vaihdevuosioireet/Tietzen

10.1.2008
HEI, kävin tänään gynekologilla ja kohta menen myös mammografiaan. Alapuolen tutkimus gynekologilla ja ultra pari kk sitten ok. Samoin alavatsan ultraan, ylävatsan ultra oli ok.
Nyt kurkkasin näitä vaihdevuosisivuja ja kysyinkin kuuluuko niihin myös:

- kova hikoilu yöllä ja päivälläkin (alkanut n. kk sitten)
- välillä pulssi kohoaa ilman syytä
- korkea verenpaine (nyt lääkitys Encomcor)
- sydän muljahduksia (nyt enemmän kuin ennen)
- neljät ekg:t otettu kk:n sisällä verikokeet sydämeen liittyen, niisä ei mitään erikoista
- pientä lämpöä 36,5 - 37,6 välillä
- seksin halukkuus mennyt
- haluttomuus kaikkeen
- pahoinvointia (kuuluuko tämä todella vaihdevuosioireisiin?)
- yleistä masennusta

Nämä allaolevat oireet olen taas yhdistänyt mahdolliseen minulla olevaan Tietze-epäilyyn,
ei vielä varmaa - menen ensi vkolla fysiatrille.

Muita oireita:
rintalastan arkuus (kipupiste eturangassa) ja sydämen kohdalla tuntuvat kivut, mm. jomotusta, puristusta, sähköiskumaisia piikkejä. Myös ympäri rintakehää. Vasemmassa kädessä puutumista, nipistelyä, jomotusta. Myös rintakehässä ja kädessä "elohiiren" kaltaista kipua sekä myös suonenvetomaista kipua. Selässä myös kipua, lapaluihin pistää ja myös alaselässä on tuntunut, munuaisten kohdassa. Kipupiste nyt siirtynyt oikean lavan kohdalle, säteilee - kuumottaa tuntuu selvästi. Kipua on ollut myös maksan kohdalla. Nyt pahenevaa pahaa oloa- KUULUUKO SE ASIAAN TEILLÄ MUILLA JOILLA ON OLLUT SAMOJA OIREITA?? Sehän tässä pelottaa jos tämä onkin joku pitkälle levinnyt syöpä?

Kaikenlaisissa tutkimuksissa olen ravannut ja veri/pissakokeissa ei ole ollut mitään erikoista.

Vastauksia odotellen, paniikissa oleva kalanainen49

3

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lenkille...

Oireita on sulla vaikka muille jakaa.
      Ehdotan, että menet ulos lenkille ja annat itsellesi aikaa. Unohda huolet ja sairaudet. Nauti ulkoilusta ja tee siitä itsellesi tapa.
      Minulla erilaiset oireet hävisivät noin puolessa vuodessa, nyt liikun (vähän liikaakin) ja käyn jumpassa 3 x viikossa ja välillä olen 2 tuntia peräkkäin jumpassa. Pyöräilen tunnin joka päivä.
      Aikaa menee näihin mutta voin paljon paremmin. Nukun hyvin, enkä herää selkä kipeänä.
      Nosta kuntoasi, älä aloita rehkimällä vaan rauhallisesti.
      Joo tietysti aina kannattaa käydä lääkärissä.

• syötkö tarpeeksi..

kannattaa tarkistaa saatko riittävästi vitamiinejä.
      Vitamiinien syöminen ei mene hukkaan. Minulla ainakin kynnet tulivat kauniimmiksi, ei tartte tekokynsiä.
      itse syön d-vit. ja Omegaa päivittäin. Välillä kun muistan otan B-vit ja kalkki tabl.
      käy vaikka apteekissa kysymässä mitä suosittavat.
      Osta kaupasta soijatuotteita ja käytä niitä mihin pystyt.

• Kilpparilainen

Kilpirauhasverikokeet, TSH ja T4V?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      92
      3528
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      44
      2897
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2386
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2328
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2281
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      116
      2256
    7. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2143
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2107
    9. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      115
      2045
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1974
    Aihe