Siinä se kysymys jo olikin. Onko yksi viikko liian lyhyt? Itse en ole oikein viihtynyt pidemmillä matkoilla, mutta pitäisikö Phuketissa olla kaksi viikkoa? Kolme on kyllä jo varmasti liikaa.
Onko viikko liian lyhyt aika?
27
4805
Vastaukset
- 12234
liian lyhyt aika,katsotaan olen lähdössä helmikuun lopulla 2vk Karonille
- Untuvatoppis
Mun mielestä liian lyhyt aika, paljon jää kokematta. Ja kun lento on pitkä, ei pysty heti nauttimaan täysillä.
- phukettiin lomalle
Lienee ihan makuasia. Menemme viikoksi, koska juuri nyt ei ole mahdollisuutta viipyä pidempään. Joutuuhan sitä hieman miettimään aikataulua ennakkoon, jos haluaa tehdä ja nähdä monenlaista. Meillä tarkoitus on vain levätä ja nautiskella maisemista ja auringosta. Snorklaamaan menemme toki joku päivä.
Kahteen viikkoon pitäisi jo järjestää jotain ohjelmaa muutamalle päivälle, jos meinaisi viihtyä :) - -annika-
Me oltiin viikon reissulla. Siis viikko perillä. Nähtiin koko Phuketin saari, sen "nähtävyydet" ja tehtiin vielä Phi Phi ja Khaolakin reissu. Ja rannalla oltiin kolmena päivänä. Meille se viikko riitti Phuketissa. Jos mennään vielä Thaimaaseen niin se on kyllä jokin muu paikka kun Phuket. Jos olisi pitempi reissu ollut niin olisi pitänyt joitakin muita retkiä vielä tehdä. Parasta olisi (niin olisin itsekin tehnyt jos olisi matkoja ollut vielä tarjolla) tehdä matka kahdella kohteella. Monilla oli viikko Phuketissa ja sitten esim Krabille. Tai 3 pv Bangkokissa ja sitten Phukettiin.
- thai `in
kyllä mun mielestä kans viikko on ihan liian lyhyt aika. ensimmäisellä thaimaa matkallani oisin viihtyny jopa sen 3viikkoo, on niiiiiiiin paljon näkemistä siellä. olen ollu 3kertaa Phuketissa, joka kerran sen 2viikkoa, nyt olis ens jouluna tarkoitus lähteä 3viikoksi ja kiertää siinä samalla näitä muita kohteita, kuten samui, koh tao, krabi. uskon, että monet, jotka ovat ensimmäisellä kerrallaan thaimaassa vaan sen 1viikon, toteaavat, että kyllä se 2viikkoa sittenkin ois...:)
- kun varmasti useat muutkin,
Että, viikko on ehdottomasti liian lyhyt, jos haluat rentoutua ja nähdäkin jotain. Itse olin ensimmäisellä kerralla ajatellut kaksi viikoa ja sen jälkeen reissuni on aina vaan pidentyneet.
Eli, suosittelen ehdottomasti kahta viikkoa, että kerkiät retkeilemään lepäämään ja näkemään mitä esim. saariretkillä nähtävissä on. - 8päivän reissulla
pattaylla. Liian lyhyt oli aika, tarkoitan palautumista lennoista ja aikaerosta. Nyt ollaan menossa kahdeksi viikoksi phukettiin, ja luulen että se on ihan ok. Me ollaan kans reissattu noita viikon matkoja, viime talvena oltiin viikko brasiliassa ja sekin tuntui kyllä liian lyhyeltä kun noinkin kauas menee...mutta palautuminen brasseista tultua kävi tosi nopeasti kun esim vertaa pattayalta tuloon, en tiedä mikä lie syy.Ja onhan se kiva olla reissussa kun voi rauhassa olla ja nautiskella, ei tarvii tehdä niin hirveen tiukkaa päivärytmitystä kun on enemmän aikaa ja jos haluaa vähän kierrellä ja katsella. Bulgariaan ja kanariansaarille kyllä mun mielestä viikko on ihan sopiva aika. Mukavaa reissua sulle.
- toi aikaero
Phuketissa 5 tuntia ja Brasiliassa -5 tuntia.Huomattiin sama kun käytiin vuorotellen näissä maissa.Kotiinpaluu Brasseista helpompi.
- herkkutati
sulle jää viisi kokonaista päivää perillä joten siitä voit päätellä...
- Marienhof
paikan päällä on 7 vrk muutama tunti eli kyllä jää se kokonainen viikko matka-aikaa.
- ajat...
...Kaikki ajat ovat liian lyhyitä olla Thaimaassa. Viikko on parempi kuin ei mitään, mutta kaksi kyllä minusta parempi. Makuasioistahan nämä, itselläni 2 viikkoa minimi, olisin pidempääkin jos lomat riittäisi ;D
Hyvää matkaa ! - riiittää
jos nyt ei halua jokaista kylää ja saarta kiertää. Ne "nähtävyydet" on kuitenkin päivässä nähty. Mulle riittää viikko hyvin kun nautiskelee auringosta:)
- ne nähtävyydet ...
on kyllä päivässä nähty.
Ihmisiä on erilaisia.
Toiset vaativat lomaltaan muutakin kun halpaa olutta ja muuta pörinää.
Sanoisin ettei sovi keski-ikäiselle pariskunnalle ollenkaan.
Tympeäksi käy ottaa aurinkoa päivästä toiseen ja retket eivät mitään halpoja ole.
Lisäksi mitä kiinnostaa nähdä joku saari jolla on filmattu jotain leffaa.
Meitin perhe suunnistaa seuraavaksi Floridaan.. / Uuteen seelantiin..cookin saarille.. / Ausseihin..
Lisäksi ei tule kyllä yhtään kalliimmaksi eikä tarvitse koko ajan epäillä jonkun kopioivan luottokorttejasi.
Taikkula on uusi kanariajunttila. pitää, jos aiot viikossakaan selvitä "nähtävyyksistä". Hyvä keino on ottaa joku reissu tai shoppailupäivä ja sen jälkeen lepo/auringonottopäivä, suunnitella lepopäivänä mitä haluais tehdä seuraavaksi ja käydä paikallisien matkanvälittäjien luona. Viikossa ei paljon ehdi, koska mahdollisuuksia on pilvin pimein jos vaan tarmoa ja mielenkiintoa riittää.
ne nähtävyydet ... kirjoitti:
on kyllä päivässä nähty.
Ihmisiä on erilaisia.
Toiset vaativat lomaltaan muutakin kun halpaa olutta ja muuta pörinää.
Sanoisin ettei sovi keski-ikäiselle pariskunnalle ollenkaan.
Tympeäksi käy ottaa aurinkoa päivästä toiseen ja retket eivät mitään halpoja ole.
Lisäksi mitä kiinnostaa nähdä joku saari jolla on filmattu jotain leffaa.
Meitin perhe suunnistaa seuraavaksi Floridaan.. / Uuteen seelantiin..cookin saarille.. / Ausseihin..
Lisäksi ei tule kyllä yhtään kalliimmaksi eikä tarvitse koko ajan epäillä jonkun kopioivan luottokorttejasi.
Taikkula on uusi kanariajunttila.kävit nähtävyyksiä katselee sinä päivänä?. Ja loppuaika aurinkoa ottaen. Olut on suunnilleen saman hintaista kuin Suomessa. Ei sinne kukaan mene sen takia. Muu pörinä on kaukana Suomesta, luojan kiitos!. Sopii erittäin hyvin kaikille avarakatseisen mielen omaaville, myös pariskunnille jos suhde on kunnossa? Ei jäykkäniskoille joilla on valitettavaa joka asiasta. Jos maksan esim. kokopäiväretkestä 35-40e, sis kulj. satamaan, softjuomat sis. hintaan koko reissun ajan. Satamasta tunnin ajo veneellä/ 4x225 hp kone.katseleen eri paikkoja, lounas, snorklailu vehkeineen, takaisin kuljetus hotelliin ja kaikki toimii kuten pitääkin. Onhan se kiva käydä James Bond saarella ja Maya Bay saarella. Kun tulee takaisin tänne pohjolaan niin täytyy ostaa ne dvd:t, muistella ja palata takaisin Thaimaahan :). Toi luottokorttijuttu on silkkaa höpinää. Jos hölmösti tunaroit sen kans niin hölmöstihän siinä käy. Jos meet noihin mainitsemaisiin paikkoihin kannattaa ehkä ottaa All include paikka niin ei tarvii miettiä retkiä.
- thai
viikkossa saat aurinkoa riittävästi. mutta jos haluat kierrellä...
- tupunatuikku
kitewind kirjoitti:
kävit nähtävyyksiä katselee sinä päivänä?. Ja loppuaika aurinkoa ottaen. Olut on suunnilleen saman hintaista kuin Suomessa. Ei sinne kukaan mene sen takia. Muu pörinä on kaukana Suomesta, luojan kiitos!. Sopii erittäin hyvin kaikille avarakatseisen mielen omaaville, myös pariskunnille jos suhde on kunnossa? Ei jäykkäniskoille joilla on valitettavaa joka asiasta. Jos maksan esim. kokopäiväretkestä 35-40e, sis kulj. satamaan, softjuomat sis. hintaan koko reissun ajan. Satamasta tunnin ajo veneellä/ 4x225 hp kone.katseleen eri paikkoja, lounas, snorklailu vehkeineen, takaisin kuljetus hotelliin ja kaikki toimii kuten pitääkin. Onhan se kiva käydä James Bond saarella ja Maya Bay saarella. Kun tulee takaisin tänne pohjolaan niin täytyy ostaa ne dvd:t, muistella ja palata takaisin Thaimaahan :). Toi luottokorttijuttu on silkkaa höpinää. Jos hölmösti tunaroit sen kans niin hölmöstihän siinä käy. Jos meet noihin mainitsemaisiin paikkoihin kannattaa ehkä ottaa All include paikka niin ei tarvii miettiä retkiä.
No olut ei todellakaan ole suomen hinnoissa taikkulassa, tai en tiedä jos sen ostaa jostakin Hiltoninsta mutta kaupassa hinta on alle suomen hintojen ja kauppojahan piisaa.
tupunatuikku kirjoitti:
No olut ei todellakaan ole suomen hinnoissa taikkulassa, tai en tiedä jos sen ostaa jostakin Hiltoninsta mutta kaupassa hinta on alle suomen hintojen ja kauppojahan piisaa.
30 baht ( 68 snt ), leo ja chang 25 baht ( 56.5 snt ), siis kaupassa. Tämän päivän keskikurssin mukaan (kauppalehti)
Täällä kaupassa tölkkilaatikko 18 euroa, siis tämän päivän hinta,josta palautuksien arvo - 3.6 euroa. 14.4 e / 24 tölkkiä = 60 snt. Jos sanot ei "todellakaan" niin nähtävästi ostat leksaa tai norsukaljaa. Ja siellä kun ei saa palautuksista mitään. Ja että joku muka menisi halvan kaljan perässä Thaimaaseen. Ja Pah !
- matka...
Olemme olleet kuusi kertaa kahden viikon lomalla phuketissa ja joka kerta loman loppuessa on sellainen olo että olisi voinut olla vielä kolmannenkin viikon siellä, mutta kun se ei ole töiden puolesta mahdollista, että kyllä se viikko on liian lyhyt aika.
- jotenkin outo
vai mistä johtuu, että minulla menee ainakin kolme ensimmäistä päivää toipumiseen aikaerosta ja sen jälkeen saan aina vatsataudin, jota parantelen pari kolme päivää. Jos olisin viikon matkalla, niin huomaatte miten siinä kävisi. Siispä otan aina ainakin 2 viikon loman kaukomaihin, sillä toinen viikko on minulle vasta lomaa ja sekin vasta loppupuolella. Silloin vatsani että pääni on tottunut paikalliseen menoon. Tänä vuonna meinaan olla 3 viikkoa, sillä haluan että tuntuu jokseenkin normaalilta, eikä tarvitse koko ajan etsiä vessoja missä sitten kuljenkin. Että tälläistä minulla!!!
- terveisiä
jotenkin outo kirjoitti:
vai mistä johtuu, että minulla menee ainakin kolme ensimmäistä päivää toipumiseen aikaerosta ja sen jälkeen saan aina vatsataudin, jota parantelen pari kolme päivää. Jos olisin viikon matkalla, niin huomaatte miten siinä kävisi. Siispä otan aina ainakin 2 viikon loman kaukomaihin, sillä toinen viikko on minulle vasta lomaa ja sekin vasta loppupuolella. Silloin vatsani että pääni on tottunut paikalliseen menoon. Tänä vuonna meinaan olla 3 viikkoa, sillä haluan että tuntuu jokseenkin normaalilta, eikä tarvitse koko ajan etsiä vessoja missä sitten kuljenkin. Että tälläistä minulla!!!
mistä aikaerosta???viisi tuntia...!!tlin havajilta 22 tuntia.siinä sulle aikaeroa(13tuntia)
- ...
terveisiä kirjoitti:
mistä aikaerosta???viisi tuntia...!!tlin havajilta 22 tuntia.siinä sulle aikaeroa(13tuntia)
mielestä tuo 5 tunnin aikaero nyt niin kamala voi olla, mutta ehkä toisten kroppa vaan reagoi sellaiseen herkemmin kuin meidän. J akyllähän se pitkä lentokin velottaa. Itse olen matkustellut aika paljon USAan (ja asunutkin siellä. Sen paikan ja Suomen aikaero on -8 tuntia. Joskus on matkaamiseen mennyt yhteensä melkein vuorokausi), niin en usko että tuo 5 niin iso juttu on, vaikken Thaimaassa olekaan käynyt.
- Thaikkuihin <3
Jos ei ole mitenkään mahdollisuutta olla pidempään kuin viikko, niin vaikka todella lyhyt aika onkin matkustaa noin kauas- kannattaa mennä- Thaikkuihin kannattaa aina mennä :). Tosin kun ottaa huomioon myös mahdolliset viivästykset lentoliikenteessä- eli jos lento myöhästyy esim vuorokaudella, niin perilläoloon ei jää kovinkaan montaa päivää. Itse oltiin viimeksi kaksi viikkoa (tosin olimme lennon venymisen vuoksi perillä 22h myöhässä) ja se oli liian lyhyt aika Phuketin ja etenkin lähisaarten tutkimiseen eli seuraavaksi helmikuussa ollaan 3 viikkoa, josta viikko vietetään Racha saarilla. Ihanaa kun on hyvin aikaa, niin ei tarvitse pää kolmantena jalkana olla paikkoihin tutustumassa vaan voi viettää ihania löhöpäiviä ilmaan mitään kummempaa "ohjelmaa". Suosittelen lämpimästi pidempää aikaa kun viikko- ne lennot on nimittäin TODELLA pitkät ja viikko paikan päällä jättää kyllä kovan kaipuun takaisin- joutuu lähtemään ihan "kesken" pois...vaikka pidempienkin lomien jälkeen kaipuu on hirvittävä, niin en voi edes kuvitella miten vihaiseksi tulisin jos viikon löhöilyn jälkeen pitäisi suunnata takaisin tänne räntälään...
- takaisin
kyllähän viikossa ehtii tutustumaan,mutta esim.retket kestävät hyvinkin päivän.voi tulla hieman kiire jos haluaa nähdä edes hieman enemmän.jos haluaa olla pelkästään rannalla,silloin VOI viikko riittää.
- tupunatuikku
hei
olin eka kerran itse thaimaassa joulukuun eli ekakerralla heti 29 vrk ja aika ei ollut lainkaan liian pitkä. Ehdottomasti viikko on liian lyhyt. Esim. lento voi olla myöhässä ja niin hupenee lomasta jo pvä ja sitten aikaero 5 h kuitenkin hieman veroittaa. Pääset viikossa vasta vauhtiin ja opit paikat. Ilmanmuuta ainakin se 2 viikkoa!! - kissanainen40
Hei!
Oltiin mieheni kanssa maaliskuussa Phuketissa, eka kerta. Viikko on aivan liian lyhyt kun ajattelet että lento/suunta on jo n 13 h. Kaksi on ihan sopiva mutta mielummin sitten 3 kun 1 vko. Paikka oli aivan ihana, hyvää ruokaa ja tosi ystävällisiä ihmisiä. Asuttiin Kata Sea Breezeessä, tosi hieno hotelli ja mukavat altaat. Maaliskuussa oli vain liian kuuma, marras-helmikuu on varmaan ok. Suositellaan lämpimästi.Ennen tätä Phuketin matkaa oltiin oltu 3 kertta Initassa, Goassa. Jatkossa ei kyllä tee mieli mikä Intia, kaikki on aika likaista siellä ja ihmiset aika päällekäypiä.
Ensi talvella on kyllä taas aikomus lähteä Thaimaaseen, saa katsoa onko se sitten Phuket vai joko muu paikka. Iloa tulevalle matkalle!
terkkuja Vicky - -.-
Viikko on aaivan liian lyhyt, ottaen huomioon että lento on niin pitkä.
JOs kaksi viikkoa tuntuu liian pitkältä, niin suosittelen kymmenenpäivän matkaa. Itse olin sellaiselta, ja minusta se oli juuri sopiva matkan pituudeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937728
- 403712
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241130
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28963Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703