Princen parhaat ja huonoimmat hittibiisit?

Prince-fani

Mitkä Princen hiteistä ovat teidän suosikkeja ja mitkä inhokkeja/vähiten hyviä? Listatkaa.

13

1058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      vanha kunnon Purple rain ja huonoin 3121-levyn Black sweat (en pidä nyky-r'n'b:stä).

      • jukka

        on sellainen helppo pop-hitti, etten ole koskaan siitä innostunut. Ei sillä, kyllä minuun voi iskeä myös helpot pophitit (esimerkiksi Take Me With U on ihan mahtava!), mutta RB on aika tylsä ja mitäänsanomaton renkutus minusta. Samoin Thieves in the Temple tuntuu tyhjänpäiväseltä, siinä ei ole juurikaan mitään sisältöä tai sanomaa. Nämä kaksi biisiä ei kosketa mua millään tavalla.

        Loistavia hittibiisejä onkin sitten melkeinpä kaikki muut: When Doves Cry, Purple Rain, Kiss, Little Red Corvette, SOTT, Cream, Sexy MF, 1999 jnejnejne.


      • tilt
        jukka kirjoitti:

        on sellainen helppo pop-hitti, etten ole koskaan siitä innostunut. Ei sillä, kyllä minuun voi iskeä myös helpot pophitit (esimerkiksi Take Me With U on ihan mahtava!), mutta RB on aika tylsä ja mitäänsanomaton renkutus minusta. Samoin Thieves in the Temple tuntuu tyhjänpäiväseltä, siinä ei ole juurikaan mitään sisältöä tai sanomaa. Nämä kaksi biisiä ei kosketa mua millään tavalla.

        Loistavia hittibiisejä onkin sitten melkeinpä kaikki muut: When Doves Cry, Purple Rain, Kiss, Little Red Corvette, SOTT, Cream, Sexy MF, 1999 jnejnejne.

        Minusta parhaita hittejä ovat mm.

        Why You Wanna Treat Me So Bad
        Uptown
        Controversy
        Sexuality
        Little Red Corvette
        Let's Pretend We're Married
        Let's Go Crazy
        When Doves Cry
        Purple Rain
        Raspberry Beret
        Girls & Boys
        Mountains
        Sign 'O' The Times
        If I Was Your Girlfriend
        Adore
        Alphabet St.
        Glam Slam
        Batdance
        Diamonds & Pearls
        Gett Off
        My Name Is Prince
        Sexy Mf.
        The Most Beautiful Girl in the World
        Musicology

        Tulipa niitä paljon... :)

        Huonoja hittejä Princeltä on vaikea sanoa Betcha By Golly Wow:ta lukuunottamatta. Vähemmän hyviä, tai sellaisia, jotka eivät vain ole minuun uponneet niin hyvin, ovat mm. I Wanna Be Your Lover, Cream, Black Sweat ja Guitar. 1999 on taas sellainen kappale, että välillä se saa hullaantumaan ja välillä taas kuulostaa aika yksitoikkoiselta. Siksi en oikein voinut laittaa sitä tuonne parhaat biisit-listaan.


      • Mr. Goodnight
        jukka kirjoitti:

        on sellainen helppo pop-hitti, etten ole koskaan siitä innostunut. Ei sillä, kyllä minuun voi iskeä myös helpot pophitit (esimerkiksi Take Me With U on ihan mahtava!), mutta RB on aika tylsä ja mitäänsanomaton renkutus minusta. Samoin Thieves in the Temple tuntuu tyhjänpäiväseltä, siinä ei ole juurikaan mitään sisältöä tai sanomaa. Nämä kaksi biisiä ei kosketa mua millään tavalla.

        Loistavia hittibiisejä onkin sitten melkeinpä kaikki muut: When Doves Cry, Purple Rain, Kiss, Little Red Corvette, SOTT, Cream, Sexy MF, 1999 jnejnejne.

        ..meillä noi hyvä ja ei niin hyvä raita. mä oon ihan päinvastaista mieltä; Take Me With U on mielestäni Purplen turhin biisi ja Raspberry Beret on taas ihan mahtava..

        Mut hittibiiseistä mikä ei oo koskaan kolahtanu on Cream. En millään ymmärtänyt sen lista menestystä...


      • jukka
        Mr. Goodnight kirjoitti:

        ..meillä noi hyvä ja ei niin hyvä raita. mä oon ihan päinvastaista mieltä; Take Me With U on mielestäni Purplen turhin biisi ja Raspberry Beret on taas ihan mahtava..

