ANSIOSIDONNAINEN Työttömyyspäiväraha

Vain 55%

Jouduin työttömäksi ja hämmästyin ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan pienuutta. Kuvittelin päivärahan olevan 70-80% kuukausiansiosta, mutta todellisuudessa se on noin 55%.

Tässähän joutuu venyttämään euroja ! En omista TV:tä tai nettiyhteyttä, en syö ulkona, juhlin muutaman kerran vuodessa - joulu, juhannus, en käy leffoissa tai ulkomailla, kännykkälasku noin 25e/kk, en omista autoa. kotivakuutus on halvin mahdollinen, ostan ruokaa tarjouksesta - usein punainen etiketti takaa -30%. Liikun julkisilla tai polkupyörällä.

32

21415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahmed Ahne

      Päivärahalskureita on netti turvoksissa, täältä olisi löytynyt oikeaa tietoa ettei tule yllätyksiä.
      Valitettavasti myös työttömän verotus on hiukan kireempää kuin palkansaajan.

      • Anonyymi

        Kokoomusken urpon mielestä se on liian suri nytkin
        Kokoomuksen urpo haluaa poistsaa sen kokonaan
        Samoin kesälomat palkansaajilta


      • Anonyymi

        Oletehkä oikeutettu vuoratukeen tai ruika tukeen tai johonkin sosiaalietuuteen mene
        Kelaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletehkä oikeutettu vuoratukeen tai ruika tukeen tai johonkin sosiaalietuuteen mene
        Kelaan

        Kokoomuksenmielestä työttömyys etuus on liian suurta vaikka
        Palknsaajat sen meksaa itse veroissaan ja myös työttömyysturva maksuissaan
        Kokoomis haluis nekin rahat jitka plaknasaajt maksanee siirtää omiin yritystukiinsa

        Yritykset ja yrittäjöt eivöt maksa tylttömyysturvamaksuaan se on vapaehroinen ja kateellisa kun palknasaajat saavat maksamiina rahoja takaisin


    • kyyninen

      Nykysuomessa olet hyväosainen joten lopeta tuo mussutus. Opiskelijat joutuvat tulemaan toimeen muutamalla satasella kuussa, ja suuri osa eläkeläisistä ja työmarkkinatukea nostavat työttömät saavat varmasti näppiin huomattavasti pienemmän kuukausirahan.

    • Mä vaan

      Hei, jos vielä haluat selvitellä miten kävisi, jos menettäisit työkyvyn, paljonko saisit eläkettä työeläkkeen mukaisena.
      Se luultavasti tuostakin pienempi...

      Ja jos ja kun se ansiosidonnaista 500 päivää menee täyteen, paljonko raha on sitten.

      Näin tämä menee vaan.
      Tsemppiä työhön etsimiseen!!

      Ps. kannattaa ehkä selvitellä niitä tuki-asioita. Kaikissa asioista hakemusten käsittely kestää noin 2-3 kk.. joten hyvissä ajoin kannattaa hoidella paperihommat.

      • Anonyymi

        500 päivää loppui ja siirryin työmarkkinatuelle joka oli käteen noin 513 euroa kuukaudessa.


      • Anonyymi

        Olen ansiosidonnaisella ja saan käteen 65o e
        Se on urpon kokoomuksesta mielestä aivan liikaa työttömälle
        Jolla pitkä työura 6ov


    • Uuusi Uljas Aika

      Et kai sinä raukka ole ottanut tosissasi yhteiskuntamme Suurta Julkilausumaa, että olemme hyvinvointivaltio? Kansantulomme henkeä kohden on tällä hetkellä korkeampi kuin milloinkaan ennen, mutta tuloerot rikkaimpien ja köyhimien välillä kasvavat koko ajan.

      Se sukupolvi, joka uskoi Suomesta vielä joskus tulevan hyvinvointivaltion, oli sodankäynyt sukupolvi. Heidän aikansa ja Suomensa on menneisyyttä. Suomi käänsi kelkkansa tässä hyvinvointivaltioajattelussa lähes kaksikymmentä vuotta sitten. Tällä hetkellä suuntamme on tuloeroja kasvattamalla saavuttaa enemmistölle mukava yhteiskunta. Vähemmistöön jäävillä tipahtaneilla ei ole merkitystä, koska he ovat kuitenkin vain vähemmistö. Yhteisvastuullisuuden aika on kaukana takana.

      Olemme äänestäneet yhden läntisen Euroopan oikeistolaisimman parlamentin. Täytyyhän tämä kansamme ylivoimaisen enemmistön tahto näkyä myös siinä politiikassa jolla maatamme ohjataan uuteen tulevaisuuteen.

      • oli vallassa yli 15v putkeen

        Tuskin nykyinen hallitus on syypää (vielä) kaikkeen pahuuteen. mitä teki sdp ja vasemmisto viimeiset 15 vuotta vallassa ollessaan? Nykyinen elämänmeno on heidän aikaansaamaansa, joten älä unohda sitä.

        itse olen ratkaissut asian niin, että muutin pois suomesta jo 6v sitten. enkä kadu pätkääkään.


      • Uusi Uljas Suomi
        oli vallassa yli 15v putkeen kirjoitti:

        Tuskin nykyinen hallitus on syypää (vielä) kaikkeen pahuuteen. mitä teki sdp ja vasemmisto viimeiset 15 vuotta vallassa ollessaan? Nykyinen elämänmeno on heidän aikaansaamaansa, joten älä unohda sitä.

        itse olen ratkaissut asian niin, että muutin pois suomesta jo 6v sitten. enkä kadu pätkääkään.

        Kyse on koko yhteiskunnan päämäärien muutoksesta, siirtymisestä pois hyvinvointiyhteiskunnan rakentamisesta. Tämä kehitys Suomessa näkyy niin uusliberalismiin myönteisimmin suhtautuvan porvallisten puolueiden kannatuksen jatkuvana kasvuna 1980-luvulta alkaen ja toisaalta myös vasemmistopuolueiden vastaavanlaisena asteittaisena hyvinvointiyhteiskunnan siirtämisenä pelkäksi juhlapuheiden korulauseeksi.

        Ei nykyinen hallitus ole tietenkään syypää edellisten hallitusten tekemisiin. Suomi oli ennen edellisiäkin vaaleja ylivoimaisesti oikeistolainen maa. Vasemmistoa on kannattanut jo pitkään vain hieman yli kolmasosa kansasta. Tämä kansan enemmistön poliittinen kanta on, aivan oikein, näkynyt politiikassa ja toivottavasti kansan mielipiteet näkyvät siinä vastakin.

        Suomen tiellä on käsittääkseni ylivoimaisen kansan enemmistön tuki takanaan niin vasemmalla kuin oikeallakin. Kinastelua käydään lähinnä vain pienistä yksityiskohdista ei itse päälinjasta. Se yhteisvastuullinen ajattelu, jolla 1960- ja 1970-luvullakin vielä rakennettiin maastamme hyvinvoinivaltiota, on kaatunut jo kauan sitten.


      • sanompahan vain

        No mitä on näkemyksesi mukaan hyvinvointivaltio? Sitäkö, että työtön saa saman rahan kuin työssäkävijä?

        Tuohan olisi täysin sairasta...hetkinen, verrataanpa parin lapsen yksinhuoltajan toimeentulotukea ja pienempipalkkaista työä...hups, toimeentulotukihan on selvästi SUUREMPI kuin, mitä saisi työssä käydessään.

        Tämä on sairas maa, Vain työssäkäynti on kannattamatonta. Ja pummit jaksavat vain valittaa, että lisää pitäisi saada.


      • Anonyymi
        oli vallassa yli 15v putkeen kirjoitti:

        Tuskin nykyinen hallitus on syypää (vielä) kaikkeen pahuuteen. mitä teki sdp ja vasemmisto viimeiset 15 vuotta vallassa ollessaan? Nykyinen elämänmeno on heidän aikaansaamaansa, joten älä unohda sitä.

        itse olen ratkaissut asian niin, että muutin pois suomesta jo 6v sitten. enkä kadu pätkääkään.

        Kyllä marin otti ison velan ja jakoi sen maailmalle. Veikkaampa että åmmä floppaa rahoja eun kautta omalle tililleen


    • verotusta

      Itse jäin viime kesänä työttömäksi. Huomasin kanssa melko pian tukien pienuuden, omistusasuja kun ei saa asumistukeakaan. Ratkaisu oli veroprosentin pienentäminen, vaati kyllä vähän vaivaa, mutta nyt saan paljon enemmän käteen, olinhan alkuvuonna maksanut palkastani jo koko vuoden verot. Muista pyytää uusi verokortti etuutta varten.

    • Meni harkintaan

      Olen itse harkitsemassa jäämistä ns. eläkeputkeen jonka yhtenä osana on ansiosidonnaisuus. Katselin noista talukoista ja totesin, että siellä on melkoinen "leikkuri" olemassa.
      Omalta kohdaltani % olisi n. 28. Eli pistää miettimään ?

      • yli 17000E/kk

        Vilpittömät onnitteluni!

        Ns. ansiosidonnaisen jääminen alle 30%:n edellyttää vähintään 17000E/kk ansioita laskentaperusteeksi!

        Eiköhän tuosta ole jotain jäänyt sukan varteenkin?!

        Varsinkin tuleva työeläke on muheva!
        Turhaan mietit!


      • meni harkintaan
        yli 17000E/kk kirjoitti:

        Vilpittömät onnitteluni!

        Ns. ansiosidonnaisen jääminen alle 30%:n edellyttää vähintään 17000E/kk ansioita laskentaperusteeksi!

        Eiköhän tuosta ole jotain jäänyt sukan varteenkin?!

        Varsinkin tuleva työeläke on muheva!
        Turhaan mietit!

        Kiitos vaan. Ei ollut tarkoitus pullistella tai retostella sen kummemmin. Sattuneesta syystä v. 2007 oli tulonmuodostuksen kannalta poikkeuksellinen.
        Katsoin erään ammattiliiton nettisivustolta taulukkoa joka osoitti 10 000 euron kk-tuloille tuon 28 %. Jos tienesti on 1 000 e/kk niin prosentti oli 72. Näin sen leikkurin pitääkin toimia. Kohtuus kaikessa-kohtuudessakin.


      • yli 17000E/kk
        meni harkintaan kirjoitti:

        Kiitos vaan. Ei ollut tarkoitus pullistella tai retostella sen kummemmin. Sattuneesta syystä v. 2007 oli tulonmuodostuksen kannalta poikkeuksellinen.
        Katsoin erään ammattiliiton nettisivustolta taulukkoa joka osoitti 10 000 euron kk-tuloille tuon 28 %. Jos tienesti on 1 000 e/kk niin prosentti oli 72. Näin sen leikkurin pitääkin toimia. Kohtuus kaikessa-kohtuudessakin.

        Olet oikeassa tasossa.

        Minun ei olisi pitänyt muistinvaraisesti vaaksoa suuruusluokkaa.

        Siirryin itse vanhan laskentajärjestelmän aikaan alle 40%:n työttömyyskorvaukselta työttömyyseläkkeelle.

        Työeläke alkoi 60:senä. Nyt kai 65?
        Onneksi olin joskus saanut palkkaakin joten työttömyyseläkkeeni, tässä tapauksessa = työeläke on huomattavasti suurempi kuin päiväraha.

        Minun siirtyessäni mukaan laskettiin vielä tulevan ajan eläke.

        Nykyinen laskenta on selvästi huonompi.
        65:een saakka päivärahan tasoisella eläkkeellä.
        Sen jälkeen työeläke.
        meniköhän oikein?

        Omat suunnitelmat ja elämäntilanne ratkaissevat kunkin päätöksen.
        Itse valmistelin vetäytymistäni jo vuosien ajan.

        Vastedes, ennen määrätietoista kannanottoani, olen varovaisempi.


      • Pian eläkeläinen

        Jäin pitkän työuran ja kovan työnteon jälkeen eläkeputkeen melkoisen työuupumuksen vallassa.

        Ansiosidonnaisen leikkuri on todella kova eli akateemisen ihmisen tulot jäävät - suhteessa edeltävään palkkaan - huomattavasti huonommaksi kuin alemmilla palkkatasoilla. Poisjäävät tietenkin myös lomarahat, palkankorotukset, työterveyshuolto jne. Päivärahaa saa 5 päivältä viikossa, lomailla voi laillisesti 6 päivää vuodessa tekemällä asiasta ilmoituksen. Opiskella saa ja yritystoimintaa harjoittaa sivutoimisesti -tosin tässä pitää olla tarkkana -itselläni on pitkään vaativan työn ohellakin hoidettu yritys. Pääomatulot eivät vaikuta mitenkään, paitsi jos osa niistä pienyrityksessä katsotaan palkkatuloksi. Se vähennetään päivärahasta!

        Eläkeputki alkaa olla takana ja jään pian eläkkeelle. Olen saanut ihan asiallista kohtelua työvoimatoimistossa, lomaillutkin olen tekemällä vaaditut ilmoitukset sääntöjen mukaan.

        Olen opiskellut, harrastanut, liikkunut todella paljon. Perheen asiat ovat paremmin reilassa, kun ehdin hoidella asioita. En ole stressaantunut, verenpaine on kunnossa ja elämä tuntuu mukavalta. Rahaa on vähemmän, mutta monista maksuista saa alennusta ja pörssissä on tähän saakka voinut tienata hiukan lisää. Tein sen valkarahalla ja hyvin meni, nyt olisin kyllä jo varovaisempi.

        Eläkeputki poistuu pian. Se ei myöskään sovi kaikille. Jos on työnarkomaani ja näkee itsensä lähinnä työn tuoman arvostuksen kautta, en suosittele.


      • meni harkintaan
        Pian eläkeläinen kirjoitti:

        Jäin pitkän työuran ja kovan työnteon jälkeen eläkeputkeen melkoisen työuupumuksen vallassa.

        Ansiosidonnaisen leikkuri on todella kova eli akateemisen ihmisen tulot jäävät - suhteessa edeltävään palkkaan - huomattavasti huonommaksi kuin alemmilla palkkatasoilla. Poisjäävät tietenkin myös lomarahat, palkankorotukset, työterveyshuolto jne. Päivärahaa saa 5 päivältä viikossa, lomailla voi laillisesti 6 päivää vuodessa tekemällä asiasta ilmoituksen. Opiskella saa ja yritystoimintaa harjoittaa sivutoimisesti -tosin tässä pitää olla tarkkana -itselläni on pitkään vaativan työn ohellakin hoidettu yritys. Pääomatulot eivät vaikuta mitenkään, paitsi jos osa niistä pienyrityksessä katsotaan palkkatuloksi. Se vähennetään päivärahasta!

        Eläkeputki alkaa olla takana ja jään pian eläkkeelle. Olen saanut ihan asiallista kohtelua työvoimatoimistossa, lomaillutkin olen tekemällä vaaditut ilmoitukset sääntöjen mukaan.

        Olen opiskellut, harrastanut, liikkunut todella paljon. Perheen asiat ovat paremmin reilassa, kun ehdin hoidella asioita. En ole stressaantunut, verenpaine on kunnossa ja elämä tuntuu mukavalta. Rahaa on vähemmän, mutta monista maksuista saa alennusta ja pörssissä on tähän saakka voinut tienata hiukan lisää. Tein sen valkarahalla ja hyvin meni, nyt olisin kyllä jo varovaisempi.

        Eläkeputki poistuu pian. Se ei myöskään sovi kaikille. Jos on työnarkomaani ja näkee itsensä lähinnä työn tuoman arvostuksen kautta, en suosittele.

        Näinhän se on, että ei raha tee onnelliseksi. Sanovat että se helpottaa. Itselläni on todettu 2 v. sitten krooninen sairaus, joka ei kuitenkaan ole niin vaikea että voisin jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle. Mutta se että olen ajatellut itsekkäästi vain itseäni ja miettinyt, että keskittyisin muihin elämänarvoihin kuin näihin kvartaalitalouden mukanaantuomiin hiostuksiin. En ole koskaan ollut mikään ns. työnarkomaani mutta kuitenkin pyrkinyt aina hoitamaan minulle annetut tehtävät parhaan kykyni mukaan. Kuitenkin yrityksessä jossa paraikaa työskentelen on juuri tapahtunut hyvin paljon uudistuksia ja henkilö- ja omistajanvaihdoksia. Nämä ns. uudet haasteet ovat saaneet minut todella miettimään miten haluan loppuelämäni viettää.


      • Pian eläkeläinen
        meni harkintaan kirjoitti:

        Näinhän se on, että ei raha tee onnelliseksi. Sanovat että se helpottaa. Itselläni on todettu 2 v. sitten krooninen sairaus, joka ei kuitenkaan ole niin vaikea että voisin jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle. Mutta se että olen ajatellut itsekkäästi vain itseäni ja miettinyt, että keskittyisin muihin elämänarvoihin kuin näihin kvartaalitalouden mukanaantuomiin hiostuksiin. En ole koskaan ollut mikään ns. työnarkomaani mutta kuitenkin pyrkinyt aina hoitamaan minulle annetut tehtävät parhaan kykyni mukaan. Kuitenkin yrityksessä jossa paraikaa työskentelen on juuri tapahtunut hyvin paljon uudistuksia ja henkilö- ja omistajanvaihdoksia. Nämä ns. uudet haasteet ovat saaneet minut todella miettimään miten haluan loppuelämäni viettää.

        Toki kannattaa harkita. Mutta kannattaa myös selvittää tarkoin asian juridiset ym. puolet.

        Itse kävin tilanteeni läpi työpaikkani ja myös ammattijärjestöni juristien kanssa, jottei tilanteeseen sisältyisi mitään yllättävää. Tuolloin oli epävarmuus lainsäädännön uudistuksista, mutta onneksi eläkejärjestelmän uudistus oli lopulta minulle suosiollinen.

        Asiaa helpottaa, jos on takana pitkä yhtenäinen työsuhde ja ikää riittävästi. Lisäksi pyysin eläyhtiöstäni ennakkolaskelman tulevasta eläkkeestäni siinä tapauksessa, että se tulisi eläkeputken kautta.

        Myös hallitus on sittemmin vaihtunut ja mitä kuvioihin haluaa sanoa uusi superministeriö?

        Riskit kannattaa miettiä ja myös se, kestääkö oma kantti olla "ei mitään", kun ei ole työssäkäyvä.

        Onnea ratkaisullesi oli se sitten niin tai näin. Itseään pitää kuitenkin aina kuunnella, jos vain mahdollista.


      • kokemusta on
        Pian eläkeläinen kirjoitti:

        Toki kannattaa harkita. Mutta kannattaa myös selvittää tarkoin asian juridiset ym. puolet.

        Itse kävin tilanteeni läpi työpaikkani ja myös ammattijärjestöni juristien kanssa, jottei tilanteeseen sisältyisi mitään yllättävää. Tuolloin oli epävarmuus lainsäädännön uudistuksista, mutta onneksi eläkejärjestelmän uudistus oli lopulta minulle suosiollinen.

        Asiaa helpottaa, jos on takana pitkä yhtenäinen työsuhde ja ikää riittävästi. Lisäksi pyysin eläyhtiöstäni ennakkolaskelman tulevasta eläkkeestäni siinä tapauksessa, että se tulisi eläkeputken kautta.

        Myös hallitus on sittemmin vaihtunut ja mitä kuvioihin haluaa sanoa uusi superministeriö?

        Riskit kannattaa miettiä ja myös se, kestääkö oma kantti olla "ei mitään", kun ei ole työssäkäyvä.

        Onnea ratkaisullesi oli se sitten niin tai näin. Itseään pitää kuitenkin aina kuunnella, jos vain mahdollista.

        nykyisin,ei voi olla niin vaan eläen vaan itselle.Työtä pitää hakea ja sairaslomaa ei saa,pitää olla todella sairas.
        Miksi,nykyisin luullaan,että ns.eläkeputkeen voi jäädä kun ei voi.Työnhakusuunnitelma tehty työkkärissä ja allekirjotettu,eli töitä pitää hakea koko ajan,vaikkei saiskaan.


      • töttöröö!!
        kokemusta on kirjoitti:

        nykyisin,ei voi olla niin vaan eläen vaan itselle.Työtä pitää hakea ja sairaslomaa ei saa,pitää olla todella sairas.
        Miksi,nykyisin luullaan,että ns.eläkeputkeen voi jäädä kun ei voi.Työnhakusuunnitelma tehty työkkärissä ja allekirjotettu,eli töitä pitää hakea koko ajan,vaikkei saiskaan.

        Kuluttaako kelan maksama peruspäiväraha mahdollisesti myöhemmin myönnettävää ansiosidonnaista päivärahaa 500pv? tuli hiljattain täyteen työssäoloehto kassan jäsenyysaikana mutta sitä ennen sain kelalta peruspäivärahaa koska olin täyttänyt työssäoloehdon mutta en työttömyyskassan jäsenyyden aikana. eikö minulla olekaan oikeutta 500pv ansiosidonnaiseen vaan nuo kelan maksamat päivät vähennetään pois tuosta?


      • ++++++++++++++++++++
        töttöröö!! kirjoitti:

        Kuluttaako kelan maksama peruspäiväraha mahdollisesti myöhemmin myönnettävää ansiosidonnaista päivärahaa 500pv? tuli hiljattain täyteen työssäoloehto kassan jäsenyysaikana mutta sitä ennen sain kelalta peruspäivärahaa koska olin täyttänyt työssäoloehdon mutta en työttömyyskassan jäsenyyden aikana. eikö minulla olekaan oikeutta 500pv ansiosidonnaiseen vaan nuo kelan maksamat päivät vähennetään pois tuosta?

        Kelan peruspäiväraha ja ansiosidonnainen ovat eri korvausmuotoja, joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Huolesi on siis turha.


      • töttöröö!!
        ++++++++++++++++++++ kirjoitti:

        Kelan peruspäiväraha ja ansiosidonnainen ovat eri korvausmuotoja, joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Huolesi on siis turha.

        Niin huoleni olisikin turha jos se ei olisi tosi, mutta kun kassa jatkoi maksamista siitä mihin kela jäi. elikkä niin sanotusti maksettuja päiviä oli jo valmiina noin 300 vaikka ensimmäistä kertaa vasta sieltä rahaa sain. molemmathan noista päivärahoista vaatii työssäoloehdon, että sellasta.. vai yritetäänkö minua panna halvalla Prkl..!!


      • popkj
        töttöröö!! kirjoitti:

        Niin huoleni olisikin turha jos se ei olisi tosi, mutta kun kassa jatkoi maksamista siitä mihin kela jäi. elikkä niin sanotusti maksettuja päiviä oli jo valmiina noin 300 vaikka ensimmäistä kertaa vasta sieltä rahaa sain. molemmathan noista päivärahoista vaatii työssäoloehdon, että sellasta.. vai yritetäänkö minua panna halvalla Prkl..!!

        Noinpa se taitaa mennä.

        Lainkohdat:

        Päivärahakauden enimmäisaika

        Peruspäivärahaa ja ansiopäivärahaa maksetaan yhteensä enintään 500 työttömyyspäivältä. Enimmäisaikaan luetaan myös sellaiset työttömyyspäivät, joilta henkilölle on maksettu työttömyysetuutta sellaisessa valtiossa, jossa sovelletaan sosiaaliturva-asetusta tai perusasetusta tai jonka kanssa Suomella on työttömyysturvaa koskeva sopimus.

        Laskettaessa 1 momentin mukaista enimmäisaikaa otetaan soviteltuna työttömyyspäivärahana maksettu määrä huomioon muunnettuna täysiksi työttömyyspäivärahapäiviksi.

        Päivärahakauden alkaminen alusta

        Kun palkansaaja on työttömyyspäivärahaoikeuden alkamisen jälkeen täyttänyt palkansaajan työssäoloehdon, 7 §:ssä tarkoitetun päivärahakauden enimmäisajan laskeminen aloitetaan alusta ja ansiopäivärahan perusteena oleva palkka määrätään uudestaan. Samoin menetellään, jos yrittäjä on täyttänyt yrittäjän työssäoloehdon.


    • kolme donaa..

      sain tulokseksi, jos palkka olisi ollut 3000 ja jos olisi kolme lasta..

    • tuleva vuokranantaja

      hei, pakko kysyä täältä jos joku osaa vastata, jouduin työttömäksi, omistan asunto osakkeen jonka olen laittamassa vuokralle, vähennetäänkö pamilta saamastani työttömyyspäivärahasta jollain tavalla tuo saamani vuokratulo?

    • Tässä jotain

      Kyllä pitäisi työttömyysturva kuulua vaikka olisi kuinka paljon omaisuutta vuokratuloja. Mutta verotus on jo toinen juttu. Toimeentulotuessa vuokratulot lasketaan tuloksi. Mutta saat toimentulotukea omaan asuntoosi kun siinä itse asut.

    • 217

      ei haittaa mitkään tulot ansiosidonnaisella ollessa, vaikka olisit miljonääri.

    • Anonyymi

      Brutto 4500e/kk ja käteen jää veron jälkeen 1300e että repikää siitä laskureillanne huonompi. Turha saatana raataa tai edes puhua että ansiosidonnainen on 55%!!!

    • Anonyymi

      Minulla 4kk määräaikainen työ. Käytettyjä ansiosidonnaisia työttömyyspäiviä 220. Sitten kysymys, tuleeko karenssi kun työ loppuu ja vaikuttaako lomaraha karenssiin?Työnantaja maksaa lomat rahana. Ikää on 62v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe