VHF-kurssi Jyväskylässä

ajopuu

Taas näyttää olevan Jyskälän seudulla alkamassa tuollainen kurssi.Niin,että mukaan vaan kun noi lahtelaisetkin jo aloitti sellaisen.Kuulemma Luhangassakin jo moista pitivät.
vihje:Jyskälän seudun kansalaisopisto.

8

1183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minor700

      hyvä asia,monessa veneessä on meri-VHF ilman kipparin käyttöoikeutta,ja hyvää on muistuttaa meri-VHF:n käytöstä, sehän on oikea hätäpuhelin mitä GSM ei ole.
      Täällä länsi-uudellamaalla järjestetään Navigaatiokerhon ja Työväenopiston vetämänä sama homma.

      • Motti masa

        Onkohan kuintenkin niin että kyseinen kurssi on taas yksi jäänne menneiltä ajoilta. Maksaa 70 euroa ja on uusittava kahdenvuoden välein, ei oikein ymmärrä moista rahastusta.

        VHF itsessään on hyvä ja kätevä laite mutta käyttö on tehty pikkasen hankalaksi, jos se on vielä virallinen "hätäpuhelinkin".

        No käytän sitä milloin tarvin ja tämän teen ilman kurssejakin.


      • ajopuu
        Motti masa kirjoitti:

        Onkohan kuintenkin niin että kyseinen kurssi on taas yksi jäänne menneiltä ajoilta. Maksaa 70 euroa ja on uusittava kahdenvuoden välein, ei oikein ymmärrä moista rahastusta.

        VHF itsessään on hyvä ja kätevä laite mutta käyttö on tehty pikkasen hankalaksi, jos se on vielä virallinen "hätäpuhelinkin".

        No käytän sitä milloin tarvin ja tämän teen ilman kurssejakin.

        tietoa.Kun todistukset on saatu,niin vuotuinen maksu puhelimen käytöstä on n.19 ekua ja pidä sillä niin paljon yhteyksiä kuin huvittaa.
        Lupa uusitaan kymmenvuosittain ja sen uusinta ei maksa.
        Taitaa se sinun käyttötaitosi mottimies olla samalla tasolla kuin kirjoituksesi.
        Hyviä veneilyjä kuitenkin.


      • En minä ainakaan.
        ajopuu kirjoitti:

        tietoa.Kun todistukset on saatu,niin vuotuinen maksu puhelimen käytöstä on n.19 ekua ja pidä sillä niin paljon yhteyksiä kuin huvittaa.
        Lupa uusitaan kymmenvuosittain ja sen uusinta ei maksa.
        Taitaa se sinun käyttötaitosi mottimies olla samalla tasolla kuin kirjoituksesi.
        Hyviä veneilyjä kuitenkin.

        Mikäs lupa se pitäisi uusia ja milloin ????

        Taas kirjoittelette mitä sattuu ottakaapa selvää asioista ennen kuin kirjoitatte vääriä tietoja.

        En tosiaankaan ole uusinut VHF radiopuhelimenhoitajan pätevyystodistusta vuoden 1983 jälkeen jolloin sen hankin ja edelleen se näkyi olevan voimassa viestintäviraston rekisterissä, mitään vuotuisia maksuja ei ole tarvinnut maksaa koskaan, joten tämä lienee "lähellä oikeaa tietoa".

        Vielä parempia veneilyjä oikeilla tiedoilla.


      • En minä ainakaan. kirjoitti:

        Mikäs lupa se pitäisi uusia ja milloin ????

        Taas kirjoittelette mitä sattuu ottakaapa selvää asioista ennen kuin kirjoitatte vääriä tietoja.

        En tosiaankaan ole uusinut VHF radiopuhelimenhoitajan pätevyystodistusta vuoden 1983 jälkeen jolloin sen hankin ja edelleen se näkyi olevan voimassa viestintäviraston rekisterissä, mitään vuotuisia maksuja ei ole tarvinnut maksaa koskaan, joten tämä lienee "lähellä oikeaa tietoa".

        Vielä parempia veneilyjä oikeilla tiedoilla.

        kuten tuo kirjoittaja " En minä ainakaan." kertoo ettei mitään vuotuisia lupamaksuja ole VHF puhelimen luvanhaltijalla.

        Joten menkäähän vain kursseille niin saatte oikeaa tietoakin.


      • ajopuu
        Juha58 kirjoitti:

        kuten tuo kirjoittaja " En minä ainakaan." kertoo ettei mitään vuotuisia lupamaksuja ole VHF puhelimen luvanhaltijalla.

        Joten menkäähän vain kursseille niin saatte oikeaa tietoakin.

        Niin aluksella on radiolupa ja joka vuosi tulee
        maksettavaksi nykyinen ns. TAAJUUSMAKSU.
        Pätevyystodistuksesta ei mene muita maksuja kuin sitä suoritettaessa ja anottaessa.
        Kurssille vaan,niin asiat selviää


      • Kapu III

    • informaatikko

      kurssille,jos jäi ilmoittautumatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1081
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe