Manu kaupassa

omaa kokemusta

Kontulan Lidlissä olin tuossa joku aika sitten. Siellä oli isä ja poika, molemmat mustalaisia. Poika otti jonkun tavaran ja laittoi sen taskuunsa. Isä hymyili ja taputti päähän. Sitten kun olin siinä lähempänä, jotta molemmat näkivät läsnäoloni, niin poika laittoi taas jonkun toisen tavaran taskuun, mutta isä torui kovaäänisesti hänelle "Manu, ei saa varastaa" ja poika oli kummissaan.

Tutustuin erääseen mustalaispoikaan koulussa jokunen vuosi sitten. Suku oli muuttanut maalta kaupunkiin. Hänestä ei huomannut lainkaan, että olisi mustalainen, koska ei käyttänyt kansallispukua. Keskustelin hänen kanssaan ja sanoi, että koska useimmat mustalaiset ovat pikkurikollisia ja laiskureita, niin häpeää taustaansa ja ei halua samaistua heihin, vaan olla osa valtaväestöä. Hänenkin sukulaisistaa maalle jääneet olivat syrjäytyneitä. Kuvaavaa oli, että kunnollisuudestaan ja ahkeruudestaan huolimatta tämäkin poika oli syyllistynyt nuorempana rikoksiin.

15

1058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kommentti

      Onkohan tarpeellista osoitella varkaudesta joitakin ryhmiä,ihan varmasti löytyy omastakin takaa näitä näpistelijöitä/varkaita.

      • Anonyymi

        No ei löydy


    • valehtelet valehtelet

      tuo ei nyt mee kellekkään läpi kun valkolaiselle,,,kukaan ei taputa lastansa päähän jos se varastaa, sellasta mustalaista ei ole joka haluaa että lapsensa vastastaa....ja luuletko että mustalaisilla ei ole kokemuksia suomalaisista, on ja vielä paljo enempi mitä valkolaisilla on mustalaisista, mustalainen ei vaan ole niin lapsellinen että tänne tulee kirjottaa päivä kirjaa kaikesta mitä mieleen joutaa

      • viere seissy ja samaa matka...

        tota tota.ei ny kaikki mustalaiset oo varastamist vastaa oon ollu ite kaupas kans ku on vastaavaa tapahtunu enkä ois muute puuttunu keskusteluu jollei tuo yks viesti ois ollu nekatiivisel asenteel kirjotettu ja huudettii et valehtelet.on naurettukki ja sanottu näättekö mite etevä miun laps on ja käytetty lapsii kyttärin jokka on sit ilmottanu jos joku tulee


      • kuwegf3o84ytoo9
        viere seissy ja samaa matka... kirjoitti:

        tota tota.ei ny kaikki mustalaiset oo varastamist vastaa oon ollu ite kaupas kans ku on vastaavaa tapahtunu enkä ois muute puuttunu keskusteluu jollei tuo yks viesti ois ollu nekatiivisel asenteel kirjotettu ja huudettii et valehtelet.on naurettukki ja sanottu näättekö mite etevä miun laps on ja käytetty lapsii kyttärin jokka on sit ilmottanu jos joku tulee

        tuossa on esimerkki romanit millälailla hyökkäätte valtaväestön päälle kun jotain totuutta tulee esille vaikka olisikin vähemmän positiivista miksi alatte heti ivallisen ja epärehellisen vastaamisen .monet riidat jäisi täälläkin riitelemättä kun myöntäisitte ja olisitte rehellisä,eikä niitä tarvitsisi myöntää kuin edes itselleen mutta kun ei sitäkään tehdä.syy vain valkolaisten päälle ja ne valehtelijaksi


      • ¤¤¤
        viere seissy ja samaa matka... kirjoitti:

        tota tota.ei ny kaikki mustalaiset oo varastamist vastaa oon ollu ite kaupas kans ku on vastaavaa tapahtunu enkä ois muute puuttunu keskusteluu jollei tuo yks viesti ois ollu nekatiivisel asenteel kirjotettu ja huudettii et valehtelet.on naurettukki ja sanottu näättekö mite etevä miun laps on ja käytetty lapsii kyttärin jokka on sit ilmottanu jos joku tulee

        TOSI ASIA ON SE ETTÄ KAUPPIAS ON KAIKKEIN SUURIN ROSVO.MUTTA TOTA EN HYVÄKSY ETTÄ VANHALTA IHMISELTÄ VIEDÄÄN OLI SITTEN MINKÄ ROTUNEN TAHANSA!


      • Anonyymi

        Kyllä se kotona opetetaan,että valkolaisten omaisuutta saa varastaa.


    • N. Hki

      No ei tuota voi väittää valeeksi, jos ei ole itse ollut paikalla todistamassa onko ollut niin vai eikö ole ollut niin. Kyllä noin on ihan hyvin voinut ollakin. Tuollaista todella tapahtuu joskus. On valitettavaa että joillakin kaaleenvanhemmilla on se tyyli, että opettavat pahuutta lapsilleen. Opettavat tekemään kaikkea tuollaista. On erittäin valitettavaa, jos ja kun noin on tapahtunut. Lapsille pitäisi ehdottomasti opettaa hyvät käytöstavat.

      Minulle on pienestä asti taottu päähän sitä, että "ei saa varastaa kaupasta eikä kylästä eikä mistään muualtakaan. Jos haluat jotain, niin pyydät kotoa. Kaikkea et voi saada, mutta parhaamme koitetaan tehdä." Enkä ole kyllä varastellutkaan. Samaa yritän opettaa omille lapsillenikin sitten jossain vaiheessa. Pahan tekoa heille en ainakaan neuvo, ja muutenkin toivon etteivät eksy tuollaisille poluille.

      En minä häpeä olevani mustalainen, vaikka jotkut rikollisuutta harjoittavatkin. Vastuu on jokaisen kannettava ihan itse, enkä koe, että minun tulee hävetä jonkun muun tekemiä rikoksia. Totta kai mietin monesti, että miksi ihmiset eivät ymmärrä omaa parastaan.

      • ++++++++

        että olin kaupassa ja siellä oli eräs valkolais nainen ja se varasti jäätyneen kanan ja laittoi sen hattuunsa ja sitten se otti siittä hyllystä purukumi paketin ja meni maksamaan sitä niin jono oli niin pitkä että se nainen pyörtyi siinä jonossa kun sen aivot rupesi jäätymään se lensi nurin siihen lattialle ja hattu potosi päästä ja se jäätynyt kana tuli esille ja siinä kassan myyjä totesi että on niitä valkolaisissakin rosvoja. ja tämä on aivain totta.


      • --------------------------
        ++++++++ kirjoitti:

        että olin kaupassa ja siellä oli eräs valkolais nainen ja se varasti jäätyneen kanan ja laittoi sen hattuunsa ja sitten se otti siittä hyllystä purukumi paketin ja meni maksamaan sitä niin jono oli niin pitkä että se nainen pyörtyi siinä jonossa kun sen aivot rupesi jäätymään se lensi nurin siihen lattialle ja hattu potosi päästä ja se jäätynyt kana tuli esille ja siinä kassan myyjä totesi että on niitä valkolaisissakin rosvoja. ja tämä on aivain totta.

        Hulta istui junassa kun konnari tuli perimään kyytimaksua.Hulta sanoi pokkana, että yksi aikuistenlippu. Samalla kun konnari ojensi lippua, pelmahti Hultan hameen alta Pikku-Valte. Konnari suuttui ja sanoi, että hän ei ole ikinä nähnyt vastaavaa pitkän uransa aikana. Siihen Pikku-Valte, että et ois nähny vieläkään jos ei ois Hulta pierassu. Ja tämä tarina on tosi.


      • :::::::
        -------------------------- kirjoitti:

        Hulta istui junassa kun konnari tuli perimään kyytimaksua.Hulta sanoi pokkana, että yksi aikuistenlippu. Samalla kun konnari ojensi lippua, pelmahti Hultan hameen alta Pikku-Valte. Konnari suuttui ja sanoi, että hän ei ole ikinä nähnyt vastaavaa pitkän uransa aikana. Siihen Pikku-Valte, että et ois nähny vieläkään jos ei ois Hulta pierassu. Ja tämä tarina on tosi.

        Tää oli hyvä, hehee! Ei vitsejä saa ottaa liian tosissaan =)


    • Anonyymi

      Nyt kun hallitus leikkaa niin lisääntyy rosvoilu ja itsemurhat. Sitähän hallitus haluaa.

      • Anonyymi

        Kannatetaan, joutavat voi hyvin vetää itsensä jojoon


    • Anonyymi

      Todellisuudessa isä sanoi pojalleen että "ota, ota että käsi tottuu!"

      • Anonyymi

        Tyttärelle: "Ota, ota että suu tottuu"


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe