Tarkoitus matkata Ruotsin läpi Norjaan.Yövytään ennen rajan ylitystä Ruotsin puolella.Onko vinkkiä jostain edullisesta,kohtuullisesta majoituspaikasta ( hostel,B&B tyyppinen )lähellä rajaa ,esim. Töckforsin suunnalla?
Majoitusvinkki Ruotsin/Norjan rajalla?
4
533
Vastaukset
- Retkeilymaja
Ruotsissa toimivat retkeilumajat ovat hyvätasoisia, vastaavat minusta useimmiten vähintää Suomen kesähotellien tasoa. Melko usein ovat parempia. Norjaan mentäessä on tien E18 varella Töcksforsissa tällainen retkeilymaja:
STF Turistgården Vandrarhem Töcksfors, Årjäng
Webb tietojen mukaan vasta uuteen uskoon korjattu ja erittäin siisti. Hyvätasosia kahden-viiden sängyn huoneita.
Hinta: STF jäsenille 135,-, ei jäsenille 180,-. Lapset, jäsen 65,-, ei jäsen 90,-
Paikkoja: 36
STF Turistgården Vandrarhem
Elgerudsvägen
670 10 TÖCKSFORS
puh 0573-210 40
Yhdyshenkilö:
Jörgen Stomberg
tel 070-531 20 25
Näissä tiedoissa ei ole mainintaa perhehuoneista, joita minusta on mahdollisuus varata kaikista STF:n retkeilymajoista. Kannattaa tiedustella.- Svea
Kiitti tieodsta Verkkofan!Faxasin sinne ja kyselin huonetta tuolta Töcforsista.
Koitin etsiä vastaavaa Tukholman päädystä paluumatkalle,olisko sulla tänne jotain vinkkiä?
Etsisklein ja muutamia löysin,mutta onko jokin edullinen mitä voi suositella eli että olis itse paikanpäällä käynyt tai tutilta kuullut ?
Mitä rahayksikköä muuten oli nuo Töckforsin hinnat jotka laitoit?
Webbi sivujen mukaan hinnat 345kr/yö ei-jäseniltä kahden hengen huoneessa.Kruunun kurssi on noin 9.15 - verkkofan
Svea kirjoitti:
Kiitti tieodsta Verkkofan!Faxasin sinne ja kyselin huonetta tuolta Töcforsista.
Koitin etsiä vastaavaa Tukholman päädystä paluumatkalle,olisko sulla tänne jotain vinkkiä?
Etsisklein ja muutamia löysin,mutta onko jokin edullinen mitä voi suositella eli että olis itse paikanpäällä käynyt tai tutilta kuullut ?
Mitä rahayksikköä muuten oli nuo Töckforsin hinnat jotka laitoit?
Webbi sivujen mukaan hinnat 345kr/yö ei-jäseniltä kahden hengen huoneessa.Kruunun kurssi on noin 9.15Tässä sinulle lista Tukholman alueen retkeilymajoista. Jos olet Suomessa vastaavan järjestön jäsen, saat jäsenedut myös Ruotsin STF:n retkeilymajoissa.
Vandrarhem
--------------------------------------------------------------------------------
STF/HI Vandrarhem af Chapman & Skeppsholmen
STF/HI Vandrarhem Backpackers Inn
STF/HI Vandrarhem Bogesund/Vaxholm
STF/HI Vandrarhem Hågelby
STF/HI Vandrarhem Jakobsberg/Barkarby
STF/HI Vandrarhem Långholmen
STF/HI Vandrarhem Tyresö
STF/HI Vandrarhem Zinkensdamm
En saanut niitä suoraan aukeavaksi, mutta STF:n sivuilta ne löytyvät.
Itse olen yöpynyt ainoastaan Zinkensdammissa, joka minusta oli oikein tasokas. Satamassa uiskenteleva af Chapmanin laiva on yleensä täyteen varattu, niin että sinne ei mahdu. mutta kysyä tietysti kannattaa.
Långholmenin retkeilymaja on entisessä Långholmenin vankilassa. Jos minä olisin yöpaikkaa etsimässä, sinne minä haluaisin majoittua.
Toisaalta, teidän kannattaisi ehkä jostain matkatoimistosta kysellä Tukholman hotellitarjouksia. Täälläkin on kesäaikaan melko hyviä pakettihintoja perheille.
Jos vielä kerkiät ennen matkalle lähtöä, niin kirjastosta varmaan löytyy Svenska Turinstföreningenin STF Vandrarhem och Fjäll 2003 kirja. Siinä on tiedot ja kuvat kaikista Ruotsin matkailumajoista.
Hinnat ovat tietenkin kruunuja. Me emme ole vielä euroon vaihtaneet, (toivottavasti emme vaihdakaan).
Hyvää matkaa!
- Svea
..tuo Töcksforsin paikka!Todella siisti ja miellyttävä.Ainoa lievä miinus oli aivan vieressä menevä E18,mutta eipä lopultakaan haitannut.Isäntäväki ystävällistä.Kiitti tästä vinkistä verkkofan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005217870- 2322712
- 262601
- 1631979
- 1191835
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61626Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21376- 761203
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621188IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41165