Osas ne mustalaeset ajjoo hevosellaa pitki Konnevee rantoja ja tulvat minu isovanhempie luo. Mustalaes eukko pyys mummolta leipäpalloo lapsellee. Mummo helty ja tek oekee hyvä leipäpalase ja anto sen hänelle. Eukko söe sen ite. Sitätkös mummo ihmettel ja kysäs, että "eekös se palane kuulunu tuolle lapselle?" Siihe mustalaes äet totes, että "voe hyvä emäntä, sehä männöö lapsee tuhane haara kaatta".
Mustalaeset yöpyvät mummoni luona
3
3371
Vastaukset
- kirjotti - iha aeto.
Älä siis yritäkkää essiintyy aetona savolaesena. Siust kyll`hetj huomoo, jotta yrität vuan matkii meijän aetoo savolaesmurretta.
Out meleko varmaan sellane, muka itteoppinu savon murteen taetava, jonka kuitennii joka ikine aeto savolaene huomaa pelekäks höpötykseks.- Osafo
Minussa on hivene verra savolaesuutta. Äet on Raatalammilta ja isä siitä Raatalammi ja Hankasalame rajamaelta. Piätä sinä sitte se, mitä miä oon. Nytkii lähetää tuas huomenna ajelemmaa sinne Hankasalamelle päe Vapu viettoo. Kyllä minä sen opettaja M. Lehmosen tunnen ja tiijjän, joka Kalevalan savon kielelle kiäns. Hän on kotosi ihan siitä meijjän äejjin syntymäkoen nuapurista.
- Osafo
Osafo kirjoitti:
Minussa on hivene verra savolaesuutta. Äet on Raatalammilta ja isä siitä Raatalammi ja Hankasalame rajamaelta. Piätä sinä sitte se, mitä miä oon. Nytkii lähetää tuas huomenna ajelemmaa sinne Hankasalamelle päe Vapu viettoo. Kyllä minä sen opettaja M. Lehmosen tunnen ja tiijjän, joka Kalevalan savon kielelle kiäns. Hän on kotosi ihan siitä meijjän äejjin syntymäkoen nuapurista.
Mie kutun ihtiäni ehtaksi tatilaiseksi, siis stadin kundiksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."562215Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2012051- 1161392
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki58887Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933855- 61746