Kyproksen juomavesi

ei mahatautia

Oletteko olleet Kyproksella? Voiko vettä juoda? Aikomus on juoda pullovettä, mutta jos vesi on juomakelpoista kuten Kreetalla, voi huoletta syödä salaatteja yms. vedellä pestyä. Lapset on helpompi pitää terveenä kun käsienpesun jälkee voi huoletta syödä. Entä Turkki (Alania, Antalia?)

21

6326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et ole ainoa

      Kyllä raanavedellä pestyjä salaatteja voi syödä ja kädet sekä hampaat voi pestä raanavedellä, mutten nyt ihan juomalla juomaan sitä kehoittaisi. Maailmassa ei taida olla sellaista paikkaa missä en olisi raanavedellä hampaitani pessyt. Myös itäblokin maat, aasia ja afikka (jos vesi kulkee). Pullovettä voi sitten juoda, mutta muuten pärjää kyllä.

      • Yksi vain

        Tuo raanavedellä hampaiden peseminen ei todellakaan ole kaikissa paikoissa suositeltavaa. Saat sitä kautta kaikki ne pöpöt mitkä olisit saanut sitä vettä juomallakin! Suihkussakaan ei saa suun seutua kastella joissain maissa.

        Se on sen bakteerin/viruksen/loisen munan kannalta ihan sama miten se on suuhun saatettu!


      • onpa vaikeeta
        Yksi vain kirjoitti:

        Tuo raanavedellä hampaiden peseminen ei todellakaan ole kaikissa paikoissa suositeltavaa. Saat sitä kautta kaikki ne pöpöt mitkä olisit saanut sitä vettä juomallakin! Suihkussakaan ei saa suun seutua kastella joissain maissa.

        Se on sen bakteerin/viruksen/loisen munan kannalta ihan sama miten se on suuhun saatettu!

        Kyllä on teidän ulkomaan matkustelu vaikeaa jos joudutte pullovettä raahaamaan hotelliin hampaidenpesuun, käsienpesuun, kasvojenpesuun ja kenties arvoisan kakkanne huuhteluun WC-altaassa...?

        Minä en ainakaan vettä hotellihuoneeseeni raahaa, jos jotain on juotava reissussa, se ei todellakaan ole vettä. Hampaat olen aina pessyt raanavedellä ja ikinä, en ikinä ole vatsatautia siitä saanut. Olen kuitenkin matkustellut mm. Vietnamissa, Kambotshassa, Kiinassa, Thaimaassa, Malesiassa, Intiassa jne.

        Mutta elämästä voi tehdä hankalan, mikäs siinä!


      • korkeintaan
        onpa vaikeeta kirjoitti:

        Kyllä on teidän ulkomaan matkustelu vaikeaa jos joudutte pullovettä raahaamaan hotelliin hampaidenpesuun, käsienpesuun, kasvojenpesuun ja kenties arvoisan kakkanne huuhteluun WC-altaassa...?

        Minä en ainakaan vettä hotellihuoneeseeni raahaa, jos jotain on juotava reissussa, se ei todellakaan ole vettä. Hampaat olen aina pessyt raanavedellä ja ikinä, en ikinä ole vatsatautia siitä saanut. Olen kuitenkin matkustellut mm. Vietnamissa, Kambotshassa, Kiinassa, Thaimaassa, Malesiassa, Intiassa jne.

        Mutta elämästä voi tehdä hankalan, mikäs siinä!

        olet lukenut, että tuollaisia maita on ylipäätään olemassa...


      • matkustava
        korkeintaan kirjoitti:

        olet lukenut, että tuollaisia maita on ylipäätään olemassa...

        Minä olen kyllä pessyt hampaani Kuubassa, Meksikossa, Dominikaanisessa ja Jamaikalla raanavedellä eikä mitään tapahtunut. Myös olen syönyt siellä kaikkea mahdollista buffetista, ostereita, jäätelöä, salaatteja ja valmiiksi viipaloituja hedelmiä ilman ongelmia.


      • nämä aristelijat
        matkustava kirjoitti:

        Minä olen kyllä pessyt hampaani Kuubassa, Meksikossa, Dominikaanisessa ja Jamaikalla raanavedellä eikä mitään tapahtunut. Myös olen syönyt siellä kaikkea mahdollista buffetista, ostereita, jäätelöä, salaatteja ja valmiiksi viipaloituja hedelmiä ilman ongelmia.

        ovat ehkä kerran käyneet Tallinnassa ja suunnittelevat kovasti Las Palmasin matkaa ja miettivät kaiken valmiiksi. Säälittävää! Mutta jos lomastaan haluaa tehdä hankalan, siitä vaan. :)


      • ---------
        korkeintaan kirjoitti:

        olet lukenut, että tuollaisia maita on ylipäätään olemassa...

        Luulisi matkaajan perehtyvän sen verran vierailemiinsa paikkoihin, että osaisi kirjoittaa maan nimen oikein...


      • Yksi vain
        onpa vaikeeta kirjoitti:

        Kyllä on teidän ulkomaan matkustelu vaikeaa jos joudutte pullovettä raahaamaan hotelliin hampaidenpesuun, käsienpesuun, kasvojenpesuun ja kenties arvoisan kakkanne huuhteluun WC-altaassa...?

        Minä en ainakaan vettä hotellihuoneeseeni raahaa, jos jotain on juotava reissussa, se ei todellakaan ole vettä. Hampaat olen aina pessyt raanavedellä ja ikinä, en ikinä ole vatsatautia siitä saanut. Olen kuitenkin matkustellut mm. Vietnamissa, Kambotshassa, Kiinassa, Thaimaassa, Malesiassa, Intiassa jne.

        Mutta elämästä voi tehdä hankalan, mikäs siinä!

        Monessa maassa paikalliset asukkaatkaan eivät käytä kraanavettä juomiseen, kasvojen tai käsien pesemiseen saati hampaiden pesuun. Kaikilla ei tietysti ole pulloveteen varaa ja he sitten sairastavat ja haaveilevat pullotetusta vedestä.

        Ole onnellinen että sinulla on tuollainen teräsmaha! Loistartunnoilta se ei sinua kuitenkaan suojaa. Käyppä joskus tsekkauttamassa mitä tuliaisia olet reissuiltasi kerännyt. Oireita ei välttämättä ole vaikka fauna olisikin vähän laajentunut.


    • Molemmissa maissa matkaillut

      ole juomakelpoista sen enempää Kyproksella kuin Turkissakaan. Muuten hygieniataso etenkin Kyproksella on hyvä, Turkissa toivomisen varaa.

      Kyproksella selvisimme ilman vatsatauteja koko porukka, joukon pienimpänä 5-v poika, Turkista ensimmäisellä reissulla tuliasina salmonella.

    • sattumalta palstalle eksynyt

      Nythän ollaan siis "matkalla lasten kanssa" -palstalla, jossa aloittaja asiallisesti pohtii hanasta tulevan juomaveden kelpoisuutta tietyissä paikoissa. Minusta aiheellinen kysymys, eritoten kun liikutaan lasten kanssa.

      Ja eikö joukko ramboja riennä kertomaan kantavansa hotelliin juotavaksi kaikkea muuta, muttei vettä. Mitä h-ttiä te niille lapsille juotatte? Toiv. te älypäät rambot tajuatte jättää lapsenne turvallisemmille vesille, ettekä raahaa niitä nestehukan pariin lämpimään ilmanalaan.

      Hanavesi on useimmissa Välimeren ja Kanarian kohteissa täysin turvallisesti käytettävissä hampaiden pesuun, muuhun peseytymiseen, vihannesten pesuun jne. Juotavaksi sitä ei suositella. Jokainen menee ihan omalla riskillään sekä noissa kohteissa, että erityisesti kaukokohteissa.

      Kerronpa esimerkin. Tuttavamme sairasti tietämättään ientulehdusta, pesi hampaansa hanavedellä nimeltä mainitsemattomassa kohteessa ja sai kuukausia vaivanneen märkivän pesäkkeen suuhunsa. Siinä jäi paikalliset herkut nauttimatta, viinit juomatta jne. koska päällä oli lähes tainnuttava lääkekuuri.

      Vettä PITÄÄ juoda vähintään litra päivässä ja Erkkikin ymmärtää, että jos Suomen hygieniaoloista syöksyy tuntemattoman kohteen vedestä löytyvään bakteerikantaan, se on moro.
      Pullotettu vesi on edullista, edullisempaa kuin ölperi, viinaksista puhumattakaan.

      Vatsatauteja voi ennalta ehkäistä myös ahkeralla käsien pesulla, kuumaa vettä ja saippuaa ja mukana kuljetettava "käsidesi" auttavat paljon.

      • juo sinä vaan

        vettä vaikka viisi litraa päivässä, me muut juodaan kaljaa, "ryöh". Eipä vaivaa turistiripuli kun vatsa saa säännöllisesti alkomahoolia. Väkevät paukut on erityisen suositeltavia. Ai että oikein "käsidesi", voi pyhä sylvi tätä porukkaa..


      • sinä täällä haukut?

        Ensin öykkäröit että rambot puhuvat viinanjuonnista ja samaan hengentuotteeseen kirjoitat legendan tuttavastasi, joka sairastui, ettei viiniäkään voinut juoda. Paskat lääkekuureista, kyllä sitä huikkaa voi huoleti ottaa (ellei bentsoja vetele) kunhan muistaa lääkkeet ottaa, eikä oksentele lääkkeitä ulos. Toinen asia, sillä tuttavallasi saattoi olla nielutippuri, johon määrätään hiukan vahvemmat lääkkeet kuin tavalliset antibiootit. Nyt herää kysymys, mistä lie sukupuolitaudin saanut ja miksi kirjoitat tälläistä viinanjuonnista ja seksitaudeista "matkalla lasten kanssa"-palstalle. Häpeä käsidesinesi!


      • mutta pikku
        sinä täällä haukut? kirjoitti:

        Ensin öykkäröit että rambot puhuvat viinanjuonnista ja samaan hengentuotteeseen kirjoitat legendan tuttavastasi, joka sairastui, ettei viiniäkään voinut juoda. Paskat lääkekuureista, kyllä sitä huikkaa voi huoleti ottaa (ellei bentsoja vetele) kunhan muistaa lääkkeet ottaa, eikä oksentele lääkkeitä ulos. Toinen asia, sillä tuttavallasi saattoi olla nielutippuri, johon määrätään hiukan vahvemmat lääkkeet kuin tavalliset antibiootit. Nyt herää kysymys, mistä lie sukupuolitaudin saanut ja miksi kirjoitat tälläistä viinanjuonnista ja seksitaudeista "matkalla lasten kanssa"-palstalle. Häpeä käsidesinesi!

        korjaus. Kyllä bentsojenkin kanssa viinaa voi ottaa kunhan on vähän varovainen jottei mene överiksi. Tai ainakin on hyvä ottaa bentsoja jos viinan kanssa on mennyt överiksi ;-) Mutta tuo kirjoitus helvetin ientulehduksesta oli kyllä taas täyttä paskaa. Ja joku käsidesi ja kuuma vesi. Ei kaikissa kohteissa edes ole ravintelien vessoissa kuumaa vettä mutta mistäs tuollainen Kanarialla kerran käynyt siitä tietää..


    • cyprus

      voin kertoa, että vesi ei ole juomakelpoista, mutta sillä voi surutta pestä hampaat, tiskata astiat, peseytyä, pestä hedelmät ja vihannekset.. ym
      Hygienia taso on Kyproksella todella hyvä, myös pohjoisen puolella joten tervettä maalaisjärkeä käyttäen ei tarvitse pelätä saavansa vatsatautia Kyproksen matkalla.

    • .

    • varman päälle

      En tunne Kyproksen veden laatua mutta kaikessa vedessä on jonkun verran bakteereja. Kyse on raja-arvoista ja siitä mitä bakteerit ovat. On siis aivan luontevaa että hampaat voi pestä, jolloin suurin osa vedestä ja sen bakteereista syljetään pois suusta. Peseytessäkin voi pieni määrä vettä joutua suuhun. Jos on pieninkin epäilys ettei hanavesi ole juomakelpoista, kannattaa hankkia pullovettä, ei siitä konkurssiin mene vaikka joisi pullovettä ja pesisi hampaat sillä.

      Pullosta ei kuitenkaan kannata koskaan hörpätä suoraan, koska silloin suusta tulevat bakteerit alkavat elää ja lisääntyä pullon suuaukolla. Ja varsinkin jos pulloa käyttää useampi eri henkilö, on turha siirrellä basiliskoja toinen toiselleen jos vaikka joku on sattunut saamaan pahempia pöpöjö kuin toinen

      • immuuni kaikelle

        kyllä on saivartelua....ei saa juoda suoraan pullon suulta....kymmeniä matkoja tehneenä sanon ettei ole maankolkkaa jossa ei uskalla juoda tölkistä tai pullosta suoraan....siitä vaan. Turhaa höpinää ja vikinää tyhjästä. Turha puhtaus on saivartelua eikä takuulla kukaan saa vatsapöpöä pullon suulta....


      • vai vielä ei tartte
        immuuni kaikelle kirjoitti:

        kyllä on saivartelua....ei saa juoda suoraan pullon suulta....kymmeniä matkoja tehneenä sanon ettei ole maankolkkaa jossa ei uskalla juoda tölkistä tai pullosta suoraan....siitä vaan. Turhaa höpinää ja vikinää tyhjästä. Turha puhtaus on saivartelua eikä takuulla kukaan saa vatsapöpöä pullon suulta....

        Meinaatko, että kun joku nostaa kusisilla/paskaisilla käsillään pullon pöytään tai tölkin, niin ne bakteerit ei siitä siirry suuhusi.
        Onnea vaan jos tuollaista väität. Olet siis elävä lottokone.

        Samaan voi verrata senkin (mikä on jo oikeaksi todettu) että pesemättömät vihannekset joita joku on kusisilla näpeillään kosketellut levittävät kyllä kaikki taudit mitä niissä sormissaan on kanniskelllut..........

        Kaveri sanoi kerran: Jos mielit pistää pesemättä suuhusi, niin mieti asiaa niin , että joku molopää on paskaisilla näpeillään tuotakin käsitellyt............

        Sen kertomuksen jälkeen, olen pessyt kyllä kaikki.


        Kylässä muuten sain LUOMUmansikoita (joita ei emäntä sitten ollut viitsinyt pestä, kun olivat luomua) sillä seurauksella että vatsatautia kesti 2 päivää.........


      • Anonyymi
        vai vielä ei tartte kirjoitti:

        Meinaatko, että kun joku nostaa kusisilla/paskaisilla käsillään pullon pöytään tai tölkin, niin ne bakteerit ei siitä siirry suuhusi.
        Onnea vaan jos tuollaista väität. Olet siis elävä lottokone.

        Samaan voi verrata senkin (mikä on jo oikeaksi todettu) että pesemättömät vihannekset joita joku on kusisilla näpeillään kosketellut levittävät kyllä kaikki taudit mitä niissä sormissaan on kanniskelllut..........

        Kaveri sanoi kerran: Jos mielit pistää pesemättä suuhusi, niin mieti asiaa niin , että joku molopää on paskaisilla näpeillään tuotakin käsitellyt............

        Sen kertomuksen jälkeen, olen pessyt kyllä kaikki.


        Kylässä muuten sain LUOMUmansikoita (joita ei emäntä sitten ollut viitsinyt pestä, kun olivat luomua) sillä seurauksella että vatsatautia kesti 2 päivää.........

        Kuka ihme kuseksii käsiinsä….?


    • varman päälle

      tarkotin pullonsuusta hörppäämisellä sitä että jos aiot viikon tai muutaman päivän juoda samasta pullosta esim. vettä jota kuluu vähän. tottahan oluen voi vetää naamariin samantien tai vedenkin. vettä vain jostain syystä kuluu reissussa niukasti.

    • MORRRRJENS! KIRRSTI!

      TUPIKKI ON HYVÄ ASIA! KOSKA JOS SITÄ POLTTAA NIIN EI ULKOMAILTA TAUTEJAKAAN SAA!!! MINULLA SE TOIMIII! *KRÖFFÖM*!


      KANNATTAA POLTTAA TUPIKKIII JA JOSKUS VÄHÄ JUODA VIINAKSIIKI NI EI TAUDIT TARRTU!

      KAIJA KRÖFFÖM!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      304
      2755
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      105
      2148
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      81
      1631
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      183
      1502
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1318
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1215
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe