Disflatyl

*******

Kaipaisin apua Disflatylin käyttöön, eli vauvalla on koliikki ja pitäisi sitä yrittää helpottaa. Miten te muut jotka täysimetätte olette antaneet tän lääkkeen? lypsättekö ensin ja se sitten pulloon vai miten?? kun ohjeessa neuvotaan pulloruokinnan yhteydessä??? Ja oletteko muuten saaneet apua tästä kyseisestä lääkkeestä?

8

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pukkaa :)

      minä olen laittanut tipat lusikkaan ja siitä sujauttanu suuhun ennen imetystä. hyvin on onnistunu. helpompaa ku vertaan siihen että ensi lypsetään pulloon ja sinne tipat ja sit siitä syötetää. kannattaa kokeilla laittaa lusikkaan ja antaa siitä ennen imetystä

      • ....

        Puristan pari tippaa maitoa lusikkaan ja siihen tipat. On olleet hyödyksi hyvinkin vatsavaivaisellamme.


    • meillä

      Lusikkaan ja suuhun ja maitoa perään!

    • Milian Ei.Kirj.

      Olethan tutkituttanut, ettei vauvallanne ole maitoallergiaa? On kamalan yleistä nykyään.

      Meille hoettiin monia kertoja putkeen neuvolasta, että vauvallamme on "vain koliikkia" ja että "itkut loppuu yleensä 3kk iässä". Mutta mitäpäs jos ei lopukaan ja kyse on maitoallergiasta? Tai muusta vaivasta?
      Me olimme 4vkon kiljumisen jälkeen niin poikki, että haistatin neuvolaan pitkät ja marssin päivtystykseen. Saimme apua jo seuraavana päivänä lasten polilta.

      Disflatyl tai Culpaton, molempia annoin niin, että syötön yhteydessä heti alkuun tiputin 2 tippaa tutin kärkeen ja pullo suuhun. Sitten syötön välillä 1.röyhtäytyksen jälkeen toiset 2 tippaa perään. Meillä toimi paremmin näin ilmavaivojen kannalta; vähensi rupsuttelua jonkun verran.
      Huutoon se ei vaikuttanut mitenkään. Itku alkoi hetki ruokailun jälkeen ja jatkui tuntitolkulla...kakkaaminen sattui myös pahasti.

      Meillä Cuplaton jäi kokonaan pois allergian toteamisen jälkeen, enkä ole huomannut mitään pahenevan sen takia. Kunnollinen röyhtäyttäminen monta kertaa syötön aikana on paras lääke.

    • Milian Ei.Kirj.

      Tiesithän, että koliikkivauvan kipuja voi koittaa helpottaa esim. Panadol-supoilla tai litkulla?
      Hämmästyttävää kyllä, minä en llöytänyt tätä tietoa kuin vasta vahingossa...kukaan, ei neuvolasta eikä lääkäristä, neuvonut kokeilemaan.
      Vauvan iästä ja koosta riippuen kysy annostusohje kuitenkin lääkäriltänne.

    • paljon meitä

      Meillä Disflatyl auttoi paljon, se on vieläkin käytössä, vaikka typy on jo 9kk. Itkut alkaa, jos jättää pois...

      Eli olen tiputellut lusikkaan ja rintaa perään. Nykyään menee jo soseiden seassa. Jos Dislflatyl auttaa ja poistaa itkut, ei varmaankaan tarvitse tutkia sen tarkemmin. Ainakin meillä itkettiin vaan ilmavaivoja ja yöt rauhottui heti, kun alettiin käyttää Disflatyliä.

      • 678

        ...siis disflatyliä? aloitin 3 päivää sitten, enkä ole huomannut eroa? annan 10 tippaa joka imetyksellä.

        Mitkä on maitoallergian oireet, muuta kuin kova huutokohtaus...onko pieni kitinä ja ähinä m.allergiaa?


    • Liianvarovainenko

      Disflatylliä ei kannata antaa koko määrää mitä ohjeessa sanotaan, tekee kovan kakan jolloin oireet hetkellisesti helpottaa. Itse annan max 5korkeintaan 6 viemään pahimmat ilmat pois ja hymyilevä poika taattu. Kokeilemalla löysin oikean annoksen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      63
      930
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      363
      688
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe