Osas ne mustalaeset ajjoo hevosellaa pitki Konnevee rantoja ja tulvat minu isovanhempie luo. Mustalaes eukko pyys mummolta leipäpalloo lapsellee. Mummo helty ja tek oekee hyvä leipäpalase ja anto sen hänelle. Eukko söe sen ite. Sitätkös mummo ihmettel ja kysäs, että "eekös se palane kuulunu tuolle lapselle?" Siihe mustalaes äet totes, että "voe hyvä emäntä, sehä männöö lapsee tuhane haara kaatta".
Mustalaeset yöpyvät mummoni luona
3
3360
Vastaukset
- kirjotti - iha aeto.
Älä siis yritäkkää essiintyy aetona savolaesena. Siust kyll`hetj huomoo, jotta yrität vuan matkii meijän aetoo savolaesmurretta.
Out meleko varmaan sellane, muka itteoppinu savon murteen taetava, jonka kuitennii joka ikine aeto savolaene huomaa pelekäks höpötykseks.- Osafo
Minussa on hivene verra savolaesuutta. Äet on Raatalammilta ja isä siitä Raatalammi ja Hankasalame rajamaelta. Piätä sinä sitte se, mitä miä oon. Nytkii lähetää tuas huomenna ajelemmaa sinne Hankasalamelle päe Vapu viettoo. Kyllä minä sen opettaja M. Lehmosen tunnen ja tiijjän, joka Kalevalan savon kielelle kiäns. Hän on kotosi ihan siitä meijjän äejjin syntymäkoen nuapurista.
- Osafo
Osafo kirjoitti:
Minussa on hivene verra savolaesuutta. Äet on Raatalammilta ja isä siitä Raatalammi ja Hankasalame rajamaelta. Piätä sinä sitte se, mitä miä oon. Nytkii lähetää tuas huomenna ajelemmaa sinne Hankasalamelle päe Vapu viettoo. Kyllä minä sen opettaja M. Lehmosen tunnen ja tiijjän, joka Kalevalan savon kielelle kiäns. Hän on kotosi ihan siitä meijjän äejjin syntymäkoen nuapurista.
Mie kutun ihtiäni ehtaksi tatilaiseksi, siis stadin kundiksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1936596Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto1065493Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT2743477Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1273473Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat872445Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku32145Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191876Läppärit kahviloissa
Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi521872Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val631782- 1011437