikojen mukaan viestejä lue, vaan siinä järjestyksessä, kun ne ketjussa menee. Kun keskustelut rönsyilee eri haaroihin, ei siinä auta kellon aikoja seurata.

• kello kertoo
        ainakaan kirjoitti:

kellon aikojen mukaan viestejä lue, vaan siinä järjestyksessä, kun ne ketjussa menee. Kun keskustelut rönsyilee eri haaroihin, ei siinä auta kellon aikoja seurata.

koska ihminen on sen kirjoittanut ja sit täällä sefu pistää sen mieleiseensä kohtaan. On hassua lukea kuudentunnin eroja perätysten ja sitten tulee taas nuorempi. Ihan per;stä.Ja voisi lainata toiselta sitaateissa sanomaa ja näin se homma menisi järjestyksessä. Kukaan ei viitti kelailla koko listaa läpi, en minä ainakaan.

• Parkinson potilaan omainen

Saisit hävetä! Parkinsonin tauti ei ole mikään pikku kremppa, siinä on vuosikymmenien tuskat ja hiipuminen aina huonompaan kuntoon. Parannusta tautiin ei ole.
      Ilmeisesti et itse sairasta syöpää koska et pysty edes sanaa kirjoittamaan, pelkäätkö karman lakia?

• Kerro, kerro kuvastin

No jaa, ei minusta sen kertominen, että sairastaa Parkinsonin tautia eikä voi vaikkapa kirjoittaa ole vielä mitään valittamista. Iiro kertoo taudin eräästä ilmenemisestä arkielämässä. Miksi meillä ei sairas saisi sitten valittaa, jos niikseen tulee? Eikö jo voitaisi luopua niistä uskomuksista, että tämä suoraselkäinen (?) kansa kestää muka kaiken nurkumatta, kun asian laita ei kuitenkaan ole niin ja se suoraselkäisysykin on samanlainen typerä kielikuva kuin suomalaisten rehellisyys ynnä suomalaisnaisten kauneus.

Omituista, että vakavia sairauksia pitäisi arvottaa sen mukaan, kuka kärsii eniten ja mihin kuolee. Eikö vakava sairaus ole jo kyllin ja sellaisiin Parkinsonin tauti kuuluu hyvinkin. Tsemppiä sinulle, mutta en ymmärrä, mistä sinä valitat oikeastaan, sillä sellaiseksi tulkitsen aloituksesi.

• Pirre*

yli kahdeksan vuotta tuota kadehtimaasi sairautta potevan mieheni kanssa, ja en todellakaan soisi tätä sairautta kenellekään.

En tietysti syöpääkään, olen pahoillani että olet sairastanut syöpään, mutta sinulla on edes toivoa.

• valittanut vaan puhui asial...

sairaudestaan.
      Sinut ovat sen kanssa jotenkin ja toivon että sinäkin löytäisit jokaiseen päivään ilon elää sairaudestasi huolimatta.Toivon sinulle paranemista
      ja voimia,enkeleitä kanssasi.
      On vahvuus hyväksyä sairaus,mutta en tiedä osaisinko itse jos sairastuisin.
      TOIVON SINULLE KAIKKEA HYVÄÄ ELÄMÄÄSI JA PARANEMISTA.

• Minäkin jotain

Tuntuu hirveältä lukea kuinka taudit luokitellaan, pitäisi ottaa selvää kun tietokone on pöydällä, sieltä kyllä saa opiskeltua, ettei aivan pöpelikköön mene arviot.
        Minullakin on ollut syöpä, joka on tällä hetkellä
        voitettu, jatko on Luojan kädessä, diabeteskin tässä kulkee mukana, joka ei ole parantuva.
        Tulee tässä vaan mieleen mihinkähän väliin mahtuisi
        narsismi,,

• Ihmettelen, että aikuisten palstalla kehdataan väheksyä jonkun sairautta.

On vaikeita sairauksia kuten parkinsonin tauti ja MS-tauti. Kummassakin ihminen kuihtuu kuolemaan.

Syöpäkin on ollu vaikea ja peloittava, nyt ainakin osin voitettu.

Toivottavasti palstamme oppii käyttäytymään asiallisesti. Jonkun nimen mainitseminen ja tämän sairauden väheksyminen (kenen tahansa) osoittaa käsittämätontä typeryyttä.

Vain nikittömät pystyvät moiseen!

Viestin poisto olisi ollut täysin paikallaaan

• svenskspråkig

Onko oikein väheksyä nikittömiä, koska nikittömyys palstalla ei ole kiellettyä.

Ruuneperin mielipide kalskahtaa rasismille.
        Se on palstalla kiellettyä.

Kenenkään sairauksia ei saa vähätellä, mutta ei myöskään meitä rekisteröimättömiä kirjoittajia.

• svenskspråkig kirjoitti:

Onko oikein väheksyä nikittömiä, koska nikittömyys palstalla ei ole kiellettyä.

Ruuneperin mielipide kalskahtaa rasismille.
        Se on palstalla kiellettyä.

Kenenkään sairauksia ei saa vähätellä, mutta ei myöskään meitä rekisteröimättömiä kirjoittajia.

Vakionikki vastaa kyllä rekisteröityä, hyvinkin.

Piiloutumisella vaihtuvien nikkien taakse merkitsee vastuuttamutta.

Etenkin kanssaihmisten loukkaaminen on nikittömänä helppoa.

Yritänkin osoittaa a.o. henkilöiden vastuunpakoilun.

• Marella*

Ymmärrän hyvin pienoisen hämmästyksesi, miksi neurologisia sairauksia sairastavat Iiro Viinanen ja Satu Salonen plus neuropsykologi saivat esiintyä Inhimillisessä tekijässä.

Parkissonin tauti kuten MS-tauti (Multippeliscleroosi) hiipivät henkilön elämään varsin vähäisin oirein ja niihin kun ei ole keksitty tautia hoitavaa lääkitystä ainoastaan oireita mahdollisesti lieventäviä lääkkeitä.

Sana syöpä ei jätä ketään kylmäksi. Moniin syöpäsairauksiin on lukuisten tutkimusten avulla löydetty käypä hoito, jolla voidaan jopa parantaa sairaus tai ainakin vähentää ja pidentää jäljellä olevaa elinaikaa ja elämänlaatua.

Näiltä sivustoilta saa lisätietoa näiden pirullisista sairauksista:
      http://www.terveyskirjasto.fi/

PARKISSONIN-TAUTI ja MS-TAUTI kuuluvat luokkaan neurologiset sairaudet. Sypäsairaudet taas luokkaan SYÖPÄ.

Kaikki sairaudet kysyvät jokaiselta sairastuneelta ja heidän lähipiiriltä henkisiä ja fyysisiä voimavaroja. Ei ihme jos joskus epätoivo valtaa mielen siinä koetellaan henkisiä voimavaroja usein liian kanssa.
      Silloin meidän, kanssakulkijoiden olisi hyvä pysyä tukena ja turvana mahdollisuuksien mukaan.

• Marella*

Kun linkität: http://www.terveyskirjasto.fi/

avautuu sivu, jonka vasemmassa yläkulmassa on laatikko HAKU, kirjoita siihen "hermoston sairaudet" ja napauta hakua, voit valita neurologisen sairauden josta haluat lisätietoa.

Samoin, jos haluat lisätietoa syövästä.

• Klooria

olen kanssasi samaa mieltä. Olen ärsyyntynyt monta kertaa lukiessani iltapäivälehdistä näiden julkisuuden henkilöiden sairauksista.

Kuviin tullaan puku päällä kertoen ensin aikaisemmasta taudinkuvasta ja sitten vähän ajan kuluttua "uudesta tulevaisuudesta ja toisesta mahdollisuudesta". Viimeksi mainitulla viittaan suomalaiseen miesnäyttelijään, joka kahden sivun verran toisessa keltaiseen lehdistöön kuuluvassa "iltapäivällä" ilmestyvässä tabloidissa kertoi "parantumattomasta" sairaudestaan.

Parantumaton se varmaan onkin, kuten minun syöpänikin. Minä en vain lähde repostelemaan sairauttani lehtien palstoilla, koska en tarvitse julkisuutta. En kyllä ymmärrä sitäkään, miksi tämä teatterin kuukausipalkkalainen sitä tarvitsee.

Minä myös olen käynyt läpi säde- ja sytostaattihoidot. Tiedän, miten rankkoja ne ovat. Eivätkä pelkästään itselleni vaan myös läheisilleni.
      "Turpaan tuli niin, että tukka lähti".

Tämä näyttelijä palaa tämän kuun aikana takaisin teatteriinsa ja aloituksessa mainittu entinen poliitikko hiihtelee kuntoaan kohottaakseen Lapin maisemissa.

Minä en tee kumpaakaan, vaan odotan, mitä tuleman pitää.

• Pirre*

hiihtelisi, ei se kunto kohoa, vaan liikuntakyky säilyy (ehkä) paremmin kun/jos jaksaa kuntoilla.

Kun lääkkeellä saatu vaste katoaa, ei mikäänlainen kunto auta; voimat loppuu ja meno siihen paikkaan, vain pilleristä saatu uusi annos levodopaa sitä välittäjäainetta auttaa - jos vielä auttaa.

Toivon että syöpäsi paranee..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      249
      6420
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      29
      4567
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      98
      2925
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      41
      2297
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      2102
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      56
      2056
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1870
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      22
      1769
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1562
    10. Pitihän se arvata, että kasvavat puolustusmenot

halutaan rahoittaa työtä tekevien oloja kurjistamalla. Nyt ehdotetaan arkipyhien poistamista. Seuraavaksi tulee ne kuusi
      Maailman menoa
      233
      1525
    Aihe