Kiinnostaisko?

MostHaunted

Kiinnostaisko jotakuta lähteä tutkimaan kummitustaloja yms kanssani? Ajattelin, että sellainen 7 hengen porukka vois olla sopivan kokoinen.
Olen 30-v nainen Turusta.
Jo monen vuoden ajan on kytenyt ajatus päästä kiertelemään lähitienoita ja yrittää nähdä/kuulla/aistia kummitus....

Vastailkaa! Tämä ei ole mikään vitsi.

81

12197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viestiä...
      • MostHaunted

        ..tästä kummitustalosta ensin täällä palstalla.
        Okei?
        Mä olen tosissani tän asian kanssa enkä kaipaa mitään ehdottelevia ja vihjailevia "kirjota tähän osoitteeseen niin..." kommentteja.

        Anteeksi jos vaikutan töykeältä ja tylyltä, mutta haluan vain tehdä kaikille TASAN TARKKAAN selväksi, että vastaan vain sellaisille, jotka ovat kiinnostuneita kummituksista ja haluaisivat liittyä joukkooni tutkimaan josko jostain löytyisi aito kummitustalo. :o)


    • Spirit-X

      Olen kuullut kaveriltani kun oli käynyt joskus sielä Turuus, niin oli meinannut mennä johonkin vanhaan rakennukseen, linnaan tms. (ei nyt Turunlinna kuiteskaan, jokin muu), niin oli kuulema kokenut niin vahvan sellaisen fiiliksen, että paikassa on läsnä jokin henki, tvst. että ei ollut sitten mennyt kyseiseen rakennukseen.
      Voin varmaan kysellä siltä tavittaessa, mikä se paikka oli, itse kun en ollut siellä, enkä tunne Turkua.

    • tosissaan kiinnostais...mutta aika hankalaa olis lähteä seikkailemaan ympäri suomea kummitusten perässä :D
      Sellainen Ghost hunters meininki olis aika siistiä :)

      • MostHaunted

        Ensimmäinen varteenotettava jäsen! :o)
        Jep, olen tota samaa miettiny, se on tosi vaikeeta tosta noin vaan lähteä kauemmaksi. Ja siksi olenkin ajatellu aloittaa silleen pikkusesti. Eli siis Turusta ja Turun lähitienoista, silloin olisi helppoa palata takaisin kotiin. :o)
        Mutta kuten sanoit, Ghost Hunters meininki olisi aika siistiä!


      • Iwanttobelieve
        MostHaunted kirjoitti:

        Ensimmäinen varteenotettava jäsen! :o)
        Jep, olen tota samaa miettiny, se on tosi vaikeeta tosta noin vaan lähteä kauemmaksi. Ja siksi olenkin ajatellu aloittaa silleen pikkusesti. Eli siis Turusta ja Turun lähitienoista, silloin olisi helppoa palata takaisin kotiin. :o)
        Mutta kuten sanoit, Ghost Hunters meininki olisi aika siistiä!

        ajatuksilla itekkin liikkeellä. Asun jyväskylässä, enkä ole törmännyt muihin joita kiinnostaisi haamut ynnä muut vastaavat. Enkä omista autoakaan, saati sitä korttia, niin ghosthunter touhu ei oikein onnistu:( Mut olisi se kyllä hienoa!:) Tosin oon aika arka lähtemään ennestään tuntemattoman porukan matkaan, pienikokoinen naishenkilö kun oon, niin olisin aika helppo pala jollekkin psykopaatille:D


      • Noita-Nainen.
        MostHaunted kirjoitti:

        Ensimmäinen varteenotettava jäsen! :o)
        Jep, olen tota samaa miettiny, se on tosi vaikeeta tosta noin vaan lähteä kauemmaksi. Ja siksi olenkin ajatellu aloittaa silleen pikkusesti. Eli siis Turusta ja Turun lähitienoista, silloin olisi helppoa palata takaisin kotiin. :o)
        Mutta kuten sanoit, Ghost Hunters meininki olisi aika siistiä!

        Onhan tama Ghost Hunters -meininki ihan siistia.;)

        Tiesitteko, etta on olemassa:

        a) kummitustaloja/alueita

        b) "kummitusihmisia" (siis ei ihminen, joka kummittelee, vaan joka vetaa puoleensa henkia)

        Koska itse kuulun jalkimmaiseen "kastiin", on tietysti katevaa, kun kummitukset "ilmoittautuvat vapaaehtoisesti" ilman sen kummempaa jahtaamista;)


      • soopaa---
        Noita-Nainen. kirjoitti:

        Onhan tama Ghost Hunters -meininki ihan siistia.;)

        Tiesitteko, etta on olemassa:

        a) kummitustaloja/alueita

        b) "kummitusihmisia" (siis ei ihminen, joka kummittelee, vaan joka vetaa puoleensa henkia)

        Koska itse kuulun jalkimmaiseen "kastiin", on tietysti katevaa, kun kummitukset "ilmoittautuvat vapaaehtoisesti" ilman sen kummempaa jahtaamista;)

        jokaisella on mahdollisuus päästä kontaktiin kuolleitten kanssa, se mitä kontakti tuo tullessaan on sitten eriasia...


      • boogie¤
        Iwanttobelieve kirjoitti:

        ajatuksilla itekkin liikkeellä. Asun jyväskylässä, enkä ole törmännyt muihin joita kiinnostaisi haamut ynnä muut vastaavat. Enkä omista autoakaan, saati sitä korttia, niin ghosthunter touhu ei oikein onnistu:( Mut olisi se kyllä hienoa!:) Tosin oon aika arka lähtemään ennestään tuntemattoman porukan matkaan, pienikokoinen naishenkilö kun oon, niin olisin aika helppo pala jollekkin psykopaatille:D

        Asun itsekin Jyväskylän lähellä, ja autokin on.
        Mutta kun en kyllä tiedä ainakaan Jyväskylän lähellä yhtään paikkaa jossa kummittelisi.
        Tietääkö joku? Luulisi sellaisiakin olevan, jos niistä tietäisi.
        Lapista olen lukenut useitakin kertomuksia, mökeistä joissa on kummitellut, mutta toisaalta Lappihan on niin laaja alue.
        Esim. Pönttövuoren hylätty rautatietunneli on muuten hieno paikka, mutta en ole sielläkään kummituksia havainnut, vaikka siellä on kuollut ihmisiäkin paljon onnettomuuksien kautta.
        Täälläpäin kun ei ole mitään suuria hylättyjä linnoja tai kartanoita, niin-kuin jossain maailmalla.
        Vähän kateeksi käy:
        http://www.opacity.us/


      • Kummi k
        boogie¤ kirjoitti:

        Asun itsekin Jyväskylän lähellä, ja autokin on.
        Mutta kun en kyllä tiedä ainakaan Jyväskylän lähellä yhtään paikkaa jossa kummittelisi.
        Tietääkö joku? Luulisi sellaisiakin olevan, jos niistä tietäisi.
        Lapista olen lukenut useitakin kertomuksia, mökeistä joissa on kummitellut, mutta toisaalta Lappihan on niin laaja alue.
        Esim. Pönttövuoren hylätty rautatietunneli on muuten hieno paikka, mutta en ole sielläkään kummituksia havainnut, vaikka siellä on kuollut ihmisiäkin paljon onnettomuuksien kautta.
        Täälläpäin kun ei ole mitään suuria hylättyjä linnoja tai kartanoita, niin-kuin jossain maailmalla.
        Vähän kateeksi käy:
        http://www.opacity.us/

        17 km Ouluun päin vasemmalla on kuuluisa kummitustalo, siellä on käynyt avun reporttelitkin. Ellei ole purettu, niin näkyy tielle, matkaa n.150m.


      • Buugie¤
        Kummi k kirjoitti:

        17 km Ouluun päin vasemmalla on kuuluisa kummitustalo, siellä on käynyt avun reporttelitkin. Ellei ole purettu, niin näkyy tielle, matkaa n.150m.

        Ahaa, kiitos. Voisi joskus käydä etsimässä..


      • siinä

        niin hankalaa on? Valitset yhden kohteen missä on haamujahtaajia, ja pyydät päästä vierailevana tähtenä mukaan vapisemaan. Hyppäät junaan ja menoks! Pelkkää alamäkeä sieltä Rovikselta etelään päin. Näet samalla maailmaa :)

        Tuli mieleen kun katsoin kuvaasi, että nimeksesi sopisi Tahiti!


      • boooogie¤

        Tulee mieleen että eikös sielä pohjois-suomessa vasta noita kummityskämppiä riitäkin. Tosin onhan se laaja alue likkumisen kannalta.
        Mutta, esim. tällaisesta kirjasta olen lukenut joitakin kummitustarnoitakin.
        Kirja on loppuunmyyty, mutta löytynee kirjastosta.

        Jouni Laaksonen, Seppo J. Partanen
        Autiotuvat - Pohjois-Suomen tuvat ja tarinat

        Autiotupien ovet ovat vuosisatoja olleet avoinna erämaiden kulkijoille. Alkujaan tuvat ovat palvelleet työkseen matkaavia: virkamiehiä, pappeja, poromiehiä, tutkijoita jne. Nykyisin ne ovat pääasiassa retkeilijöiden käytössä. Tämä kirja kertoo pohjoisen Suomen autiotuvista, niiden käytöstä, käyttäjistä ja käyttäytymissäännöistä. Kirja opastaa lukijansa lähes 300 tuvalle. Mukana ovat niin yhteiskunnan varoin retkeilijöille tarkoitetut tuvat kuin myös paliskuntien ja yhteisöjen tuvatkin, joita kuka tahansa kulkija voi käyttää.
        ISBN 951-37-3622-9, 2. painos, 200 sivua, hinta 33 euroa.

        ps. yhdessä kijan mainitsemassa kummituskämpässä olen käynytkin, mutta kummittelu oli ilmeisesti tapahtunut edellisessä paikassa, ja mökki oli sittemmin siirrety...


      • Uskon kummiksiin
        Iwanttobelieve kirjoitti:

        ajatuksilla itekkin liikkeellä. Asun jyväskylässä, enkä ole törmännyt muihin joita kiinnostaisi haamut ynnä muut vastaavat. Enkä omista autoakaan, saati sitä korttia, niin ghosthunter touhu ei oikein onnistu:( Mut olisi se kyllä hienoa!:) Tosin oon aika arka lähtemään ennestään tuntemattoman porukan matkaan, pienikokoinen naishenkilö kun oon, niin olisin aika helppo pala jollekkin psykopaatille:D

        Tässä ois yksi mahdollinen jäsen Jyväskylän ghosthunteriksi. En ole hyvä organisoimaan reissuja mutta muuten auttaisin parhaani mukaan. Ikää on kertynyt 25 vuotta ja muutaman oudon jutun kokeneena voisin olla hyvä lisä ryhmään.

        Yhteyttä voi ottaa osoitteesen [email protected]


      • siinä kirjoitti:

        niin hankalaa on? Valitset yhden kohteen missä on haamujahtaajia, ja pyydät päästä vierailevana tähtenä mukaan vapisemaan. Hyppäät junaan ja menoks! Pelkkää alamäkeä sieltä Rovikselta etelään päin. Näet samalla maailmaa :)

        Tuli mieleen kun katsoin kuvaasi, että nimeksesi sopisi Tahiti!

        No ei se tietysti yhden kerran reissuna niin hankalaa olis...mutta mistäpäs sellaisen ryhmän raapaiset ja joka vielä huolis mut matkaan kirkumaan :D

        Se Ghost hunters homma vois olla mun kohdalla vähän hankalaakin...juoksisin aina kirkuen karkuun kun olis jotain "äksöniä" :D Vaikka niimpäs ne miehetkin tais tehdä siinä sarjassa aina välistä :D
        Mutta äärimmäisen kiinnostavaa se totisesti olis...

        En kyllä tiedä toimiiko suomessa jo jotain vastaavanlaisia ryhmiä?


      • boooogie¤ kirjoitti:

        Tulee mieleen että eikös sielä pohjois-suomessa vasta noita kummityskämppiä riitäkin. Tosin onhan se laaja alue likkumisen kannalta.
        Mutta, esim. tällaisesta kirjasta olen lukenut joitakin kummitustarnoitakin.
        Kirja on loppuunmyyty, mutta löytynee kirjastosta.

        Jouni Laaksonen, Seppo J. Partanen
        Autiotuvat - Pohjois-Suomen tuvat ja tarinat

        Autiotupien ovet ovat vuosisatoja olleet avoinna erämaiden kulkijoille. Alkujaan tuvat ovat palvelleet työkseen matkaavia: virkamiehiä, pappeja, poromiehiä, tutkijoita jne. Nykyisin ne ovat pääasiassa retkeilijöiden käytössä. Tämä kirja kertoo pohjoisen Suomen autiotuvista, niiden käytöstä, käyttäjistä ja käyttäytymissäännöistä. Kirja opastaa lukijansa lähes 300 tuvalle. Mukana ovat niin yhteiskunnan varoin retkeilijöille tarkoitetut tuvat kuin myös paliskuntien ja yhteisöjen tuvatkin, joita kuka tahansa kulkija voi käyttää.
        ISBN 951-37-3622-9, 2. painos, 200 sivua, hinta 33 euroa.

        ps. yhdessä kijan mainitsemassa kummituskämpässä olen käynytkin, mutta kummittelu oli ilmeisesti tapahtunut edellisessä paikassa, ja mökki oli sittemmin siirrety...

        pohjoisessakin varmasti kummituspaikkoja riittää...ja tiedänkin muutaman talon kotikaupunkini Kemin maisemissa joissa huhutaan kummittelevan...ja täältä rovaniemeltäkin mm linja-auto aseman yläkerta joka on käsittääkseni ollut joskus asumis käytössä...voi toki olla sitä vieläkin...mutta niinhän noilla vanhoilla rakennuksilla tuppaa olemaan värikäs historia...ei siis mikään ihme jos vähän kummitteleekin :)

        Kiitos kirja vinkistä...täytyypäs katsella kun piipahdan taas kirjastolla...


      • boogie¤
        Neitonen79 kirjoitti:

        pohjoisessakin varmasti kummituspaikkoja riittää...ja tiedänkin muutaman talon kotikaupunkini Kemin maisemissa joissa huhutaan kummittelevan...ja täältä rovaniemeltäkin mm linja-auto aseman yläkerta joka on käsittääkseni ollut joskus asumis käytössä...voi toki olla sitä vieläkin...mutta niinhän noilla vanhoilla rakennuksilla tuppaa olemaan värikäs historia...ei siis mikään ihme jos vähän kummitteleekin :)

        Kiitos kirja vinkistä...täytyypäs katsella kun piipahdan taas kirjastolla...

        Niin, joo, kija on tosin pääosin retkeily- aiheinen teos, hyvä sellainen, mutta pairissa kohtaa, siinä oli siis noita oikeita kummitus- juttujakin mainittu,
        kun etsii.
        Itse voisin mennä tuollaisiin paikoihin tutustumaan, jos ne sattuvat sopivasti muuten retki-reitin varrelle.


      • Iwanttobelieve
        Uskon kummiksiin kirjoitti:

        Tässä ois yksi mahdollinen jäsen Jyväskylän ghosthunteriksi. En ole hyvä organisoimaan reissuja mutta muuten auttaisin parhaani mukaan. Ikää on kertynyt 25 vuotta ja muutaman oudon jutun kokeneena voisin olla hyvä lisä ryhmään.

        Yhteyttä voi ottaa osoitteesen [email protected]

        perustaa sellainen haamu-porukka? Voitais vaihdella ajatuksia maileitse, mesessä tai sen kaltaisilla ohjelmilla. Voitais kartoittaa yhdessä jyväskylän seudun mahdollisia "kummitus" rakennuksia/paikkoja. Ja mahdollisesti tutustuttuamme tehdä tutkimusretkiä kyseisiin paikkoihin.


      • Iwantobelieve
        Neitonen79 kirjoitti:

        pohjoisessakin varmasti kummituspaikkoja riittää...ja tiedänkin muutaman talon kotikaupunkini Kemin maisemissa joissa huhutaan kummittelevan...ja täältä rovaniemeltäkin mm linja-auto aseman yläkerta joka on käsittääkseni ollut joskus asumis käytössä...voi toki olla sitä vieläkin...mutta niinhän noilla vanhoilla rakennuksilla tuppaa olemaan värikäs historia...ei siis mikään ihme jos vähän kummitteleekin :)

        Kiitos kirja vinkistä...täytyypäs katsella kun piipahdan taas kirjastolla...

        Aaveriekkoja-
        Lappilaisia mystisiä tarinoita ja kummituksia
        Pentti Harjumaa

        Löysin sattumalta kirjastosta tämän kirjan:D Oli ihan hyvä, muutama juttu nostatti ihokarvat pystyyn:) Ja varsinkin jos ei tykkää lukea pitkiä tarinoita, niin kyseinen kirja on oikein mahtava sellaiselle tyypille, sillä kirja koostuu lyhyistä tarinoista.


      • palstalla
        Iwantobelieve kirjoitti:

        Aaveriekkoja-
        Lappilaisia mystisiä tarinoita ja kummituksia
        Pentti Harjumaa

        Löysin sattumalta kirjastosta tämän kirjan:D Oli ihan hyvä, muutama juttu nostatti ihokarvat pystyyn:) Ja varsinkin jos ei tykkää lukea pitkiä tarinoita, niin kyseinen kirja on oikein mahtava sellaiselle tyypille, sillä kirja koostuu lyhyistä tarinoista.

        kuukausia takaperin oli karmiva kummitustarina Paraisilta. Siellä joku äiti tyttärineen oli asettunut Åbolands högskoleen majataloon yöksi ja kummitus oli käynyt yöllä tekstiileihin. Toi paikka olisi tutustumisenarvoinen jos saataisiin kokoon kiva porukka. Jyväskylän seudun kuuluisin kummitus oli hautakiviveistämön poltergeistjuttu joka oli joskus 50-luvulla. Paikan rauniot on yhä Kuokkalan kaupunginosassa. Kiinnostuneet ghosbustersit kirjoitelkaa : [email protected]


      • assd
        palstalla kirjoitti:

        kuukausia takaperin oli karmiva kummitustarina Paraisilta. Siellä joku äiti tyttärineen oli asettunut Åbolands högskoleen majataloon yöksi ja kummitus oli käynyt yöllä tekstiileihin. Toi paikka olisi tutustumisenarvoinen jos saataisiin kokoon kiva porukka. Jyväskylän seudun kuuluisin kummitus oli hautakiviveistämön poltergeistjuttu joka oli joskus 50-luvulla. Paikan rauniot on yhä Kuokkalan kaupunginosassa. Kiinnostuneet ghosbustersit kirjoitelkaa : [email protected]

        mennään yhessä kuvaamaan puskia jos siellä ois vaikka kummituksia kyykkypaskalla ja sitten mennään meijän vessaan ku siellä on semmonen demoni mikä saa mun pippelin kovaks ainakun mietin naisia siellä!!!!!!!!!!!!1111

        sitten vielä siellä on semmonen kusipaskademoni
        joka laittaa mut kusemaan ja paskomaan ku oon siellä!!!!!111

        sit kannattaa muuten kysyy noitanaiselta niitä paikkoja ku se viesteistään päätellen tuntuu tietävän kaiken kummittelusta!!!!!!!!!!!1111111111


      • Uskon kummituksiin
        Iwanttobelieve kirjoitti:

        perustaa sellainen haamu-porukka? Voitais vaihdella ajatuksia maileitse, mesessä tai sen kaltaisilla ohjelmilla. Voitais kartoittaa yhdessä jyväskylän seudun mahdollisia "kummitus" rakennuksia/paikkoja. Ja mahdollisesti tutustuttuamme tehdä tutkimusretkiä kyseisiin paikkoihin.

        Ilman muuta semmoisen vois perustaa..
        Otappa yhteyttä ja mietitään asiaa enemmän..
        [email protected]


      • dssa
        assd kirjoitti:

        mennään yhessä kuvaamaan puskia jos siellä ois vaikka kummituksia kyykkypaskalla ja sitten mennään meijän vessaan ku siellä on semmonen demoni mikä saa mun pippelin kovaks ainakun mietin naisia siellä!!!!!!!!!!!!1111

        sitten vielä siellä on semmonen kusipaskademoni
        joka laittaa mut kusemaan ja paskomaan ku oon siellä!!!!!111

        sit kannattaa muuten kysyy noitanaiselta niitä paikkoja ku se viesteistään päätellen tuntuu tietävän kaiken kummittelusta!!!!!!!!!!!1111111111

        näänme ässehy naamaavuk..11111


      • Kummastelija
        Uskon kummituksiin kirjoitti:

        Ilman muuta semmoisen vois perustaa..
        Otappa yhteyttä ja mietitään asiaa enemmän..
        [email protected]

        ...että/jos tällaista ryhmää ei vielä jyväskylässä saatika missään muuallakaan suomessa ole. Luulen että sellaisia tarvittaisiin. Eikä niinkään että sen ryhmän jäsenet saisivat "kokea kummituksen", vaan että sen kummituksen kodissaan kokevat saisivat apua ja tukea. En ole varma kuinka paljon jkl:n alueella, mutta ainakin koko suomessa on oltava useampia ihmisiä jotka ovat pulassa ns. "kummitusten" tai "henkien" kanssa. Kokevat häiriötä ja pelkoa - eikä ole ketään tai mitään tahoa jonka puoleen kääntyä, leimautumatta hulluksi huomionkipeäksi tai hölmöksi.

        Itse olen kokenut (vähän jyväskylän ulkopuolella sijaitsevassa) erään sukulaiseni talossa kuinka ovet avautuivat ja sulkeutuivat itsestään, askeleita portaista, sekä askeleita tyhjästä huoneesta, joka oli sen huoneen vieressä missä yritin nukkua. Pelotti vähän.:)

        Viime aikoina siellä on tosin ollut rauhallista, mutta olen usein ajatellut että laittaisin videokameran pyörimään sinne yöksi, tai kokeilisin saada ääniä nauhurille.

        Joka tapauksessa - onnea ryhmän perustamiseen!


      • Iwantobelieve
        Kummastelija kirjoitti:

        ...että/jos tällaista ryhmää ei vielä jyväskylässä saatika missään muuallakaan suomessa ole. Luulen että sellaisia tarvittaisiin. Eikä niinkään että sen ryhmän jäsenet saisivat "kokea kummituksen", vaan että sen kummituksen kodissaan kokevat saisivat apua ja tukea. En ole varma kuinka paljon jkl:n alueella, mutta ainakin koko suomessa on oltava useampia ihmisiä jotka ovat pulassa ns. "kummitusten" tai "henkien" kanssa. Kokevat häiriötä ja pelkoa - eikä ole ketään tai mitään tahoa jonka puoleen kääntyä, leimautumatta hulluksi huomionkipeäksi tai hölmöksi.

        Itse olen kokenut (vähän jyväskylän ulkopuolella sijaitsevassa) erään sukulaiseni talossa kuinka ovet avautuivat ja sulkeutuivat itsestään, askeleita portaista, sekä askeleita tyhjästä huoneesta, joka oli sen huoneen vieressä missä yritin nukkua. Pelotti vähän.:)

        Viime aikoina siellä on tosin ollut rauhallista, mutta olen usein ajatellut että laittaisin videokameran pyörimään sinne yöksi, tai kokeilisin saada ääniä nauhurille.

        Joka tapauksessa - onnea ryhmän perustamiseen!

        Itse ajattelin ryhmän olevan enemmänkin sellainen joka vaan tutkii ja mahd. tallentaa kummitusilmiöitä En ainakaan itse osaisi auttaa ihmistä, joka pelkää ja tarvitsee apua kummituksen karkottamiseen.

        Ja laittelen spostia tässä piakoin viestiä nimimerkille "uskon kummituksiin" :) Toivottavasti et ole ihan hermostunut odottelemiseen:)


      • minä321
        Iwantobelieve kirjoitti:

        Itse ajattelin ryhmän olevan enemmänkin sellainen joka vaan tutkii ja mahd. tallentaa kummitusilmiöitä En ainakaan itse osaisi auttaa ihmistä, joka pelkää ja tarvitsee apua kummituksen karkottamiseen.

        Ja laittelen spostia tässä piakoin viestiä nimimerkille "uskon kummituksiin" :) Toivottavasti et ole ihan hermostunut odottelemiseen:)

        Itse olen kiinnostunut kyllä periaatteessa käydä tutustumaan paikkoihin jos sellaisia löytyy.
        En ole pappi, tai tiedä muutenkaan sellaisesta puolesta sanoa.
        Mutta siis tutkimus / dokumentointi- puoli voisi tulla kyseeseen.
        Kaveriltani ja itseltäni voisi saada esim. videokameroita (tv-tasoisenkin) ja mikrofoneja käyttöön.
        Kameroissa mm. pimeässä kuvaus mahdollisuus, (siis se vihreä kuva).
        Olisihan se harmi, jos jotain oikeasti havitsisi, ja ei saisi sitä mitenkään tallennettua.
        Autolla pääsen myös lähialueita tarvittaessa kiertämään.
        Mutta en vaan tosiaan ole tietoinen täälläpäin sellaisista paikoista, mutta johan tänne on joitain vinkkejä tullut.
        Kaverini on myös toisaalla suomessa pari kertaa havinnut kummituksia.
        Eli ilmoitelkaa, jos esim. Jyväskylän seudulla pääsette yhteisymmärrykseen jonkin ajan ja paikan suhteen asiassa.
        Jos joku organisoi yhteistietoja, jne..


      • Kummastelija
        Iwantobelieve kirjoitti:

        Itse ajattelin ryhmän olevan enemmänkin sellainen joka vaan tutkii ja mahd. tallentaa kummitusilmiöitä En ainakaan itse osaisi auttaa ihmistä, joka pelkää ja tarvitsee apua kummituksen karkottamiseen.

        Ja laittelen spostia tässä piakoin viestiä nimimerkille "uskon kummituksiin" :) Toivottavasti et ole ihan hermostunut odottelemiseen:)

        ..että juuri ilmiön dokumentointi olisikin suureksi avuksi monille. Ainakin niillä olisi sitten jotain näyttää etteivät ole ihan hulluja. Mutta ideaali tilannehan olisi jos tuollaisessa ryhmässä olisi ainakin joku, joka on "hyvä ihmisten kanssa" ja kaikkienhan kai pitäisi edes jonkin verran tuntea alaa ja ilmiöitä. Että osaisi selittää ihmisille, ettei ole mitään pelättävää. Tai jos on pelättävää, niin miten sen kanssa toimia. Näin ainakin, jos tutkimus tapahtuu yksityisten ihmisten kodeissa.

        Julkiset/hylätyt rakennukset ovat tietenkin eri asia. Eihän siellä ole ketään autettavia/rauhoiteltavia. Ellei sitten kummitukset ala huutamaan apua.:)

        Ja ei, en hermostu. Itse en apua tarvitse, enkä usko että minulla riittäisi aikaa/energiaa lähteä tutkimaankaan. Ja, kuten sanoin, se paikka jossa itse ne kummallisuudet koin on sittemmin rauhoittunut.

        Mutta, vielä kerran, toivottavasti saatte hyvän porukan kasaan - ja onnea jahtiin!:D


      • Iwantobelieve
        minä321 kirjoitti:

        Itse olen kiinnostunut kyllä periaatteessa käydä tutustumaan paikkoihin jos sellaisia löytyy.
        En ole pappi, tai tiedä muutenkaan sellaisesta puolesta sanoa.
        Mutta siis tutkimus / dokumentointi- puoli voisi tulla kyseeseen.
        Kaveriltani ja itseltäni voisi saada esim. videokameroita (tv-tasoisenkin) ja mikrofoneja käyttöön.
        Kameroissa mm. pimeässä kuvaus mahdollisuus, (siis se vihreä kuva).
        Olisihan se harmi, jos jotain oikeasti havitsisi, ja ei saisi sitä mitenkään tallennettua.
        Autolla pääsen myös lähialueita tarvittaessa kiertämään.
        Mutta en vaan tosiaan ole tietoinen täälläpäin sellaisista paikoista, mutta johan tänne on joitain vinkkejä tullut.
        Kaverini on myös toisaalla suomessa pari kertaa havinnut kummituksia.
        Eli ilmoitelkaa, jos esim. Jyväskylän seudulla pääsette yhteisymmärrykseen jonkin ajan ja paikan suhteen asiassa.
        Jos joku organisoi yhteistietoja, jne..

        sua lähtee ihan mukaan juttelee asioista? mesen tai muun välityksellä? Laittele vaikka sähköpostiosoitteesi tänne, niin voisin ottaa yhteyttä:)
        Ootko muuten sama nimimerkki kuin tuo kummastelija tossa alapuolella? Mikäli et niin Kummastelija on myös tervetullut, s.postia vaan kehiin:)


      • fedja
        boogie¤ kirjoitti:

        Asun itsekin Jyväskylän lähellä, ja autokin on.
        Mutta kun en kyllä tiedä ainakaan Jyväskylän lähellä yhtään paikkaa jossa kummittelisi.
        Tietääkö joku? Luulisi sellaisiakin olevan, jos niistä tietäisi.
        Lapista olen lukenut useitakin kertomuksia, mökeistä joissa on kummitellut, mutta toisaalta Lappihan on niin laaja alue.
        Esim. Pönttövuoren hylätty rautatietunneli on muuten hieno paikka, mutta en ole sielläkään kummituksia havainnut, vaikka siellä on kuollut ihmisiäkin paljon onnettomuuksien kautta.
        Täälläpäin kun ei ole mitään suuria hylättyjä linnoja tai kartanoita, niin-kuin jossain maailmalla.
        Vähän kateeksi käy:
        http://www.opacity.us/

        Kuokkalanpellolta löytyy yllättävän paljon paikkoja. Entinen kotitaloni (vielä vanhempien omistuksessa) on jo oma tapauksensa.
        Sitten siinä lähellä on tietenkin paljon vanhoja omakotitaloja jne paikkoja ja toki kuokkalan kartano jotka antaa aihetta tärinöihin.

        Mutta jos olisi mahdollista, suosittelisin tottakai yötä entisessä kodissani. Kummittelun takia vaihdoin kaupunkiakin, nyt saa yönsä nukuttuakin!


      • se entinen
        fedja kirjoitti:

        Kuokkalanpellolta löytyy yllättävän paljon paikkoja. Entinen kotitaloni (vielä vanhempien omistuksessa) on jo oma tapauksensa.
        Sitten siinä lähellä on tietenkin paljon vanhoja omakotitaloja jne paikkoja ja toki kuokkalan kartano jotka antaa aihetta tärinöihin.

        Mutta jos olisi mahdollista, suosittelisin tottakai yötä entisessä kodissani. Kummittelun takia vaihdoin kaupunkiakin, nyt saa yönsä nukuttuakin!

        kotitalosi asuttu tällä hetkellä? Entä nämä muuta omakotitalot?


      • Totta puhuen
        fedja kirjoitti:

        Kuokkalanpellolta löytyy yllättävän paljon paikkoja. Entinen kotitaloni (vielä vanhempien omistuksessa) on jo oma tapauksensa.
        Sitten siinä lähellä on tietenkin paljon vanhoja omakotitaloja jne paikkoja ja toki kuokkalan kartano jotka antaa aihetta tärinöihin.

        Mutta jos olisi mahdollista, suosittelisin tottakai yötä entisessä kodissani. Kummittelun takia vaihdoin kaupunkiakin, nyt saa yönsä nukuttuakin!

        Suuruspääntien ihan lähellä on pelto jossa yleensä jotkut ampuu ilotulituksetki esim. minä. Ni siel löytyy sellane puu talo näyttää vanhalta se on Teatteri kävin siellä joskus 2009 vuonna illalla lenkillä ni kuulin sieltä ääniä. Kuulin: huutoa, kiljuntaa, paukutusta ihan ku hakkais nyrkillä jonku ovea. Menin sisään ja katoin mikä sielä on. En nähny mitään ku oli pimeää. Onneks piän ilta lenkillä taskulamppua mukana varsinki talvella sillon oliki talvi. Ni otin taskulampun ja sytytin valon. Ei mitään ollut. Sammutin valon laitoin oventaas kiinni niin eiköhän alkanu taas samat äänet.Ajattelin että oon väsyny ja kuulen harhoja. No avasin taas oven mutten taskulamppua. Jokin läpinäkyvä hohtava hopean värinen sellainen kun joku nauha lenti sielä esitys lavalla.Alkoi pelottaa jo. Sit näin siel ylhääl jonkun tumman ruskeatukkaisen naisen jonka suusa tuli verta ja kädet olivat ihan veriset. Sen tummat vihreät silmät tuijottivat minua :SSSS. Sitten se liikautti suuta. Olen varma että hän oli kuollut koska hänellä oli veitsi rinnassa ja kaulassakin viilto. Nainen hyppäsi eteeni ja alkoi juoksemaan kuin joku kääpiö hän juoksi gorillan tavalla eli käsillä ja jaloilla. Se jahtasi minua ja sytytin lampun.Nainen ei valosta välittänyt vaan jatkoi jahtaamista. Huusin"Häivy ruma kääpiö akka!!" Sitten nainen kaatui maahan ja se kiduttui.En voinut katsoa se oli hirveää ja se vinkui. Kun vilkaisin sitä taas se oli samassa asennossa istumassa kun teatterissakin.Ja hävisi savuna ilmaan. :SsSsSsSs.

        Naisen tuijotus oli kauhein minusta on pelottavaa kun ihminen joka on kuollut on silmät auki ja tuijottaa itseä. Tuon teatterin voit etsiä Google kartasta sinne etit suuruspääntie tai suuruspää sit siinä on risteys ja se pelto on lumessa se kuvattiin talvella mul ainaki. HUOM. ÄLÄ LAITA SINÄ ET NÄKEE KU OLIS MAASSA ELI KELTASTA UKKOA.


      • kummitustyttönen
        Kummi k kirjoitti:

        17 km Ouluun päin vasemmalla on kuuluisa kummitustalo, siellä on käynyt avun reporttelitkin. Ellei ole purettu, niin näkyy tielle, matkaa n.150m.

        osaisitko kertoa hiukka tarkemmin tuota sijaintia???
        täällä olis toinen jota kiinnostaisi kovasti ehkäpä käydä kahtomassa tuota taloa....


      • vkp
        boogie¤ kirjoitti:

        Asun itsekin Jyväskylän lähellä, ja autokin on.
        Mutta kun en kyllä tiedä ainakaan Jyväskylän lähellä yhtään paikkaa jossa kummittelisi.
        Tietääkö joku? Luulisi sellaisiakin olevan, jos niistä tietäisi.
        Lapista olen lukenut useitakin kertomuksia, mökeistä joissa on kummitellut, mutta toisaalta Lappihan on niin laaja alue.
        Esim. Pönttövuoren hylätty rautatietunneli on muuten hieno paikka, mutta en ole sielläkään kummituksia havainnut, vaikka siellä on kuollut ihmisiäkin paljon onnettomuuksien kautta.
        Täälläpäin kun ei ole mitään suuria hylättyjä linnoja tai kartanoita, niin-kuin jossain maailmalla.
        Vähän kateeksi käy:
        http://www.opacity.us/

        ootko kuullu sellasesta paikasta kun kreivinkartano?
        se on lievestuoreella sellasessa paikassa kun ruuhimäki.
        googlesta löydät siitä juttua jos kiinnostaa.
        olen ite käynyt kavereitten kaa siellä monta kertaa ja oon kokenu siellä outoja asioita ja nähnyt.
        esim. askeleitten ääntä katolta vaikka ei ole tuulenut tai satanut.
        mutta katso netistä siitä tarkempaa tietoa.


      • minkä takia
        Totta puhuen kirjoitti:

        Suuruspääntien ihan lähellä on pelto jossa yleensä jotkut ampuu ilotulituksetki esim. minä. Ni siel löytyy sellane puu talo näyttää vanhalta se on Teatteri kävin siellä joskus 2009 vuonna illalla lenkillä ni kuulin sieltä ääniä. Kuulin: huutoa, kiljuntaa, paukutusta ihan ku hakkais nyrkillä jonku ovea. Menin sisään ja katoin mikä sielä on. En nähny mitään ku oli pimeää. Onneks piän ilta lenkillä taskulamppua mukana varsinki talvella sillon oliki talvi. Ni otin taskulampun ja sytytin valon. Ei mitään ollut. Sammutin valon laitoin oventaas kiinni niin eiköhän alkanu taas samat äänet.Ajattelin että oon väsyny ja kuulen harhoja. No avasin taas oven mutten taskulamppua. Jokin läpinäkyvä hohtava hopean värinen sellainen kun joku nauha lenti sielä esitys lavalla.Alkoi pelottaa jo. Sit näin siel ylhääl jonkun tumman ruskeatukkaisen naisen jonka suusa tuli verta ja kädet olivat ihan veriset. Sen tummat vihreät silmät tuijottivat minua :SSSS. Sitten se liikautti suuta. Olen varma että hän oli kuollut koska hänellä oli veitsi rinnassa ja kaulassakin viilto. Nainen hyppäsi eteeni ja alkoi juoksemaan kuin joku kääpiö hän juoksi gorillan tavalla eli käsillä ja jaloilla. Se jahtasi minua ja sytytin lampun.Nainen ei valosta välittänyt vaan jatkoi jahtaamista. Huusin"Häivy ruma kääpiö akka!!" Sitten nainen kaatui maahan ja se kiduttui.En voinut katsoa se oli hirveää ja se vinkui. Kun vilkaisin sitä taas se oli samassa asennossa istumassa kun teatterissakin.Ja hävisi savuna ilmaan. :SsSsSsSs.

        Naisen tuijotus oli kauhein minusta on pelottavaa kun ihminen joka on kuollut on silmät auki ja tuijottaa itseä. Tuon teatterin voit etsiä Google kartasta sinne etit suuruspääntie tai suuruspää sit siinä on risteys ja se pelto on lumessa se kuvattiin talvella mul ainaki. HUOM. ÄLÄ LAITA SINÄ ET NÄKEE KU OLIS MAASSA ELI KELTASTA UKKOA.

        mutta miksi ei saa laittaa sitä että olis niinku maan tasolla? (keltasta ukkoo)


      • Iwanttobelieve kirjoitti:

        ajatuksilla itekkin liikkeellä. Asun jyväskylässä, enkä ole törmännyt muihin joita kiinnostaisi haamut ynnä muut vastaavat. Enkä omista autoakaan, saati sitä korttia, niin ghosthunter touhu ei oikein onnistu:( Mut olisi se kyllä hienoa!:) Tosin oon aika arka lähtemään ennestään tuntemattoman porukan matkaan, pienikokoinen naishenkilö kun oon, niin olisin aika helppo pala jollekkin psykopaatille:D

        lähden todellakin mukaan, jos saadaan vaan porukka kasaan! kiinnostaa :D


      • eipähole
        vkp kirjoitti:

        ootko kuullu sellasesta paikasta kun kreivinkartano?
        se on lievestuoreella sellasessa paikassa kun ruuhimäki.
        googlesta löydät siitä juttua jos kiinnostaa.
        olen ite käynyt kavereitten kaa siellä monta kertaa ja oon kokenu siellä outoja asioita ja nähnyt.
        esim. askeleitten ääntä katolta vaikka ei ole tuulenut tai satanut.
        mutta katso netistä siitä tarkempaa tietoa.

        Ei se ole mikään Kreivinkartano vaan pelkkä Reivi. Eikä siellä kummittele, eikä se ole mikään hylätty talo. Ei sinne tarvii mennä tallusteleen. Omistajaa aika lailla ärsytää kun ihmiset käy murtautumassa sinne ja rikkoo paikkoja.


    • tutkija9

      Minulla on myös sama idea ja ajattelin sen lähteä toteuttamaan ensi kesänä yhden tai kahden kaverin kanssa kiertelemään Suomea tutkimassa erilaisia kummituspaikkoja, rakennuksia, kartanoita. Ja nyt siksi kyselenkin erilaisia paikkoja missä niitä olisi joita voisi tutkia.

      Tiedätkö montakin paikkaa?

      Laita minulle viestiä niin keskustellaaan asiasta enemmän: [email protected]

      • Flouhi

        Hei info..., sain spostisi, ja vastailen sinne myöhemmin!

        Tuosta ketjun aloittajasta en tiedä, mikä lie? Ensin sanoo olevansa tosissaan ja etsii kiinnostuneita ryhmään, sitten utelee minulta tietoja, kun vastaan hänen postiinsa ja kerron, ei sitten enää kuulukaan mitään, ei vastaa postiini eikä tänne.


      • Bu-Huu
        Flouhi kirjoitti:

        Hei info..., sain spostisi, ja vastailen sinne myöhemmin!

        Tuosta ketjun aloittajasta en tiedä, mikä lie? Ensin sanoo olevansa tosissaan ja etsii kiinnostuneita ryhmään, sitten utelee minulta tietoja, kun vastaan hänen postiinsa ja kerron, ei sitten enää kuulukaan mitään, ei vastaa postiini eikä tänne.

        Ne on ne naiset! Ei niistä ota selvää kummajaisetkaan.


      • MostHaunted
        Flouhi kirjoitti:

        Hei info..., sain spostisi, ja vastailen sinne myöhemmin!

        Tuosta ketjun aloittajasta en tiedä, mikä lie? Ensin sanoo olevansa tosissaan ja etsii kiinnostuneita ryhmään, sitten utelee minulta tietoja, kun vastaan hänen postiinsa ja kerron, ei sitten enää kuulukaan mitään, ei vastaa postiini eikä tänne.

        ..ei tarvi heittäytyä pisteliääksi.
        Olisit voinut vaikka meilata toisen kerran, vaikka ei se ois kyllä tuottanut tulosta, koska en ole ollut koneen äärellä päiviin.
        Enkä kutsuisi sitä "uteluksi" jos vastaan viestiisi jossa itse sanot, että kerrot enemmän jos meilaan sulle.
        Kirjoitan sulle tiistaina, olen silloin seuraavan kerran tietsan äärellä.
        Adios!


    • toimia!

      Täällä muutamat jo viesteilee sähköpostilla toisilleen. Nyt pitäisi saada päiväkirja tai keskustelupalsta jonne kaikki voisivat jättää viestejä toisten nähtäväksi. Kuka loisi sellaisen?

      • minä321

        Niin, pitäisi saada vaihdettua yhtystietoja, e-mailositteita jotenkin suljetummin, niin ettei häiriköt sitten lähettele yksityisille ihmisille turhia viestejä.


      • Iwanttobelieve
        minä321 kirjoitti:

        Niin, pitäisi saada vaihdettua yhtystietoja, e-mailositteita jotenkin suljetummin, niin ettei häiriköt sitten lähettele yksityisille ihmisille turhia viestejä.

        puhut. Mitenkähän se onnistuisi ja onnistuisiko ollenkaan?


      • minä321
        Iwanttobelieve kirjoitti:

        puhut. Mitenkähän se onnistuisi ja onnistuisiko ollenkaan?

        Olisikohan yksi vaihtoehto että joku asiallinen perustaa itselleen neutraalin sähköpostiosoitteen johonkin, ja julkaisee sen osoitteen täällä, ja sanoo että siihen osoitteeseen voi lähettää asiallisia yhteyden ottoja / yhteystietoja.
        Ja tämän osoitteen pitäjä seuloo, jos joukkoon eksyy turhia viestejä ja toimii yhteyshenkilönä halukkaiden välillä.
        Myöskin esim. gmailiin voi perustaa suljettuja ryhmiä, joita pääse käyttämään vain siihen sähköpostiosoitteella kutsutut henkilöt.
        http://mail.google.com/mail/help/intl/fi/about.html


      • Iwanttobelieve
        minä321 kirjoitti:

        Olisikohan yksi vaihtoehto että joku asiallinen perustaa itselleen neutraalin sähköpostiosoitteen johonkin, ja julkaisee sen osoitteen täällä, ja sanoo että siihen osoitteeseen voi lähettää asiallisia yhteyden ottoja / yhteystietoja.
        Ja tämän osoitteen pitäjä seuloo, jos joukkoon eksyy turhia viestejä ja toimii yhteyshenkilönä halukkaiden välillä.
        Myöskin esim. gmailiin voi perustaa suljettuja ryhmiä, joita pääse käyttämään vain siihen sähköpostiosoitteella kutsutut henkilöt.
        http://mail.google.com/mail/help/intl/fi/about.html

        hyvältä kyllä:) Itse en kyllä halua olla se asiallinen hemmo, joka ottaa tämän hoitaakseen:D Ittellä on gmailissa osoite ja ollut vähän ongelmia siellä kanssa, liikaa toimintoja, en ole oikein hahmottanut sitä sen toimintaa;)


      • tutkija9
        minä321 kirjoitti:

        Niin, pitäisi saada vaihdettua yhtystietoja, e-mailositteita jotenkin suljetummin, niin ettei häiriköt sitten lähettele yksityisille ihmisille turhia viestejä.

        Miksei voi perustaa esim. msn yhteisön? Sen pystyy määrittelemään suljetummaksi tai avoisemmaksi, tai sellainen että jäsenet pystyvät sitä lukemaan ja siihen kirjoittelemaan muttei ulkopuoliset.

        http://groups.msn.com/

        http://groups.msn.com/login_info.msnw?referer=create&ru=http://groups.msn.com/createcomm_page1.msnw?

        Tutkija9

        Minulla on jo tuolla yksi yhteisö ja niitä on helppo perustaa uusia.


      • tutkija9
        tutkija9 kirjoitti:

        Miksei voi perustaa esim. msn yhteisön? Sen pystyy määrittelemään suljetummaksi tai avoisemmaksi, tai sellainen että jäsenet pystyvät sitä lukemaan ja siihen kirjoittelemaan muttei ulkopuoliset.

        http://groups.msn.com/

        http://groups.msn.com/login_info.msnw?referer=create&ru=http://groups.msn.com/createcomm_page1.msnw?

        Tutkija9

        Minulla on jo tuolla yksi yhteisö ja niitä on helppo perustaa uusia.

        Nyt sitten perustin msn yhteisön. sen osoite on:
        http://groups.msn.com/kummituspaikat

        Sinne nyt kipin kapin jäseneksi.
        Siellä on jo esittely minusta, muutaman kummituspaikan esittely sekä yleistä tietoa.

        Tutkija9


    • MostHaunted

      Noniin, olen nyt avannut oman gmail-osoitteen kautta ryhmän, ja jos vain jaksaisitte odottaa huomiseen, niin laitan siellä paikat jokseenkin kuntoon ja alan sen jälkeen ottamaan vastaan emailosoitteita teiltä, joita kiinnostaa liittyä. Kyse on siis ryhmästä, jonka pääaihe on kaikki paranormaali.
      Ryhmän nimi on "GhostsofGoogle" (joo, tiedän..haha..hassu nimi :o) ja tosiaankin huomenna tulen kertomaan lisää tästä ryhmästä ja miten voi liittyä. :o)

      • Iwanttobelieve

        Odottelen innolla:)


      • Erráre húmanum est

        aikoihin eletty, minä en oikein usko, että teidän ryhmänne tulee pitkään kestämään, ehkä korkeintaan pari kuukautta ja siihen se jää. Ei millään pahalla, mutta tuolaiset ryhmät ovat minun mielestäni turhanpäiväisiä, joilla ei oikeastaan ole mitään annettavaa. Voisi sanoa, että nämä ryhmät ovat vain ruusun kukka joka ajan saatossa kuolee pois.


      • että...
        Erráre húmanum est kirjoitti:

        aikoihin eletty, minä en oikein usko, että teidän ryhmänne tulee pitkään kestämään, ehkä korkeintaan pari kuukautta ja siihen se jää. Ei millään pahalla, mutta tuolaiset ryhmät ovat minun mielestäni turhanpäiväisiä, joilla ei oikeastaan ole mitään annettavaa. Voisi sanoa, että nämä ryhmät ovat vain ruusun kukka joka ajan saatossa kuolee pois.

        tunnustat heti inhimillisen erehtyväisyytesi! Se on muuten Erráre húmánum est!


      • MostHaunted
        Erráre húmanum est kirjoitti:

        aikoihin eletty, minä en oikein usko, että teidän ryhmänne tulee pitkään kestämään, ehkä korkeintaan pari kuukautta ja siihen se jää. Ei millään pahalla, mutta tuolaiset ryhmät ovat minun mielestäni turhanpäiväisiä, joilla ei oikeastaan ole mitään annettavaa. Voisi sanoa, että nämä ryhmät ovat vain ruusun kukka joka ajan saatossa kuolee pois.

        mielipiteestäsi.
        Perustin tämän ryhmän, koska täällä oli puhetta siitä, että olisi kiva jos olisi joku ryhmä jossa voitaisiin jutella omista kokemuksista jne.
        Toisin sanoen, tämä ei ollut mikään oma päähänpistoni, vaan vastaus toisten pyyntöön.
        Uskon, että kiinnostuneita löytyy pitämään ryhmä elossa.


      • tutkija9
        MostHaunted kirjoitti:

        mielipiteestäsi.
        Perustin tämän ryhmän, koska täällä oli puhetta siitä, että olisi kiva jos olisi joku ryhmä jossa voitaisiin jutella omista kokemuksista jne.
        Toisin sanoen, tämä ei ollut mikään oma päähänpistoni, vaan vastaus toisten pyyntöön.
        Uskon, että kiinnostuneita löytyy pitämään ryhmä elossa.

        Mä perustin myös ryhmän: http://groups.msn.com/kummituspaikat

        Tänne kipin kapin jäseneksi.
        Täällä on jo yleistä tietoa, tutkijan esittely ja kummituspaikkoja.

        Tutkija9


      • MostHaunted
        tutkija9 kirjoitti:

        Mä perustin myös ryhmän: http://groups.msn.com/kummituspaikat

        Tänne kipin kapin jäseneksi.
        Täällä on jo yleistä tietoa, tutkijan esittely ja kummituspaikkoja.

        Tutkija9

        Mä deletoinki sit oman ryhmäni, ei oo mitään järkee pitää kahta ryhmää.


      • Erráre húmanum est
        MostHaunted kirjoitti:

        mielipiteestäsi.
        Perustin tämän ryhmän, koska täällä oli puhetta siitä, että olisi kiva jos olisi joku ryhmä jossa voitaisiin jutella omista kokemuksista jne.
        Toisin sanoen, tämä ei ollut mikään oma päähänpistoni, vaan vastaus toisten pyyntöön.
        Uskon, että kiinnostuneita löytyy pitämään ryhmä elossa.

        joku luulee, että minä tuomitsen teidän tämän toiminnan, niin hän on väärässä. Minun on tunnustettava, että olen todella kriittinen tällaisia ryhmiä kohtaan, koska suuriosa näistä kummitusryhmistä kuolee pois ajan saatossa. Mutta minä toivotan, että teillä tämä onnistuu.
        Ei pahalla.


      • Erráre húmánum est
        että... kirjoitti:

        tunnustat heti inhimillisen erehtyväisyytesi! Se on muuten Erráre húmánum est!

        vain, pitääpä muistaa. Lápsus linguae!


    • mutta......

      ei toimi sori yritetty on..... ollaan istuttu jos kummosessa mökissä ja paikassa jossa kummittelee miä ja sit mun kaveri ja usko pois mitään ei tapahtunu.......

      • clannad celtic

        Tunnutte pitävän "aavejahtia" jonkinlaisena extreme hupina?Voi olle,ettei psyyke kestäkään,jos jotain tapahtuu..aaveet saattavat seuratakin teitä kotiinne.

        Suoraan sanottuna;unohtakaa koko juttu ja eläkää tätä maailmaa,iloine ja murheineen.Kuolleiden maailmaa ei kannata sorkkia.


      • sulla
        clannad celtic kirjoitti:

        Tunnutte pitävän "aavejahtia" jonkinlaisena extreme hupina?Voi olle,ettei psyyke kestäkään,jos jotain tapahtuu..aaveet saattavat seuratakin teitä kotiinne.

        Suoraan sanottuna;unohtakaa koko juttu ja eläkää tätä maailmaa,iloine ja murheineen.Kuolleiden maailmaa ei kannata sorkkia.

        Leivo sinä vaan pullia kotioloissasi ja huolehdi omasta spyykkeestäsi.


      • minä321

        Muistutan tässä välissä että useimmilla isommilla paikkakunnilla lienee perinteisesti ns. paranormaaleja yhdistyksiä / seuroja.
        Niiden aihepiiriinhän tällainenkin kuulunee.
        Yleensä niissä voinee olla enemmän vanhempia ihmisiä, koska seuratkin voivat olla vanhoja, mutta niissä voidaan suhtautua asioihin asiallisesti.
        Eli niiden kanssa voisi ehkä olla jossain yhteydessä?
        Tämä oli vain yksi ajatus joka tuli mieleen.


      • Korvakangas
        sulla kirjoitti:

        Leivo sinä vaan pullia kotioloissasi ja huolehdi omasta spyykkeestäsi.

        Jos ei ole mitään asiaa, kannattaa olla hiljaa "spyykkeineen" :D Kyllä hymy hyytyy kun ymmärrät


    • Sami Turku

      Moe. Mua kiinnostais toi kummitus jahti, uskon itse noihin juttuihin ja oon pari kertaa nähnytkin aaveen tai niiku varjon jota luulin kummitukseksi koska minun varjoni se ei ollut koska, omani oli toisen varjon vieressä ja tää tapahtui porissa mm vuos sitten vanhallakartanolla. Toinen kerta oli kun olin aika surullinen ni yks kynttilä sytty itsestää palamaan tää sattui kotonani turussa ja mun kihlattu voi todistaa sen koska istui mun vieressä. Muhun voi ottaa yhteyttä [email protected] Olen itse 24v Turussa asuva.

    • fiksumpaa,

      että soitat valkotakkiset paikalle! Tarvitset hoitoja ja LÄÄKKEET!

    • xd

      jos 10-11v. seura kelpaa niin miksipä ei.missä päin?

      • xd

        oikeesti kiinnostais ja on ties mitä haamututkinta laitteita


    • OSITutkimusseura

      Jos tosiaan pääset ko. toimintaa kokeilemaan, niin suosittelen asiaa lämpimästi. :)
      Kunhan muistatte pitää maalaisjärjen ja skeptisyyden vahvasti mukana.

      • ????

        kävin tuolla teidän sivulla (osit) ja ilmeisesti teidän tutkimusten mukaan missään ei kummittele. Osa paikoista on sellaisia missä itsekin olen käynyt ja voin yhtyä tulokseenne. Mutta mietin vain onko ositilla mukana sellaisia henkilöitä jotka varmasti aavistavat kummittelun ? Itse olen tuollainen, että on tiettyjä paikkoja joihin en edes uskalla mennä, tulee sellainne aavistus ettei tuolla ole hyvä olla. Yksi asunnoistani oli sellainen, en ollut siellä aiemmin koskaan käynyt, mutta ahdistus kasvoi ylöspäin mentäessä, muut eivät huomanneet mitään, eihän se edes näyttänyt kummitustalolta vaan tavallinen kerrostalo, joita riittää.


    • petripoika

      OOtteko te vittu tosissanne :D ? " oon 25v meen tsekkaa haamuja"...

    • porNais

      Oon 153v hermafrodiitti pornaisilta meen katteleen illalla jos näkyis polterkeisti. tuletko mukaan? otan eväskorin.

    • ntku

      Ite ollaan just perustamassa ryhmää(tarvittavine laitteineen)eli kuis tossissas itse oot?

      • hERRA VANERI

        Suolahden hautausmaalla on useasti nähty vihertäviä valokeiloja ja outoja valoja puikkelehtimassa kivien välissä.Myös isosta olennosta on havaintoja.Siltä on kysytty,että mistä tulet,ja se on osoittanut metsään päin.


    • July----

      Olen ehkä pari vuotta myöhässä teidän jutuista, mutta kokeillaas nyt kuitenkin! Olen 24-vuotias naishenkilö jyväskyästä ja olisin myös kiinnostunut lähtemään mukaan, jos mestoissa pyöritte. :)

    • Yöksi kummutushotell

      Kiinnostaisiko ketään vaikka helmikuussa lähteä kummitushotelliin / kiertokäynnille Lontooseen tai Edinburghiin?

      • Ghostgirl

        Todellakin kiinnostaisi lähteä. Olen pitkän aikaan halunnu lähteä kokeilemaan erilaisia kummituskohteita. Vieläkin hienompaa olisi jos saisi esim. videokameralle tallennettua todisteita. Ihan koko Suomenkin paikkoja olisi kiva lähtee tsekkaa :):)


      • Kummitushotelliin
        Ghostgirl kirjoitti:

        Todellakin kiinnostaisi lähteä. Olen pitkän aikaan halunnu lähteä kokeilemaan erilaisia kummituskohteita. Vieläkin hienompaa olisi jos saisi esim. videokameralle tallennettua todisteita. Ihan koko Suomenkin paikkoja olisi kiva lähtee tsekkaa :):)

        Mennään :D?

        Olen tosissani, vaikka en itse ole mikään kummitusfriikki, enkä taida niihin oikein uskoakaan. Lomilla pitää vain mielestäni olla jokin mielenkiintoinen teema. Meillä taitaa olla melkoisesti ikäeroakin, mutta haittaakse?

        Lomaa minulla on periaatteessa 9-17.2 , pienellä joustolla suuntaansa. Kummituksille voisin uhrata muutaman päivän.


      • Ghostgirl
        Kummitushotelliin kirjoitti:

        Mennään :D?

        Olen tosissani, vaikka en itse ole mikään kummitusfriikki, enkä taida niihin oikein uskoakaan. Lomilla pitää vain mielestäni olla jokin mielenkiintoinen teema. Meillä taitaa olla melkoisesti ikäeroakin, mutta haittaakse?

        Lomaa minulla on periaatteessa 9-17.2 , pienellä joustolla suuntaansa. Kummituksille voisin uhrata muutaman päivän.

        Ikäeroa varmasti on, mutta ei se menemistä haittaa :):) Jutellaanko lisää sähköpostitse [email protected]

        Voidaan vaihtaa sitten paremmin yhteystietoja ja suunnitelmia :):)


    • Voivoivoi...

      Älä ota ittees,mutta tiedätkö sä yhtään minkälaisten asioiden kanssa sä olet tekemisissä.Ei nää henkimaailman jutut oo leikin asia eikä niitä pidä lähtee mettästämään.Ikinä et tiedä onko henki hyvällä vai pahalla asialla ja siinä voi nuppi vähä levitä ku liikaa rupee nokkaansa tunkemaan tohon rajan toisen puolen asioihin.Sama juttu spiritismin kanssa.

    • kosuhaamu

      Ite tempasin pari pulloo kirkasta ja nukahdin, voi jeesus kun oli yönaikana poltergaisti riehunu. Jeesus sentään kun ei ollut yhtään mikään enään ehyttä aamulla, ensi kerralla paan kameran kuvaamaan niin saadaan varmistus polterkaistille.

    • Anonyymi

      Onko pönttö Vuorela kummitusta

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe