Ford Tourneo Connect LWB

Kokemuksia?

Kertokaahan kokemuksia Ford Tourneo Connect LWB 1.8 Duratec 115 hv merkkisestä autosta? Ajettavuus, ruostuuko helposti, korjaukset yms. Kaikki kommentit olisi kiva kuulla.

27

10871

    Vastaukset

    • 04-mallin SWB:llä on nyt 60 000 mennyt lähes ongelmitta.
      Ajettavuus on hyvä, motarille sen 120 kulkee mukavasti, ja vielä jää varojakin..Iso tuulipinta kyllä sitten lisää kulutusta aika hyvin. Sekalaisen ajon keskikulutus on ollut 9,4 litraa (kaikki kolmen vuoden ajot).
      Pitkää matkaa pääsee hyvinkin alle 8 litran.
      Tukeva ja helppo ajettava, näkyvyys joka suuntaan on todella hyvä, jarrut pelaa tehokkaasti ja vivut ja nippelit ovat paikoillaan.

      Mieleen on vain tullut toive napista, jolla saisi luistoneston kytkettyä pois vaikka vain muutamaksi sekunniksi. Toinen toive olisi sitten ajovalonpesimet. Kylla se nokka kuraantuu täällä ikuisen loskan maassa. Moottoritila on alta aika avoin, kuraantuu tietyömailla kulkiessa kovasti, ja moottoritilan vesipesua ei Fordi suostu tekemään = pyyhitään siis rätillä varovasti, mistä pystyy.

      Ruostetta ei ole löytynyt. Viime syksynä vein Dinitrol-käsittelyyn, kun aion kuitenkin tätä pitää vielä pitkään, eikä sielläkään mitään yllätyksiä löytynyt.

      Korjauksia ei ole määräaikaishuoltojen lisäksi ollut kuin yksi tehtaan takaisinkutsu, jossa tarkistettiin polttoainesäiliön kiinnikkeet.

      Sisältä auto on miellyttävän helppohoitoinen muovi- ja peltipintoineen, ei luksusta, mutta käytännöllinen perustyökalu ja liikenneväline.

    • Ajelin noin vuoden Turneolla, vm -05. Bensakoneella, hörppi noin 9,5 l satkulla (kattotelineet oli katolla kyllä koko ajan, desi pari siinä ehkä menee?).
      Ajettavuus on hyvä, sivutuuliherkkyys yllättävän vähäinen. Satulan säädöt kuuluisi olla paremmat.

      Takuuta oli vuosi jäljellä, kun ostin.
      Kerran oli pajalla vajaan päivän takuuseen: etupäästä oli jokin (nykytyyliin muovinen) ohjauksen osa kulahtanut. Lonksahteli pompuissa. Kilsoja oli ehkä 25t.
      Ihan normaalia nykyään, totesivat Pösöllä, kun firman autossa oli samaa vikaa ja ihmettelin, miten tuollaista tulee alle 50t ajetussa.
      Muuten ei sillä tarvinnut kuin ajaa ja tankata.
      Mutta kilsat jäi 38t, kun vaihdettiin, enemmän ajetuista en sitten tiedä.

      Tilaa riitti, liukuovet erinomainen juttu. Lokeroita ja tasoja esim. paperin säilytykseen saisi olla enemmän/parempia, kosaka ainakin minusta kyseessä on nimenomaan Työkalu.
      Tavaratilan erottavaa "koiraverkkoa" ei tainnut saada ollenkaan, ihme kyllä.
      Rouva ei halunnut ajaa sillä, tottui kyllä melko nopeasti, hyvä itsetunto kun on.. Vaihdettiin sitten pienempään. Huollot on ilmeisesti suht. edulliset.

    • mikäs tämä Tourneo Connect S 1.8 TDCi sitten on, kun kulutus on mainoksen mukaan 6 l / 100km? Soveltuisiko auto matkailuun (yöpyminen autossa)?

      • Tervehdys

        Itsellä on Tourneo 1,8 diesel, rekisteröity kahdeksalle henkilölle. Kulutus näin talvella 6l/100 km, vaikka lisälämmitin on aika-ajoin päällä. Auto on hiljainen, hyväkyytinen ja miellyttäväajaa. Kyyti ja hiljaisuus ovat ihan eri luokkaa,kuin esimerkiksi vanhanmallisessa v70 Volvossa. Auton voi katsastaa myös asuntoautoksi. Esimerkkejä löytyy Suomesta.


    • Kolme vuotta ollu ford tourneo connect 1,8 tdci.ajettu nyt 140000 tkm,joka pyöränlaakeri uusittu ,laakerit ei ole hyvin suojattu pääsee kosteus ja loka laakeriin ja ruostuu,jarrulevyt,jarrupalat ja jarrusatulat taakse uusittu. pakoputki uusittu ,meni takapöntön etupuolelta poikki.varaosia vaikea saada varaosaliikkeistä,merkkiliikkeistä tilattava ja menee monta viikkoa kunnes saa osat!EIVÄTKÄ OO HALPOJA!!!Jos haluaa paketti tai tila-auton suosittelen wv transportteria!

      • painepesurilla hieman liian innokkaasti jos pyöränlaakeriin vesi menee?
        Vaikea kuvitella että Tourneon laakeri olisi jotenkin erilainen muiden autojen peruslaakeriin verrattuna.
        Tuskin Transportter on ihmiselle joka katselee Tourneota mikään varteenotettava vaihtoehto.


      • Tourneo RS500 kirjoitti:

        painepesurilla hieman liian innokkaasti jos pyöränlaakeriin vesi menee?
        Vaikea kuvitella että Tourneon laakeri olisi jotenkin erilainen muiden autojen peruslaakeriin verrattuna.
        Tuskin Transportter on ihmiselle joka katselee Tourneota mikään varteenotettava vaihtoehto.

        ^Mun Tourneota ei ole ikinä pesty painepesurilla. Kilometrejä on 150 tkm ja jokainen laakeri on siihenkin vaihdettu. Tyyppivika.


      • Tjaa ettei oo halapoja osat?? Mulla on E-Carina, ja pikaisella selailulla katsoin Motonetin hinnastoa, niin mun mielestä tismalleen samassa hitnaluokassa pyöritään. Samoin kaksoismassavauhtipyörä kytkinpaketti 400 euroa ulkomailta Sachsin pakettina, joten en menisi väittämään tolkuttoman kalliiksi noita varaosia. Ja pakoputken korjauksen tekee melkein kuka tahansa MIG-hitsin omistava tarvittaessa irto-osista tarpeen mukaan.


      • Ei ole kalliita kirjoitti:

        Tjaa ettei oo halapoja osat?? Mulla on E-Carina, ja pikaisella selailulla katsoin Motonetin hinnastoa, niin mun mielestä tismalleen samassa hitnaluokassa pyöritään. Samoin kaksoismassavauhtipyörä kytkinpaketti 400 euroa ulkomailta Sachsin pakettina, joten en menisi väittämään tolkuttoman kalliiksi noita varaosia. Ja pakoputken korjauksen tekee melkein kuka tahansa MIG-hitsin omistava tarvittaessa irto-osista tarpeen mukaan.

        Ja esim tässä satasen halvempi, kuin motonetin tarjoama, Lucas pyöränlaakeri taakse noin 50 euroa.....

        http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Transit-Connect-P65-P70-P80-Tourneo-Connect-Lucas-Rear-Wheel-Bearing-/291309855132?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43d36ba19c


      • Ei ole kalliita kirjoitti:

        Tjaa ettei oo halapoja osat?? Mulla on E-Carina, ja pikaisella selailulla katsoin Motonetin hinnastoa, niin mun mielestä tismalleen samassa hitnaluokassa pyöritään. Samoin kaksoismassavauhtipyörä kytkinpaketti 400 euroa ulkomailta Sachsin pakettina, joten en menisi väittämään tolkuttoman kalliiksi noita varaosia. Ja pakoputken korjauksen tekee melkein kuka tahansa MIG-hitsin omistava tarvittaessa irto-osista tarpeen mukaan.

        Kaikissa Connecteissa ei edes ole kaksoismassavauhtipyörää. Omaani 1.8 TDCi 2005 90 heppanen tehtiin kytkinremppa paikallisella autokorjaamolla, kokonaishinta 550 euroa, sisältää uuden kytkinpaketin, hydraulisen työsylinterin, vaihteiston öljyt ja työt.


    • Tourneon 1.8 Zetekin venttiilit ovat palasäätöiset. Huollossa niitä tarkisteta. Menen kohta hakemaan autoa moottorikoneistamolta. Kaikki pakoventtiilit kantoivat ja 1. sylinterin pakoventtiileissä 50 % vuoto. Korjauksen hinta 1300 €. Autolla ajettu 120 tkm. Takajarrut uusittu ja pakoputki vuotaa. Mulla oli kaksi Fordia: ensimmäinen ja viimeinen.

      • Mie ajoin fordilla yli 300 000 km Connecti tourneo . Diesel .Omasta mielestäni aika mukiinmänevä laite kaikenpuolin .
        Kuin maastoauto. Jos tarvis. Maavaranpuolesta.
        Itse vaihdoin ne alla oleet renkaat paketiauton rekaisiin .Rupesivat muuten kestämääm mahdottoman hyvin sepeli tiellä.
        Iskunvaimentimiin laitoin putkisojukset . Sekin korjaantui ..
        Eip juuri pahhaa sanottavaksi autosta.


      • En sittenkään luovuta. Taidan vaihtaa uudenpaan. Siis kolmas taitaa tulla, ensimmäisen ja viimeisen jälkeen. Olen koeajanut lukuisia muita eri merkkisiä, tyyppisiä ja mallisia autoja, enkä ole löytänyt mieleistä. Tuollainen päältäajettava tuntuu sittenkin olevan meidän perheen juttu. Vanhasta Tourneosta joku saa tosi hyvän matkakaverin: venttilit tehty, uusi jakohihna, uusi alusta, uusi akku ja vieläpä uudet pyyhkijän sulatkin.

        Katsottuna (ainakin melkein) on 81 kW diesel. Pirteä peli, eikä osu pää kattoon.


    • eipä kannata ostaa, vaikka nyt noita sais todella halvalla,johtuen suuresta vika määrästä mitä nois on koko ajan..Moottoriviat
      Vesipumppuvikoja.
      Jäähdyttimen kennovikoja.
      Dieseleissä polttoaineputkistovikoja.
      Dieseleissä ruiskutuspumppuvikoja.
      Polttoainepumppuvikoja.
      Jakohihnavikoja.
      Laturivikoja.
      Käynnistysmoottorivikoja.
      Pakokaasujen takaisinkierrätys tukkeutuu.
      Virtalukkovikoja.
      Vaihteiston ja voimansiirron viat
      Vaihteistovikoja ja vetopyörästövikoja.
      Kytkinvikoja.
      Pyöränlaakerivikoja.
      Jarruviat
      Jarrulevyt kuluneet.
      Jarruputkivikoja.
      Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
      Alatukivarren kiinnityspultin tiukkuuden tarkastus. Takaisinkutsu 21.2.2007.
      Napakannattimen kiristinpultin kireyden tarkastus. Takaisinkutsu 13.6.2007.
      Etujousituksen pallonivelvikoja.. mie en ostaas ainakaan,jos joku on oikeesti tälläsel ajellu 300 000tonnii ilman vikoja niin on kaveri nähnyt unta.

      • Tuohon sanoisin että.
        1 Kytkin vika .Nopea uusia.
        2 Laturin vaihdoin varoilta . ajoin 300 000
        3. Vasipumppu vian tosin myönnän
        4. Pyörän laakereita meni 5 kpl
        5 Taka Isakri vikoja oli kunnes suojasin ne
        6 Jarruvikoja ei ilmennyt. Normaalit huollot ja soien vaihdot katsastukseen
        7 Yksi käynnistin moottori
        1 Lämmitys puhallin moottori
        Alustaan en tehnyt mitään koko aikana
        Jakohihna vaihdettin ohjeiden mukaan ihan ok
        Virtalukko kummiteli .Korjattiin avainta puhistamalla
        Jäähdyttimeen ei tarvinnut koskea.
        Vaihteisto vikasi paljastui kytkimen loppuminen kovassa ajossa.
        1 vetonivel kumi.
        Renkaat vaihdoin uutuuttaan pakettiauton tyyppisiin .Sitten kestivät!
        Eip minusta pahaa sanottavaa
        Ja maavara riitti huonoillekkin teille


      • Taitaa olla tää vikalista haettu Ford TRANSITISTA.


    • Nuo viat on kooste muutamasta miljoonasta valmistetusta autossa. Ei yhdessä autossa ole noista kuin yksi tai kaksi. Tai ei yhtään.

    • Minunki vaimo ajelee tourneolla. On ajellut jo 3 vuotta. Joka päivä muistaa kehua miten hyvin se on hänellä kestänyt. Toisin kun monet muut autot ;)

      • Pakkohan tähän on lisätä, vaikka edellisestä on aikaa ja uusi mallikin jo esitelty... Mulla ollut vm.-07 mallinen 8- paikkainen nyt 3 vuotta ja kilometrejä on tullut reilut 90000 ( kaikenkaikkiaan 145000) Autoon on vaihdettu toinen turbon kumiputki, kaikki "koiranluut" ja etujarrut minun aikanani. Ei kovin paha vikalista mun mielestä? Ja kaikki toimii, eikä kolinoita kuulu edelleenkään.


      • Aika kuluu, mutta Ford vaan kulkee... Päivitystä edelliseen: nyt 210000 mittarissa ja massiivinen vikalista jatkuu. Kytkimen työsylinteri(samalla uusittiin koko kytkin). Lisäksi pakoputki oli tullut tiensä päähän. Sanoisin, että harvassa on volkkarit joilla näin vähillä vioilla mennään. Mulla nyt 165000 km. Fordin kanssa takana ja lukematon määrä edessä :)


    • hyvä peli koiranluut kulutus tavaraa omassa 107000km luut vaihdettu kerran eteen nyt etujarrupalat lopuillaan

    • Itellä on ko 224tkm ajettu bensakäyttönen menopeli ollu alla n 4kk ja Volvo V-70 jälkeen ihka erilainen mutta aika mukava ja tilava pirssi. Varaosahinnat vain hirvittää Olen nyt ajellu n 6000km ja ainoa vika on ollut termostaattikotelon vuoto joka johtui sen halkeamasta. Suomessa varaosana pelkkä kotelo 135 euroa, mutta tilasin sen Englannista ebayn kautta ja se maksoi n 42 euroa termostaatin ja lähetyskulujan kanssa, joten olkaa tarkkoina!

      • Itselläkin hakusessa tourneo connect. Selailin nettiä ja sitä myötä tänne päädyin. Noista jarrupaloista ja levyistä voi mainita, että itse ajan kovan maineen omaavalla Toyota Carina E japsimallilla, johon vaihdoin 8 vuotta sitten uudet tarvike jarrulevyt ja palat. Alkuperäset levyt -93 vuodelta kestäneet 300 000 ja tarvikkeet alkaa olla nyt jarrupalojen kanssa loppuunkuluneet männän puolelta 140 000 km pääosin maantieajon jälkeen, eli voisin sanoa että nykyisin nuo levyjen ja palojen kuluminen 100 000 kohdalla on ihan normaali juttu. Eikä voi olla kovin kalliita uusia, kun metallin laatukin on mitä on verattuna 90-luvun metalliin.


    • Onko ,kellään tietoo missä sijaitsee pissapojan rele ,. hävis pissapoika ja pyyhkimien liike lasia pestessä . muuten pyyhkimet toimii normaalisti.

    • Ford Transit Connect on juuri tullut saataville Euroopassa automaattilaatikolla (sama kuin Fiestassa ja Focucsessa, eli kuivakytkin-versio) 1.5TDCi 90kw / 120hv koneen kanssa. Tuleeko Suomeenkin, en tiedä.

    • Itsellä nyt connectissa 421000km mittarissa.. Kytkinlevy uusittu, 2 starttia, 1 laturi, kerran pakoputki, koiranluut, muutama jäähdytys letkun vuoto ja umpiot uusittiin myös... Ajanut itse tuosta km määrästä n. 350tkm

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    SEISKA.FI

    • Seksipommi Taru Kalenov tarjoilee herkkuja rivosti stringipeppunsa päältä: "Pitäisikö osallistua Talentiin?" - varoitus: sisältää paljasta pintaa!
    • Johnny Deppin ja Amber Heardin käsittämätön avioeroriita: tällaisia ovat väkivaltaisen suhteen monet syytökset - oikeudessa jälleen vuosien jälkeen!
    • Tältä Arman Alizad näytti tullessaan Suomeen 40 vuotta sitten: "Tää on paras paikka maan päällä elää!"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Avustettuja CoVid murhia ruotsissa?

      >> “Ruotsissa iäkkäiden koronapotilaiden kuolemia on joudutettu morfiinilla" – Sairaanhoitaja Sonja Aspinen kertoo järkyttävistä kokemuksistaan >> Yle
      Maailman menoa
      193
      8902
    2. Vihdoinkin Stefan avautuu Martinan röyhkeydestä

      Tätä ollaan odotettu. Stefan kertoo että Martina yrittää kiristää 200000 e Stefanilta . Näin me tää nähtiinkin. Muija sai harrastaa mitä halusi Stefan
      550
      8526
    3. Niko Ranta-Aho vihjaa perhehaaveistaan

      Miten voi olla, että tätä typerää rikollista paapotaan ja glorifioidaan joka tuutissa? Haastattelua annetaan ja otetaan sinne sun tänne. Ovatko kaikk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      3944
    4. Murha Varkaudessa

      Eli kuka tekijänä ja kuka mahtoi olla uhri?
      Varkaus
      112
      3556
    5. Niin alhaista toimintaa Martinalta!

      Nyt kun Stefu ja Sofia pitävät matalaa profiiliä niin Martina yrittää väkisin ärsyttää Stefua.Haluaa kai että hän suttuu ja ärähtää niin että porukat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      1588