        Mut hittibiiseistä mikä ei oo koskaan kolahtanu on Cream. En millään ymmärtänyt sen lista menestystä...

        jenkkiyleisölle aika vastustamaton pala: hidastempoinen, letkeän groovaava tanssibiisi, jossa kuuluu selvät rock and roll-vaikutteet. Ja vielä semmoiset sanat, että viittii radiossakin soittaa. Ja ykköseksihän se menikin. Minä kyllä pidän Creamista, vaikkei se mun ykkössuosikkeja ole. Hieno tanssiklassikko.

        Take Me With U ja Raspberry Beret ovat varmaan popmaisinta kamaa Princen tuotannossa. Ja Thieves in the Temple. Lienee ihan mielipide/tykkäämiskysymys, mistä sitten innostuu; en mä Raspberry Beretia huonona pidä, se ei vaan kolise mulle. Sen sijaan Thieves in the Temple:ia pidän musiikillisesti liian tyhjänpäiväsenä ja laskelmoituna rallatuksena, jotenkin tuntuu, ettei Prince ole omimmillaan ton biisin kanssa. Kun taas U Got the Look potkii mahtavasti, vaikka onkin tanssittava listahitti. Jotain kunnianhimoisuuden eroja näen näissä biiseissä. Mielipidekysymyksiä (niin lattealta kuin se kuulostaakin ;)


      • Daddy Pop
        jukka kirjoitti:

        jenkkiyleisölle aika vastustamaton pala: hidastempoinen, letkeän groovaava tanssibiisi, jossa kuuluu selvät rock and roll-vaikutteet. Ja vielä semmoiset sanat, että viittii radiossakin soittaa. Ja ykköseksihän se menikin. Minä kyllä pidän Creamista, vaikkei se mun ykkössuosikkeja ole. Hieno tanssiklassikko.

        Take Me With U ja Raspberry Beret ovat varmaan popmaisinta kamaa Princen tuotannossa. Ja Thieves in the Temple. Lienee ihan mielipide/tykkäämiskysymys, mistä sitten innostuu; en mä Raspberry Beretia huonona pidä, se ei vaan kolise mulle. Sen sijaan Thieves in the Temple:ia pidän musiikillisesti liian tyhjänpäiväsenä ja laskelmoituna rallatuksena, jotenkin tuntuu, ettei Prince ole omimmillaan ton biisin kanssa. Kun taas U Got the Look potkii mahtavasti, vaikka onkin tanssittava listahitti. Jotain kunnianhimoisuuden eroja näen näissä biiseissä. Mielipidekysymyksiä (niin lattealta kuin se kuulostaakin ;)

        on minusta yksi kaikkien aikojen kovimmista biiseistä, eikä ainoastaan Princen tuotannossa vaan yleensäkin afroamerikkalaisessa populaarimusiikissa. Samaa luokkkaa kuin joku Beatlesin Norwegian Wood tai Peter Gabrielin Mercy Street. Princehän on aina ollut omimmillaan ja omintakeisimmillaan tämmöisen minimalistisen funkin parissa, ja tällä raidalla myös melodia on minimalistinen. Silti kappale kasvaa koko ajan loppua kohti. Hieno biisi.


      • jukka
        Daddy Pop kirjoitti:

        on minusta yksi kaikkien aikojen kovimmista biiseistä, eikä ainoastaan Princen tuotannossa vaan yleensäkin afroamerikkalaisessa populaarimusiikissa. Samaa luokkkaa kuin joku Beatlesin Norwegian Wood tai Peter Gabrielin Mercy Street. Princehän on aina ollut omimmillaan ja omintakeisimmillaan tämmöisen minimalistisen funkin parissa, ja tällä raidalla myös melodia on minimalistinen. Silti kappale kasvaa koko ajan loppua kohti. Hieno biisi.

