Mökin perustusten hinta

Epätietoinen

Olemme harkitsemassa hirsimökin ostoa paikalliselta veistämöltä.
Hinnat sisältävät täydelliset puuosatoimitukset.
Paljonko mahtaa maksaa perustusten teko n. 80 m2:n hirsimökille. (laattaperustus)
Paljonko pitää varata rahaa savupiippuun ja takkaan?

Mitä muuta pitää ottaa huomioon kustannusarviota laadittaessa?

9

13110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jone S

Jos sulla on useita rotevia tuttavia, teet lattian itse betonin hinnalla! Lattiaan tosin kannattaa panostaa tasalaatuiseen valmisbetoniin 1000 kg:n suursäkeissä.
      Jos taas ostat lattian "avaimet käteen" -periaatteella, joudut maksamaan paljon enemmän - tosin lattian saat ehkä nopeammin...

• Antti

Olen kuullut eräältä hirsimökkejä työkseen veistävältä ja pystyttävältä ammattimieheltä "nyrkkisäännön", että valmiin hirsimökin hinta on n. 2,2 - 2,3 kertaa täydellisen puuosatoimituksen hinta. Tämä pätee melko hyvin "normaalitapauksissa" (maavarainen laattaperustus, kevyehkö sako&imeytys harmaille vesille, takka ja 2-3 hormin piippu, sähköt, eristeet, peltikatto). Itse olen myös juuri hirsimökin perustusvaiheessa ja ainakin minun kustannusarviossani tuo "2,3:n kerroin" osui aika hyvin. Toivottavasti osuu vielä toteutuneessakin summassa...

• Eliza

Voisitko vielä selventää, mitä mikin sitten oikeasti maksoi ?

• Antti
        Eliza kirjoitti:

Voisitko vielä selventää, mitä mikin sitten oikeasti maksoi ?

Tässä minun tapauksessani kysymys oli 25 asuinneliön rantasaunasta (sauna, pukuhuone, takkatupa, parvi ja terassi).
        - "Täydellinen" puuosatoimitus n. 10000 euroa.

- Perustusten (antura, harkkosokkeli, laatta ja Uponorin saunakaivo) kustannus n. 2000 euroa (itse tehtynä).

- 3 hormin piippu ja takka muurattuna n. 1500 euroa.

- Kattohuovat, villat, kiuas, vesieristeet, lattialaatat, lukot ja pintahelat jne. jne. "sisäpuoliset"tarvikkeet yhteensä n. 2000 euroa.

- Kehikon pystytystyöhön, katon tekoon, eristykseen, lattian, parven, saunan tekoon ja muihin sisätöihin kuluu oman työn osuudesta riippuen 0 - 7000 euroa.

- Sähköistykseen (perusliittymä rajalta, sähkökaappi ja sisäpuoliset sähkötyöt tarvikkeineen, ilman ulkosähköjä) n. 3000 euroa

- Sitten tein vielä 6 neliön varasto/puucee rakennuksen (eko WC käymälällä) kevythirrestä, kokonaiskustannus tälle oli 1300 euroa itse tehtynä.

• Hyvä tietää
        Antti kirjoitti:

Tässä minun tapauksessani kysymys oli 25 asuinneliön rantasaunasta (sauna, pukuhuone, takkatupa, parvi ja terassi).
        - "Täydellinen" puuosatoimitus n. 10000 euroa.

- Perustusten (antura, harkkosokkeli, laatta ja Uponorin saunakaivo) kustannus n. 2000 euroa (itse tehtynä).

- 3 hormin piippu ja takka muurattuna n. 1500 euroa.

- Kattohuovat, villat, kiuas, vesieristeet, lattialaatat, lukot ja pintahelat jne. jne. "sisäpuoliset"tarvikkeet yhteensä n. 2000 euroa.

- Kehikon pystytystyöhön, katon tekoon, eristykseen, lattian, parven, saunan tekoon ja muihin sisätöihin kuluu oman työn osuudesta riippuen 0 - 7000 euroa.

- Sähköistykseen (perusliittymä rajalta, sähkökaappi ja sisäpuoliset sähkötyöt tarvikkeineen, ilman ulkosähköjä) n. 3000 euroa

- Sitten tein vielä 6 neliön varasto/puucee rakennuksen (eko WC käymälällä) kevythirrestä, kokonaiskustannus tälle oli 1300 euroa itse tehtynä.

Kiitos tarkoista tiedoista. Minkä toimittajan mökistä/mallista on kyse?

• Antti
        Hyvä tietää kirjoitti:

Kiitos tarkoista tiedoista. Minkä toimittajan mökistä/mallista on kyse?

Vastaus viipyi kun olen ollut rakentamassa - huh tätä hellettä!

Meillä on kyseessä yhden pienen pohjanmaalaisen veistämön paketti, joka on suunniteltu yhdessä vaimon kanssa käyttäen hyväksi veistämön esitettä. Muokattiin yhdestä mallista mieleiseksemme ja he piirsivät kuvat toiveidemme pohjalta.

• Rakentaja

Olekko miettiny kelohirrestä teettää mökikiä ?
      Ite otin Kelohirret semmoisesta firmasta kun www.finntree.fi ja sieltä sai samalla tuppilaudat ja kelomalakat.

• bull_eero

Harkkkoperustus maansiirto 5 m3 pullo
      harmaille vesille imeytys systeemi. = 10000 euroa
      itse tehtynä.

Piippu tulee halvimmaksi valmispiippuna
      1 horminen on n 500 e ,tiilipiippu n. 1000 e ( 6 m) takka 1200 e -> ylöspäin

• perustukset_hinta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7620
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      123
      6344
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      162
      4462
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      235
      3071
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2638
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      41
      1982
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      130
      1567
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1544
    9. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      46
      839
    10. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      792
    Aihe