Espanjasta? Vietän talvea Kanarialla. Huomasin, että passini menee vanhaksi täälläoloaikana.
En haluaisi uusia passiani konsulaatin kautta, koska se tulee huomattavan kalliiksi. Onko jollakin kokemusta? Riittäähän Suomen virallinen henkilökorttikin matkustusasiakirjaksi passin sijasta.
Riittääkö Residencia-kortti
5
689
Vastaukset
- Pykälä§
Suomessa maan rajojen ulkopuolelle liikuttaessa ei hyväksytä muuta kuin passi tai toiseen EU-maahan matkustettaessa sen EU-maan, jonka kansalainen on, myöntämä henkilökortti eli Suomen viranomaisen ulkomaankansalaiselle myöntämä henkilökortti ei kelpaa. Tämän pitäisi olla koko EU:n kattava sääntö, mutta tiedä sitten miten sitä paikallistasolla missäkin tulkitaan.
Ikävä oletukseni on, ettei riitä. - - ? -
Nähdäkseni EU:n kansalaisille matkustamiseen ja henkilöllisyytensä osittamiseen EU:n sisäpuolella riittää: voimassa oleva henkilökortti, jolloin passi ei ole pakollinen.
Soitto passivirastoon tai konsulaattiin ja asian saat varmistettua.
Joissakin EU-maissa kuitenkin vaaditaan erikseen oleskelulupa yli kolme kuukautta kestävään oleskeluun / asumiseen. - passin mies....
Ikivanha sanonta "passiton mies on maaton mies" pátee vieläkin.... tietyin muutoksin, eli myós se henkilökortti kelpaa...
Recidencia ei ole riittävä documentti matkustukseen.- Nikki-
On 25 vuotias venäläinen mies. Asun suomessa ja käyn töissä. Minulla on vakituinen oleskelulupa. Tällä hetkellä olen vaihtamassa venäjän passiani uuteenjonkan saan kuukauden päästä. Siksi ajaksi poliisi mönsi minulle väliaikaisen henkilökotin. Jossa lukee,että sen on myöntänyt "ulkomaalaispoliisi".
Minulla on tärkeä työmatka viikonpäästä , josta en oikein voi kieltäytyä.
Pääsenkö ulkomaalaisell myönnetyllä väliaikasella henkilökortille lentokoneseen ?
Luin netistä että eu:n ulko kansalaiset tarvitsevat passin. Mutta myös luin,ettei eu:n sisällä matkustus asia kirjoja tarkisteta.
Kysymys kuuluu: pääsenkö koneeseen?
ja teenkö rikoksen lähtemällä? - 23
Nikki- kirjoitti:
On 25 vuotias venäläinen mies. Asun suomessa ja käyn töissä. Minulla on vakituinen oleskelulupa. Tällä hetkellä olen vaihtamassa venäjän passiani uuteenjonkan saan kuukauden päästä. Siksi ajaksi poliisi mönsi minulle väliaikaisen henkilökotin. Jossa lukee,että sen on myöntänyt "ulkomaalaispoliisi".
Minulla on tärkeä työmatka viikonpäästä , josta en oikein voi kieltäytyä.
Pääsenkö ulkomaalaisell myönnetyllä väliaikasella henkilökortille lentokoneseen ?
Luin netistä että eu:n ulko kansalaiset tarvitsevat passin. Mutta myös luin,ettei eu:n sisällä matkustus asia kirjoja tarkisteta.
Kysymys kuuluu: pääsenkö koneeseen?
ja teenkö rikoksen lähtemällä?Lentoyhtiö ainakin tarkastaa matkustajan henkilöllisyyden vaikka rajaviranomaiset eivät sitä tee Schengen-alueella. kannattaa selvittää etukäteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631463Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271281Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151144- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että276922- 72915