        Tässä se taas nähdään, kuinka paljon mielipiteet voivat poikeata toisistaan. Thieves in the Temple on kyllä sävellyksenä aika jännä ja onhan siinä pop-koukkuja vaikka muille jakaa, mutta joku siinä esittämistavassa saa mut ajattelemaan, ettei se ole mikään henkilökohtainen Prince-biisi. Se on niin selvä listahitti, mä en jotenkin löydä siitä sitä tunnetta. Thieves in the Temple on ehkä ainoa Prince-kappale, joka voisi toimia paremmin jonkun toisen esittämänä. Musiikillisesti biisi jatkaa When Doves Cryn perintöä: minimalistinen komppi, melodinen pop-sävellys, jämäkkä sointi. Mutta siinä missä When Doves Cry on legendaarinen minimalistisen tuotantotyylin maanmerkki, edustaa Thieves in the Temple mulle lähinnä kelpo-pophittiä, jota tulee kuunneltua vain kokoelmalta joskus.

        "Samaa luokkkaa kuin joku Beatlesin Norwegian Wood tai Peter Gabrielin Mercy Street"

        When Doves Cry ja monet muut Princen mestariteokset hakkaa noi molemmat 100-0, mutta Thieves in the Temple:ia mä en nostaisi ainakaan Mercy Streetin ohitse. Mutta nämähän ovat just niitä mielipidekysymyksiä ;)


      • Daddy Pop
        jukka kirjoitti:

        Tässä se taas nähdään, kuinka paljon mielipiteet voivat poikeata toisistaan. Thieves in the Temple on kyllä sävellyksenä aika jännä ja onhan siinä pop-koukkuja vaikka muille jakaa, mutta joku siinä esittämistavassa saa mut ajattelemaan, ettei se ole mikään henkilökohtainen Prince-biisi. Se on niin selvä listahitti, mä en jotenkin löydä siitä sitä tunnetta. Thieves in the Temple on ehkä ainoa Prince-kappale, joka voisi toimia paremmin jonkun toisen esittämänä. Musiikillisesti biisi jatkaa When Doves Cryn perintöä: minimalistinen komppi, melodinen pop-sävellys, jämäkkä sointi. Mutta siinä missä When Doves Cry on legendaarinen minimalistisen tuotantotyylin maanmerkki, edustaa Thieves in the Temple mulle lähinnä kelpo-pophittiä, jota tulee kuunneltua vain kokoelmalta joskus.

        "Samaa luokkkaa kuin joku Beatlesin Norwegian Wood tai Peter Gabrielin Mercy Street"

        When Doves Cry ja monet muut Princen mestariteokset hakkaa noi molemmat 100-0, mutta Thieves in the Temple:ia mä en nostaisi ainakaan Mercy Streetin ohitse. Mutta nämähän ovat just niitä mielipidekysymyksiä ;)

        enkä itse osaa pitäää yhtäkään tässä keskustelussa esiin nostettua Prince-hittiä huonona biisinä. Thieves in the Temple tosiaan muuten toimii hyvin myös muiden esittämänä, sen on itse asiassa levyttänyt ainakin Herbie Hancock albumilleen New Standard. Herbien versio on vallan mainio (vaikkei sitä alkuun meinaa edes tunnistaa samaksi biisiksi), kuten koko levykin. Ja siltä löytyvät myös nuo mainitsemani Beatlesin ja Gabrielin biisit ;)


      • Mr. Goodnight
        Daddy Pop kirjoitti:

        enkä itse osaa pitäää yhtäkään tässä keskustelussa esiin nostettua Prince-hittiä huonona biisinä. Thieves in the Temple tosiaan muuten toimii hyvin myös muiden esittämänä, sen on itse asiassa levyttänyt ainakin Herbie Hancock albumilleen New Standard. Herbien versio on vallan mainio (vaikkei sitä alkuun meinaa edes tunnistaa samaksi biisiksi), kuten koko levykin. Ja siltä löytyvät myös nuo mainitsemani Beatlesin ja Gabrielin biisit ;)

        Niin, noi kaikki kappaleet on kyllä hyviä(Princen siis) ja on kyllä vaikee pistellä niitä mihinkään järjestykseen... mutta kyllä toi tommosista pop/funk jutuista ehkä kaikkein kovin on toi When Doves Cry. Itse pidin Thieves.. biisistä tosi paljon kun se ilmestyi, nyt on kuuntelu jääny vähemmälle, mut on sekin kumma kun joku ei vaan niinku koskaan kolahda, ei ilmestyessään eikä myöhemminkään, meinaan toi Cream


      • Daddy Pop
        Mr. Goodnight kirjoitti:

        Niin, noi kaikki kappaleet on kyllä hyviä(Princen siis) ja on kyllä vaikee pistellä niitä mihinkään järjestykseen... mutta kyllä toi tommosista pop/funk jutuista ehkä kaikkein kovin on toi When Doves Cry. Itse pidin Thieves.. biisistä tosi paljon kun se ilmestyi, nyt on kuuntelu jääny vähemmälle, mut on sekin kumma kun joku ei vaan niinku koskaan kolahda, ei ilmestyessään eikä myöhemminkään, meinaan toi Cream

        taas kolahti muhun heti kun kuulin sen ekan kerran ja kolisee yhtä kovaa yhä, se on niin tajuttoman seksikäs, rasvainen ja makea biisi, jonka rytmi viettelee tanssimaan vaikka anopin kanssa. Muutenkin Diamonds and Pearls oli aikanaan aikamoinen ilonaihe (ja on yhä), esittelihän se ehkä kovimman bändin mitä Princellä on koskaan ollut ja sisältää nimikappaleen lisäksi muitakin Princen parhaita, kuten Gett Off :-P ja Money don't matter 2night.


      • jukka
        Daddy Pop kirjoitti:

        taas kolahti muhun heti kun kuulin sen ekan kerran ja kolisee yhtä kovaa yhä, se on niin tajuttoman seksikäs, rasvainen ja makea biisi, jonka rytmi viettelee tanssimaan vaikka anopin kanssa. Muutenkin Diamonds and Pearls oli aikanaan aikamoinen ilonaihe (ja on yhä), esittelihän se ehkä kovimman bändin mitä Princellä on koskaan ollut ja sisältää nimikappaleen lisäksi muitakin Princen parhaita, kuten Gett Off :-P ja Money don't matter 2night.

        on ehdottomasti hetkensä- nimikappale, Cream, Money Don't Matter 2night ja Get Off- mutta siihen se melkein jääkin sitten. 13 biisin sekaan mahtuu montaa täyteraitaa ja levy on soundiltaan jotenkin liian laskelmoitu mun makuun. Kokonaisuutena Diamonds & Pearls on Princen vaihtelevimpia, mutta noi tietyt Prince-kokoelmien vakiobiisit ovat kyllä hienoja, ja Cream ihan kiistaton tanssiklassikko. Vaan ei Sexy MF:n veroinen ;)


      • Daddy Pop
        jukka kirjoitti:

        on ehdottomasti hetkensä- nimikappale, Cream, Money Don't Matter 2night ja Get Off- mutta siihen se melkein jääkin sitten. 13 biisin sekaan mahtuu montaa täyteraitaa ja levy on soundiltaan jotenkin liian laskelmoitu mun makuun. Kokonaisuutena Diamonds & Pearls on Princen vaihtelevimpia, mutta noi tietyt Prince-kokoelmien vakiobiisit ovat kyllä hienoja, ja Cream ihan kiistaton tanssiklassikko. Vaan ei Sexy MF:n veroinen ;)

        on kieltämättä mahtava biisi, mutta musta sitä on vaikeampi tanssia kuin Creamia. Kokonaisuutena Prince and the new power generation on kyllä parempi levy kuin Diamonds and Pearls, hip hop -vaikutteet ovat sulautuneet mukaan eivätkä törrötä päälleliimattuina niin kuin parissa Diamonds & Pearls -levyn kappaleessa. Joo, musta Push ja Jughead ovat ne D&P:n ainoat raidat joita voi sanoa täytteeksi. Avausbiisitä Gett Offiin ja Money don't matter 2nightista lopetukseen kaikki toimii kuin unelma.


    • whitedove

      Suosikkeja ovat mm. When Doves Cry, Nothing Compares 2 U, Little Red Corvette, Alphabet St, Purple Rain, Sign O The Times ja 7. Raspberry Beret on myös loistava biisi, ja mielestäni aliarvostettu, viitaten edellä käytyyn keskusteluun. Vaikka toki on kysymys makuasioista.

      Mitään varsinaisia inhokkeja ei ole, mutta en hirveästi välitä Let's Go Crazy ja I Would Die 4 U -biiseistä. Mikä on tietysti outoa, koska Purple Rain -levy on lempilevyni... no, en välitä niistä yksittäisinä biiseinä, albumilla kyllä ;)

      Gett Off ja Sexy M.F. herättävät ristiriitaisia tunteita, koska Prince olisi puolestani saanut pysyä erossa räpistä. Mutta lajinsa parhaimmistoa kyseiset biisit kieltämättä ovat, erityisesti jälkimmäinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe