englannintunti

kypärä

Who is Spot?", englanninopettaja kysyy ja katselee ensimmäisen vieraan kielensä aloittanutta peruskoulun kolmatta luokkaa.
"Kyllä kaikki jo osaavat vastauksen näin helppoon kysymykseen!
"Everyone, who is Spot?".
Mika katselee hajamielisesti ikkunasta ulos. Illalla tv:stä tulisi viikon ehdoton kohokohta, Kuuden miljoonan dollarin mies. Sitä ennen voisi mennä kavereiden kanssa neppaamaan hiekkalaatikolle. Loppuisi jo tämä tunti niin pääsisi välitunnille.
"Eddie? Hello!? Who is Spot?", opettaja kysyy ja katsoo tiukasti takarivissä omissa mietteissään istuvaa poikaa. Voi ei. Epätoivo iskee Mikaan. Taas se kysyy multa. Enkä mä edes kuullut, mitä se kysy.
"Hei ope, mitä sä kysyit?"
"Oh dear, Eddie. Please, pay attention, seuraa opetusta. Eddie, who is Spot?"
Koulu ei yleensäkään ollut Mikalle helppoa, ja tämä uusi oppiaine englanti oli sikavaikeata. Koko luokka tuijotti, joten pakko olisi jotain sanoa.
"Ööö. Spot is ö. ööö." Sana vain ei tule mieleen. Poskia kuumottaa, ja muiden katseet tunkeutuvat läpi. Viimein opettaja armahtaa nolattua poikaa ja antaa vastausvuoron jollekin toiselle.
"Spot is a dog", sanoo kirkas tytön ääni luokan edestä. Mikaa hävettää, kun naapurin Virpikin osasi. Totta kai se oli DOG. Olisihan hän sen tiennyt,kun olisi saanut vähän miettiä. Vähän olisi vaikeeta leikkiä pihalla kavereiden kanssa kuuden miljoonan dollarin miestä, kun ei edes tota osannut. Se mieshän puhuu englantia! Oppilaat alkavat täyttää harjoituskirjan tehtäviä, ja opettaja katselee luokkaa mietteissään. Aina jokaisella luokalla oli Mikan kaltaisia poikia, joita ei saanut motivoitua opiskeluun. Ei vaikka englanti oli 8-9-vuotiaille uusi ja siinä mielessä jännittävä kokemus. Mika eli selvästi ihan omissa maailmoissaan, eikä häneen oikein saanut kontaktia.
Mitähän tuosta Häkkisen Mikastakin oikein tulee, opettaja miettii ja sulkee päiväkirjan.

2

995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xDD

*reps*

• sorppi

buhahahaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4170
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3919
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      33
      3416
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2723
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2679
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2502
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      1974
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      7
      1117
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      144
      1092
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      986
    Aihe