Twingo

Citroen c5

Kokemuksia Renault Twingosta käyttäjiltä/omistajilta. Kiinnostaisi ostaa kakkosautoksi kyseinen auto. Olisi mukava kuulla ominaisuuksista/vioista...kyseisessä autossa..

11

3950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • twingou

      Twingo on taloudellinen, siinä on pieni vakuutusmaksu, se on erilainen ja tyylikkäästi toteutettu sekä monikäyttöinen ja muunneltava. Parkkeeraaminen on helppoa, koska sieltä näkee ulos hyvin ja toisaalta auto mahtuu pieniin paikkoihin.

      Miinuksena surkea varustelu (viimeisten vuosien malleissa ei yleensä mm. ohjaustehostinta, keskuslukitusta, penkinlämmitystä tai tehokasta moottoria) ja melko korkeat pyyntihinnat käytettynä, kuten edellisessä keskustelussa mainitaan.

      Vuoden 2005 jälkeen valmistetut mallit ovat ranskalaislehden mukaan kaikkein laadukkaimpia ja turvallisimpia (korin rakenne parempi sekä ABS vakiona)

    • Citroen c5

      Tänään ostettu sitten kakkos autoksi Twingo 1,2-98, ajettu 135tkm. Sympaatiselta auto vaikuttaa, toivottavasti kestää. Ei ainakaan ole liikaa rikki meneviä varusteita:)

      • rellunpippana

        Onnittelut vaan uuden auton johdosta! Hyvä kun uskalsit ostaa vaikka kaikkea paskaa Renaulteista täällä heitelläänkin. Se on ainakin yksinkertainen ja todennäköisesti luotettava auto.


      • Citroen c5
        rellunpippana kirjoitti:

        Onnittelut vaan uuden auton johdosta! Hyvä kun uskalsit ostaa vaikka kaikkea paskaa Renaulteista täällä heitelläänkin. Se on ainakin yksinkertainen ja todennäköisesti luotettava auto.

        Eihän sitä tuon auton kanssa korkealta putoa, 2000 euroa maksoi ,ja hyvin tuntuu toimivan. Ja halvempaa tuon korjaaminen on kuin C5 korjaaminen...


      • vm 2000
        Citroen c5 kirjoitti:

        Eihän sitä tuon auton kanssa korkealta putoa, 2000 euroa maksoi ,ja hyvin tuntuu toimivan. Ja halvempaa tuon korjaaminen on kuin C5 korjaaminen...

        Kolmisen vuotta ollut twingo toisena autona ja tyytyväisiä on oltu. 10 tkm per vuosi ja nyt mittarissa 80tkm. Täyttää tarpeen: pääsee sateelta ja tuulelta suojassa n. 5 kilsan matkan edestakaisin. Yllättävän tilava, paremmin menee tavaraa sisään kuin foordin sedaniin -- tilaihme. Sopii kauppakeskuksien parkkiruuruihin vaikka poikittain. Katsokaapa noita onnettomia jotka yrittää sovittaa city maastureita tiukkaan mitotettuihin ruutuihin - heh. Ainut remppa oli etujousien vaihto viime katsastukseen. Eikä sekään kallis ollut.


    • Mats

      Ostin viime keväänä näihin aikoihin Twingon -95, jolla oli ajettu 135 tuhatta ja huoltokirjakin löytyi. Viime kesänä jouduin vaihtamaan siihen kaikki pyörälaakerit ja koko kytkinpaketin sekä jarruremontti kaikkin pyöriin. Syksyllä katsastuksessa piti uusia kaikki jouset ja etuiskarit samoin pakoputken takaosa. Talven tullessa piti vielä ostaa uusi akku. VaikKa sain auton edullisesti 1300 €, niin kyllä sille remonttien jälkeen tuli aika kova hinta. Nyt se sitten on kunnossa toivottavasti pitkään.

    • hepokatti19888900

      Omistan 2000 luvun twingon. 133696km ajettu. Huoltokirja oudosti merkattuja huoltovälejä mutta ehkä kone kestää vielä??!!!

    • faktatieto

      Samanlainen kuin kaikki rellut siihen tulee käyntihäiriöitä joita ei voi korjata! Muutaman vuoden päästä auto on kelvoton käyttää normaaliihmiselle. Siksi ne onkin käytettynä niin halpoja ku niillä ei tee yhtään mitään. Romu mikä romu sinuna suosiolla katselisin saksan japanin ja korean suuntaan. Ennemmin vaikka toyota aygo opel adam tai joku muu vastaava niin ei tarvi hermoja menettää paskan toimivuuden takia.

    • KivaAuto

      Höpöhöpö. Se on kestävä. Siinäneibole liikaa hajoilevia himmeleitä ja kone on mallia "perus". En ole kujllut että ne olisivat poikineet. Jos se ei ole kovin ruosteinen (vai liekö sinkkipeltiä?), voi olla että saat rahoillesi vastinetta.

    • winko

      Minulla on twingo 2005/169000 km Olen nyt ajanut autolla 44000km.
      Ehkä siksi, että edellinen omistaja oli nainen eikä ole juuri ymmärtänyt auton päälle, olen joutunut vaihtamaan / korjaamaan seuraavaa: oikea etupyörän laakeri, jarrupalat ja levyt eteen, molemmat koiranluut, vasemman raidetangon pään, airbacin valo(liitin vika), rekisterikilven valo ja istukka. Maailman paras auto minulle, kunpa saisi vielä
      ostettua uuden samanlaisen. Isopieniauto ja sisälle mahtuu jopa keinutuoli.
      Säädin veenttiilit I 10 P20 ja nyt kulkee mittarin mukaan 166km/h
      Tyytyväinen olen!!

    • Tangtotwist

      Etenkin ensimmäisen Renault Twingo on näppärimpiä pikkuauto ja ikinä ja omassa luokassaan niin onnistunut ja persoonallinen, että siitä povataan jopa klassikkoautoa vaikka onkin ollut yleinen näky liikenteessä edelleenkin.

      http://www.autosijoittaja.fi/2016/08/renault-twingo.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe