vaihdevuosioireet/Tietzen

10.1.2008
HEI, kävin tänään gynekologilla ja kohta menen myös mammografiaan. Alapuolen tutkimus gynekologilla ja ultra pari kk sitten ok. Samoin alavatsan ultraan, ylävatsan ultra oli ok.
Nyt kurkkasin näitä vaihdevuosisivuja ja kysyinkin kuuluuko niihin myös:

- kova hikoilu yöllä ja päivälläkin (alkanut n. kk sitten)
- välillä pulssi kohoaa ilman syytä
- korkea verenpaine (nyt lääkitys Encomcor)
- sydän muljahduksia (nyt enemmän kuin ennen)
- neljät ekg:t otettu kk:n sisällä verikokeet sydämeen liittyen, niisä ei mitään erikoista
- pientä lämpöä 36,5 - 37,6 välillä
- seksin halukkuus mennyt
- haluttomuus kaikkeen
- pahoinvointia (kuuluuko tämä todella vaihdevuosioireisiin?)
- yleistä masennusta

Nämä allaolevat oireet olen taas yhdistänyt mahdolliseen minulla olevaan Tietze-epäilyyn,
ei vielä varmaa - menen ensi vkolla fysiatrille.

Muita oireita:
rintalastan arkuus (kipupiste eturangassa) ja sydämen kohdalla tuntuvat kivut, mm. jomotusta, puristusta, sähköiskumaisia piikkejä. Myös ympäri rintakehää. Vasemmassa kädessä puutumista, nipistelyä, jomotusta. Myös rintakehässä ja kädessä "elohiiren" kaltaista kipua sekä myös suonenvetomaista kipua. Selässä myös kipua, lapaluihin pistää ja myös alaselässä on tuntunut, munuaisten kohdassa. Kipupiste nyt siirtynyt oikean lavan kohdalle, säteilee - kuumottaa tuntuu selvästi. Kipua on ollut myös maksan kohdalla. Nyt pahenevaa pahaa oloa- KUULUUKO SE ASIAAN TEILLÄ MUILLA JOILLA ON OLLUT SAMOJA OIREITA?? Sehän tässä pelottaa jos tämä onkin joku pitkälle levinnyt syöpä?

Kaikenlaisissa tutkimuksissa olen ravannut ja veri/pissakokeissa ei ole ollut mitään erikoista.

Vastauksia odotellen, paniikissa oleva kalanainen49

3

884

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lenkille...

Oireita on sulla vaikka muille jakaa.
      Ehdotan, että menet ulos lenkille ja annat itsellesi aikaa. Unohda huolet ja sairaudet. Nauti ulkoilusta ja tee siitä itsellesi tapa.
      Minulla erilaiset oireet hävisivät noin puolessa vuodessa, nyt liikun (vähän liikaakin) ja käyn jumpassa 3 x viikossa ja välillä olen 2 tuntia peräkkäin jumpassa. Pyöräilen tunnin joka päivä.
      Aikaa menee näihin mutta voin paljon paremmin. Nukun hyvin, enkä herää selkä kipeänä.
      Nosta kuntoasi, älä aloita rehkimällä vaan rauhallisesti.
      Joo tietysti aina kannattaa käydä lääkärissä.

• syötkö tarpeeksi..

kannattaa tarkistaa saatko riittävästi vitamiinejä.
      Vitamiinien syöminen ei mene hukkaan. Minulla ainakin kynnet tulivat kauniimmiksi, ei tartte tekokynsiä.
      itse syön d-vit. ja Omegaa päivittäin. Välillä kun muistan otan B-vit ja kalkki tabl.
      käy vaikka apteekissa kysymässä mitä suosittavat.
      Osta kaupasta soijatuotteita ja käytä niitä mihin pystyt.

• Kilpparilainen

Kilpirauhasverikokeet, TSH ja T4V?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      22
      3018
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      2077
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      65
      1946
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1803
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1543
    6. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1272
    7. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1265
    8. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      36
      1255
    9. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      111
      1055
    10. Tulipalo viimeyönä

Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj
      Jämsä
      15
      1036
    Aihe