Oletko jo tehnyt testamenttisi ja miettinyt hautajaisjärjestelysi valmiiksi?
Monet tekee nykyään näin helpottaen omaistensa työtä
Itse olen ja tuhkani menköön mereen tai vuorille,ei tarvitse käydä haudalla velvollisuudesta.
Minun tapauksessani kaikille parempi.
Onko testamenttisi valmis?
16
587
Vastaukset
- suullisesti vaan
Puhuttu on. Kun on vain yksi perillinen ei tarvi jakamisista huolehtia. Tuhkaus ja tuhkat uurnalehtoon , ei velvollisuuskäyntejä haudalle, sadankilsan päähän. Vaan eihän tuota koskaan tiedä kuka täältä poistuu ja koska.
- valmisteltu
Juuri tuota olen ajatellut.
En halua rasittaa lapsiamme enkä vaimoa (mahdollisesti) minkään toteemin velvollisuuden tuntoisella palvonnalla.
Penskoilla on nyt matkaa noin 300km.
Toivomukseni on että kuolinpäivänäni sytyttäisivät kynttilän.
Missä sitten ovatkaan.
Käyttökelpoisten elinten poltto tai hautaus olisi tuhlausta.
Henkitoreissa letkuissa pitäminen saattaisi olla omaisilleni vaikea päätöksen paikka.
Tapsit ja letkut irti vaan!
- valmisteltu
Omaisuus-, hoito-, hautaus- ja elintenluovutustestamentit on tehty jo vuosia sitten.
Perintöveron välttely aloitettiin jo penskojen lähdettyä omilleen.
Kaikki elimet käyttöön. Kelpaavat ainakin koulutustarkoitukseen.
Ukko pahviarkussa tuhkaksi ja tuhka männikköön. Ei mitään toteemia eikä pappia puhumaan.
Tilanteen tullen letkut irti ajoissa eikä pitkitettyä makuutusta.
Kaiken mieleen juolahtaneen pitäisi olla selvää! - Anskuliini
lapsilleni yhteisen kirjeen, joka löytyy kodistani,
siitä selviää kaikki.
Testamentti on ihan turha, koska omaisuuteni on helppo muuttaa rahaksi ja jakaa tasan kolmen kesken. - zzxxxxxxx
ole noin pitkälle miettinyt, olenhan vasta 50 . Mutta haluan valkoisen arkun jossa on kulmissa tupsut. En kuulu kirkkoon, mutta toivon että joku käy montun reunalla lukemassa siunauksen, sen ei tarvitse olla pappi. Muuta omaisuutta ei ole kuin asunto jolle lapset (2kpk) saavat tehdä mitä parhaimmaksi katsovat. Sen varan koitan pitää etteivä joudu minun velkoja makseleen.
olen perheellinen ja lapset aikuisia, en katso voivani esittää tahtoani kuolemani jälkeisistä valinnoista.
He ovat kaikki täysi-ikäisiä ja heillä on sellaiset valmiudet mitä koti voi antaa.
Lait ja asetukset riittää minulle, lapset ja vaimo osaavat hoitaa asiat ilman minun viimeistä tahtoani.
Oman haudan tai rituaalien suhteen ei myöskään ole mitään vaateita, kaikki kelpaa.- kun elinaikana
järjestelen "asioita".
Joutavat pikkuisen pinnistämään lähtöni jälkeen. - kärryillä ????
Esim: tuhkaa ei saa levittää mihin vain . Joten
ota selvää!- linnun lailla
Kaikkiin löytyy luvat tarvittaessa.Se on järjestelykysymys,vainajan saa haudata vaikka omalle pihalleen jos haluaa.
- sitä saa
linnun lailla kirjoitti:
Kaikkiin löytyy luvat tarvittaessa.Se on järjestelykysymys,vainajan saa haudata vaikka omalle pihalleen jos haluaa.
Saahan sitä haudata tai paremminkin levittää tuhkan vaikka kotipihalle, mutta nykyisin piha pitää rekisteröidä hautapaikaksi ja se näkyy rasitteena. Sellainen rasite voi vaikeuttaa perillisten perinnön myyntiä. Laki muuttui noin neljä vuotta sitten, netissä on yhä väärää tietoa asiasta. Tuhkaa ei anneta krematoriolta, ellei ole sijoituspaikka tiedossa.
- namisuku
...on ollut useita ja on parhaillaan yhdet hautajaisjärjestelyt, ettei vielä viitsisi omiaan (vielä aikoihin, toivottavasti)ajatella...huokaus..:(
Perinnöt on jo suurin osin jaettu:) - Talisker
Mikäs siinä, on se ihan ymmärrettävää, kun tuota tilaa tuntuu olevan niin niukasti hautausmailla(kin)
Joskus aiemminkin olen keronut ajatuksestani...joka ei tosin saanut kovin suurta kannatusta.
Olen nimittäin ajatellut, että näitten perinteisten "monttubileitten" ja tuhkauksen lisäksi olisi kiva harkita tällaista luonnonmukaista mahdollisuutta kuin kompostointi.
Se puhuttelee minua kovin, vaikken minä mikään "viherpiipertäjä" olekaan.
Oikeastaan aika kaukana siitä.
Kaipa tähän joku estävä lakipykälä löytyy, joten tullakseen kompostoiduksi, olis varmaan kömmittävä viimeisillä voimilla johonkin hevonkuuseen josta ei kukaan löydä.
Kohtuuttomalta tuntuu sekin omaisia kohtaan.
Välit lähimmäisiin kun on joltisessakin kunnossa.
Sitten kun olis maatunut mullaksi voitaisiin levittää vaikka oman taloyhtiön pihalle antamaan lisävoimaa pihakasveille.
Omakotiasujillehan se sopisi oikein hyvin, ei naapurin riiviöpenskat talloisi :) - Pirre*
mitä sillä tekisikään.
Jos kuolen, puolisoni perii puolet minun puolikkaasta ja kolme lastamme, sen toisen puolen puolikkaastani, jos tahtovat.
Keskinäinen testamentti oisi tietysti hyvä olemassa.
Eikä meillä sellaista erillistä perittävää olekaan, talohan jäisi mieheni käyttöön sitä ei lapset pysty realisoimaan nyky lain mukkaan.
Pieni kesämökki on sitä voivat käyttää jokkainen, jos halluisivat vuorollaan.
Hoitotestamentti oisi kyllä hyvä tehä, tai tahtohan se paremminkin olisi; yhelle lääkärille tiijjoksi, sekä sairaalaan ja omaisille, - miten haluaa itseään hoidettavan, jos ei pysty enää tahtoaan ilmaisemaan.- Pirre*
saavat niinkun lystäävät.
- Anskuliini
Sain viime viikolla puhelinsoiton pojanpojaltani, "sun ei enää tarvitse testamentata läppäriä mulle, ku iskä on jo ostanut mulle paremman läppärin ku sun on, eikä musta ollu kivaa odottaa sun kuolemaa".
Ei ole testamenttia. Kaksi lasta perii jos jotain jää, eihän sitä koskaan tiedä vaikka olisi velkainen pesä.
Viimeisen tahtoni olen jo esittänyt lapsille:
-en halua, että minulle ostetaan arkku jostain kaupasta
-hautaisissa saa olla vain luonnonkukkia
(en minä ihan tosissani noita sanonut)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641516Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281399Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3211051Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että291970- 76964
- 42959