Riittääkö Residencia-kortti

lähdettäessä

Espanjasta? Vietän talvea Kanarialla. Huomasin, että passini menee vanhaksi täälläoloaikana.
En haluaisi uusia passiani konsulaatin kautta, koska se tulee huomattavan kalliiksi. Onko jollakin kokemusta? Riittäähän Suomen virallinen henkilökorttikin matkustusasiakirjaksi passin sijasta.

5

767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pykälä§

Suomessa maan rajojen ulkopuolelle liikuttaessa ei hyväksytä muuta kuin passi tai toiseen EU-maahan matkustettaessa sen EU-maan, jonka kansalainen on, myöntämä henkilökortti eli Suomen viranomaisen ulkomaankansalaiselle myöntämä henkilökortti ei kelpaa. Tämän pitäisi olla koko EU:n kattava sääntö, mutta tiedä sitten miten sitä paikallistasolla missäkin tulkitaan.

Ikävä oletukseni on, ettei riitä.

• - ? -

Nähdäkseni EU:n kansalaisille matkustamiseen ja henkilöllisyytensä osittamiseen EU:n sisäpuolella riittää: voimassa oleva henkilökortti, jolloin passi ei ole pakollinen.

Soitto passivirastoon tai konsulaattiin ja asian saat varmistettua.

Joissakin EU-maissa kuitenkin vaaditaan erikseen oleskelulupa yli kolme kuukautta kestävään oleskeluun / asumiseen.

• passin mies....

Ikivanha sanonta "passiton mies on maaton mies" pátee vieläkin.... tietyin muutoksin, eli myós se henkilökortti kelpaa...

Recidencia ei ole riittävä documentti matkustukseen.

• Nikki-

On 25 vuotias venäläinen mies. Asun suomessa ja käyn töissä. Minulla on vakituinen oleskelulupa. Tällä hetkellä olen vaihtamassa venäjän passiani uuteenjonkan saan kuukauden päästä. Siksi ajaksi poliisi mönsi minulle väliaikaisen henkilökotin. Jossa lukee,että sen on myöntänyt "ulkomaalaispoliisi".

Minulla on tärkeä työmatka viikonpäästä , josta en oikein voi kieltäytyä.
        Pääsenkö ulkomaalaisell myönnetyllä väliaikasella henkilökortille lentokoneseen ?

Luin netistä että eu:n ulko kansalaiset tarvitsevat passin. Mutta myös luin,ettei eu:n sisällä matkustus asia kirjoja tarkisteta.

Kysymys kuuluu: pääsenkö koneeseen?
        ja teenkö rikoksen lähtemällä?

• 23
        Nikki- kirjoitti:

On 25 vuotias venäläinen mies. Asun suomessa ja käyn töissä. Minulla on vakituinen oleskelulupa. Tällä hetkellä olen vaihtamassa venäjän passiani uuteenjonkan saan kuukauden päästä. Siksi ajaksi poliisi mönsi minulle väliaikaisen henkilökotin. Jossa lukee,että sen on myöntänyt "ulkomaalaispoliisi".

Minulla on tärkeä työmatka viikonpäästä , josta en oikein voi kieltäytyä.
        Pääsenkö ulkomaalaisell myönnetyllä väliaikasella henkilökortille lentokoneseen ?

Luin netistä että eu:n ulko kansalaiset tarvitsevat passin. Mutta myös luin,ettei eu:n sisällä matkustus asia kirjoja tarkisteta.

Kysymys kuuluu: pääsenkö koneeseen?
        ja teenkö rikoksen lähtemällä?

Lentoyhtiö ainakin tarkastaa matkustajan henkilöllisyyden vaikka rajaviranomaiset eivät sitä tee Schengen-alueella. kannattaa selvittää etukäteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      100
      1753
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      59
      1150
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      440
      1117
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1043
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      821
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      130
      804
    7. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      753
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      47
      741
    9. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      708
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      671
    Aihe