isoisten palkkio

ikkuli

Onko tietoa paljonko isoisille maksetaan palkkiota keskimäärin viikon leiristä ?

17

20061

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf

      ne on isosia.

      meille maksetaan 70e.

      ei kannata mennä isoskoulutukseen rahan takia.

      • Lissu

        rahan takia kuka vaan on valmis tekemään mitä vaan..Työn ei tarvi kiinnostaa kunhan on vaan valmis tekemään sitä rahan takii....


    • asdsadsaad

      250e mutta ei sinne rahan takia mennä ;)

    • Minní

      Mä sain yhteensä noin 4000€ kun kävin riparin ja kun olin seuraavana kesänä isosena niin sain vielä noin 2500€ yhteensä.

    • tai ei ollenkaan

      Jossain paikoissa sanotaan isonen, jossain isoinen. Molemmat on ihan oikein. Jollain paikkakunnilla maksetaan palkkaa, joillain ei. Esim. itse olen ollut monella riparilla ja lastenleirillä isosena/ohjaajana enkä ole saanut muuta palkkaa kuin joskus ilmaisen matkan Maata Näkyvissä -festareille. Tietenkin ruuan ja majoituksen leirillä saa ilmaiseksi mutta työaika on oikeastaan 24h/vrk ja nukkumaan ei paljoa ehdi, esim. jos pitää etsiä yöllä metsään karanneita pikkuisia kun aikuiset ovat jo kaikki nukkumassa. Ja tietenkin pitää suunnitella seuraavan päivän jutut vielä sen jälkeen kun pikkuiset ovat menneet nukkumaan. Ja joillain leireillä pitää siivotakin joka päivä esim. ruokailutila ja vessat.

    • dyyyyd.

      70 egee ainakin meillä. Tää vaihtelee 0€->ylöspäin eri paikoissa. Mut meil sillä ei ole mitään merkitystä, onko leiri viikon vai kahden. Sama palkka silti. Kyllähän se ketutti ku olin kahden viikon leirillä raatamassa, mut toisaalta kuten tääl on kirjotettukin jo, niin rahan takii sinne EI kannata mennäkään. Se ei ole mikään "kunnollinen" kesätyö ainakaan rahallisen palkan perusteella ajateltuna. Täytyy olla vähän semmoista vapaaehtoisorjameininkiä mukana.

    • mayura

      Kun lukee näitä vastauksia niin wou.. Näemmä palkkio riippuu hyvin paljon seurakunnasta! Mun pienessä kylänpahasessa isoset saavat vain 30 euroa viikon leiristä. Tosin tuskin kukaan niin rahanahne olisi, että pelkästään sen takia ilmoittautuisi isoseksi..

    • Xanie

      Seurakunnasta riippuu, paljonko ne maksaa palkkaa. Palkan (oikeastaan se on PALKKIO eikä palkka) määrä saattaa vaihdella myös kokemuksen mukaan.

      Esimerkiksi meillä isoskoulutus kestää puolitoista vuotta. Ensimmäisen vuoden jälkeen pääsee lastenleireille ja vasta sen koko puolentoista vuoden jälkeen ripareille. Palkkaa saa 10e/päivä, kun on ensimmäistä vuotta hommissa. Ja kun "nuorempi sukupolvi" tulee mukaan niille leireille, palkka nousee 13.5 euroon päivässä. Sitten, jos apuohjaajaksi joskus pääsee on palkkio 20e/päivä.

      Tarkoittaa siis, että ensimmäisenä vuotena, kun on isosena lastenleireillä, saa 10 euroa/päivä, seuraavana vuonna saa ripareilta 10e/päivä ja lastenleireiltä 13.5e/pvä ja sitä seuraavina vuosina saa kaikilta leireiltä, joille isoseksi menee, 13.5e/pvä.

      Tiedän seurakuntia, jotka eivät maksa yhtään palkkioo isosille. Riippuu siitä, kuinka rikas srk on tai vain perinteistä.

    • joita kirkko maksaa

      Ne palkat ja palkkiot joita kirkko maksaa isosille kirkko ottaa aikanaan takaisin.
      Laskekaapa joskus kuinka paljon maksatte kirkolle veroa esimerkiksi jos olette veronmaksajana 50 vuotta!
      Hautapaikan neliö hinta on aika huimaava ja harhautuksista ei kannattis maksaa yhtään.

    • Isohkoinen

      Miellä isoskoulutus kestää 2 vuotta. Kun isoseksi on päässyt, ekana vuonna palkka/palkkio on 10€, seuraavana vuonna 12€ ja sitten 14€/päivä.

      • Isohkoinen

        Aikasemmin palkkiot oli 8€, 10€ ja 12€. Nyt niitä on korotettu noihin, mitkä aikasemmin laitoin.


    • Anonyymi

      Me ei saada mitään Ylöjärvellä, mutta jos on hirveetä pulaa nii saatetaan houkutella 50e palkkiolla. Ja päiväripareilta saa kai aina sen 50e ja lastenleireistä en ole varma saako vai oisko kerran saanu vaan pulan takia apurit saa sit taas 250e aina mut apurin pitää olla 18v

    • Anonyymi

      Meille tuli 17€/vrk.
      leiri edellinen ilta konfirmaatioharjoitukset konfirmaatiot yht jtn 120 - 160 €

    • Anonyymi

      Kotkassa sai 140€ per leiri, leiril puolet päivästä oli vapaata. No sil vapaal piti muitten isostenkaa suunnitella pari leikkii joten aikka ez

    • Anonyymi

      Mä sain mopoauton ja kaikkea muuta kivaa, kun en mennyt ripariin.

    • Anonyymi

      Ensimmäisen vuoden isoskoulutuksen käynyt saa 10-20e/vrk kahden vuoden isoskoulutuksen käynyt 20e/vrk yövahti 40e/vrk ohjaaja 60-80e/ vrk

      • Anonyymi

        On kyllä sellaisia suolarahoja, että ei rahallisesti kannata.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe