Osas ne mustalaeset ajjoo hevosellaa pitki Konnevee rantoja ja tulvat minu isovanhempie luo. Mustalaes eukko pyys mummolta leipäpalloo lapsellee. Mummo helty ja tek oekee hyvä leipäpalase ja anto sen hänelle. Eukko söe sen ite. Sitätkös mummo ihmettel ja kysäs, että "eekös se palane kuulunu tuolle lapselle?" Siihe mustalaes äet totes, että "voe hyvä emäntä, sehä männöö lapsee tuhane haara kaatta".
Mustalaeset yöpyvät mummoni luona
3
3375
Vastaukset
- kirjotti - iha aeto.
Älä siis yritäkkää essiintyy aetona savolaesena. Siust kyll`hetj huomoo, jotta yrität vuan matkii meijän aetoo savolaesmurretta.
Out meleko varmaan sellane, muka itteoppinu savon murteen taetava, jonka kuitennii joka ikine aeto savolaene huomaa pelekäks höpötykseks.- Osafo
Minussa on hivene verra savolaesuutta. Äet on Raatalammilta ja isä siitä Raatalammi ja Hankasalame rajamaelta. Piätä sinä sitte se, mitä miä oon. Nytkii lähetää tuas huomenna ajelemmaa sinne Hankasalamelle päe Vapu viettoo. Kyllä minä sen opettaja M. Lehmosen tunnen ja tiijjän, joka Kalevalan savon kielelle kiäns. Hän on kotosi ihan siitä meijjän äejjin syntymäkoen nuapurista.
- Osafo
Osafo kirjoitti:
Minussa on hivene verra savolaesuutta. Äet on Raatalammilta ja isä siitä Raatalammi ja Hankasalame rajamaelta. Piätä sinä sitte se, mitä miä oon. Nytkii lähetää tuas huomenna ajelemmaa sinne Hankasalamelle päe Vapu viettoo. Kyllä minä sen opettaja M. Lehmosen tunnen ja tiijjän, joka Kalevalan savon kielelle kiäns. Hän on kotosi ihan siitä meijjän äejjin syntymäkoen nuapurista.
Mie kutun ihtiäni ehtaksi tatilaiseksi, siis stadin kundiksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721127
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53474