Aidon kullan takeet??

Johannatartartar

Hei

Olen keväällä menossa Goalle ensimmäistä kertaa. Olen lukenut täällä käytyä keskustelua kullasta. Mistä Goala uskaltaa ostaa aitoja kultakoruja? Onko ainoastaan hienot korukaupat varmoja, vai onko kojumyyntiä? Yritetäänkö siellä helposti viilata linsiin? Onko kultakorut merkitty numeroilla, esom. 585 ja 770?

Avusta kiitollisena!

39

7285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvioinnissa

      Kojumyynnissä et todennäköisesti saa täyttä kultaa vaan ohuesti pintakullattua muuta metallia tai kullattua hopeaa.

      Ostin pari vuotta sitten Goalta paremmasta koruliikkeestä ihanan sormuksen, harkittuani asiaa ja hintoja vertailtuani useamman päivän ajan. Hintaneuvottelut olivat todella kovat, mutta loppujen lopuksi ajattelin että vaikka se olisi vain kullattukin niin sillä lopullisella hinnalla teen kohtuulliset kaupat. Arvioitutin sormuksen Helsingissä, jolloin ilmeni että tein itse asiassa aivan loistavat kaupat.
      Nyt lähestyvällä reissulla saatan hyvinkin tehdä kultaostoksia, jos jotain mielenkiintoista kohdalle sattuu. Nikkeliallergikkona en halpaan rihkamaan koske: seurauksena voi olla vain ihottumaa tai värjäytymiä. Mutta kukin makunsa mukaan. Koruthan ovat Intiassa niin erilaisia Suomen valikoimiin verratuna.

      • loma odottaa

        maksoit siitä sormuksesta, jos saan olla utelias? Olen itse aika arka ostelemaan sellaisia, mutta jos vähänkään hajua, mitä uskaltaa maksaa, niin voisin harkita.


      • menossa taas
        loma odottaa kirjoitti:

        maksoit siitä sormuksesta, jos saan olla utelias? Olen itse aika arka ostelemaan sellaisia, mutta jos vähänkään hajua, mitä uskaltaa maksaa, niin voisin harkita.

        Olen huono muistamaan hintoja, mutta satasen ja kahdensadan euron väliin se jäi, jopa lähemmäksi satasta. Vääntö oli kova, lähtöhinnasta tultiin alas reilusti. Ostin kyllä saman omistajan ja hänen veljensä toisesta liikkeestä aiemmin muuta tavaraa, mikä saattoi vaikuttaa hyvään hinnanlaskuun. Helsingissä vastaava sormus ei arvioinnin mukaan irtoaisi alle 500-600 euron, voisi maksaa reilusti enemmänkin. Tosin sormus on mielestäni poikeuksellisen kaunis malliltaan, mikä oli ostospäätöksen varsinainen syy. Olin valmis maksamaan enemmän, mutta kunhan innostuin tinkimään, mikä oli loppujen lopuksi hauska prosessi kun se tehtiin pilke silmäkulmassa ja jutusteltiin mukavia.
        Tulevalla reissulla toivon tekeväni yhtä hyviä löytöjä.


    • yllätyksiä

      Jalometallin laadun ohella myös kivien laatu voi vaihdella. Timannti tai smaragdi eivät ole mitä luvataan tai niiden laatu ja hionta eivät ole odotetun tasoista.

      Kiireessä ei kannnata ostaa. Kannattaa vertailla ja palata sitten uudestaan. Silloin hintakin voi jo laskea paremmin.

    • Anna I

      paremman tasoisia kulta & jalokiviliikkeitä - niissäkin voi/saa tinkiä hinnoista. Siellä on asiantuntevat myyjät ja työn laatuun voi luottaa.

      Itse olen ostanut kultakoruja Cochista ja Delhistä, joissa meillä on molemissa käytössä "luottoliikkeet". Molemmista olen myös saanut mukaani aitoustodistuket.

    • goassa on kaikkee, etenkin ...

      kashmir hause, lähellä baniontree ravintolaa, on ollut paikoillaan n.11 vuotta ainaskin, lähellä taj village hotellia, on myös hotellin kauppa.5 tähden hotellia. se on laadukas eivätkä kovin uskalla pissattaa kun asiakkaansa palaavat varmasti paikkakunnalle, jos eivät niin syy ei ole fyrkan puute..shalalaa on kans aika laadukas mesta, kalliskin, taksikuskit tietää..
      itse teetimme smaragdi, rubiibi timantti sormuksen leimat on tietenkin omalla kielellään hindiksi.
      esim. suomessa kultaseppä menettää leimaamis oikeuden jos jää 2 kertaa kiinni vääryydestä. näin ei todellakaan intiassa. aivan hirveästi todella huolimatonta veistämistä ja huolittelemattomia koruja. kauheita.
      pohjosessa, on jaipurissa hyvät korut.
      kivissä eroja myös siksi että sulkeumat värillisissä kivissä todistavat sen olevan aito..
      stadissa kumman pinkkejä rubiineja ja haaleita smaragdeja. ainaskin ykskultaseppä sano sormuksen olevan oikein hyvä ja painokin oli oikein. en ole arvioittanut oikealla gemmologilla, vai mikä se nyt on?
      kannattaa teettää sormus sun onnen kivistä, se on kiva muisto. hauskaa matkaa ja halvalla et saa mistään kunnon laatua.'kivahan se itse on valita sormukseensa mitäkä kivet käytetään...
      mä maksoin 1500 e ( täällä n. 40000 e)paino 17 g 3 isohkoa rubiinii, 6 smaragdii ja 6 timanttii. aitoustodistus ei kerro mitään, esim. mattoja en goasta ostais, silkkimatot tolkuttoman kalliita ja huonoja laadultaan, nekin kannattaa ostaa pohjoistesta.

      • Anna I

        merkkiliikkeiden antamilla aitoustodistuksilla on painoarvoa myöskin Intiassa. No, mun on myönnettävä, että mieheni on alan ammattilainen, joten se kyllä helpottaa kultaostosten tekoa aika tavalla.

        Itse taas tunnustaudun mattofreekiksi, ja tiedän niistä melkoisen paljon. On aivan totta, että aidot silkkimatot maksavat Goalla ihan jotain muuta kuin niiden alkuperäisessä valmistuspaikassa Kashmirissa. Kyllä Goaltakin löytää kunnollisia mattoja, mutta silloin tulee mennä ostoksille kasmirilaisliikkeeseen.

        Viime kesänä kävimme ostamassa silkkimattomme suoraan valmistajalta. Valitsin mattomme siinä vaiheessa kun nukka oli vielä leikkaamaton, hapsut solmimatta ja matot pesemät. Esim. silkkisestä, reilu 2-metrisestä matosta maksoimme vähän alle 200 euroa. Srinagarilaisessa mattoliikkeessä hinta samantasoisesta matosta oli yli 2-kertainen. Ja kuten tuttu mattokauppiaamme Kashmirissa sanoi, mattojen hinnat tuplaantuvat vielä siitä heti kun ne ylittävät J&K:n rajan.


      • liikaa nollia

        Nyt taisi tulla hinnoissa jotain sekaannusta? 40.000 euron sormusta ei saa sentään Goaltakaan 1.500 eurolla.


      • loma odottaa
        Anna I kirjoitti:

        merkkiliikkeiden antamilla aitoustodistuksilla on painoarvoa myöskin Intiassa. No, mun on myönnettävä, että mieheni on alan ammattilainen, joten se kyllä helpottaa kultaostosten tekoa aika tavalla.

        Itse taas tunnustaudun mattofreekiksi, ja tiedän niistä melkoisen paljon. On aivan totta, että aidot silkkimatot maksavat Goalla ihan jotain muuta kuin niiden alkuperäisessä valmistuspaikassa Kashmirissa. Kyllä Goaltakin löytää kunnollisia mattoja, mutta silloin tulee mennä ostoksille kasmirilaisliikkeeseen.

        Viime kesänä kävimme ostamassa silkkimattomme suoraan valmistajalta. Valitsin mattomme siinä vaiheessa kun nukka oli vielä leikkaamaton, hapsut solmimatta ja matot pesemät. Esim. silkkisestä, reilu 2-metrisestä matosta maksoimme vähän alle 200 euroa. Srinagarilaisessa mattoliikkeessä hinta samantasoisesta matosta oli yli 2-kertainen. Ja kuten tuttu mattokauppiaamme Kashmirissa sanoi, mattojen hinnat tuplaantuvat vielä siitä heti kun ne ylittävät J&K:n rajan.

        Tiedätkö Pohjois-Goassa jonkun hyvän mattoliikkeen? Etsisin pientä sängynvierusmattoa (n.metrin mittainen) Paljonko sellaisesta kannattaa maksaa? Kyselin joskus aiemmin samaa, mutta kukaan ei ilmeisesti uskaltanut kertoa mitä itse maksanut. Opaskaan ei osannut auttaa.


      • Anna I
        loma odottaa kirjoitti:

        Tiedätkö Pohjois-Goassa jonkun hyvän mattoliikkeen? Etsisin pientä sängynvierusmattoa (n.metrin mittainen) Paljonko sellaisesta kannattaa maksaa? Kyselin joskus aiemmin samaa, mutta kukaan ei ilmeisesti uskaltanut kertoa mitä itse maksanut. Opaskaan ei osannut auttaa.

        näkemättä mattoa on täysin mahdotonta arvioida sen hintaa.
        Hintaan vaikuttaa monet erilaiset tekijät:
        1. On osattava erottaa käsinsolmittu ja koneellakudottu matto. Sen näkee parhaiten maton nurjalta puolelta, reunat ja maton solmut kertovat paljon. Käsinsolmituissa matoissa voi olla myös "virheitä" eli ne eivät ole välttämättä aivan symmetrisiä.
        2. Solmujen tiheys/cm vaikuttaa hintaan. Mitä enemmän solmuja/cm (=ohuempi nukkalanka), sitä aikaavievempää on maton kudonta.
        3. Malli ja ikä vaikuttavat myös maton hintaan. Olen päässyt kerran lähituntumaan meidän olohuonetta suuremman, vanhan silkkimaton kanssa ja hintaakin oli hesalaisyksiön verran. Tämä matto oli Iranista kotoisin. Mutta mikä matto!
        4. Materiaali vaikuttaa hintaan. Villa/puuvilla on halvempi kuin silkki/puuvilla. Silkki/silkki sopii enemmänkin seinälle, joten suosittelen makuuhuoneeseen jompaa kumpaa edellä mainittua.
        5. Ostopaikka vaikuttaa hintaan. Goa on yksi kallempia matonostopaikkoja, koska siellä pyydetään turistihintoja. TINGI REIPPAASTI!

        Mene kashmirilaisten liikkeeseen, saat ainakin laatua. Älä osta mitään ensimmäisellä käynnilläsi ja anna ymmärtää, että sinulle on tehty parempi tarjous muualla. Delhissä reilu metrisestä matosta minulta pyydettiin 480 euroa CIE:n omistamassa Saga Departmentstoressa, mutta kun olen Kashmirin hintojen pilaama, en todellakaan suostunut maksamaan sellaista hintaa. Realistinen hinta Goassa saman kokoisesta matosta on mielestäni n. 250 euroa, ja hyvä tinkiä päässee jopa senkin alle.

        Jos olet ostamassa silkkimattoa, tee aina polttotesti, sillä kaikki mitä väitetään silkiksi, ei sitä ole. Älä anna myyjän valita poltettavaa nukkaa, vaan vaadi, että saat valita itse. Valitse pari väriä. Jos nukka sulaa, voit olla varma ettei kyseessä ole aito silkki. Jos jäljelle jää hienoa tuhkaa, olet ostamassa aitoa silkkimattoa.

        CIE:llä on muistaakseni liike Etelä-Goassa, kysele paikallisilta tarkemmin, minä kun en oikein harrasta Goalla matkailua.


      • Matkalle kuukauden kuluttua
        Anna I kirjoitti:

        merkkiliikkeiden antamilla aitoustodistuksilla on painoarvoa myöskin Intiassa. No, mun on myönnettävä, että mieheni on alan ammattilainen, joten se kyllä helpottaa kultaostosten tekoa aika tavalla.

        Itse taas tunnustaudun mattofreekiksi, ja tiedän niistä melkoisen paljon. On aivan totta, että aidot silkkimatot maksavat Goalla ihan jotain muuta kuin niiden alkuperäisessä valmistuspaikassa Kashmirissa. Kyllä Goaltakin löytää kunnollisia mattoja, mutta silloin tulee mennä ostoksille kasmirilaisliikkeeseen.

        Viime kesänä kävimme ostamassa silkkimattomme suoraan valmistajalta. Valitsin mattomme siinä vaiheessa kun nukka oli vielä leikkaamaton, hapsut solmimatta ja matot pesemät. Esim. silkkisestä, reilu 2-metrisestä matosta maksoimme vähän alle 200 euroa. Srinagarilaisessa mattoliikkeessä hinta samantasoisesta matosta oli yli 2-kertainen. Ja kuten tuttu mattokauppiaamme Kashmirissa sanoi, mattojen hinnat tuplaantuvat vielä siitä heti kun ne ylittävät J&K:n rajan.

        Hei Anna,

        tiedätkö Kochilta luotettavaa ja hyvää mattokauppaa ja päteekö Goan hinnat sielläkin? Tarkoitus olisi hankkia mattoa sieltä, mikäli kannattaa.


      • Anna I
        Matkalle kuukauden kuluttua kirjoitti:

        Hei Anna,

        tiedätkö Kochilta luotettavaa ja hyvää mattokauppaa ja päteekö Goan hinnat sielläkin? Tarkoitus olisi hankkia mattoa sieltä, mikäli kannattaa.

        on CIE:llä erittäin hyvä liike Fort Cochnissa, kysy Bilalia ja kerro terveisiä Suomesta. Matot ovat aitoja kashmirilaisia.

        Hinnat Cochinissa ovat selkeästi Goaa edullisemmat - pätee ihan kaikkeen muuhunkin kuin mattoihin!


      • kunnon mesta
        liikaa nollia kirjoitti:

        Nyt taisi tulla hinnoissa jotain sekaannusta? 40.000 euron sormusta ei saa sentään Goaltakaan 1.500 eurolla.

        juu, yks nolla pois , todellkakin!!


    • merkinnöistä

      Mitä tuo 585 merkintä tarkoittaa? Itselläni pari sellaista korua tuolla merkinnällä.Yritän selvittää onko aitoja vai feikkikamaa, kun sain korut lähes ilmaiseksi. Onko merkinnällä aitouden kanssa jotain tekemistä?

      • gold-unit

        joo se taitaapi olla kultapoitoisuus, eli 58,5 siiinnä tapauksessa eli 14 karaatia.. varma en ole.


      • merkinnät
        gold-unit kirjoitti:

        joo se taitaapi olla kultapoitoisuus, eli 58,5 siiinnä tapauksessa eli 14 karaatia.. varma en ole.

        14k on 585 merkinnällä ja 18k on 750 merkinnällä.


      • sanottiin
        merkinnät kirjoitti:

        14k on 585 merkinnällä ja 18k on 750 merkinnällä.

        Goassa esim. Mapsan torilla kultakauppiailla on useita liikkeitä . Ainakin siellä myytävä kulta on keltaisempaa koska kertoivat että heillä kultaan sekoitetaan kuparia. Länsimaissa kulta sekoitetaan hopeaan.


      • Goalla
        sanottiin kirjoitti:

        Goassa esim. Mapsan torilla kultakauppiailla on useita liikkeitä . Ainakin siellä myytävä kulta on keltaisempaa koska kertoivat että heillä kultaan sekoitetaan kuparia. Länsimaissa kulta sekoitetaan hopeaan.

        Kullan myyjä sanoi minulle, kun kysyin karaatista onko 14 vai 18 karaatia, vai kullattua, vastaus oli, pitää vaan luottaa, että on sitä mitä sanotaan.
        Aika vakuuttava esitys kullan myyjältä.

        TÄSSÄ VASTAUS INTIAN KULTAAN/OSTAKAA KULLAT IHAN MUUALTA,KUIN INTIASTA.


      • ohje lähinnä
        Goalla kirjoitti:

        Kullan myyjä sanoi minulle, kun kysyin karaatista onko 14 vai 18 karaatia, vai kullattua, vastaus oli, pitää vaan luottaa, että on sitä mitä sanotaan.
        Aika vakuuttava esitys kullan myyjältä.

        TÄSSÄ VASTAUS INTIAN KULTAAN/OSTAKAA KULLAT IHAN MUUALTA,KUIN INTIASTA.

        kuuluisi: ostakaa kulta ihan muualta Intiasta, kuin Goalta.

        Todistetusti ihan hyviä kokemuksia kultaostoksista...


      • väärin koko asian
        ohje lähinnä kirjoitti:

        kuuluisi: ostakaa kulta ihan muualta Intiasta, kuin Goalta.

        Todistetusti ihan hyviä kokemuksia kultaostoksista...

        Tarkoittaa koko Intiaa


      • ymmärtänyt
        väärin koko asian kirjoitti:

        Tarkoittaa koko Intiaa

        väärin.

        Olen arvioittanut Intiasta tekemäni kultaostokseni, ja olen kyllä ihan saanut sitä, mitä minulle on ostaessa kerrottu - ja vielä kohtuu ehdulliseen hintaankin. Kullan hintahan ei sinäänsä vaihtele, mutta intialainen työ on halpaa.

        Teetän koruni yleensä yhdessä ja samassa liikkeessä, joten voin luottaa laatuun, ja tiedän mistä maksan.


      • Dubaista
        ymmärtänyt kirjoitti:

        väärin.

        Olen arvioittanut Intiasta tekemäni kultaostokseni, ja olen kyllä ihan saanut sitä, mitä minulle on ostaessa kerrottu - ja vielä kohtuu ehdulliseen hintaankin. Kullan hintahan ei sinäänsä vaihtele, mutta intialainen työ on halpaa.

        Teetän koruni yleensä yhdessä ja samassa liikkeessä, joten voin luottaa laatuun, ja tiedän mistä maksan.

        Laatu on taattu, kullan hinta määräytyy Maailman markkina hinnan mukaan, sinähän et tiedä mista maksat ja luulet vielä tietäväsi täällä, kohtuuhinnalla olet varmaan ostanut kultasi, mutta mitä sellaista, kullattua tai sitten 9 karaatin helistimiä.


      • sanoin, olen
        Dubaista kirjoitti:

        Laatu on taattu, kullan hinta määräytyy Maailman markkina hinnan mukaan, sinähän et tiedä mista maksat ja luulet vielä tietäväsi täällä, kohtuuhinnalla olet varmaan ostanut kultasi, mutta mitä sellaista, kullattua tai sitten 9 karaatin helistimiä.

        arvioittanut Intiasta ostamani/teettämäni kultakorut Suomessa, ja olen kyllä saannut ihan vastinetta rahoilleni, toisin kuin mitä sinun Intia-kokemuksesi näyttää olevan, päätellen kovin kitkeränsävyisestä tavastasi ilmaista itseäsi.

        Hyvä kuitenkin, kun olet tyytyväinen Dubain ostoksiisi!


      • ostamasi
        sanoin, olen kirjoitti:

        arvioittanut Intiasta ostamani/teettämäni kultakorut Suomessa, ja olen kyllä saannut ihan vastinetta rahoilleni, toisin kuin mitä sinun Intia-kokemuksesi näyttää olevan, päätellen kovin kitkeränsävyisestä tavastasi ilmaista itseäsi.

        Hyvä kuitenkin, kun olet tyytyväinen Dubain ostoksiisi!

        Kullat ihan omin silmin, mitä mahtaa olla, MITÄ ITSE OLEN KOEPALOJA OTTANUT INTIAN KULLASTA, OVAT OLLEET IHAN TOISTA, MITÄ OLISI PITÄNYT OLLA ja TYÖN LAATU ALLE KESKITASON, olet varmaan ostanut 200e kultaa, koruja ym Intiasta
        ja arvioituttanut ne Suomessa, kuinka ollakkaan olivat 700e arvoiset ainakin ajatuksissa.

        Terveisin Kultaseppä Helsinki


      • sinulle,
        ostamasi kirjoitti:

        Kullat ihan omin silmin, mitä mahtaa olla, MITÄ ITSE OLEN KOEPALOJA OTTANUT INTIAN KULLASTA, OVAT OLLEET IHAN TOISTA, MITÄ OLISI PITÄNYT OLLA ja TYÖN LAATU ALLE KESKITASON, olet varmaan ostanut 200e kultaa, koruja ym Intiasta
        ja arvioituttanut ne Suomessa, kuinka ollakkaan olivat 700e arvoiset ainakin ajatuksissa.

        Terveisin Kultaseppä Helsinki

        'Kultaseppä Helsinki', että muillakin on perheenjäseninä alan ammattilaisia.

        En tiedä, miksi sinun on niin vaikea hyväksyä sitä faktaa, että jos sinä olet onnistunut - näin rahvaanomaisesti ilmaisten - lyömään kätesi paskaan Intiassa, joku toinen on saattanut olla onnekkaampi!


      • sinullen ja vastaus
        sinulle, kirjoitti:

        'Kultaseppä Helsinki', että muillakin on perheenjäseninä alan ammattilaisia.

        En tiedä, miksi sinun on niin vaikea hyväksyä sitä faktaa, että jos sinä olet onnistunut - näin rahvaanomaisesti ilmaisten - lyömään kätesi paskaan Intiassa, joku toinen on saattanut olla onnekkaampi!

        VASTAUS SINULLE, ihmetyttää vaan, kun ihmiset sitä paskaa rahtaavat Suomeen, alle 10k kultaa, no elämä on valintoja täynnä, jos alle 10k kulta tekee onnilleseksi, niin suotakoon se heille.

        olen Intiassa katsonut sitä kultaa en ostanut

        OSTAN EDELLEEN KULTANI DUBAISTA, LAATUA EN PASKAA INTIASTA


      • minäkään
        sinullen ja vastaus kirjoitti:

        VASTAUS SINULLE, ihmetyttää vaan, kun ihmiset sitä paskaa rahtaavat Suomeen, alle 10k kultaa, no elämä on valintoja täynnä, jos alle 10k kulta tekee onnilleseksi, niin suotakoon se heille.

        olen Intiassa katsonut sitä kultaa en ostanut

        OSTAN EDELLEEN KULTANI DUBAISTA, LAATUA EN PASKAA INTIASTA

        paskaa osta Intiasta, vaan ihan laatutavaraa, arvostetuista kultasepänliikkeistä.

        Edelleenkään en ymmärrä agressiivista suhtautumista asiaan. Onko sinua pissitty niin pahasti linsiin Intiassa, ettet pääse yli katkeruudestasi?

        Ja ihan voit vapaasti ostaa kultasi Dubaista, mutta turhaan mustamaalaat Intiaa: sen lisäksi, että sieltä löytyy rihkamahelyjä, löytyy sieltä kyllä aitoakin tavaraa - täytyy vain tietää, mistä hakea.


      • Intiassa, vastaus
        minäkään kirjoitti:

        paskaa osta Intiasta, vaan ihan laatutavaraa, arvostetuista kultasepänliikkeistä.

        Edelleenkään en ymmärrä agressiivista suhtautumista asiaan. Onko sinua pissitty niin pahasti linsiin Intiassa, ettet pääse yli katkeruudestasi?

        Ja ihan voit vapaasti ostaa kultasi Dubaista, mutta turhaan mustamaalaat Intiaa: sen lisäksi, että sieltä löytyy rihkamahelyjä, löytyy sieltä kyllä aitoakin tavaraa - täytyy vain tietää, mistä hakea.

        Katsele aikaisempia kirjoituksia, jos sinulle asia valkenee.


      • että turisteille myydään
        minäkään kirjoitti:

        paskaa osta Intiasta, vaan ihan laatutavaraa, arvostetuista kultasepänliikkeistä.

        Edelleenkään en ymmärrä agressiivista suhtautumista asiaan. Onko sinua pissitty niin pahasti linsiin Intiassa, ettet pääse yli katkeruudestasi?

        Ja ihan voit vapaasti ostaa kultasi Dubaista, mutta turhaan mustamaalaat Intiaa: sen lisäksi, että sieltä löytyy rihkamahelyjä, löytyy sieltä kyllä aitoakin tavaraa - täytyy vain tietää, mistä hakea.

        PASKAA. jos olet tyytyväinen niihin arvostettuihin kultasepänliikkeisiin, kyllä sulla kyntää Intiassa. KERRO IHMEESSÄ g HINTA? mitä kaksaa kulta Intiassa on kuulemma halpaa.


      • vaikeeta...
        että turisteille myydään kirjoitti:

        PASKAA. jos olet tyytyväinen niihin arvostettuihin kultasepänliikkeisiin, kyllä sulla kyntää Intiassa. KERRO IHMEESSÄ g HINTA? mitä kaksaa kulta Intiassa on kuulemma halpaa.

        Jo on ihmisellä vaikeeta - säälittävää.


      • kehua
        vaikeeta... kirjoitti:

        Jo on ihmisellä vaikeeta - säälittävää.

        Kulta ostoksilla täällä, kun on halvalla saanut Intiasta.


      • sattumanvarainen matkaaja
        kehua kirjoitti:

        Kulta ostoksilla täällä, kun on halvalla saanut Intiasta.

        hep

        Hetken mietin ,viittinkö edes vaivautua alentumaan tähän....

        Muttä tästä tasosta selviää ainakin se, miks täällä on lautakasat
        tärkeämpiä kuin lamanhoito tai suomalaiset. Korpit nokkii ihmisiä, vaan ei lautoja.... Voi hyvä tavaton sentään, joitakin Teistä ei pitäisi päästää
        ilmeisesti Suomen rajojen ulkopuolelle ollenkaan, ainakaan ilman holhoojaa ja pakkopaitaa. Eikä missään tapauksessa keskustelufoorumeille. Ihan oikeesti, antakaa ihmisten iloita ja kertoa juttuja, ja muiden niillä ravita itseään.

        PS. Onneksi täällä palstoilla on valtavan paljon todella mielenkiintoisia , hauskoja, antoisia ja asiallisia kertomuksia. Suurkiitos niistä.


        ihan ilman tappomeininkiä.


      • Militantti Antti
        sattumanvarainen matkaaja kirjoitti:

        hep

        Hetken mietin ,viittinkö edes vaivautua alentumaan tähän....

        Muttä tästä tasosta selviää ainakin se, miks täällä on lautakasat
        tärkeämpiä kuin lamanhoito tai suomalaiset. Korpit nokkii ihmisiä, vaan ei lautoja.... Voi hyvä tavaton sentään, joitakin Teistä ei pitäisi päästää
        ilmeisesti Suomen rajojen ulkopuolelle ollenkaan, ainakaan ilman holhoojaa ja pakkopaitaa. Eikä missään tapauksessa keskustelufoorumeille. Ihan oikeesti, antakaa ihmisten iloita ja kertoa juttuja, ja muiden niillä ravita itseään.

        PS. Onneksi täällä palstoilla on valtavan paljon todella mielenkiintoisia , hauskoja, antoisia ja asiallisia kertomuksia. Suurkiitos niistä.


        ihan ilman tappomeininkiä.

        Ei noiden ääliöiden kannata antaa provosoida itseään ! Miksi ihmeessä luet niiden juttuja, jos niin keljuttaa? Jos joku saa siitä iloa elämäänsä, että saa jonkun täällä hermostumaan, niin siitä vaan! Onnellisuus on suhteellista. Aukokoot päätään minun puolestani vaikka kuinka paljon, ei ainakaan minua haittaa, päin vastoin: tuleepahan väriä palstoille ja vähemmän ruumiita kaduille! Parempi purkaa täällä huonoa oloaan kuin mennä aseen kanssa kaduille riehumaan!!


      • Kannattavaa Bisnestä
        minäkään kirjoitti:

        paskaa osta Intiasta, vaan ihan laatutavaraa, arvostetuista kultasepänliikkeistä.

        Edelleenkään en ymmärrä agressiivista suhtautumista asiaan. Onko sinua pissitty niin pahasti linsiin Intiassa, ettet pääse yli katkeruudestasi?

        Ja ihan voit vapaasti ostaa kultasi Dubaista, mutta turhaan mustamaalaat Intiaa: sen lisäksi, että sieltä löytyy rihkamahelyjä, löytyy sieltä kyllä aitoakin tavaraa - täytyy vain tietää, mistä hakea.

        Sinä varmaan tiedät mistä kullat hakee, ostat 230e kulta ja myyt Suomessa voitolla ostamasi kullat 500e
        itse ostan vaatteita ja myyn ne kirpputorilla katteet kohdalla
        1e t-paita vaihtuu Suomessa 20e seteliin, otan aina 50kpl laukkuuni niitä, halpaa kun tukusta ostaa niitä Intiassa, pitää tietää mistä niitä hakee .


      • Kulta- ja
        Kannattavaa Bisnestä kirjoitti:

        Sinä varmaan tiedät mistä kullat hakee, ostat 230e kulta ja myyt Suomessa voitolla ostamasi kullat 500e
        itse ostan vaatteita ja myyn ne kirpputorilla katteet kohdalla
        1e t-paita vaihtuu Suomessa 20e seteliin, otan aina 50kpl laukkuuni niitä, halpaa kun tukusta ostaa niitä Intiassa, pitää tietää mistä niitä hakee .

        jalokivikauppa on Suomessa luvanvaraista toimintaa.Joten vaikka kuinka tietää edulliset ostopaikat, niin maahantuonti ja myynti ei ihan taphdu samalla konseptilla kuin T-paita-busineksesi.

        Vaikka en nyt T-paitamyyntiäsi vielä ihan liiketoiminnaksi luokittelisi :D 50 T-paitaa miinus matkakulut, ja tietysti maksat myös asiaankuuluvasti tullit ja alv:it, eikö niin?


      • Mistäköhän
        ostamasi kirjoitti:

        Kullat ihan omin silmin, mitä mahtaa olla, MITÄ ITSE OLEN KOEPALOJA OTTANUT INTIAN KULLASTA, OVAT OLLEET IHAN TOISTA, MITÄ OLISI PITÄNYT OLLA ja TYÖN LAATU ALLE KESKITASON, olet varmaan ostanut 200e kultaa, koruja ym Intiasta
        ja arvioituttanut ne Suomessa, kuinka ollakkaan olivat 700e arvoiset ainakin ajatuksissa.

        Terveisin Kultaseppä Helsinki

        tämäkin urpo on niitä 'koepalojaan' ottanut? LOL


    • jep, jep

      Dubai Hyvä Paikka Ostaa Kultaa, itse en osta kultaa Intiasta, vähän arveluttaa.

      jokainen voi valita mistä kultansa ostaa

    • hep, hep

      AIDON KULLAN TAKEET INTIASSA ON PITÄÄ LUOTTAA MYYJÄÄN.

    • juhagoa

      Olen kulta asioissa asioinut pohjois-goalla alor holiday nimisen hotellin kultasepänliikkeessä. 2006 ensimmäisen kerran ja siitä eteenpäin joka talvi, teettänyt sormuksia, panssariketjuja ranteeseen ja kaulaan, riipuksia, korvakorut. Kaikki olen arvioittanut suomessa kotiin tultaessa. laatu on hivenen heikompaa kuin täältä ostettaessa, mutta hinta/laatu suhde on hyvä. Viime talvena teetettiin avio sormukset 2kpl noin 1000e, suomessa arvioitin ne ja vastaus minun sormukseni maksaa noin 1450-1500e ja vaimon 600- 800e enemmän. Eli kyllä kannatti. Kaikkia mitä teettää pääse myös katsomaan sinne pajaan, ja kannattaa ehdottomasti käydä vilkaisemassa kun omia ostoksia tehdään, mielenkiintoinen kokemus kaiken kaikkiaan. Tekee tosipaljon muillekkin suomalais turisteille koruja. Tuossa vielä myyjän numero 919960656224, osaa englantia aika hyvin, jos olet menossa goalle kannattaa ehdottomasti poiketa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe