rokotukset

Niips

Mitä mieltä olette, onko turvallista lähteä Azoreille ilman A-hepatiittirokotusta?
Muita rokotuksia sinne ei vissiin edes suositella. En löytänyt aiheesta aiempaa keskustelua

3

1557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Netistä löytyy runsaasti matkailijoille tarkoitettuja sivuja rokotuksista. Joillakin niistä suositellaan Portugaliin matkaaville A-hepatiittirokotusta, suositukset eivät tosin ole kovin voimakkaita. Mitenkään välttämättömäksi A-hepatiittirokotusta ei nähdä. Muista rokotuksista ei löydy suosituksia.

Mitään erityistä riskiä A-hepatiitille altistumiselle ei São Miguelin saarella yleisen käsityksen mukaan ole. Matkanne on todennäköiseti lyhyt ja suuntautunee valittuihin kohteisiin saarellamme, mikä sekin vähentää tartunnan saamista, jos sellaisen riski olisi.

Netistä löytyy myös kuvauksia olosuhteista, joissa A-hepatiitti pesii. Ne eivät mitenkään vastaa olosuhteita Azoreilla.

Jos asia mieltä voimakkaasti painaa eikä rokotus itsessään aiheuta mitään merkittävää riskiä terveydelle, rokotuksen ottaminen on tietenkin pelaamista varman päälle.

Hygieniaa Azoreilla on käsitelty tällä palstalla aikaisemmin. Mitenkään erikoisen varovainen täällä ei keskimääräisellä immuniteetilla ja reagointiherkkyydellä varustetun matkailijan tarvitse olla.

Ruoan hygieniaan kiinnitetään jatkuvasti lisääntyvää huomiota. Paineet tulevat EU:n taholta.

Matkailijoille suositellaan pullotettua vettä, sitä me käytämme pelkkään juomiseen itsekin.
      Vesijohtovesi on vallitsevan käsityksen mukaan täysin juomakelpoista eikä ainakaan meidän hanasta tulevassa vedessä ole edes sivumakua

Vuoden alusta Portugalissa tuli voimaan tupakkalaki, joka käytännössä teki alle 100 m2:n ravitsemustiloista jota kuinkin poikkeuksetta savuttomia.

• Niips

Tässä tapauksessa terkkari suositteli että jos olisi vain varovainen, niin se olisi ehkä parempi kuin ottaa rokote. Itse sitten jäin miettimään, että miten suuri riski on saada a-hepatiitti. Mut olen muutenki aika varovainen hygienian suhteen, niin eiköhän sitä pärjää.

• hilkka-liisa

Normaalit rokotukset. Paikka oli siisti. Ei mitään pelättävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      94
      4145
    2. 66
      3403
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3054
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2529
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2336
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      199
      2105
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2051
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      850
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      756
    10. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      70
      755
    Aihe