Osas ne mustalaeset ajjoo hevosellaa pitki Konnevee rantoja ja tulvat minu isovanhempie luo. Mustalaes eukko pyys mummolta leipäpalloo lapsellee. Mummo helty ja tek oekee hyvä leipäpalase ja anto sen hänelle. Eukko söe sen ite. Sitätkös mummo ihmettel ja kysäs, että "eekös se palane kuulunu tuolle lapselle?" Siihe mustalaes äet totes, että "voe hyvä emäntä, sehä männöö lapsee tuhane haara kaatta".
Mustalaeset yöpyvät mummoni luona
3
3335
Vastaukset
- kirjotti - iha aeto.
Älä siis yritäkkää essiintyy aetona savolaesena. Siust kyll`hetj huomoo, jotta yrität vuan matkii meijän aetoo savolaesmurretta.
Out meleko varmaan sellane, muka itteoppinu savon murteen taetava, jonka kuitennii joka ikine aeto savolaene huomaa pelekäks höpötykseks.- Osafo
Minussa on hivene verra savolaesuutta. Äet on Raatalammilta ja isä siitä Raatalammi ja Hankasalame rajamaelta. Piätä sinä sitte se, mitä miä oon. Nytkii lähetää tuas huomenna ajelemmaa sinne Hankasalamelle päe Vapu viettoo. Kyllä minä sen opettaja M. Lehmosen tunnen ja tiijjän, joka Kalevalan savon kielelle kiäns. Hän on kotosi ihan siitä meijjän äejjin syntymäkoen nuapurista.
- Osafo
Osafo kirjoitti:
Minussa on hivene verra savolaesuutta. Äet on Raatalammilta ja isä siitä Raatalammi ja Hankasalame rajamaelta. Piätä sinä sitte se, mitä miä oon. Nytkii lähetää tuas huomenna ajelemmaa sinne Hankasalamelle päe Vapu viettoo. Kyllä minä sen opettaja M. Lehmosen tunnen ja tiijjän, joka Kalevalan savon kielelle kiäns. Hän on kotosi ihan siitä meijjän äejjin syntymäkoen nuapurista.
Mie kutun ihtiäni ehtaksi tatilaiseksi, siis stadin kundiksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821309Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021088Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631083Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121009Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631003Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77735
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121734