10.1.2008
HEI, kävin tänään gynekologilla ja kohta menen myös mammografiaan. Alapuolen tutkimus gynekologilla ja ultra pari kk sitten ok. Samoin alavatsan ultraan, ylävatsan ultra oli ok.
Nyt kurkkasin näitä vaihdevuosisivuja ja kysyinkin kuuluuko niihin myös:
- kova hikoilu yöllä ja päivälläkin (alkanut n. kk sitten)
- välillä pulssi kohoaa ilman syytä
- korkea verenpaine (nyt lääkitys Encomcor)
- sydän muljahduksia (nyt enemmän kuin ennen)
- neljät ekg:t otettu kk:n sisällä verikokeet sydämeen liittyen, niisä ei mitään erikoista
- pientä lämpöä 36,5 - 37,6 välillä
- seksin halukkuus mennyt
- haluttomuus kaikkeen
- pahoinvointia (kuuluuko tämä todella vaihdevuosioireisiin?)
- yleistä masennusta
Nämä allaolevat oireet olen taas yhdistänyt mahdolliseen minulla olevaan Tietze-epäilyyn,
ei vielä varmaa - menen ensi vkolla fysiatrille.
Muita oireita:
rintalastan arkuus (kipupiste eturangassa) ja sydämen kohdalla tuntuvat kivut, mm. jomotusta, puristusta, sähköiskumaisia piikkejä. Myös ympäri rintakehää. Vasemmassa kädessä puutumista, nipistelyä, jomotusta. Myös rintakehässä ja kädessä "elohiiren" kaltaista kipua sekä myös suonenvetomaista kipua. Selässä myös kipua, lapaluihin pistää ja myös alaselässä on tuntunut, munuaisten kohdassa. Kipupiste nyt siirtynyt oikean lavan kohdalle, säteilee - kuumottaa tuntuu selvästi. Kipua on ollut myös maksan kohdalla. Nyt pahenevaa pahaa oloa- KUULUUKO SE ASIAAN TEILLÄ MUILLA JOILLA ON OLLUT SAMOJA OIREITA?? Sehän tässä pelottaa jos tämä onkin joku pitkälle levinnyt syöpä?
Kaikenlaisissa tutkimuksissa olen ravannut ja veri/pissakokeissa ei ole ollut mitään erikoista.
Vastauksia odotellen, paniikissa oleva kalanainen49
vaihdevuosioireet/Tietzen
3
856
Vastaukset
- lenkille...
Oireita on sulla vaikka muille jakaa.
Ehdotan, että menet ulos lenkille ja annat itsellesi aikaa. Unohda huolet ja sairaudet. Nauti ulkoilusta ja tee siitä itsellesi tapa.
Minulla erilaiset oireet hävisivät noin puolessa vuodessa, nyt liikun (vähän liikaakin) ja käyn jumpassa 3 x viikossa ja välillä olen 2 tuntia peräkkäin jumpassa. Pyöräilen tunnin joka päivä.
Aikaa menee näihin mutta voin paljon paremmin. Nukun hyvin, enkä herää selkä kipeänä.
Nosta kuntoasi, älä aloita rehkimällä vaan rauhallisesti.
Joo tietysti aina kannattaa käydä lääkärissä. - syötkö tarpeeksi..
kannattaa tarkistaa saatko riittävästi vitamiinejä.
Vitamiinien syöminen ei mene hukkaan. Minulla ainakin kynnet tulivat kauniimmiksi, ei tartte tekokynsiä.
itse syön d-vit. ja Omegaa päivittäin. Välillä kun muistan otan B-vit ja kalkki tabl.
käy vaikka apteekissa kysymässä mitä suosittavat.
Osta kaupasta soijatuotteita ja käytä niitä mihin pystyt.- Kilpparilainen
Kilpirauhasverikokeet, TSH ja T4V?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2625946
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!613107- 962753
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei462042Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.4211772Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1061567SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä311318Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse101279Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST92711052Haapaveen nähtävyys?
Se teidän "suihkulähde" on ylittänyt uutiskynnöksen Suomen rajojen ulkopuolella Sveitsissä. Se näytettiin paikallisten u421005