Osas ne mustalaeset ajjoo hevosellaa pitki Konnevee rantoja ja tulvat minu isovanhempie luo. Mustalaes eukko pyys mummolta leipäpalloo lapsellee. Mummo helty ja tek oekee hyvä leipäpalase ja anto sen hänelle. Eukko söe sen ite. Sitätkös mummo ihmettel ja kysäs, että "eekös se palane kuulunu tuolle lapselle?" Siihe mustalaes äet totes, että "voe hyvä emäntä, sehä männöö lapsee tuhane haara kaatta".
Mustalaeset yöpyvät mummoni luona
3
3321
Vastaukset
- kirjotti - iha aeto.
Älä siis yritäkkää essiintyy aetona savolaesena. Siust kyll`hetj huomoo, jotta yrität vuan matkii meijän aetoo savolaesmurretta.
Out meleko varmaan sellane, muka itteoppinu savon murteen taetava, jonka kuitennii joka ikine aeto savolaene huomaa pelekäks höpötykseks.- Osafo
Minussa on hivene verra savolaesuutta. Äet on Raatalammilta ja isä siitä Raatalammi ja Hankasalame rajamaelta. Piätä sinä sitte se, mitä miä oon. Nytkii lähetää tuas huomenna ajelemmaa sinne Hankasalamelle päe Vapu viettoo. Kyllä minä sen opettaja M. Lehmosen tunnen ja tiijjän, joka Kalevalan savon kielelle kiäns. Hän on kotosi ihan siitä meijjän äejjin syntymäkoen nuapurista.
- Osafo
Osafo kirjoitti:
Minussa on hivene verra savolaesuutta. Äet on Raatalammilta ja isä siitä Raatalammi ja Hankasalame rajamaelta. Piätä sinä sitte se, mitä miä oon. Nytkii lähetää tuas huomenna ajelemmaa sinne Hankasalamelle päe Vapu viettoo. Kyllä minä sen opettaja M. Lehmosen tunnen ja tiijjän, joka Kalevalan savon kielelle kiäns. Hän on kotosi ihan siitä meijjän äejjin syntymäkoen nuapurista.
Mie kutun ihtiäni ehtaksi tatilaiseksi, siis stadin kundiksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003254692- 162246
- 1942089
- 1071476
- 801379
- 74982
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57967IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2919Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119834Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59756