montako välivuotta?

_opiskelija_

Nyt on jo neljäs välivuosi meneillään, eikä vieläkään opinnot nappaa. Kauankohan vielä tarvitsee odottaa motivaatiota?

5

1816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninja26

      Se vaatii asennoitumista, että ensi vuonna jatkan opintoja. Mut jos vaa oottelet ni ei se motivaatio koskaan tule.

      Ite alotin välivuoden tammikuussa 2006 ja olin jo valmiix asennoitunu siihe että elokuussa koulu jatkuu, kuten jatkuikin. Pein vaa taukoa kaikesta, mut en jääny motivaatiota ootteleen. Olin kotona n.7kk tekemättä yhtään mitään...kyllä siinä ajassa motivaatiot löytyy.

    • uoiu

      Neljä vuotta saa opintoja keskeyttää enintään yliopistossa, sitten pitää jatkaa opintoja.

    • homicidal

      Itselläni kaksi välivuotta. Ensi syksynä olisi tarkoitus mennä johonkin kouluun. Eri asia kuinka kauan jaksan siellä sitten olla.

    • Yo-06.

      Toinen välivuosi menossa. Löysin lukion jälkeen ihan mukavan työn, jossa palkkakin on ihan kohtuullinen (n. 1800 e), joten ei ole ollut varsinaista pakkoa lähteä vielä opiskelemaan. Ehkä olisin lähtenyt aiemmin, jos ei olisi tätä työtä, mutta onneksi tämä on niin yksipuolinen duuni, että tähän pakostikin jossain vaiheessa kyllästyy :) Tänä keväänä aion siis hakea yliopistoon. Loppuvuodesta päätin, että tammikuun loppuun mennessä päätän, mihin haen ja sitten alan lukea. On toiminut. En ole varma, onko ala oikea, mutta sitä en tässä vaiheessa enää ajattele, koska sitä ehtii ajatella sitten myöhemmin. Lukemisesta ei tule yhtään mitään, jos odottaa inpiraatiota tai jatkuvasti analysoi, että "onkohan tää nyt sittenkään mun juttu..."

      • yo-04

        Pitäisköhän itsekkin tehdä noin ja vain aloittaa lukeminen. Vielä pähkäilen kahden aineen välillä, kumpi kiinnostaisi enemmän. Kait se on pakko nyt vaan päättää. Menee muuten hyvää pääsykokeisiin-lukemis-aikaa hukkaan.
        Voihan sitä sitten myöhemmin vaihtaa jos siltä tuntuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe