Myin juuri omakotitalon, jonka olin hankkinut 2v sitten. Eli talon minulle myyneellä on vielä 3v vastuuta piilevistä vahingoista.
Onko niin, että minua edellisen omistajan vastuu jatkuu vielä 3v myynnistä huolimatta ja siitä 2v eteenpäin vastuu on minun?
Edellisen omistajan 5v vastuu
5
1765
Vastaukset
- mene näin
Sinä olet vastuussa ostajan suuntaan tuon 5 vuotta mahdollisista ongelmista. Jos niitä tulee ja ovat sen laatuisia, että on todennäköistä, että olisivat jo edellisen omistajan ajalta, niin hän on sinuun nähden vastuussa vielä sen 3 vuotta, joka teidän kaupastanne on jäljellä. Voit siis yrittää häneltä periä mahdollisia kuluja, joita olet kenties joutunut maksamaan ostajan suuntaan.
Mutta sinulta talon ostanut ei asioi sinulle myyneen kanssa suoraan - eiväthän he ole koskaan olleet missään sopimussuhteessakaan. Ja toisaalta, jos ongelmia tulee, voi tietenkin olla niin, että niiden ei katsota olevan peräisin sinulle myyneen vaan sinun omistuskaudeltasi.- jobbari
vastuussa seuraavat 5 vuotta,edellisen vastuu loppui siihen kun teit kaupat....
- OIKEA VASTAUS
tässä ketjussa.
Siis tämä: "Eiköhän.. mene näin".
Jokainen voi lukea asian maakaaresta.
- on vastuu
seuraavat 5 vuotta. Sinulle myynyt vapautui vastuusta, kun sinä myit.
- 5 vuotta
ja sillä selvä kaikkityyni
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3922114Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882039- 971744
- 4421715
- 71414
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1081163- 209948
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9866Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41812Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭70794