Yamaha DT50 kierrosten rajoitin?

tella93

Eli miten kierrosten rajoittimen saa ohitettua tosta DT50x -07 mallist?

43

11160

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lahnaaaaaaaaaaaaaaa

Katsot oikealla puolella mopoasi ja huomaat MORIC-boxin, poraat 5mm terällä tekstin O:n kohdalta
      ja teippaat reiän umpeen. Moottorinohjausyksikkö ei enää rajoita.

• jaa

Jos sen haluu sit jossai vaihees pistää takas vakioks ni pitääks ostaa uus MORIC-boksi? Vai saaks sen kierrosten rajottimen mitekää takas päälle?

• lahnaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
        jaa kirjoitti:

Jos sen haluu sit jossai vaihees pistää takas vakioks ni pitääks ostaa uus MORIC-boksi? Vai saaks sen kierrosten rajottimen mitekää takas päälle?

Tunget metallitapin siihen reikään, etää se yhdistää sen johdon, niin sen jälkeen rajottaa.

• yahama:)
        lahnaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

Tunget metallitapin siihen reikään, etää se yhdistää sen johdon, niin sen jälkeen rajottaa.

Jaa, että sieltä joku johto katkevaapi. Onko sulla kokemusta tästä porauksesta? Onko se järkevää? Vai voiko jostain ostaa uuden rajoittamattoman boxin ? Koska se haittaa ajoa aika moisesti :D

• ...
        yahama:) kirjoitti:

Jaa, että sieltä joku johto katkevaapi. Onko sulla kokemusta tästä porauksesta? Onko se järkevää? Vai voiko jostain ostaa uuden rajoittamattoman boxin ? Koska se haittaa ajoa aika moisesti :D

Nii jos poraat sen ni et kyl saa niit kierroksii rajotetuks paitti sen metallin palan avulla, jos sekään toimii. mutta miksi pitäisi saada kierrokset takaisin siihen n.800rpm koska jos poraat sen ni ei se sen kovempaa silti paljoo kulkisi jos on muuten vakio? niin miksi tarvitsisi saada kierrokset takaisin?

• eela,,,

Nyt on porattu reikä eikä kulje ollenkaan paremmin paitsi alamäessä. ja kuria on porattu hiukan. mitäs sitten että kulkis paremmin?

• jepjepr
        eela,,, kirjoitti:

Nyt on porattu reikä eikä kulje ollenkaan paremmin paitsi alamäessä. ja kuria on porattu hiukan. mitäs sitten että kulkis paremmin?

Ei sitä kuria sieltä kannattaasi ruveta poraalemaa iisoommaksi. Ota pois vaa koko paska niin saat sen vielä halutessas vakioks :P muutenkaa kannata yamahan putkea oikee kovaa raiskata ku ei oo kovin halpa se vakioputki.

Itel on viel toi moric poraamattomana ja ilman kuria niin menee sen 70mut hakkaa niin saatanasti rajotinta vaste. Poraa reiän ja kuri irti ja suutin jtn 95 luokkaa nii kulkis sen 80 tsoppelisti mittarii

• mullakävijust
        jepjepr kirjoitti:

Ei sitä kuria sieltä kannattaasi ruveta poraalemaa iisoommaksi. Ota pois vaa koko paska niin saat sen vielä halutessas vakioks :P muutenkaa kannata yamahan putkea oikee kovaa raiskata ku ei oo kovin halpa se vakioputki.

Itel on viel toi moric poraamattomana ja ilman kuria niin menee sen 70mut hakkaa niin saatanasti rajotinta vaste. Poraa reiän ja kuri irti ja suutin jtn 95 luokkaa nii kulkis sen 80 tsoppelisti mittarii

en oo porannu kans moriccia mutta kurit on pois, ja mittariin menee sen 70 mutta kannattaa VAROA!
        tulin kotiin niin savu nous lampusta, ilmeisesti ei sähköt tykkää kun hakkaa rajotinta vasten!

• yammu <3
        jepjepr kirjoitti:

menee siis poraamatta 70 mittarii vai gps? ja mikä vm?? auttaaks se jos poraa tai ohitaa moricin jos kurit otettu kun rajotin ei jaksa pitää? ja paljonko?

• jonttu21

eiks se rajotin ookkaa penki alla? vai misä se on ku mul o nyt kurit pois ja isompi suutin nii se pätkii ja pröpöttää nii vitusti..

• mjooo

se saapi joko pensaa liikaa tai se saa ilmoja jostaki...

• Detsuman
        mjooo kirjoitti:

se saapi joko pensaa liikaa tai se saa ilmoja jostaki...

Eli tässä itsekkin olen miettinyt ton kierrostenrajoittimen ohittamista. Onko mahd. ottaa helposti koko boksi pois vai täytyykö mennä porausmenetelmillä?

• Dt Professori
        Detsuman kirjoitti:

Eli tässä itsekkin olen miettinyt ton kierrostenrajoittimen ohittamista. Onko mahd. ottaa helposti koko boksi pois vai täytyykö mennä porausmenetelmillä?

Et voi ottaa kierrosrajoitinta pois....poraaminen ja ledillä ohittaminen ainut menetelmä....ja edelleenkin se moric-box (moottorinohjausyksikkö) sijaitsee penkin alla!!!

• anton.osterman

se on siel jossai perseessä vedä 5mm teräl moric "o" kirjaimen läpi nii kyllä lähtee

• dt50
        Detsuman kirjoitti:

haha jos otat sen koko moricin pois ni ei sun mopos enää käynnisty vTUN aasi

• jjppdt

mikä suutin ois hyvä moricin porauksen jälkeen

• Trolloo

Vakio suutin mut jos oot ottanut kurit niin 95-105 alota 95 ->105

• DT Maniac

Moricin jälkeen 86, 88 tai 90. Mutta jos otat vielä kurin pois niin 98, 100 tai 105. Riippuu kuskista.

• jjppdt

vastatkaa saatana

• Käpöy

Itselläni on -08 vm ja 100 suutin ja hyvin on pelannut.

• mulkeromanne

kuinka pitkälle se pitää porata sillä 5mm poralla iha läpi vai mihi asti???

• DetsoniDuDe

Läpi asti vaa. Sitte laitat vähä silikoonia niihi reikii ja teippiä päälle, nii ei pääse vesi sinne. Itse tein samalla tavalla :)

• tsaw

mä en oo tehny toho mun DT mitää , jos mä poraan MORIC:iin reijän nii paljon se sit kulkee ?

• anton.osterman

kuri pois 90km/h ilman ehk 65-75

• DT Maniac
        anton.osterman kirjoitti:

kuri pois 90km/h ilman ehk 65-75

Ei pidä paikkaansa.. Vakio suuttimella Moric porattuna menee 55.. ja kun ottaa kurin pois, moricin poraa ja vaihtaa suuttimen suurempaan kulkee n. 78 - 82.

• DT tietäjä

Muistakaa välitkin (eli etu- ja takarattaat) Välien vaihdolla saa kulkemaan 60-100 !!!

• tsaw

Mä haluisin vaa mun 2010 DT kulkee sen 60-65 km/h ,mitä pitää tehä ?

• kkkrisu

Ota kuri pois putkesta

• LUTKUTA

tsaw : lutkuta kyrpää niin kyllä lähtee ja nussit pakoputkia niin kurit lähtee

• kts helb

Mä haluisin vaa mun 2011 DT kulkee sen 60-65 km/h ,mitä pitää tehä ? vastauksia?

• Detsimies825275275247

Katkaset moric boxixsta sinivalkose johdon ja sit jos katkaset viel punasen tao vihreän nii kulkee sit 64

• vrusakko

kurit pois putkesta reikä moricin o kohdalle 95suutin vakiovälit eli 11/60 nii mulla meni itellä poliisin tutkaan 68km/h

• kkkrisu

lähtiks kilvet?

• Pappa neuvoo:

Ikiaikaisen mopon virittämisen lain mukaan:
      "Mopon virittäminen katsotaan onnistuneeksi,
      jos teho LASKEE VÄHEMMÄN kuin 10%"

• gewgerger
      • lolz1234

mee hoitoo

• DT 2010

Pitääkö se reikä porata ihan keskeltä?

• oziiiii

jos poraat sivusta tai vinoon niin ei lähde käyntiin koko mopo

• silmät suli päähän

gewgerger: no hyi vittu. tollasta paskaa levittelemässä täälä heterojen keskuudessa.

• Detsoni

Moric-boksin korjaus

Kaduttaako nyt kun olet "tuhonnut" moricin ja se ei enää rajota? Turhaa ostaa uutta, kun sen voi helposti korjata!

Ohjeet poratun moricin korjaukseen:

Tarvikkeet:
      Saha (suosittelen rautasahaa)
      Kolvi, tinaa
      Ohut johdon pätkä
      Ruuvimeisseli
      Silikonia ja elektroniikkateippiä

Työvaiheet:
      1. Ota moricin "johtopuoli" irti.
      2. Sahaa poratun reijän viereisestä olevasta kulmasta palanen (Moricin väärältä puolelta HUOM! ei siltä puolelta missä lukee Moric.)
      3. Ota ruuvarilla sahattu palanen irti, silikoni/mössö joka on moricin sisällä saattaa pitää palasen tiukassa, joten ihan rohkeesti vaa. Siinä lähellä ei pitäisi olla komponentteja.
      4. Poista silikoni jotenkin esim ruuvarin kanssa.
      5. Kun näet piirilevyn ja poikki olevan johdon siinä niin, kolvaat ohuen johdon siihen väliin.
      6. Täytä esim. silikonilla ja teippaa "kansi" / palanen kiinni boksiin.

Sitten vaan testaamaan, pitäisi toimia taas ;)

• Mööpelimies

Kiitos, tästä on varmasti hyötyä monille!

• DT

mulla on 11vm detsi ja kulkee mittariin sen 77km/h (gps = 67 km/h, poraamaton moric box) ja kun ajan yli 60km/h niin etuvalo alkaa pätkimään ja jopa sammuu. mutta ei tässä vika vaan että mopo kaatui paikaltaan kun jalkapetti alta ja se ei enää ota kunnolla kierroksia ja ei väännä ja ei kierrä loppuun asti ja pätkii. joten mikä vikana? olen kokeillut jo että ryyppy ei hirtä kiinni, tulpassa olisi jotain outoa (eiole), mutta mikä on vikana? APUA!!!!!!!!

• osteriossi1

Perkele sama paska kävi mulle ku kemasin 08vm detsil :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe