Äiti 48v./donneli

HömmelöHimmeli

Minun on nyt ihan pakko kysyä sinulta, että mikä sinua oikein vaivaa? Olen kiinnittänyt huomiota kirjoituksiisi aikaisemminkin lähinnä sekavien kirjoitusten ja kirjoitusvirheiden vuoksi, mutta nyt parina viime päivänä olen pannut merkille, että kirjoittelet tänne monella eri nimimerkillä vastaten omiin kirjoituksiisi. Miksi?
Äläkä väitä vastaan, ettei näin ole, koska kirjoituksesi tunnistaa tosi helposti kirjoitusvirheistä ja suurista kirjaimista kesken lauseiden, sekä huutomerkeistä siellä jossa niitä ei pitäisi olla.

Viime kirjoituksesi oli kohdistettu Tukholmassa asustavalle sisarellesi, joka tuo kirjoittaja todennäköisesti ei ollut.

Jokaisessa viestissäsi tuot esille erinomaista äitiyttäsi ja sitä, kuinka hyvä perhe teillä on.

Minä taas olen sitä mieltä, että sinulla on vakavia mielenterveydellisiä ongelmia, ja yrität esittää parempaa äitiä kuin mitä todellisuudessa oletkaan. Missä ovat kaksi vanhempaa lastasi, joista joskus olet maininnut?Pääsääntöisestihän puhut pelkästään kahdesta nuorimmasta? Kirjoituksissasi on muutenkin todella paljon ristiriitaisuuksia, joten voisitko yrittää pysyä totuudessa tai lopettaa kirjoittamisesi kokonaan, ole ystävällinen. Olet todella läpinäkyvä ihminen.

Ps. Kumpiko sinulla nyt olikaan, selkärangan rappeuma vaiko Fibromyalgia, tosin viimeksimainitunkin olit väännellyt ihan uskomattomaan muotoon. Etkö osaa kirjoittaa?

28

1911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelen myös

kun tuonikäinen ihminen ei osaa edes alkeellista oikeinkirjoitusta, mahtaako olla juovuksissa kun kirjoittaa.

• Kotona vaan olen...

Äitinä olisi tosiaakin hyvä oasta kirjoittaa oikein, kuten Donneli esittää, miten tekee läksyt koululaisen kanssa yhdessä. Miten sellainen onnistuu, kun ei ole mitään käsitystä suomen kielestä itsellään?

Tälläisiin asioihin saa apua, joten takaisin äiti vain koulun penkille. Ihan vain oman itsensä ja vielä enemmän lastesi takia ?

• donneli
        Kotona vaan olen... kirjoitti:

Äitinä olisi tosiaakin hyvä oasta kirjoittaa oikein, kuten Donneli esittää, miten tekee läksyt koululaisen kanssa yhdessä. Miten sellainen onnistuu, kun ei ole mitään käsitystä suomen kielestä itsellään?

Tälläisiin asioihin saa apua, joten takaisin äiti vain koulun penkille. Ihan vain oman itsensä ja vielä enemmän lastesi takia ?

Laskee tekee matikan läksyt itse.
        Ja minä EN tee niitä hänen kanssaan.
        Vaan tarkistan että on oikein, sitten korjataan jos on virheitä.
        Samoin kuuntelen kun hän lukee...
        Äidinkieli:Hän osaa kirjoittaa.
        En minä hänen läksyjään tee.
        On asioita mitä tehdään yhdessä.
        Siinä on mielestäni suuri ero miten.
        Esim. nyt viikonloppuna maalaamme yhdessä lasten huoneen.
        Siis yhdessä.
        Että hänkin oppii kittaamaan ja maalaamaan, niin ja tämä eskarilainen myös.
        Samoin on leipominen ja ruuanlaitto.
        Lapset ovat mukana jos haluavat.
        En pakota.
        Kaupassa käynti ON mieluista.
        Miten lapset oppivat käymään ruoka ostoksilla(ja vaate) jos ei opeta.
        Samoin kuten tänään maalien kittien osto?
        Kaikki täytyy opetaa.
        Ei opettajat arkipäivän asioita opeta.
        Se on meidän vanhempien juttu.
        Miten oppii lajitella pyykit koneeseen jos ei opeta?
        Leikkaamaan koiran kynnet?
        Lista on pitkä.

• tiamaria50
        donneli kirjoitti:

Laskee tekee matikan läksyt itse.
        Ja minä EN tee niitä hänen kanssaan.
        Vaan tarkistan että on oikein, sitten korjataan jos on virheitä.
        Samoin kuuntelen kun hän lukee...
        Äidinkieli:Hän osaa kirjoittaa.
        En minä hänen läksyjään tee.
        On asioita mitä tehdään yhdessä.
        Siinä on mielestäni suuri ero miten.
        Esim. nyt viikonloppuna maalaamme yhdessä lasten huoneen.
        Siis yhdessä.
        Että hänkin oppii kittaamaan ja maalaamaan, niin ja tämä eskarilainen myös.
        Samoin on leipominen ja ruuanlaitto.
        Lapset ovat mukana jos haluavat.
        En pakota.
        Kaupassa käynti ON mieluista.
        Miten lapset oppivat käymään ruoka ostoksilla(ja vaate) jos ei opeta.
        Samoin kuten tänään maalien kittien osto?
        Kaikki täytyy opetaa.
        Ei opettajat arkipäivän asioita opeta.
        Se on meidän vanhempien juttu.
        Miten oppii lajitella pyykit koneeseen jos ei opeta?
        Leikkaamaan koiran kynnet?
        Lista on pitkä.

on kielettyä. Vanhempien tehtävä on huelehtia lapistaan. Kasvatta heistä niin hyviä kansalaisia kuin mahdollista. Kritterit ovat tietenkin erilaiset joka perheessä.

Lasten pitää saada olla lapsia, heitä ei saa käyttää työvoimana kotona. Varsinkaan lasta ei saisi mielestäni laittaa seiniä maalailelaan, kaikki hieonta pöly ei voi olla hyväksi pienen lapsen hengityselimille!

Lapset voivat esim. maalailla jotain pientä siinä sivussa kun vanhemat tekevät itse maalaus homman.Ja tällä tavalla olla osallisena huoneen maalaamisessa.

Kotityöt ovat vanhempien työtä, ei ole mitään järkeä opettaa 6 vuotiasta pesemään pyykkiä, eikä käyttämään muitakaan sähköllä toimivia kodin koneita. Siinä voi käydä hyvin ikävästi! Jopa ohjepakkauksissa lukee varoitusteksti, mitkä tavarat eivät ole lasten käyttöön.

Jos vanhemmat eivät itse jaksa hoitaa kotiaan, niin silloin heidän on palkattava kotiapulainen joka pitää kodin kunnossa.

Lasten on saatava nauttia lapsuudestaan ja saatava olla lapsia, niin kauan kuin mahdollista. He kasvavat ja heistä kasvaa työtätekeviä ihmisiä ajallaan. Suokaa lapsilenne kiva ja onellinen lapsuus! Auttakaa lapsianne ja olkaa esimerkkinä heille, vanhempien tehtävä on lapsen kasvattimen, ja olla tukena ja turvana kaikissa tilanteissa jne.

Hauskaa viikonloppua kaikille lapsiperheille, leikikkää ja pitäkää hauskaa!

• duunari puunari
        tiamaria50 kirjoitti:

on kielettyä. Vanhempien tehtävä on huelehtia lapistaan. Kasvatta heistä niin hyviä kansalaisia kuin mahdollista. Kritterit ovat tietenkin erilaiset joka perheessä.

Lasten pitää saada olla lapsia, heitä ei saa käyttää työvoimana kotona. Varsinkaan lasta ei saisi mielestäni laittaa seiniä maalailelaan, kaikki hieonta pöly ei voi olla hyväksi pienen lapsen hengityselimille!

Lapset voivat esim. maalailla jotain pientä siinä sivussa kun vanhemat tekevät itse maalaus homman.Ja tällä tavalla olla osallisena huoneen maalaamisessa.

Kotityöt ovat vanhempien työtä, ei ole mitään järkeä opettaa 6 vuotiasta pesemään pyykkiä, eikä käyttämään muitakaan sähköllä toimivia kodin koneita. Siinä voi käydä hyvin ikävästi! Jopa ohjepakkauksissa lukee varoitusteksti, mitkä tavarat eivät ole lasten käyttöön.

Jos vanhemmat eivät itse jaksa hoitaa kotiaan, niin silloin heidän on palkattava kotiapulainen joka pitää kodin kunnossa.

Lasten on saatava nauttia lapsuudestaan ja saatava olla lapsia, niin kauan kuin mahdollista. He kasvavat ja heistä kasvaa työtätekeviä ihmisiä ajallaan. Suokaa lapsilenne kiva ja onellinen lapsuus! Auttakaa lapsianne ja olkaa esimerkkinä heille, vanhempien tehtävä on lapsen kasvattimen, ja olla tukena ja turvana kaikissa tilanteissa jne.

Hauskaa viikonloppua kaikille lapsiperheille, leikikkää ja pitäkää hauskaa!

Olen ihan samaa mieltä, lapset on lapsia ja heidän on saatava olla sitä. Jos äiti istuu vain tietsikan ääressä aamusta iltaan, ja on opettanut lastensa hoitamaan kodin, niin jossain mättää pahasti. Äitihän ei ole töissä, vaan kotona kaiket päivät ja nauttii olostaan, pikku piiat hoitavat kodin ja kaiken siihen liittyvän, kun tulevat kotiin omista "duuneistaan" koulusta ja eskarista? Ei tunnu kaikki olevan paikallaan siinä perheessä.

Minkä takia hankit nämä lapset? Kodinhoitajiksi itsellesi. Häpeä "aikuinen" ihminen. Ja äläkä syytä tästä kirjoituksesta "siskoasi" sillä minä olen mies,kuka kirjoitta tässä, enkä ole "veljesi" jos satut niin luulemaan!

• ............
        duunari puunari kirjoitti:

Olen ihan samaa mieltä, lapset on lapsia ja heidän on saatava olla sitä. Jos äiti istuu vain tietsikan ääressä aamusta iltaan, ja on opettanut lastensa hoitamaan kodin, niin jossain mättää pahasti. Äitihän ei ole töissä, vaan kotona kaiket päivät ja nauttii olostaan, pikku piiat hoitavat kodin ja kaiken siihen liittyvän, kun tulevat kotiin omista "duuneistaan" koulusta ja eskarista? Ei tunnu kaikki olevan paikallaan siinä perheessä.

Minkä takia hankit nämä lapset? Kodinhoitajiksi itsellesi. Häpeä "aikuinen" ihminen. Ja äläkä syytä tästä kirjoituksesta "siskoasi" sillä minä olen mies,kuka kirjoitta tässä, enkä ole "veljesi" jos satut niin luulemaan!

Eikös tuo mennyt jo vähän överiksi. Lapsethan nautivat kun saavat touhuta aikuisten kanssa ja minä ainakin olen sitä mieltä, että pieniä kotihommia voi jo pienelle lapsellekkin opettaa. Minä olen itse pienestä asti oppinut auttamaan kotitöissä ja saanut niistä esim pientä taskurahaa tms Niin ovat sisarenikin. Nyt ollaan kaikki koulutettuja, hyvässä työelämässä ja perheellisiä. Ja minä vanhimpana 29v eli ei mitään entisajan kasvatusta. Ja aion samalla tyylillä kasvattaa myös kaksi poikaani. Tottakai lapsen pääasiallinen tarkoitus leikkiä ja pitää hauskaa, mutta myös auttamalla vanhempia oppivat ja nauttivat!

• donneli
        ............ kirjoitti:

Eikös tuo mennyt jo vähän överiksi. Lapsethan nautivat kun saavat touhuta aikuisten kanssa ja minä ainakin olen sitä mieltä, että pieniä kotihommia voi jo pienelle lapsellekkin opettaa. Minä olen itse pienestä asti oppinut auttamaan kotitöissä ja saanut niistä esim pientä taskurahaa tms Niin ovat sisarenikin. Nyt ollaan kaikki koulutettuja, hyvässä työelämässä ja perheellisiä. Ja minä vanhimpana 29v eli ei mitään entisajan kasvatusta. Ja aion samalla tyylillä kasvattaa myös kaksi poikaani. Tottakai lapsen pääasiallinen tarkoitus leikkiä ja pitää hauskaa, mutta myös auttamalla vanhempia oppivat ja nauttivat!

Jos lapsi haluaa opetella uusia asioita, en kiellä.
        "Lapsi työvoima"
        Pitäikisö kieltää tältä 8v. oppia ruuan laitto?
        Maalaus.
        Pyykit?
        Jos itse haluaa oppia.
        Leipominen annan ohjeita, ja samoin ruuan laitto.
        Tottakai seison itse vieressä että ei vahingoita itseään.
        En voi sille mitään että on "perinyt Geenit minulta"
        Mikä on ihanampaa kun keksitään uusia ruoka lajeja.
        Pitäisikö kieltää tytöiltä sienistyys?
        Tämä 6v. tunsi Kangas sienen , kkar4valaukun, haapa Rouskun..
        Nauratti kun tytöllä oli koei täynnä, tuli vanhempi noin, 60v.
        Pariskunta vastaan, (itse katsoin sivulta, en puuttunut asiaan).
        Ja kysyivät tytöltä mitä poimit?
        Vastaus tuli laakista!
        Ensin nämä ryöpätään ja sitten pakkaseen.
        Onko tämä lapsi työ voimaa?
        Sain kuulla että on lapsi työvoimaa, kun lapset saavat maalata, koitata (EI hinkata kittiä pois).
        Tämä oli kiva juttu.
        Viime kesänä Amanda ja minä oltiin Vadelma pusikossa.
        Minulla tuli litran kuppi täyteen, hiton moinen helle, sanoin tytölle:Nyt täytyy lähteä kotsaan.
        Mikä oli vastaus?
        Syö!Ne vatut että kuppi tyhjenee..
        No, onneksi meillä oli koiruus (varjossa)mukana, syötin sille, hyvää kun oli herkut, ja ei kun uusiksi...
        Soitin isännälle että hervoton helle ja nyt riittää.
        Tuli ja vei likat uimaan.
        Minä menin ja otin päikkärit lauantai kun oli.
        Ja ei ne vadelmat riitä.
        Mustikoita. metsämansikoita, Tampereella kun asutaan, Mustan vuoren vieresä, koiruus syö mustikoita, ja metsämansikoistan suoraan ...
        Mineä me emme poimi enään hänelle.
        Miten Rottis osaa ota marjat ja sylkee lehdet veks?
        Siitä syystä koska en pomi , saa itse poimia:)
        No, ei se mitään, löydettiin Kanttarelleja.
        Koiruus meni ja aloiti syömisen.
        Minä kompastuin ja otsikko verillä, sain pelastettua 2 litraa Kanttarelleja.
        Että tämmöistä meillä.
        Mikä on ihanampaa kun olla sieni, mustikka metsässä koiruuden kanssa.
        Tein testin , viikko sitten.
        Kunhan vaan harjoituksen vuoksi.
        Aamulla lähdettiin kl.04.30 jäin piruuttani mate puru radalla,
        Laskin remmin irti ja leikin kuollutta.
        Koiruus tuli haistelemaan , en hwrännyt, haukkui ja tuli lähi talosta nuori mies katsomaan, mikä hätä?
        No, nousin pystyyn heillä om Dalmatialainen, ja sanoi hyvin tehty.
        JOS pidät hyvin koiraasi niin kaikki käy.

• Luku ja kirjoitustaitoinen
        donneli kirjoitti:

Jos lapsi haluaa opetella uusia asioita, en kiellä.
        "Lapsi työvoima"
        Pitäikisö kieltää tältä 8v. oppia ruuan laitto?
        Maalaus.
        Pyykit?
        Jos itse haluaa oppia.
        Leipominen annan ohjeita, ja samoin ruuan laitto.
        Tottakai seison itse vieressä että ei vahingoita itseään.
        En voi sille mitään että on "perinyt Geenit minulta"
        Mikä on ihanampaa kun keksitään uusia ruoka lajeja.
        Pitäisikö kieltää tytöiltä sienistyys?
        Tämä 6v. tunsi Kangas sienen , kkar4valaukun, haapa Rouskun..
        Nauratti kun tytöllä oli koei täynnä, tuli vanhempi noin, 60v.
        Pariskunta vastaan, (itse katsoin sivulta, en puuttunut asiaan).
        Ja kysyivät tytöltä mitä poimit?
        Vastaus tuli laakista!
        Ensin nämä ryöpätään ja sitten pakkaseen.
        Onko tämä lapsi työ voimaa?
        Sain kuulla että on lapsi työvoimaa, kun lapset saavat maalata, koitata (EI hinkata kittiä pois).
        Tämä oli kiva juttu.
        Viime kesänä Amanda ja minä oltiin Vadelma pusikossa.
        Minulla tuli litran kuppi täyteen, hiton moinen helle, sanoin tytölle:Nyt täytyy lähteä kotsaan.
        Mikä oli vastaus?
        Syö!Ne vatut että kuppi tyhjenee..
        No, onneksi meillä oli koiruus (varjossa)mukana, syötin sille, hyvää kun oli herkut, ja ei kun uusiksi...
        Soitin isännälle että hervoton helle ja nyt riittää.
        Tuli ja vei likat uimaan.
        Minä menin ja otin päikkärit lauantai kun oli.
        Ja ei ne vadelmat riitä.
        Mustikoita. metsämansikoita, Tampereella kun asutaan, Mustan vuoren vieresä, koiruus syö mustikoita, ja metsämansikoistan suoraan ...
        Mineä me emme poimi enään hänelle.
        Miten Rottis osaa ota marjat ja sylkee lehdet veks?
        Siitä syystä koska en pomi , saa itse poimia:)
        No, ei se mitään, löydettiin Kanttarelleja.
        Koiruus meni ja aloiti syömisen.
        Minä kompastuin ja otsikko verillä, sain pelastettua 2 litraa Kanttarelleja.
        Että tämmöistä meillä.
        Mikä on ihanampaa kun olla sieni, mustikka metsässä koiruuden kanssa.
        Tein testin , viikko sitten.
        Kunhan vaan harjoituksen vuoksi.
        Aamulla lähdettiin kl.04.30 jäin piruuttani mate puru radalla,
        Laskin remmin irti ja leikin kuollutta.
        Koiruus tuli haistelemaan , en hwrännyt, haukkui ja tuli lähi talosta nuori mies katsomaan, mikä hätä?
        No, nousin pystyyn heillä om Dalmatialainen, ja sanoi hyvin tehty.
        JOS pidät hyvin koiraasi niin kaikki käy.

Ei tuon ihmisen tekstiä jaksa edes lukea, ei minkäänlaista tajua eikä hajua, suomenkieliopin alakoulun alkeista?

Kuinka on mahdollista kahden kouluikäisen lapsen äidiltä? Siis miten tämä voi olla nykyaikana totta? Eikö edes hävetä?

• donneli
        duunari puunari kirjoitti:

Miksi "hankin nämä lapset"
        Vielä kerron.
        Jos tytöt haluavat pestä, nukkien vaatteia, selitän ja neuvon.
        Jos työt haluvat leipoa, saavat olla mukana.Jos tämä 8v.
        Haluaa tehdä sen minun kanssani.
        Niin se on tyttären asia päättää!
        Voisitko mitenkään keroa, kirjoittaa, kun Ria mria ja sitten kirjoitat½
        Ja asiasta toiseen, MIKSI ei eräs sukulainen laittoi oven kiini ja totei tänne ei ole tulemista neuvo nyt sinukke:)
        Miksi roikut täällä?
        Sinulla on aikuinen tytär, ajattele hänen parastaan

Järkevä

• Ei ota selvää....
        donneli kirjoitti:

Miksi "hankin nämä lapset"
        Vielä kerron.
        Jos tytöt haluavat pestä, nukkien vaatteia, selitän ja neuvon.
        Jos työt haluvat leipoa, saavat olla mukana.Jos tämä 8v.
        Haluaa tehdä sen minun kanssani.
        Niin se on tyttären asia päättää!
        Voisitko mitenkään keroa, kirjoittaa, kun Ria mria ja sitten kirjoitat½
        Ja asiasta toiseen, MIKSI ei eräs sukulainen laittoi oven kiini ja totei tänne ei ole tulemista neuvo nyt sinukke:)
        Miksi roikut täällä?
        Sinulla on aikuinen tytär, ajattele hänen parastaan

Järkevä

Tämän ihmisen kirjoituksista yhtikäs mittään? On niin sekaista tekstiä, kuka on nyt Ria mria ½ ?

Vinkkejä sulle on paljon jaeltu, mikään ei men jakeluu, sielä pääkopassa. Jos kokeilsit kirjoitta Päiväkirjaa itsellesi ja lueskelisit sitten Itsellesi, niin silloin ekkä Itsekkin toTeaisit, kuinka Peestä sun Tarinat on. Ihan vain Itsellesi, ja vaikka joka toinen Päivä lukisit Tekstisi, niin se ehkä auttaisi Sinua itseäsi näkemään, miltä jutut näyttävät :=))

Huumoria Sinulla on yllin kyllin, mutta ei se oikein Auta täällä enään, kun ei saa Selvyyttä, eikä pysy Lukija mikana siinä jomassa, homasa, siis homaassa ja Jommaassa!

vaateia
        työt haluvat
        jos 8v.Ria mriakiini
        tot
        ei
        sinukke

Onko teksti jostain virosta päin? Tietääkö kukaan?

• sienenä?
        Ei ota selvää.... kirjoitti:

Tämän ihmisen kirjoituksista yhtikäs mittään? On niin sekaista tekstiä, kuka on nyt Ria mria ½ ?

Vinkkejä sulle on paljon jaeltu, mikään ei men jakeluu, sielä pääkopassa. Jos kokeilsit kirjoitta Päiväkirjaa itsellesi ja lueskelisit sitten Itsellesi, niin silloin ekkä Itsekkin toTeaisit, kuinka Peestä sun Tarinat on. Ihan vain Itsellesi, ja vaikka joka toinen Päivä lukisit Tekstisi, niin se ehkä auttaisi Sinua itseäsi näkemään, miltä jutut näyttävät :=))

Huumoria Sinulla on yllin kyllin, mutta ei se oikein Auta täällä enään, kun ei saa Selvyyttä, eikä pysy Lukija mikana siinä jomassa, homasa, siis homaassa ja Jommaassa!

vaateia
        työt haluvat
        jos 8v.Ria mriakiini
        tot
        ei
        sinukke

Onko teksti jostain virosta päin? Tietääkö kukaan?

Enpä muuta tiedä, kun että kyllähän tuossa muutama rivi ylöspäin kirjoitetaan, että "Mikä on ihanampaa olla kuin sieni mustikkametsässä..." Ehkä se kertoo jotain kirjoittajasta ;-D

• päivän naurut..
        sienenä? kirjoitti:

Enpä muuta tiedä, kun että kyllähän tuossa muutama rivi ylöspäin kirjoitetaan, että "Mikä on ihanampaa olla kuin sieni mustikkametsässä..." Ehkä se kertoo jotain kirjoittajasta ;-D

lenkille 4.30 (?) koiran kanssa pururadalle ja maate leikkimään kuollutta (?). Voi huhhuh, kuinkahan monta promillea tällä äiti 48 v:llä on silloinkin ollut?

• äiti minäkin

kyllä niitä kirjoitus virheitä voi tulla kenelle tahansa. kun on pieniä lapsia ja valtava kiire koko ajan, niin helposti kirjoittaa väärin joskus.

tällä äidillä on kaksi lasta, toinen koulussa toisella luokalla ja he tekevät tyttären kanssa läksyt yhdessä, kuka tätä lasta auttaa jos ei äiti. jos olisi paljon kirjoitus virheitä, tai jotain muuta sellaista, niin kyllä koulusta otettaisiin yhteyttä, sillä äiti tarkistaa aina tyttärensä läksyt ja korjaa virheet.

nykyajan ihmisellä on niin paljon kaikenlaista ajateltavaa koko ajan, pitää käydä töissä, hoitaa koti, lapset, käydä kaupassa ja laittaa uokaa, niin kyllä siinä tekemistä rittää.

• Milla.M
        äiti minäkin kirjoitti:

kyllä niitä kirjoitus virheitä voi tulla kenelle tahansa. kun on pieniä lapsia ja valtava kiire koko ajan, niin helposti kirjoittaa väärin joskus.

tällä äidillä on kaksi lasta, toinen koulussa toisella luokalla ja he tekevät tyttären kanssa läksyt yhdessä, kuka tätä lasta auttaa jos ei äiti. jos olisi paljon kirjoitus virheitä, tai jotain muuta sellaista, niin kyllä koulusta otettaisiin yhteyttä, sillä äiti tarkistaa aina tyttärensä läksyt ja korjaa virheet.

nykyajan ihmisellä on niin paljon kaikenlaista ajateltavaa koko ajan, pitää käydä töissä, hoitaa koti, lapset, käydä kaupassa ja laittaa uokaa, niin kyllä siinä tekemistä rittää.

Jos on pieniä lapsia ja valtava kiire koko ajan, niin kuka siinä tilanteessa ehtii istua näpyttelemään tietokoneelle? Ja mikä pakko onkaan, jos ei ehdi kirjoittaa niin, että muutkin sen ymmärtäisivät. Istuu jo kirjoittelee sitten, kun ei ole enää kiire niin ei tule niitäkään kirjoitusvirheitä niin paljon...

• donneli

Ja aikuiset lapseni jotka asuvat jo omillaan, eivät ole enään"kasvatus"iässä, hyvin voivat.
      Mitä jos hankkisit jonkun harrastuksen, minun lisäkseni.
      ei minua kiinosta pätkän vertaa sinun tekemisesi:(
      Vai siitäkö kenkä nyt puristaa?
      Ei voi mitään.
      en tule puuttumaan sinun elämääsi vaikka kuinka haluat yrität.
      enkä suinkaa vastaile omiin juttuihini, niinkuin sinä teet.
      miksi "vertaat"minua itseesi, sinä olet sinä, en minä!
      Jos nyt ymmärrät mitä tarkoitan.

• enterien painamiset

joka helvetin rivin lopussa. Tiesitkö, että tietokoneella kirjoitetaan ilman entereitä ja se rivikin vaihtuu ihan itsestään seuraavaksi?

• tiamaria50

kuvittelee että olisi minun sisareni? En ole koskaan ihmistä tavannut, minulle ei ole aavistustakaan, kuka hän on? Toisella palstalla hän kirjoittelee minulle samanatyypisä juttuja, käyttäen suoraaan nikkiäni ja "juttelee" kanssani?!

Olen lueskellut häne juttujaan, ja kiitän luojaa sittä, että EN TUNNE koko ihmistä. Hänen juttnsa ovat hyvin sekavia, kuin juovuksissa kirjoitettuja aika ajoin. En ymärrä miksi hänellä on niin suuri tarve "siskoilla" kanssani. Ja parhaitenhan ITSE tiedän, kuka on siskoni. Ja tämä ihminen (DONNELI) EI todellakaan sitä ole.

Toivon, että hän jättäisi minut rauhaan. Lopettaisi "siskoilemisen" ja etsisi itselleen oikean siskonsa, jos hänellä sellainen on. MUTTA DONNELI, oletko YSTÄVÄLLIEN JA JÄTÄT MINUT JUTTUJESI ULKOPUOLELLE, EN TUNNE SINUA, ENKÄ MYÖSKÄÄN HALUA TUTUSTUA SINUUN!Meillä ei ole mitään yhteistä, eikä koskaan tule olemaan.

Toivon että YMMÄRRÄT mitä olen kirjoittanut, teksti on mielestäni helppo lukuista ja pitäisi mennä normaalin ihmisen jakeluun. ET OLE SISKONI!!! EN TUNNE SINUA!!!

• Lasten puolesta

Jokaisella lapsella on oikeus olla lapsi vanhemilleen.Heitä rakastetaan aina iästä huolimatta, eikä heidän tilalleen tarvitse hankkia mitään harrastusta.Näin ajattelen itse.

Lapseni on jo aikuisiässä, mutta aina tervetullut kotiin, ihán milloin hän haluaa. Jos hän apua tarvitsee, niin silloin autetaan, ei se ikää katso. Juuri tälläiset nuoret aikuiset tarvitsevat ehkä rahallista-, juttu apua, ohjeita juuri tässä iässä, kun heistä on tulossa aikuisia, Eivät nämä vähän yli 20 vuotiaat tule apua pyytelemään kun ovat 50v. Silloin heillä on kaikki mitä tarvitsevat.Ovat rakentaneet oman elämänsä.

Meidän aikusten on kannustettava näitä nuoria aikuisia, eikä lyödä keppejä elämän taipaleelle. Kuten eräs äiti kertoi että oli ollut tyttärensä kotona tekemässä tupa tarkastusta, kun tytär oli lainannut heille kotiansa yhdeksi yötä.Äiti soitti vielä poliisit paikalle, kun löysi jotain,paikasta missä hänellä ei ollut mitään tekemistä! Se oli äidin tapa kiittää lastaan, kun tämä auttoi äitinsä uutta perhettä hädässä! Miksi ihminen teki näin?

En voisi koskaan satuttaa omaa lastani samalla tavalla, jos näin kävisi. Enkä koskaan voisi kuvitella edes mennä penkomaan lapseni tavaroita, sellainen on hyvin häpeällistä käytöstä. Kuulin kyllä jälkeenpäin, että tämä äiti on tonkimassa kaikkien ihmisten tavaroita aina kun siihen on mahdollisuus.

Elikkä mielestäni tämä äiti on itse "kasvatusiässä" jotta hän oppisi eroittamaan tavaroista mitkä ovat hänen ja mitkä ovat vieraiden.Mihinkä saa koskea ja mihinkä ei!

Nyt hänellä on kaksi uutta lasta, ja samat virheet toistuvat täällä. Mikään ei saa tätä ihmista lopettamaan tapojaan, kunnes tulee hetki, jolloin hän ylittä rajansa liian pitkälle. Toivokaamme että hänestä ei tule 4 lapsen, lapseton äiti. Nyt hänellä on pallo kasäissään ja oppisi käyttämään sitä oikein.

• bibaboo

No, tuon fibromyalgian voit kirjoittaa lauseen keskelle pienellä kirjaimella.
      Tautien nimityksiä ei kirjoiteta suurella, ellei nyt sitä ole nimetty jonkin henkilön mukaan.

Ei siis näin: minulla on Reuma, vaan minulla on reuma.
      Ei näin: minulla on asbergerin syndrooma, vaan minulla on Asbergerin syndrooma.

• syndrooma-

huom!

• Sivusta seurannut
        syndrooma- kirjoitti:

huom!

kun hän muistelee ja kaipailee sisartaan, joka on kieltänyt hänet. Donneli, äiti 48v, jne. kirjoittelee sisarestaan ainakin kerran päivässä jollekin palstalle ja kertoo jonkun tarinan, minkä hän on omasta päästään keksinyt ja mikä tapahtui Tukholmassa 30 vuotta sitten.

Silloin hän itse asui myös Tukholmassa, eikä montaa selvää päivää nähnyt. Eikä tänä päivänäkään taida elämä sen kummoisempaa olla. Tyttö olkoon eskarissa, niin äiti voi juoda siiderinsä rauhassa ja kaipailla "sisartaan" ja keksiä lisää tarinoita ja kirjoitella niistä tietsikan ääressä!

On todella kumallista että häntä ei voida millään tavoin eliminoida kokonaan, sillä ketään ei kiinosta nämä jutut!

• Tristar
        Sivusta seurannut kirjoitti:

kun hän muistelee ja kaipailee sisartaan, joka on kieltänyt hänet. Donneli, äiti 48v, jne. kirjoittelee sisarestaan ainakin kerran päivässä jollekin palstalle ja kertoo jonkun tarinan, minkä hän on omasta päästään keksinyt ja mikä tapahtui Tukholmassa 30 vuotta sitten.

Silloin hän itse asui myös Tukholmassa, eikä montaa selvää päivää nähnyt. Eikä tänä päivänäkään taida elämä sen kummoisempaa olla. Tyttö olkoon eskarissa, niin äiti voi juoda siiderinsä rauhassa ja kaipailla "sisartaan" ja keksiä lisää tarinoita ja kirjoitella niistä tietsikan ääressä!

On todella kumallista että häntä ei voida millään tavoin eliminoida kokonaan, sillä ketään ei kiinosta nämä jutut!

miten niin ei voi eliminoida kokonaan? Itse asiassa se ei vaadi edes vaivaa, lakkaat vain lukemasta kun näet nimimerkin olevan kirjoittaja joka sinua ärsyttää.

Täydellinen eliminointi -hetkessä. Ja ne saavat lukea joita kiinnostaa lukea, joita ei kiinnosta, niiden ei tarvitse. Eikö ole hienoa?

• Jeppi Peppi
        Tristar kirjoitti:

miten niin ei voi eliminoida kokonaan? Itse asiassa se ei vaadi edes vaivaa, lakkaat vain lukemasta kun näet nimimerkin olevan kirjoittaja joka sinua ärsyttää.

Täydellinen eliminointi -hetkessä. Ja ne saavat lukea joita kiinnostaa lukea, joita ei kiinnosta, niiden ei tarvitse. Eikö ole hienoa?

Sinähän sen sanoit, mutta kun joka toinen kirjoitus tulle donitsilta, niin siinä saa hyppiä eteenpäin kuin jänis, jos jotain haluaa lukea! Se on eliminoitava lopullisesti pois tästä pelistä pois!

• donneli
        Tristar kirjoitti:

Että olin Tukholmassa joka päivä kännissä.
        sosiaali vei nyt aikuset lapset, jos se sinun oloasi helpottaa.
        Minä tiedän kuin myös vanhimpien lasten isä, että sosiaali ei niitä vienyt.
        Minä tiedän mitä töitä tein.
        Ja niin edellee.
        monet tutuistani käyvät tällä palstalla, ja näemme viikottain parin kanssa päivittäin.
        sitä vain en ymmärrä:Sinulla kait ei ole ala ikäistä lasta ja asut ruotsissa.
        miksi ole täällä kasvatus palstalla?
        Kuinka usein tapasimme lahden toisella puolen?
        Kuinka usein nykyään.
        Ja se jos mieheni antaa minulle vapaata ja otan kaljaa se on meidän asia eikö?
        sekään ei kuule sinulla.
        ei minuakaan kiinnosta sinun juomisesi.
        Joten jos sinulla nyt olisi pikkaisen järkeä nupissa, eiko siellä ole näitä kasvatus palstoja?
        Koira palstoja ynnä muita.
        Jos ei ne kiinnosta niin älä lue viestejäni, hauku kommentoi, kun et kuitenkaan meidän elämästä mitään tiedä.
        silloin kun vielä käytit kotisivua, ukkoni totesi:Eikö tuo p...... ikinä nuku?
        No, me nyt olemme lähdössä maaleja ostamaan, älä nyt kommentoi:)
        T:Äiti

• -hemulivaan-

kertoo kyllä enemmän kertojasta kuin kerrottavasta. idioottimaista ruveta jotain tiettyä nimimerkkiä täällä haukkumaan, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa ei TARVITSE sanoa yhtään mitään! minun mielestäni Äiti 48v tuntuu ihan symppis tyypiltä, mielipiteitä toki on monia mutta fiksu jättää lausumatta juuri tämän kaltaiset. miettisit vähän!!!

• on asiat huonosti

kun jonkun nimimerkin kimppuun pitää käydä. Ilmeisesti on joku asia suututtanut, mitä ko. nimimerkki on sanonut. Tämähän on kasvatus-palsta joten miten tää aiheeseen liittyy paitsi että ap:n tavalla ei pidä käyttäytyä.

• joka vainoaa
        on asiat huonosti kirjoitti:

kun jonkun nimimerkin kimppuun pitää käydä. Ilmeisesti on joku asia suututtanut, mitä ko. nimimerkki on sanonut. Tämähän on kasvatus-palsta joten miten tää aiheeseen liittyy paitsi että ap:n tavalla ei pidä käyttäytyä.

tätä sisartaan jota ei tunne ;) Jostain syystä hänen kirjoituksistaan huokuu suuri katkeruus ja kateus. Itse varmaankin parhaiten tietää mistä moinen johtuu, jos nyt edes sen verta tolkuissaan enää on. On jo pidemmän aikaa mennyt tällä ajatusmaailma huonompaan suuntaan.
        Lopettaisipa jo tämän ihmeen vainoamisen, näitä on kurja ulkopuolisten täälläkin lukea. Seuraa sisartaan missä ikinä kirjoittelee ja laittaa omituisia kommenttejaa joko tuolla nikillään taikka sitten jollain muulla. Kirjoitusvirheet paljastaa aina saman kirjoittajan olevan asialla. Tekee aloituksia jopa oman siskonsa nimissä ja vastailee sitten niihinkin. Eipä voi kuin ihmetellä, miksi kukaan ei järjestä tuollaista ihmistä hoitoon.

• Anonyymi

mutsi48v/donneli-käyttäjän tytär täällä. Viime kesänä tuli 12 vuotta kuluneeksi äitini itsemurhasta. On se kumma kun aikuisten ihmisten pitää solvata toista jollain huuhaa-palstalla. Olisitte nyt ainakin jättäneet hänet rauhaan, kuitenkin hänen kirjoituksista päätellen hän ei ollut hyvässä mielentilassa.
      Toivottavasti olette nyt tyytyväisiä. Jos näkisin teidät kasvotusten niin sanoisin pari sanaa. En todellakaan syytä ketään, hän oli aikuinen ihminen ja vastuussa omista teoistaan, mutta come on olisitte nyt edes miettineet ennen kuin kirjoititte. Hän ei kuitenkaan teille mitään pahaa kirjoituksillaan aiheuttanut, korkeintaan pienen vitutuksen.
      Hyvää loppuelämää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3603
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3215
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      445
      2506
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      255
      1559
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1304
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1223
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      141
      1150
    Aihe