Moi! Haluaisin tietää että voiko tavalliset lemmikki etanat lisääntyä yksin??Kiitos jos vastaatte :)
Apua!!!!!!
6
1113
Vastaukset
- etanaorkotilo
tavallinen lemmikkietana? mitähän sillä mahdat tarkoittaa.
etanaa vai kotiloa? etanoita tosin ei ole hirveästi lemmikkeinä joten tarkoitat varmaan kotiloa. Tavallinen? tarkoitatko yleistä lemmikkinä? eli siis tarkoitat varmaan akaattikotiloa.
Tai no, ihan sama mitä lajia tarkoitat, niin vastaus on että ei voi.
kotilot eivät lisäänny partenogeneettisesti. Eli kotiloita tarvitaan kaksi. Mutta muista, että kotilot voivat säilöä spermaa vaikka kuinka kauan ja sitten vain munia. Yleensä munivat kuitenkin viimeistään 2kk päästä parittelusta.- ddgffgg
Ei, Ainoastaan kierteissarvikotilot jotka elävät vedessä voivat lisääntyä yksin.
ddgffgg kirjoitti:
Ei, Ainoastaan kierteissarvikotilot jotka elävät vedessä voivat lisääntyä yksin.
kiitos vastauksesta olen saamassa lemmikki etanaa ja olen helpottunut että se ei lisäänny yksin...
- varmaan on
jonna96 kirjoitti:
kiitos vastauksesta olen saamassa lemmikki etanaa ja olen helpottunut että se ei lisäänny yksin...
Ainoa lemmikkinä pidettävä etana on varmaankin Veronicella sloanei eikä niitäkään suomesta saa. Tai sitten hankit luonnosta kesällä jonkun muun pikkusen lajin. Mutta varoitan, että peltoetana erittää valkoista limaa iholleen, kun siihen koskee. lima ei tahdo lähteä edes saippuan kanssa pesemällä ;)
Huomaa ETANAN ja KOTILON ero. Tai siis helpoin ulkoisesti tunnistettava ero on tietysti kuori. kotilolla on kuori, etanalla ei (toki muitakin eroja löytyy, niillä on aivan eri rakenne).
"Tavallista lemmikkietanaa" ei ole olemassakaan. varmaan on kirjoitti:
Ainoa lemmikkinä pidettävä etana on varmaankin Veronicella sloanei eikä niitäkään suomesta saa. Tai sitten hankit luonnosta kesällä jonkun muun pikkusen lajin. Mutta varoitan, että peltoetana erittää valkoista limaa iholleen, kun siihen koskee. lima ei tahdo lähteä edes saippuan kanssa pesemällä ;)
Huomaa ETANAN ja KOTILON ero. Tai siis helpoin ulkoisesti tunnistettava ero on tietysti kuori. kotilolla on kuori, etanalla ei (toki muitakin eroja löytyy, niillä on aivan eri rakenne).
"Tavallista lemmikkietanaa" ei ole olemassakaan.Anteeksi sekaannus se on Tiikeri akaattikotilo :)
- pipari1
kylla voiva. usko
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733305
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681889Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311881Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161431- 281381
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja251296Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61286Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631197Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101197Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.53945