Oli sitten eka digi keikka 300 km vähä lastausta ja purkua rento päivä 8h. Jäi sitten kuittaamatta tauolle. Kerran muistin toisen kerran en. 20 min ennen kuskin vaihtoo meni punaiselle ja olis tarvinnu pitää 45 min tauko. Kiire oli saada kaverille auto, jottei sen keikka olis kussu kanssa. Ni , että odottaako ny sakko ku vallesmanni seuraavan kerran pysäyttää vaiko käykö selitykseksi, että ku ei millään muistanu kuitata levolle.Muuten keikassaa ollu mitään laitonta. Tuli se taukoki pidettyä ku vartosin lastausvuoroa.TARTTEE VISSII LUKEE SE OHJEKIRJA 120 SIVUU!!!. Meinaa jos meinaa pitää kortin.Hieno ala 3 kertaa ku unohtaa niin pääsee kalaan kuukaudeks.
digi digi
25
4221
Vastaukset
- Lamberet
Jaa a, No se riippuu vähän polliisista mitä ne on mieltä. no muista tyhjentee oma korttis kahen viikon päästä scanialla,volvolla,raskoneella tai muualla jossa on laite, Miulla jiä aina ne laittamatta tauolle mut vitunkos tiet kun oli pahvikiekko auto niin piirturi oli aina tauolla, no sakot kun tulee niin nen sit tulee,
- rekkamiehiä
oikein vaivaa?
Muutos on aina uhka, oli se sitten hyvässä tai pahassa. Joutuu se palkanlaskijakin opettelemaan uudet systeemit kun tietokoneessa ohjelmisto vaihtuu. Miksei sitten rekkakuski?
Voithan jättää sen kirjan lukematta jos ei kiinnosta tai et osaa.
Itse luin, ja aika paljon muutakin on tullut omalla ajalla lueskeltua alaan liittyvää kun on uutta asiaa tullut eteen tai esimiehen kanssa erimielisyyttä lakipykälistä. On paljon mukavampi touhuta kun tietää mitkä on vaatimukset. Ei tarvi poliisillekaan alkaa poskea soittaa kun voi sanoa miten asia on.
Kyllä ensimmäisen, viimeistään toisen kerran jälkeen alat muistaa sen että miten ne tauot meneekään. Siitä mukavahan tuo digilaite on että näet suoraan kauanko on ajoaikaa jäljellä, pahvikortista kun se piti itse ulkomuistista mietiskellä.- kapinoida
Sori, jos sait noin negatiivisen kuvan. Tuli ihan itse ostettua se digipiirturi. Ajattelin jos syntyis keskustelua asiasta. Ja kai se ohjekirjakin tulee luettua. Mutta kun on 20 vuotta ajellu ja työntäny pahvia mittariin niin ei se niin helppoa ole, joka kerta kuitata itseään ulos autosta. Toki se varmaan muuttuu rutiiniksi, mutta muuttuuhan tää alan luonne ihan täysin, kun kaikki pääsee opettelemaan näitä uusia asioita. Enkä tarkoita , että kaipais niitä alkuaikojen pitkiä viikkoja.
Olis rëipas teko eu:lta määrätä se kaikille. Todennäköisesti tapahtuukin. Sitä odotellessa. - uuden vihaaja
Olettekos pannut merkille, että digipiirturi piirtää ajoaikaa 3 minuuttia pysähtymisen jälkeen, jos piirturin jättää työajalle. Kun on 20 paikkaa päivässä, on piirturi vienyt jo tunnin ajoajasta... Tosi hyviä on juu nämä uudistukset. Poliisille on varmaan ihan turha tuommoisia selitellä.
- lasketaanpa
uuden vihaaja kirjoitti:
Olettekos pannut merkille, että digipiirturi piirtää ajoaikaa 3 minuuttia pysähtymisen jälkeen, jos piirturin jättää työajalle. Kun on 20 paikkaa päivässä, on piirturi vienyt jo tunnin ajoajasta... Tosi hyviä on juu nämä uudistukset. Poliisille on varmaan ihan turha tuommoisia selitellä.
Otetaanpa esimerkiksi ripeäotteinen jakeluautonkuljettaja. Aamulla hän tekee 20 paikan jakokuormansa tunnissa ja käyttää yhdessä jakopaikassa aikaa keskimäärin 10 minuuttia. Päivän päätteeksi hän purkaa palautukset ja hoitaa paperihommat kuntoon 40 minuutissa. Mitäs tästä tulee työtä? Viisi tuntia! Kun vuorokautinen työaika on rajattu 13 tuntiin, ei ajamiseen jää enää aikaa kuin 8 tuntia eli tuolla kolmella minuutilla ei ole vitunkaan merkitystä! Piirturin merkkaama ajoaika pysyy joka tapauksessa yhdeksässä tunnissa. Harvassa hommassa tuollaiseen 10 minuutin keskiarvoon per paikka edes pääsee.
En ole vielä digipiirturillista autoa ajanut, joten varmaksi en voi sanoa mutta epäilisin, että tuo väitteesi kolmesta minuutista ei edes välttämättä pidä paikkaansa, vaan laite rekisteröi tuon ajoksi vain, jos auto lähtee tuon kolmen minuutin aikana uudestaan liikkeelle. Tämä siksi, että pysähtelevässä jonossa matelu kirjautuisi kokonaan ajoajaksi. - viikko menty
lasketaanpa kirjoitti:
Otetaanpa esimerkiksi ripeäotteinen jakeluautonkuljettaja. Aamulla hän tekee 20 paikan jakokuormansa tunnissa ja käyttää yhdessä jakopaikassa aikaa keskimäärin 10 minuuttia. Päivän päätteeksi hän purkaa palautukset ja hoitaa paperihommat kuntoon 40 minuutissa. Mitäs tästä tulee työtä? Viisi tuntia! Kun vuorokautinen työaika on rajattu 13 tuntiin, ei ajamiseen jää enää aikaa kuin 8 tuntia eli tuolla kolmella minuutilla ei ole vitunkaan merkitystä! Piirturin merkkaama ajoaika pysyy joka tapauksessa yhdeksässä tunnissa. Harvassa hommassa tuollaiseen 10 minuutin keskiarvoon per paikka edes pääsee.
En ole vielä digipiirturillista autoa ajanut, joten varmaksi en voi sanoa mutta epäilisin, että tuo väitteesi kolmesta minuutista ei edes välttämättä pidä paikkaansa, vaan laite rekisteröi tuon ajoksi vain, jos auto lähtee tuon kolmen minuutin aikana uudestaan liikkeelle. Tämä siksi, että pysähtelevässä jonossa matelu kirjautuisi kokonaan ajoajaksi.Kyllähän yoi digi varastaa ajoaikaa. Monessako hommassa sillä on merkitystäå se on eri asia.Ongelmallisinta mun mielestä on, ettei auto saa liikahtaa tauon aikana. esim pidät puolen tunnin taukoa samalla kun odotat lastausvuoroasi no 20 min kulunut. Auto laiturista saa kuorman valmiiksi ja sun vuoro,mitäs teet? ajat laituriin vai venttaat vielä 10 min. Ongelmaa ei ole paitsi jos sun takana venttaa seuraava. Tai vietät 9 tunnin lepoa tehtaan pihassa. Aamu koittaa 8 h taukoa vietetty ja tulee joku aamunvirkku auramies tai toinen auto .Voitko siirtyy vaikka tonne kenturan toiselle laidalle. No periaatteessa en voi,kun tauko loppuu kun auto liikahtaa. Että tälläsiä ajatuksia ja todellisia tilanteita on tulossa.
- merkitystä
lasketaanpa kirjoitti:
Otetaanpa esimerkiksi ripeäotteinen jakeluautonkuljettaja. Aamulla hän tekee 20 paikan jakokuormansa tunnissa ja käyttää yhdessä jakopaikassa aikaa keskimäärin 10 minuuttia. Päivän päätteeksi hän purkaa palautukset ja hoitaa paperihommat kuntoon 40 minuutissa. Mitäs tästä tulee työtä? Viisi tuntia! Kun vuorokautinen työaika on rajattu 13 tuntiin, ei ajamiseen jää enää aikaa kuin 8 tuntia eli tuolla kolmella minuutilla ei ole vitunkaan merkitystä! Piirturin merkkaama ajoaika pysyy joka tapauksessa yhdeksässä tunnissa. Harvassa hommassa tuollaiseen 10 minuutin keskiarvoon per paikka edes pääsee.
En ole vielä digipiirturillista autoa ajanut, joten varmaksi en voi sanoa mutta epäilisin, että tuo väitteesi kolmesta minuutista ei edes välttämättä pidä paikkaansa, vaan laite rekisteröi tuon ajoksi vain, jos auto lähtee tuon kolmen minuutin aikana uudestaan liikkeelle. Tämä siksi, että pysähtelevässä jonossa matelu kirjautuisi kokonaan ajoajaksi.Ainakin minun hommissa menee sellaisia päiviä
punaiselle mitkä meni paperikiekolla helposti ajoaikalakeihin. Ajotietokone näyttää monesti päivän päätteeksi ajoaikaa 9 tuntia mutta piirturi näyttääkin yli 10 tuntia.Ja sitä paitsi, olihan tuosta 3:n sivun juttu kuljetusyrittäjä lehdessäkin, siellä enemmän asiaa tutkittuaan totesivat, että digipiirturi voi valehdella pahimmillaan yli 40% päivässä...
Se että sinun hommissa sillä tunnilla ei ole "vitunkaan" merkitystä, ei tarkoita sitä etteikö se muiden elämään vaikuttaisi. - erikseen
merkitystä kirjoitti:
Ainakin minun hommissa menee sellaisia päiviä
punaiselle mitkä meni paperikiekolla helposti ajoaikalakeihin. Ajotietokone näyttää monesti päivän päätteeksi ajoaikaa 9 tuntia mutta piirturi näyttääkin yli 10 tuntia.Ja sitä paitsi, olihan tuosta 3:n sivun juttu kuljetusyrittäjä lehdessäkin, siellä enemmän asiaa tutkittuaan totesivat, että digipiirturi voi valehdella pahimmillaan yli 40% päivässä...
Se että sinun hommissa sillä tunnilla ei ole "vitunkaan" merkitystä, ei tarkoita sitä etteikö se muiden elämään vaikuttaisi.Mietitäänpäs asiaa hiukan. Onko 2 minuutin liikennevaloissa seisominen ajoa vai työtä. Tai pysähtelevässä ruuhkassa ajaessa minuutin parin pysähdykset. Mielestäni nämä tuleekin laskea ajoksi ja näin juuri digipiirturi tekee - ajotietokone ei. Se että joku Kusetusyrittäjä-lehti ei tätä halua myöntää, on asia erikseen. En myöskään edes väittänyt, ettei asialla olisi omissa hommissani merkitystä. Laitoin vain esimerkin tuosta 20 jakopaikasta, mitä tuossa aiemmassa tarjottiin. En todellakaan keksi montaakaan hommaa, missä olisi mahdollista päästä tuollaiseen 10 minuuttia per jakopaikka keskiarvoon. Ehkä jossain iltapäivälehtien jakamisessa lehtipisteisiin voisi onnistua.
- vaikeus
erikseen kirjoitti:
Mietitäänpäs asiaa hiukan. Onko 2 minuutin liikennevaloissa seisominen ajoa vai työtä. Tai pysähtelevässä ruuhkassa ajaessa minuutin parin pysähdykset. Mielestäni nämä tuleekin laskea ajoksi ja näin juuri digipiirturi tekee - ajotietokone ei. Se että joku Kusetusyrittäjä-lehti ei tätä halua myöntää, on asia erikseen. En myöskään edes väittänyt, ettei asialla olisi omissa hommissani merkitystä. Laitoin vain esimerkin tuosta 20 jakopaikasta, mitä tuossa aiemmassa tarjottiin. En todellakaan keksi montaakaan hommaa, missä olisi mahdollista päästä tuollaiseen 10 minuuttia per jakopaikka keskiarvoon. Ehkä jossain iltapäivälehtien jakamisessa lehtipisteisiin voisi onnistua.
Juu toki liikennevaloissa seisominen on ajoaikaa!
Mutta eikö se prkl mene jakeluun, että lastaus/purku paikalla oleminen ei ole ajoaikaa...
Tuon voi kiertää,niin että tökkää aina purulle tullessa piirturin levolle,mutta sehän on vastoin lakia se. En tiedä tekeekö kaikki piirturit moista, mutta ainakin siemens piirtelee vähän mitä huvittaa.
Niin js jos et tosiaan keksi,niin voisit hieman avata silmiäsi.Tuolla tien päällä liikkuu kumminkin pikkuisen toisenlaisiakin kuljetuksia, kuin pelkästään kappaletavara umpikaappeja...
Ei 20 paikkaa päivässä tarkoita välttämättä sitä että ajais pelkästään kaupungin sisällä jako ajoa.
Sinulla ei taida digipiirturia autossa olla???
Siitä päätellen kun intät vastaan. Kyllä se helvetti on väärin kun piirturi piirtää 13km ajosta yöaikaan(suurin osa ohitustietä)22 minuuttia ajoaikaa. - ...
vaikeus kirjoitti:
Juu toki liikennevaloissa seisominen on ajoaikaa!
Mutta eikö se prkl mene jakeluun, että lastaus/purku paikalla oleminen ei ole ajoaikaa...
Tuon voi kiertää,niin että tökkää aina purulle tullessa piirturin levolle,mutta sehän on vastoin lakia se. En tiedä tekeekö kaikki piirturit moista, mutta ainakin siemens piirtelee vähän mitä huvittaa.
Niin js jos et tosiaan keksi,niin voisit hieman avata silmiäsi.Tuolla tien päällä liikkuu kumminkin pikkuisen toisenlaisiakin kuljetuksia, kuin pelkästään kappaletavara umpikaappeja...
Ei 20 paikkaa päivässä tarkoita välttämättä sitä että ajais pelkästään kaupungin sisällä jako ajoa.
Sinulla ei taida digipiirturia autossa olla???
Siitä päätellen kun intät vastaan. Kyllä se helvetti on väärin kun piirturi piirtää 13km ajosta yöaikaan(suurin osa ohitustietä)22 minuuttia ajoaikaa.Kokeiles "tökätä" se piirturi lepoajan sijaan muulle työlle heti kun olet pysäköinyt. Pitäisi onnistua sitä samaa nappia useamman kerran painellen (ainakin Actian piirturi) Pitäisi onnistua yhtä hyvin kuin lepoajallekin "tökkääminen". Jos jäät odottelemaan, että piirturi automaattisesti vaihtaa ajon muuksi työksi niin siinä hyvinkin voi pari minuuttia vierähtää.
Ei ole mahdollisuutta itse sitä nyt testata. - tukkilainen
... kirjoitti:
Kokeiles "tökätä" se piirturi lepoajan sijaan muulle työlle heti kun olet pysäköinyt. Pitäisi onnistua sitä samaa nappia useamman kerran painellen (ainakin Actian piirturi) Pitäisi onnistua yhtä hyvin kuin lepoajallekin "tökkääminen". Jos jäät odottelemaan, että piirturi automaattisesti vaihtaa ajon muuksi työksi niin siinä hyvinkin voi pari minuuttia vierähtää.
Ei ole mahdollisuutta itse sitä nyt testata.jos on digipiirturi (ei ole mut tulee olemaan kohta), niin miten menetellä sen kanssa silloin kun pysähdyn lastaamaan, johon voi mennä tunnista kahteenkin tuntiin olosuhteista riippuen? Työpäiväni ovat usein 13 tuntisiakin. Kiekothan lakkaa piirtämästä kun auto seisoo, mut lasketaanko auton seisonta-aikaa lepoajaksi silloin?
- ...
tukkilainen kirjoitti:
jos on digipiirturi (ei ole mut tulee olemaan kohta), niin miten menetellä sen kanssa silloin kun pysähdyn lastaamaan, johon voi mennä tunnista kahteenkin tuntiin olosuhteista riippuen? Työpäiväni ovat usein 13 tuntisiakin. Kiekothan lakkaa piirtämästä kun auto seisoo, mut lasketaanko auton seisonta-aikaa lepoajaksi silloin?
Lastausaika on "muuta työtä". Napsautat valintanapista "muu työ" asetuksen voimaan kun pysähdyt lastaukseen. Periaatteessa digipiirturi tekee tuon automaattisesti ykköskuskille heti kun ajo loppuu (ja päinvastoin "ajossa"-asetukseen heti kun auto liikahtaa) mutta tuon automaatin viiveestä tuossa aiemmin on käsittääkseni ollut puhetta, joten ehkä pitää käsin kuitenkin varmistaa, että "ajoaika" on todellakin päättynyt myös piirturin mielestä ja "työaika" alkanut jos on minuuttipeliä.
Periaatteessa kiekollakin pitäisi toimia samoin, eikä kiekon tulisi lopettaa piirtämästä auton seistessä vaan piirtää valintakatkaisijan asennon mukaan joko lepoa tai työtä...
Itselläni vain vähäistä kokemusta digipiirturista (Actia-merkkinen) ja vain teoreettista tietoa kiekkopiirturista joten kokeneemmat voi kertoa miten asiat oikeasti on.
PS
digipiirturin käyttöohjeen suomentaja pitäisi kierittää tervassa ja höyhenissä ja... - ainakin volvolla
tukkilainen kirjoitti:
jos on digipiirturi (ei ole mut tulee olemaan kohta), niin miten menetellä sen kanssa silloin kun pysähdyn lastaamaan, johon voi mennä tunnista kahteenkin tuntiin olosuhteista riippuen? Työpäiväni ovat usein 13 tuntisiakin. Kiekothan lakkaa piirtämästä kun auto seisoo, mut lasketaanko auton seisonta-aikaa lepoajaksi silloin?
Tossa kuulin tarinan pyttyautosta,joka purkaa kompressorilla. Toden näköisesti digi ottaa ulosotosta tunnisteen, joten ei voi pistää levolle jos ulosotto on kytketty? pari tuntia kun hörpit kahvia hytissä ne käyhän se työstä. Kyllä se digi tulee yllättämään vielä monen. Mutta jos jotain positiivistä niin eipä ole tarvinnu pahvi merkintöjen kanssa enää kähjätä ja näyttäähän se aika hyvin paljonko saa viel touhuta. Ja aina pitää muistaa, että kaikille se on sama. Vähä silti tuntuu , että se toimii hiukan paremmin tuolla saksan autobaanalla, missä niitä taukopaikkoja on vähä paremmin.
Digin kanssa kun touhuu niin tauot olis pidettävä sen ehdoilla eika mahan murinan ehdoilla.
- se auttaa
Ota päivän päätteeksi tuloste piirturista ja kirjoita sen taakse esimerkiksi: "Aikaryhmävalinta unohtunut. Tauko klo 11.00-11.45". Sitten kun poliisi pysäyttää myöhemmin ja pyytää kortin sekä mahdolliset tulosteet, lykkäät vain tuonkin tulosteen käteen. Poliisi tarkistaa sitten kortilta, että auto on ollut paikoillaan tuon ajan. Pitäisi käisttääkseni kelvata. Samaa voi soveltaa kyllä pahvikorttienkin kanssa.
- Jos ja kun?
Sitten jos ja kun? eu määrää digi-piirturit pakollisiksi kaikkiin isoihin autoihin niin mä vaihdan alaa. Yli 12-vuotta on ajettu ja olen itse päättänyt etten digi-korttia enää hanki vaan ennen vaihdan alaa. Eiköhän joltain muulta alalta saa palkkansa helpommin siinä vaiheessa. Ikää kun mulla ei ole vielä ku 39. Nim.merk. Aikansa kutakin
- Kaksi+kaksi
Jos ja kun? kirjoitti:
Sitten jos ja kun? eu määrää digi-piirturit pakollisiksi kaikkiin isoihin autoihin niin mä vaihdan alaa. Yli 12-vuotta on ajettu ja olen itse päättänyt etten digi-korttia enää hanki vaan ennen vaihdan alaa. Eiköhän joltain muulta alalta saa palkkansa helpommin siinä vaiheessa. Ikää kun mulla ei ole vielä ku 39. Nim.merk. Aikansa kutakin
Digi se veikeä mittari on,ajattelee aina työn puolesta.Sain tässä luettavaksi sen pitkän muistin (noin vuosi) listan,jossa on automaat-
tisesti Eu määräysten rikkomukset punaisella kirjoitettuna,joten virkailian ei tarvitse kuin
laskea rikkomusten määrä ja alkaa kertoa a 300 €
tunti ym lisät. Järjestys kuljettaja, sitten autonhaltia 10, ehkä tavaran haltia 10
on summa kasassa.Joten onnea Digi kuljettajat. - mitä tarkoitat
Jos ja kun? kirjoitti:
Sitten jos ja kun? eu määrää digi-piirturit pakollisiksi kaikkiin isoihin autoihin niin mä vaihdan alaa. Yli 12-vuotta on ajettu ja olen itse päättänyt etten digi-korttia enää hanki vaan ennen vaihdan alaa. Eiköhän joltain muulta alalta saa palkkansa helpommin siinä vaiheessa. Ikää kun mulla ei ole vielä ku 39. Nim.merk. Aikansa kutakin
Johan se 2007 alusta on ollut digipiirturi pakollinen ja 10 vuoden siirtymäaika vanhoille autoille. Eli 2017 pitäisi olla digipiirturit käytössä kaikilla. Jos loppuun asti meinaat kitkutella pahvikorteilla, saat sitten ajella loppuajat 3 miljoonaa ajetuilla rysillä, kun uudemmissa on jo oltava se digipiirturi. Silloin sulla on sitten ikää se 48 ja silloinhan se ammatinvaihto käykin leikiten. ;)
- Vanhan kertaus
Jos ja kun? kirjoitti:
Sitten jos ja kun? eu määrää digi-piirturit pakollisiksi kaikkiin isoihin autoihin niin mä vaihdan alaa. Yli 12-vuotta on ajettu ja olen itse päättänyt etten digi-korttia enää hanki vaan ennen vaihdan alaa. Eiköhän joltain muulta alalta saa palkkansa helpommin siinä vaiheessa. Ikää kun mulla ei ole vielä ku 39. Nim.merk. Aikansa kutakin
HEI ja HALOO::: Eu on määrännyt siten,että kaikki 2005 jälkeen
rekisteröidyt kuorma-autot on varustettu digipiirturilla. Eiköhän
tämä koko keskustelu ole jo menneen talven lumia.
Ei kai tässä kukaan aja enää kymmenen vuotta vanhoilla menopeleillä.
Kun digikortin käytön opiskelee ja tauot pitää ajallaan niin kuoleton peli
on ei tarvitse raapustella pahvikiekkoja. Ainoa heikkous on laitteen
kestävyys. Auto 7 vuotta vanha ja jo kolmas piirturi.Ne jotka puhuvat
kyseisestä laitteesta pahaa on niitä samoja kavereita jotka pahvikorttien
kanssakin pelleili ja kikkaili.
- grtgregg
Jos käy noin, ota tuloste, ja kirjoita taakse kynällä "unohtui laittaa tauko päälle" se kelpaa poliisille sitten syyksi
- Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika
Eiköhän tässä KUUSI VUOTTA VANHASSA keskustelussa olleet kirjoittajat ole jo käytännön kautta oppinee5 miten tulee toimia?! Ja mistä sinä pässi Nolo Sika voit tietää miten kukin poliisi toimii piirturipapereiden kanssa?? Jokainen poliisi kun tulkitsee asiat eri tavalla vaikna laki samanlainen olisikin. Älä jaa täällä paskaa ja epävarmaa tietoa vain sen takia että sinä kuvittelet asioiden niin olevan!!
- qwdqwdwqde
Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika kirjoitti:
Eiköhän tässä KUUSI VUOTTA VANHASSA keskustelussa olleet kirjoittajat ole jo käytännön kautta oppinee5 miten tulee toimia?! Ja mistä sinä pässi Nolo Sika voit tietää miten kukin poliisi toimii piirturipapereiden kanssa?? Jokainen poliisi kun tulkitsee asiat eri tavalla vaikna laki samanlainen olisikin. Älä jaa täällä paskaa ja epävarmaa tietoa vain sen takia että sinä kuvittelet asioiden niin olevan!!
Lakikirjassa sanotaan miten homma menee
- Sulla lukihäiriö??
qwdqwdwqde kirjoitti:
Lakikirjassa sanotaan miten homma menee
Etkö pässi ymmärrä lukemaasi? Yllä juuri todettiin että vaikka laki on on olemassa ja siinä ei pitäisi olla sijaa tulkinnoille silti lähes jokainen poliisi tulkitsee ja ymmärtää työ-ja ajoaikalait erilailla. Joku antaa sakot viiden minuutin ylityksistä, joku toinen taas katsoo sormien läpi puolenkin tunnin ylitykset kuten itselleni kävi edelliskesänä. Tai sitten poliisi ei vaan osannut lukea piirturia.
- 455655565
Sulla lukihäiriö?? kirjoitti:
Etkö pässi ymmärrä lukemaasi? Yllä juuri todettiin että vaikka laki on on olemassa ja siinä ei pitäisi olla sijaa tulkinnoille silti lähes jokainen poliisi tulkitsee ja ymmärtää työ-ja ajoaikalait erilailla. Joku antaa sakot viiden minuutin ylityksistä, joku toinen taas katsoo sormien läpi puolenkin tunnin ylitykset kuten itselleni kävi edelliskesänä. Tai sitten poliisi ei vaan osannut lukea piirturia.
Suomessa kun poliisi ei sakota mitään.
Oikeus päättää viime kädessä onko sakko aiheellinen tai ei.
Turkulainen idiootti Mika Turtiainen sakottaa jopa väärästä ilmeestä.... Mutta sehän on tuttu juttu että oikeudessa hänen ehdottamat sakot menee nurin :) - Poliisi sakottaa!!
455655565 kirjoitti:
Suomessa kun poliisi ei sakota mitään.
Oikeus päättää viime kädessä onko sakko aiheellinen tai ei.
Turkulainen idiootti Mika Turtiainen sakottaa jopa väärästä ilmeestä.... Mutta sehän on tuttu juttu että oikeudessa hänen ehdottamat sakot menee nurin :)Jaa, minä olen viimeviikolla saanut huomautuksen turvavyön käyttämättä jättämisestä. Sakkoahan siitä olisi kuulunut antaa koska liikennerikehän Se oli. No poliisi katsoi tarpeelliseksi vain antaa huomautuksen. Hän siis tulkitsi lakia omaan tapaansa. Kannaltani hyvä niin. Kolmenkymmenen vuoden aikana olen saanut sakkoa varmaan kymmenkunta kertaa eri asoista ja poliisi on ne sakot joka kerta kirjoittanut. Ei siinä mikään LAKI ole paikalla kirjoitushommia tehnyt. Laki määrää mutta poliisi tienpäällä tulkitsee ja määrittelee teon vakavuuden ja vaarallisuuden lopulta. Miten esimerkiksi vaarallinen ajotapa laissa määritellään TARKALLEEN YLSITYISKOHTAISESTI? Kyllä se konstaapeli senkin päättää oman näkemänsä mukaan ja rankaisee tai ei. Poliisi siis rankaisee tarpeen mukaan tulkiten lakia usein erilailla kuin olisi mahdollista.
- dewedrwe44
Poliisi sakottaa!! kirjoitti:
Jaa, minä olen viimeviikolla saanut huomautuksen turvavyön käyttämättä jättämisestä. Sakkoahan siitä olisi kuulunut antaa koska liikennerikehän Se oli. No poliisi katsoi tarpeelliseksi vain antaa huomautuksen. Hän siis tulkitsi lakia omaan tapaansa. Kannaltani hyvä niin. Kolmenkymmenen vuoden aikana olen saanut sakkoa varmaan kymmenkunta kertaa eri asoista ja poliisi on ne sakot joka kerta kirjoittanut. Ei siinä mikään LAKI ole paikalla kirjoitushommia tehnyt. Laki määrää mutta poliisi tienpäällä tulkitsee ja määrittelee teon vakavuuden ja vaarallisuuden lopulta. Miten esimerkiksi vaarallinen ajotapa laissa määritellään TARKALLEEN YLSITYISKOHTAISESTI? Kyllä se konstaapeli senkin päättää oman näkemänsä mukaan ja rankaisee tai ei. Poliisi siis rankaisee tarpeen mukaan tulkiten lakia usein erilailla kuin olisi mahdollista.
Jos olet samaa mieltä poliisin kanssa sakon aiheellisuudesta, maksa pois.
Jos eri mieltä, kiistä se ja vie asia tuomioistuimeen. Siellä asia tutkitaan, kuullaan eri osapuolet yms. ja sitten määrätään sakko jos se on aiheellinen ja tarpeellinen tohon tilanteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402939
- 172726
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402058