Uuden Jetan talvirengaskoko

195/65

Olen ostamassa uuden mallista Jettaa, johon pitäisi hankkia myös talvirenkaat. Myyjä suositteli samaa kokoa kuin kesärenkailla 205/55R16, koska auto on "suunniteltu sille". Itse olisin vähän koon 195/65R15 kannalla, joka olisi halvempikin ja olen pitänyt kapeampaa talvirengasta parempana. Saako Jetan alle yleensä laittaa tuon pienemmän koon, Golfiiin se ainakin käy? Onko muita kokemuksia tai mielipiteitä.

5

1010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jetta 1.9 TDi brutal diesel...

      Itellä on vakio rengaskoko 205/55-16 ja renkaan Nokian Hakkapeliitta 5. Suosittelen rengasta jettaan..on suht hiljainen ja PITÄÄ! Kallis rengashan se on, mutta mielestäni on talvirenkaat on väärä paikka yrittää säästää pari hunttia rahaa.

    • Jetta TSI Sportline

      Minulla Sportline-Jetassa Nokian Hakkapeliitta 5:t koossa 205-55R16. Mutta rekisteriotteessa on kyllä merkitty sallituksi myös tuo peruskoko 195-65R15.

      Niin kuin tuossa edellä sanottiin, en lähtisi muutamien satasten takia rengaskokoa muuttamaan muuksi kuin mille auto on ensisijaisesti suunniteltu. Auton hinnassa muutama satanen on suhteellisesti niin vähän.

    • Mä vaan

      SUOSITTELI ETTÄ OTA KOKOA 195/65 R15. KÄVIN LÄPI TOISTAKYMMENTÄ RENGASLIIKETTÄ JA KAIKISSA SANOIVAT ETTÄ OTA MIELUUMMIN KOKO 195/65 R15 TAI ETTÄ JOS HE OLISIVAT MINÄ NIIN EHDOTTOMASTI OTTASIVAT KOKOA 195/65 R15. Kaikki sanoivat että koko 195/65 R15 on mukavampi talvirenkaassa, on mukavampia ajaa sekä käsitellä talviolosuhteissa sekä pito on parempi. Rengas on myös tuossa koossa hiljaisempi kuin koossa 205/55 R15. Korkeampi profiili on parempi talvella ja Suomen uraisilla teillä MUKAVAMPI. Lisäksi hinta on pirusti halvempi koossa 195/65 R15... ITSELLÄ HAKKAPELIITTA 5 RENKAAT KOOSSA 195/65 R15

    • kanssa...

      195/65-15, jos haluaa laittaa muutaman huntin extraa, niin sitten se 205/55, mitään hyötyä noista suuremmista gummeista ei ole.

      • tökö

        Meillä on Jetta tsi sportline leveillä kumeilla. Ovat kyllä aika meluisat.Mahtava auto muuten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2910
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2155
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe