Streptoquin

miksi niin vaarallinen?

Onko kellään tietoa kyseisestä lääkkeestä?
Miksi on kielletty useissa maissa?
Egyptissä sitä saa apteekissa ilman reseptiä vatsatautiin.

14

5501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pahija pahoja

Sivuvaikutuksia.
      Jopa pysyviä neurologisia vaurioita.

Lainaus lääkesivulta:

There's a database of drugs available in Egypt at

http://www.health.egnet.net/

>From the database:

Trade Name : Streptoquin
      Company Name : MUP
      Active Ingredients :
      DIIODQUINOL
      PHTHALYLSULPHTHIAZOLE
      HOMATROPINE
      STREPTOMYCIN
      Form : susp 60ml
      Package : 1

Trade Name : Streptoquin
      Company Name : MUP
      Active Ingredients :
      DIIODQUINOL
      PHTHALYLSULPHTHIAZOLE
      HOMATROPINE
      STREPTOMYCIN
      Form : tab
      Package : 10

Randy Trinkle, BScPharm BA

Clinical Pharmacist
      Prince Rupert Regional Hospital
      Prince Rupert, BC
      Health Science Links:
      http://www.rupert.net/~rtrinkle
      mailto:[email protected]

[thanks, Randy! Well, that is clearly a product that should NOT be taken!
      In fact, it should be removed from the market as a dangerous product.
      Remember, diiodoquinol caused SMON disease in Japan. WHO recommended >10
      years ago to stop using iodoquinolines for diarrhoea! Oral strepto is also
      not a good idea. WB]

• Kysyn uteliaisuuttani

Koska itse kun googlettelin tuosta lääkkeestä, missään ei mitään kieltoa/tekstiä vaarallisuudesta ollut? Löysin kyllä nuo mainitut sivustot, mutta oli kyllä aika ihmeellisiä mielestäni.
      Sekä vähän aikaa sitten Egyptissä ihan suomalainen siellä asuva suositteli sitä meille?
      Eli onko tämä tieto ihan varma, esimerkiksi täällä Suomessa joltain asiantuntija lääkäriltä varmistettu?

• Tietoa.

Noilla eri vaikuttavilla aineilla.

DIIODQUINOL
        PHTHALYLSULPHTHIAZOLE
        HOMATROPINE
        STREPTOMYCIN

Usko pois, lääke on huono.

Tuo DIODQUINOL tunnetaan myös nimikkeellä Clioquinol.

• Yhä hengissä
        Tietoa. kirjoitti:

Noilla eri vaikuttavilla aineilla.

DIIODQUINOL
        PHTHALYLSULPHTHIAZOLE
        HOMATROPINE
        STREPTOMYCIN

Usko pois, lääke on huono.

Tuo DIODQUINOL tunnetaan myös nimikkeellä Clioquinol.

Itse olen sairastanut Egyptissä neljän vuoden aikana kymmenkunta ripulia ja aina on Streptoquin auttanut toipumaan. Olen yhä hengissä, vaikka edellisen kirjoittajan tekstin perusteella minun pitäisi kai olla jo kuoleman kielissä. Ehkei Streptoquin tosiaan sovi kaikille, mutta minä en ole saanut siitä minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Pitää muistaa, etten ole käyttänyt jatkuvasti vaan hädän tullessa. Ei kai nykyään ole enää ensimmäistäkään lääkettä, jolla ei voisi olla sivuvaikutuksia joillekin henkilöille. Siis: pelko pois! Ainakaan Suomesta ostettu Immodium ei ole minua auttanut. :o)

• Vaan
        Yhä hengissä kirjoitti:

Itse olen sairastanut Egyptissä neljän vuoden aikana kymmenkunta ripulia ja aina on Streptoquin auttanut toipumaan. Olen yhä hengissä, vaikka edellisen kirjoittajan tekstin perusteella minun pitäisi kai olla jo kuoleman kielissä. Ehkei Streptoquin tosiaan sovi kaikille, mutta minä en ole saanut siitä minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Pitää muistaa, etten ole käyttänyt jatkuvasti vaan hädän tullessa. Ei kai nykyään ole enää ensimmäistäkään lääkettä, jolla ei voisi olla sivuvaikutuksia joillekin henkilöille. Siis: pelko pois! Ainakaan Suomesta ostettu Immodium ei ole minua auttanut. :o)

Olen minäkin sitä käyttänyt, ennenkuin kuulin mahd. haitoista.
        Jos WHO suosittelee lääkkeen totaalikieltämistä, ei se voi ihan turvallista olla.
        Miksi ei käyttäis antinalia mielummin.
        Yksi tuttu käytti heroainia 10 vuotta, ja on hengissä, en silti suosittele sitä lääkkeeksi vitutukseen.
        Tupakkaakin monet polttaa vuosikymmeniä, suositteletko tupakkaa ihmisille?

• Yhä hengissä
        Vaan kirjoitti:

Olen minäkin sitä käyttänyt, ennenkuin kuulin mahd. haitoista.
        Jos WHO suosittelee lääkkeen totaalikieltämistä, ei se voi ihan turvallista olla.
        Miksi ei käyttäis antinalia mielummin.
        Yksi tuttu käytti heroainia 10 vuotta, ja on hengissä, en silti suosittele sitä lääkkeeksi vitutukseen.
        Tupakkaakin monet polttaa vuosikymmeniä, suositteletko tupakkaa ihmisille?

Antinalia kokeilin, mutta se ei minuun tepsinyt. Lääkkeen rinnastaminen huumeisiin ja tupakkaan on täysin asiatonta. Ovatkohan kirjoittajalla menneet puurot ja vellit sekaisin? Huumeet ja tupakka ovat niin vahingollisia terveydelle, ettei niitä voi suositella millään ilveellä. WHO ei myöskään ole mikään Korkein oikeus, joka on aina oikeassa, ja jonka tuomiosta ei voi valittaa. :o)

• Uudestaan.
        Yhä hengissä kirjoitti:

Antinalia kokeilin, mutta se ei minuun tepsinyt. Lääkkeen rinnastaminen huumeisiin ja tupakkaan on täysin asiatonta. Ovatkohan kirjoittajalla menneet puurot ja vellit sekaisin? Huumeet ja tupakka ovat niin vahingollisia terveydelle, ettei niitä voi suositella millään ilveellä. WHO ei myöskään ole mikään Korkein oikeus, joka on aina oikeassa, ja jonka tuomiosta ei voi valittaa. :o)

Vain suomessa on lääkkeet ja huumeet eri sanana.
        Englannin kielessä on vain drugs.
        Heroiini on unikosta tehty, kuten morfiini ja monet kipulääkkeet.
        Puudutusainetta tehdään kokasta, lidokaiini, kokaiini, vaikuttaako serkuksilta?
        Kannabis on lääkeaineena sativex lääkkeessä joka auttaa ms-taudissa.
        Kannabista käytetään myös monissa maissa syövän hoidossa kivun torjuntaan ja ruokahalun parantamiseen.
        Talidomin oli tehokas lääke pahoinvointiin raskaudessa.....
        Lääkkeet ja huumeet ovat sama asia, kuumeissa kyse on lääkkeiden väärinkäytöstä.
        Joissain maissa codeiini on huume, meillä sitä on mm. yskänlääkkeissä.
        Kumpi on parempi lääke syöpäkipuun, kannabis vai morfiini tai tramal, joka on morfiinijohdanne, ja jota määräillään terveyskeskuksissa ja lääkäreissä kuin karkkia?
        Morfiini on lääke, mutta ilman reseptiä huume.
        Kaikki huumeet ja lääkkeet kulkevat käsi kädessä, lsd ja amfetamiini on vanhoja lääkkeitä psykiatrian puolella.

Ei siis kannata kuvitella että kun jokin on "lääke" se on sen turvallisempaa kuin joku joka on "huume".

Uskoisit vaan hyvällä, kaikki lääkkeet ei ole aina hyvästä, ei toki kaikille tule mitään, mutta kun on riski.
        Kannabis on mieto huume, ja melko haitaton, tosin toisille voi aiheuttaa psykoosin, kannattaa siis miettiä.

• Yhä hengissä
        Uudestaan. kirjoitti:

Vain suomessa on lääkkeet ja huumeet eri sanana.
        Englannin kielessä on vain drugs.
        Heroiini on unikosta tehty, kuten morfiini ja monet kipulääkkeet.
        Puudutusainetta tehdään kokasta, lidokaiini, kokaiini, vaikuttaako serkuksilta?
        Kannabis on lääkeaineena sativex lääkkeessä joka auttaa ms-taudissa.
        Kannabista käytetään myös monissa maissa syövän hoidossa kivun torjuntaan ja ruokahalun parantamiseen.
        Talidomin oli tehokas lääke pahoinvointiin raskaudessa.....
        Lääkkeet ja huumeet ovat sama asia, kuumeissa kyse on lääkkeiden väärinkäytöstä.
        Joissain maissa codeiini on huume, meillä sitä on mm. yskänlääkkeissä.
        Kumpi on parempi lääke syöpäkipuun, kannabis vai morfiini tai tramal, joka on morfiinijohdanne, ja jota määräillään terveyskeskuksissa ja lääkäreissä kuin karkkia?
        Morfiini on lääke, mutta ilman reseptiä huume.
        Kaikki huumeet ja lääkkeet kulkevat käsi kädessä, lsd ja amfetamiini on vanhoja lääkkeitä psykiatrian puolella.

Ei siis kannata kuvitella että kun jokin on "lääke" se on sen turvallisempaa kuin joku joka on "huume".

Uskoisit vaan hyvällä, kaikki lääkkeet ei ole aina hyvästä, ei toki kaikille tule mitään, mutta kun on riski.
        Kannabis on mieto huume, ja melko haitaton, tosin toisille voi aiheuttaa psykoosin, kannattaa siis miettiä.

Mistä näitä huumeista pitäviä tyyppejä oikein sikiää?? Olipahan kummallinen kirjoitus! No, Suomi on vapaa maa, joten kai tällainenkin pitää kestää.

• Näkökulma
        Yhä hengissä kirjoitti:

Mistä näitä huumeista pitäviä tyyppejä oikein sikiää?? Olipahan kummallinen kirjoitus! No, Suomi on vapaa maa, joten kai tällainenkin pitää kestää.

Eiköhän tarkoitus ollut varoittaa huumeiden ja lääkkeiden käytöstä yleisesti.
        Ei ne lääkkeet ole sen turvallisempia kuin huumeet.
        Mistä sait käsityksen huumemyönteisyydestä?

• Kielimies
        Näkökulma kirjoitti:

Eiköhän tarkoitus ollut varoittaa huumeiden ja lääkkeiden käytöstä yleisesti.
        Ei ne lääkkeet ole sen turvallisempia kuin huumeet.
        Mistä sait käsityksen huumemyönteisyydestä?

Kirjoittaja, joka mainitsi, että vain suomessa lääke ja huume ovat kaksi eri sanaa, puhui vastoin parempaa tietoa. Todennäköisesti kyse oli siitä, ettei kirjoittaja tuntenut muita kieliä. Esimerkiksi venäjäksi lääke on lekarstvo ja huume narkotik. Turkiksi lääke on ilac ja huume uyusturucu. Puolaksi lääke on lekarstwo ja huume narkotyk jne.

Itse ainakin otan mieluummin lääkettä kuin huumetta. Suomen kielen perussanakirjan mukaan ero on selvä: huume on keskushermostoon lamauttavasti vaikuttava aine, kun taas lääke on sairauden, sen oireiden tai muun epäedullisen tilan estämiseen, parantamiseen tai lievittämiseen käytettävä aine. Huumeiden puolusteleminen on arveluttavaa tällaisella palstalla.

• Kukaan.
        Kielimies kirjoitti:

Kirjoittaja, joka mainitsi, että vain suomessa lääke ja huume ovat kaksi eri sanaa, puhui vastoin parempaa tietoa. Todennäköisesti kyse oli siitä, ettei kirjoittaja tuntenut muita kieliä. Esimerkiksi venäjäksi lääke on lekarstvo ja huume narkotik. Turkiksi lääke on ilac ja huume uyusturucu. Puolaksi lääke on lekarstwo ja huume narkotyk jne.

Itse ainakin otan mieluummin lääkettä kuin huumetta. Suomen kielen perussanakirjan mukaan ero on selvä: huume on keskushermostoon lamauttavasti vaikuttava aine, kun taas lääke on sairauden, sen oireiden tai muun epäedullisen tilan estämiseen, parantamiseen tai lievittämiseen käytettävä aine. Huumeiden puolusteleminen on arveluttavaa tällaisella palstalla.

Ole huumeita puolustellut, pikemminkin varoitellut lääkkeistä.
        Morfiini esim on keskushermostoa lamauttava huume, mutta myöskin samasta syystä lääke.
        Monilla lääkeaineilla on erittäin kovia sivuvaikutuksia, ja alunperinhän kyse oli siitä että streptoquin on monella taholla todettu pahaksi lääkkeeksi.
        Se että se on lääke, ei tarkota että se on sen vaarattomampaa. Ja who on juuri se instanssi joka esim luokittelee huumeet ja lääkkeet.
        Kyllä minä ainakin uskon, kun who sanoo että jokin lääke on vaarallinen, luultavasti tietävät minua paremmin.
        Enkä mitenkään puolustele huumeita, mutta tunnen esim ihmisiä jotka hoitavat ms-tautia satunnaisella kannabiksen käytöllä, joka mm poistaa tärinän pitkäksikin aikaa, mutta ei sekoita päätä samoin kun vahvat lääkkeet, joita joutuu syödä säännöllisesti.
        Tämä on huomattu myös who:n ja lääketeollisuuden puolella, ja siksi onkin tehty kannabis-pohjainen lääke, sativex.
        En suosittele kenellekkään edes alkoholia sen enempää kuin huumeita tai turhia/riskialttiita lääkkeitä.

Se että asioista puhuu, ei tarkoita että kannattaa niitä.
        En kannata minkäänlaisten huumeiden laillistamista tai käyttöä, mutta jos vakavasti sairaana pitää jotain ottaa, on hyvä punnita lääkkeiden vaikutuksia kontra hoitotehoa ja miettiä mitä ottaa kipuun tai muihin oireisiin.

Ei siis kannata sitä strptoquinia ottaa mahatautiin, kun on muitakin vähemmän vaarallisia.
        Eikä kannata välttämättä ottaa morfiinia terminaalivaiheen syöpähoitoon, kun on vähemmän haitallista ja vähemmän päätä sekoittavaa "lääkettä".

Elämä on päätöksiä.

• Really?
        Kukaan. kirjoitti:

Ole huumeita puolustellut, pikemminkin varoitellut lääkkeistä.
        Morfiini esim on keskushermostoa lamauttava huume, mutta myöskin samasta syystä lääke.
        Monilla lääkeaineilla on erittäin kovia sivuvaikutuksia, ja alunperinhän kyse oli siitä että streptoquin on monella taholla todettu pahaksi lääkkeeksi.
        Se että se on lääke, ei tarkota että se on sen vaarattomampaa. Ja who on juuri se instanssi joka esim luokittelee huumeet ja lääkkeet.
        Kyllä minä ainakin uskon, kun who sanoo että jokin lääke on vaarallinen, luultavasti tietävät minua paremmin.
        Enkä mitenkään puolustele huumeita, mutta tunnen esim ihmisiä jotka hoitavat ms-tautia satunnaisella kannabiksen käytöllä, joka mm poistaa tärinän pitkäksikin aikaa, mutta ei sekoita päätä samoin kun vahvat lääkkeet, joita joutuu syödä säännöllisesti.
        Tämä on huomattu myös who:n ja lääketeollisuuden puolella, ja siksi onkin tehty kannabis-pohjainen lääke, sativex.
        En suosittele kenellekkään edes alkoholia sen enempää kuin huumeita tai turhia/riskialttiita lääkkeitä.

Se että asioista puhuu, ei tarkoita että kannattaa niitä.
        En kannata minkäänlaisten huumeiden laillistamista tai käyttöä, mutta jos vakavasti sairaana pitää jotain ottaa, on hyvä punnita lääkkeiden vaikutuksia kontra hoitotehoa ja miettiä mitä ottaa kipuun tai muihin oireisiin.

Ei siis kannata sitä strptoquinia ottaa mahatautiin, kun on muitakin vähemmän vaarallisia.
        Eikä kannata välttämättä ottaa morfiinia terminaalivaiheen syöpähoitoon, kun on vähemmän haitallista ja vähemmän päätä sekoittavaa "lääkettä".

Elämä on päätöksiä.

Jos haluat uskoa WHO:hon niin minkäs sille mahtaa. Oikein hymyilyttää joidenkin suomalaisten sokea auktoriteettiusko. Jotkin asiat on itse selvitettävä eikä pidä uskoa mitä auktoriteetit sanovat.

Aion ottaa Streptoquinia seuraavallakin kerralla, kun ripuli Egyptissä iskee. Antinal ei siis auttanut, miten sen sinulle selvemmin sanoisin? Kannabiksen jätän sinulle, sillä siihen en koske. Sitten kun shaketit ja haalarit riisutaan, selviää kumpi meistä oli oikeassa. :o)

• Alagsarniela
        Really? kirjoitti:

Jos haluat uskoa WHO:hon niin minkäs sille mahtaa. Oikein hymyilyttää joidenkin suomalaisten sokea auktoriteettiusko. Jotkin asiat on itse selvitettävä eikä pidä uskoa mitä auktoriteetit sanovat.

Aion ottaa Streptoquinia seuraavallakin kerralla, kun ripuli Egyptissä iskee. Antinal ei siis auttanut, miten sen sinulle selvemmin sanoisin? Kannabiksen jätän sinulle, sillä siihen en koske. Sitten kun shaketit ja haalarit riisutaan, selviää kumpi meistä oli oikeassa. :o)

Ettekö te osaa lukea?? Vai ettekö ymmärrä! Edellä oleva kirjoittaja ei ole täällä huumeita suosinut. Kertonut vain teille tyhmille ihmisille jotka eivät ymmärrä asoista yhtään mitään. On se jännää kun nykyajan ihmiset eivät usko terveydenhuoltoalan ammattilaisia vaan luulevat olevansa itse lääkäreitä. Menkää lääkehoidon kursseille opiskelemaan jos pitää tulla tänne pätee! Minä ainakin olen samaa mieltä että kyseistä lääkevalmistetta ei tulisi nauttia missään tapauksessa! Itse en ainakaan vaarantaisi itseäni!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe