Olen ylittänyt 50:n korkean iän.Nyt olen huomannut,että ikäiseni miehet ovat kovasti luigeja.Joko hakevat nuoria,kauniita yms.naisia.Myöskin käytöksessä ja puheissa olisi toivomisen varaa.Mitä te ukot etsitte?Ikuista nuoruutta,se kyllä on mennyt jo tässä iässä.Kommentoiko joku.
MIKÄ VAIVAA YLI 50 MIEHIÄ?
36
2436
Vastaukset
- kysyntä ja tarjonta
Mitä tarkoittaa luigeja?
Ne on lihamarkkinat vallalla. Onko se ihme? mihinkään ole mennyt!
Geenit ja perimä/suvun jatkamisvietti on se mikä laittaa miehen,uroksen, yrittämään hyvä uumaisia naisia.
Usein ne ovat nuoria hyväkroppaisia naisia.
Ja ne puheetkin ovat taivaita hipovaa proosaa.
jk.Tämä on yksi puoli asiasta eikä tarkoita, ettei muita variaatiota ole selittämään miehen, viisikymppisenkin haaveita.
JK. Uuma on kirjallisuudessa eniten kuvailtu naisen vartalon osa.
Paremmin tiedossa on, että maailman kirjoista miehet ovat kirjoittaneet valtaosan.- tanssiva_tamma
(Huomenta :) )
löytyy pilvin pimein. Ehkä miestenkin kannattaisi alkaa lukemaan myös naisten kirjottamia kirjoja. Esim. Jane Austin, Karen Blixen, Emily Bronte, Erica Jong, Anja Kauranen/Snellman, Selma Lagerlöf, Doris Lessing, J.K.Rowling, Tuula Sariola/Ritva Sarkola, Märta Tikkanen, Anne Tyler, Kaarina Valoaalto, Kaari Utrio...Ja siinä vaan omasta hyllystä napattuja.
Se, että miehet ovat kirjottaneet kirjoista valtaosan johtunee historiallisista syistä (muunmuassa naiskäsityksestä, tavoista jne) ja kertakaikkiaan siitä, että vaikka naiset lukevat myös miesten kirjoittamia kirjoja, miehet eivät lue pahemmin naisten kirjoittamia. tanssiva_tamma kirjoitti:
(Huomenta :) )
löytyy pilvin pimein. Ehkä miestenkin kannattaisi alkaa lukemaan myös naisten kirjottamia kirjoja. Esim. Jane Austin, Karen Blixen, Emily Bronte, Erica Jong, Anja Kauranen/Snellman, Selma Lagerlöf, Doris Lessing, J.K.Rowling, Tuula Sariola/Ritva Sarkola, Märta Tikkanen, Anne Tyler, Kaarina Valoaalto, Kaari Utrio...Ja siinä vaan omasta hyllystä napattuja.
Se, että miehet ovat kirjottaneet kirjoista valtaosan johtunee historiallisista syistä (muunmuassa naiskäsityksestä, tavoista jne) ja kertakaikkiaan siitä, että vaikka naiset lukevat myös miesten kirjoittamia kirjoja, miehet eivät lue pahemmin naisten kirjoittamia.Naiset ovat verbaalisesti lahjakkanpia, kuin miehet.
Taitaa nykysuomessa olla jo niin, että esikoiskirjailijoista suurempi osa on naisten aikaansaannoksia?
Mulle pitäis jonkun lukea kirjat, sillä olen toivottoman hidas lukija, mutta hyvä ja kiitollinen kuuntelija.:)- sinulle hidas lukija
emw34 kirjoitti:
Naiset ovat verbaalisesti lahjakkanpia, kuin miehet.
Taitaa nykysuomessa olla jo niin, että esikoiskirjailijoista suurempi osa on naisten aikaansaannoksia?
Mulle pitäis jonkun lukea kirjat, sillä olen toivottoman hidas lukija, mutta hyvä ja kiitollinen kuuntelija.:)Jos olet hidas lukija tai muuten lukeminen tuottaa vaikeuksia (= näössä vikaa), löytyy kirjastosta jo paljon kirjallisuutta äänikirjoina. Minä olen viime aikoina kuunnellut paljon kirjoja, mikä on vapauttanut kädet muihin töihin. Kirjan kuunteleminen, jos vielä erittäin miellyttävä ääni lukijalla, on todella asia, joka hakaa TV:n katselun tullen mennen.
sinulle hidas lukija kirjoitti:
Jos olet hidas lukija tai muuten lukeminen tuottaa vaikeuksia (= näössä vikaa), löytyy kirjastosta jo paljon kirjallisuutta äänikirjoina. Minä olen viime aikoina kuunnellut paljon kirjoja, mikä on vapauttanut kädet muihin töihin. Kirjan kuunteleminen, jos vielä erittäin miellyttävä ääni lukijalla, on todella asia, joka hakaa TV:n katselun tullen mennen.
ei ole esteenä lukemiselleni.
Jään helposti ajautuksissani pohtimaan tekstiä ja siksi sivut kääntyvät hitaasti.
Ja yksi on tietysti laiskuus/ mukavuudenhalu, joka kohdentuu nimenomaa lukemiseen.
Keskittymiskyky riittää, joten siitä ei lukeminen harrastuksena, olisi kiinni.
Aikaakin olisi siihen järjestää, vaikka ilman sitäkin tunnit monasti loppuvat kesken.
Äänikirjojen lainaus, se taitaa olla lähinnä vain näkövammaisille?
Onkohan niitä ja minkälaisia teoksia myynnissä, että vois ostaa ja kuuntelun/kuunteluiden jälkeen lahjoittaa esim. vanhainkotiin tai muille iäkkäille naapureille.
Kiitos vinkistä! Katsotaan josko jotain tästä kehkeytyisi?
Iltaa sinulle Kiti!!
Mitä nuoria naisia ny täs meirään ikääsinä,heh.??
Täs oo saanu kiinni nuorta eikä vanhaa, menöövät omia teitään ittekukiin. Kyllä täs on jääty sakiista. Oliishan se ikuunen nuoruus jotaan mutta ei taira löytyä kenenkään kohoralta. Ei miesten eikä naisten riveistä, maalimantahkoo laahaa on se uskottava.
Enkä mä mitään nuorta likkaa haluaasikaan, sellaasen kans muuta ku ittensä nolaa, nauravat vielä.
Paree soon suutarin pysyä lestissään ja menööhän tämä elämä näinkin, menöö aina päivä iltahan. Ei tämä yksinolo aina kivaa oo, vaikka tottuuhan sitä ihiminen olemahan vaikka airanvittana ku aikasa treenaaloo. Hyvä varmahan yhyrees ja hyvä yksinki, miten ny milloonki.
terv. seppä ja pieni kultaanen Tiitu-kani täältä pohojanmaalta.- tanssiva_tamma
ainakin musta tuntuu, et mä en totu :(. Vaikka kuinka treenaan...
- tottuu
Yksin eläminen on helpompaa kuin yhdessä olo. Tähän tulokseen olen tullut, kun kaverina oli tuppisuu, joka ei puhunut. Hiljaisuus saattoi olla tosi painostavaa.
- ????
Sinä kirjoitit asiaa, mutta mistä kunnollisia yli viisikymppisiä miehiä löytää? Kuka tietää? Ei sätit ja treffipalstat tunnu oikein olevan niitä paikkoja joissa on oikeita,rehtejä suomalaismiehiä.
- ????
Tulipa taas todistettua mitä ne 50 ylittäneet miehet hakee. Oltiin muka jo jotain ja sitten tuli tekstiviesti että onkin rakastunut toiseen, NUOREMPAAN! Että sillee ne tekee....
- HTZA
ikä ei yleensä anna kilpailuetua.
Ja ajattele kuinka monta kiloa olet laittanut, vuosien varrella, kalliita rasvoja.
On meitä MIEHIÄ, minäkin. Meitä on vaan niin harvassa.
Toivotan jaksamista, aikaa ei ole enää paljon.- Kiti49
Ei tässä mitään säälipisteitä suinkaan haeta,enkä myöskään tarkoita,että kaikki ukot ovat samanlaisia.Rasvaa on kyllä kulunut,täytyy myöntää.Sekin olis paikallaan ukkeleille.Yksi juttu ihmetyttää:miksi miehet viellä vanhoilla päivillään haaveilevat lapsista.Rankkaa muksuille,jos isi on 50-60 vuotias pappa.Eikös lastenlapset olisi helpompi homma hoitaa.Kivoja kommentteja.(luigi on muuten vähän sellainen liero)joku kysyi.
Kuinka en ole huomannut tuollaista. Tai ehkä asia ei edes kiinnosta minua.
Mutta ihan oikeassa elämässä kaikki tuntemani 50 miehet ovat tiiviisti parisuhteessa ikäisensä naisen kanssa ja eronneet eivät ole ainakaan nuorempaa seuraa ottaneet...tai saaneet. En ole kysynyt heiltä.
Kaikki miehet katselee nuoria naisia, onhan nuoret aina kaunista katseltavaa, mutta en minä usko että ne ihan tosissaan...ei ainakaan ne ketä minä tunnen.- HTZA
parisuhteessa, tai siis vakituisessa, tai siis olen kyllä mutta vaihtelevat viikottain.
Ihan vaan, jos sattuisimme törmäämään luonnossa, niin pari varoituksen sanaa...
Nuorempaa haen, ja aina ihan tosissaan, viikottain. HTZA kirjoitti:
parisuhteessa, tai siis vakituisessa, tai siis olen kyllä mutta vaihtelevat viikottain.
Ihan vaan, jos sattuisimme törmäämään luonnossa, niin pari varoituksen sanaa...
Nuorempaa haen, ja aina ihan tosissaan, viikottain.Voithan sinä hakea mutta saat vaan vanhan :)
- HTZA
Cami.S kirjoitti:
Voithan sinä hakea mutta saat vaan vanhan :)
viiden vuoden ennätys on 36v.
Nuorempiakin olisi voinut mutta täällä Stadissa ei uskalla, niistä saa, sen jälkeen, tajuttomuuden ja tyhjäksi putsatun kämpän ja kaikki tämä ihan vieraalla kielellä.
Sitten on niitä jotka puhuvat ihan Suomea ja jäävät yöksi, muuta paikkaa kun ressukoilla ei ole. Missähän niidenkin vanhemmat ovat?
Poliisia on turha soittaa, ne kiistävät kaiken ja syyttävät vielä sinua.
Minä muutan kohta Miikkulaan, sielä tuntuu olevan mukavia ihmisiä.
Keski-Suomalaisena joudun kyllä opettelemaan kielen. HTZA kirjoitti:
viiden vuoden ennätys on 36v.
Nuorempiakin olisi voinut mutta täällä Stadissa ei uskalla, niistä saa, sen jälkeen, tajuttomuuden ja tyhjäksi putsatun kämpän ja kaikki tämä ihan vieraalla kielellä.
Sitten on niitä jotka puhuvat ihan Suomea ja jäävät yöksi, muuta paikkaa kun ressukoilla ei ole. Missähän niidenkin vanhemmat ovat?
Poliisia on turha soittaa, ne kiistävät kaiken ja syyttävät vielä sinua.
Minä muutan kohta Miikkulaan, sielä tuntuu olevan mukavia ihmisiä.
Keski-Suomalaisena joudun kyllä opettelemaan kielen.hyvä veli sie se et siellä Miikkulassa pärjee olleskaan tuolla asenteellas et mietippä kahdesti :)
- Kähmis
Alle neljävitosta en edes katso sillä silmällä.
Totuus on vaan se, että useimmat 50 naiset ovat päästäneet itsensä ennenaikaisesti rupsahtamaan.
Jos itse pidän kunnostani huolta, voin kai pitää sitä myös kriteerinä mahdollista naisystävää valitessa. Se, mitä ihmisellä on korvien välissä on suhteessa vieläkin ratkaisevampaa.
Ikuista nuoruutta en etsi. Toiveeni olisi kuitenkin "siirtyä raudoista suoraan lautoihin", kuten kuntosaleilla vanhoista horiskoista joskus sanotaan. Mielelläni jättäisin sen kroonikkohoitolan kokonaan väliin.
Aktiivisen vanhuuden edellytys on toimiva nuppi ja toimiva kroppa. Molempiin voi itse vaikuttaa ainakin johonkin rajaan asti.- KunnonNainen55
Haloo, eivät ole kaikki 50 naiset päästäneet itseään rupsahtamaan!
Kaitpa täytyy todeta, että silmieni tulisi kääntyä enemmän 45v (tai nuorempiin) kuin 50 miehiin.
Tämän illan lukusaldona (ketjuja lueskellessani)olen tullut siihen tulokseen! - Kähmis
KunnonNainen55 kirjoitti:
Haloo, eivät ole kaikki 50 naiset päästäneet itseään rupsahtamaan!
Kaitpa täytyy todeta, että silmieni tulisi kääntyä enemmän 45v (tai nuorempiin) kuin 50 miehiin.
Tämän illan lukusaldona (ketjuja lueskellessani)olen tullut siihen tulokseen!en väittänytkään, etä kaikki. Poikkeuksia aina löytyy. He vaan harvemmin ovat vapailla markkinoilla.
Kähmis kirjoitti:
en väittänytkään, etä kaikki. Poikkeuksia aina löytyy. He vaan harvemmin ovat vapailla markkinoilla.
Entä mikä on 'tilastollinen' totuus?
Heistä, hyväkroppaisista, vapaista naisista?emw34 kirjoitti:
Entä mikä on 'tilastollinen' totuus?
Heistä, hyväkroppaisista, vapaista naisista?siteeksi.
Siis, eikö ole parempi mahdollisuus onnistua aivan normaalin viiskymppisen naisen kanssa, oli hän sitten vaikka hiukan ylipainoinen tmv.
Koska sinäkin sanoit, että korvienväli on tärkeämpää.
Miksi tehdä elämästään niin pirun vaikeaa, jos haluaa löytää 'hyväpäisen' naisen.
Kun on paljon mistä valita, niin on helpompi löytää sellainen jonka kanssa synkkaa.
Liikakilot on suht helppo karistaa, mutta aivokapasiteettia ja hyvää luonnetta ei voi juurikaan muuttaa.- Kähmis
emw34 kirjoitti:
siteeksi.
Siis, eikö ole parempi mahdollisuus onnistua aivan normaalin viiskymppisen naisen kanssa, oli hän sitten vaikka hiukan ylipainoinen tmv.
Koska sinäkin sanoit, että korvienväli on tärkeämpää.
Miksi tehdä elämästään niin pirun vaikeaa, jos haluaa löytää 'hyväpäisen' naisen.
Kun on paljon mistä valita, niin on helpompi löytää sellainen jonka kanssa synkkaa.
Liikakilot on suht helppo karistaa, mutta aivokapasiteettia ja hyvää luonnetta ei voi juurikaan muuttaa.Omalla kohdallani yksinolokaan ei ole yhtään hassumpi vaihtoehto. Luonnekysymys?
Ei se pieni ylipaino mitään haittaa. Tärkeämpää on, että elämänarvot ovat kohdallaan. - Micci**
Kähmis kirjoitti:
Omalla kohdallani yksinolokaan ei ole yhtään hassumpi vaihtoehto. Luonnekysymys?
Ei se pieni ylipaino mitään haittaa. Tärkeämpää on, että elämänarvot ovat kohdallaan.nainen on muuten kaunis mutta on esim. psoriasista? Kumpi on pahempi asia lihavuus vai ihosairaus?
- Kähmis
Micci** kirjoitti:
nainen on muuten kaunis mutta on esim. psoriasista? Kumpi on pahempi asia lihavuus vai ihosairaus?
kumpikaan.
Kirjoittelin kai vähän liian kärjistetysti.
Manu sanoi, että ei pidä provosoitua, vaikka provosoitaisiin.
Ei muutama liikakilo pahasta ole eikä ainakaan psori, jolle ihminen ei itse voi mitään.
Minun luonteellani ei varmaan jaksa pitkään katsella "sohvaperunasiippaa", mutta heille on kai sitten sohvaperunaäijiä.
Kyllähän ne ihmisuhteen tärkeät asiat löytyvät ihan muualta.
- Pirre*
hieman yleistystä tässä arviossasi, - tuskin sentään k a i k k i.
- Koskea ei
Maksa on kastikkeena ja munuaiset muussina.Silmät sentään vielä toimivat.
Miksei saa katsella nättiä ja nuoria, aivan kiva verrata oman ajan nuoriin.
Muuttuneet ovat muodot ja pukeutuminen kovasti niistä ajoista. - Tätsy vuosimallia -56
Viisikymppisen mieheni muutama vuosi sitten häivyttyä tutustuin nykyiseen,12 vuotta nuorempaan ja hyvin menee!Olen laihtunut ja nuortunut,meillä on yhteisiä uusia harrastuksia joihin poikani myös osallistuu,mm biljardi ja pitkänmatkan pyöräily:)
Ex-mieheni nuorempi jätti hänet,kyllästyi passaamaan papparaista vuodessa:-P ja uusia kremppoja lisäksi - ihan niin kuin naisillakin.;))
Jotkut hakevat erilaisista syistä huomattavasti itseään nuorempaa seuraa. Olen kuullut myös muutamien (muuten) ihan fiksujen naisten puhuvan rumasti ikäisistään miehistä ja hakevan nuorta miesseuraa. Ehkä ilmiö on vielä yleisempi miehillä, joten iän myötä sinkkusiskojen valinnanvara vähenee. Tuskin enää tässä iässä naiset ehdoin tahdoin hakevat itseään pari vuosikymmentä vanhempia miehiä kumppaneikseen.
Jos ihminen etsii toista tavoitteenaan hyvä, pitkäaikainen, toisiaan arvostava, tasa-arvoinen parisuhde, hän todennäköisesti kohdistaa pääosan kiinnostuksestaan lähemmäs omaa ikäluokkaansa.
Muutamat ikäiseni hyvin toimeentulevat miehet ovat ehtineet vuosien varrella moneen kertaan rehvastella omilla valloituksillaan, kun ovat kierrättäneet nuoria, toinen toistaan kauniimpia naisia. Ilmiö on tosin tainnut hävitä esim. liike-elämän vapaissa keskusteluissa, kun perhearvot ja isän rooli ovat nousseet kunniaan.
Luulen, että naiset joutuvat harvoin edes välillisesti miehilleen taloudellisia etuja tarjoamaan. Taidamme olla tässäkin asiassa tasa-arvoisempia - jos itse haluamme.;))- Naapurinmies...
Se nyt on pelkkää lihan himoa ja ennenkaikkea miehen terveyden hoitoa. Kas kun mieheen kertyy siemeniä vielä tälläkin iällä ja jos niitä ei saa poistettua kehosta ne muuttuvat myrkyllisiksi, terveyshän siinä menee. Meidän ikäluokassa on paljon yksinäisiä miehiä, eikä ole useinkaan saatavilla samanikäistä naista joka hoitaisi asian. Kuitenkin maksua vastaan asiat hoituu, niillä markkinoilla on ankarasta kilpailusta johtuen tarjolla ainoastaan nuorehkoa lihaa. Tässä valossa tarinansa kertoi minulle naapurinmies joka joskus jopa kehuskelee kaljoissaan nuorilla naisilla, mutta jos hänellä olisi ikäisensä vakinainen tuskin hän edes ajattelisi nuorempia naisia. Karua tarinaa mutta totta, eikä ole mitenkään tarkoitettu loukata 50 naisia.
- on nuorempia miehiä
jotka ei ole tarkkoja iästään ,vaan pitävät vanhemmista naisista.Nuorista ei aina löydy sielunkumppania.
- CannedHeat
kommentoin. Ihmisiä laitetaan karsinoihin, joista
yksi karsina on tämä 50 palsta.
Ihmiset ovat kuitenkin "yksilöitä" ainakin toiveissaan. Sekä miehissä, että naisissa on myös "raamittajien" ulkopuolella monia hienoja ihmisiä.
Niin tälläkin palstalla.?
Onko tuo "Luigina tai "Lizinä" olo pahasta? En tiedä... jokainenhan elää kuitenkin omaa tarinaansa.
Niin tämä palstakin... niin kuin myös tarina 50:n villityksestä. Sitä on ja ei ole. Haluaisin kuitenkin ihan sterotypiana, että se yleisesti pitäisi paikkaansa.
Yleistit tarinasi ihan julkisesti, mikä on vain hieno juttu... niinhän me kaikki omaa tarinamme teemme ja kuvittelemme "muiden" olevan "väärässä".
Oma identiteetti ja arvot, kun "kummasta" syystä ovat niin lähellä omaa itseä. Miksiköhän? - tunnen itseni
pedofiiliksi jos katselen alle viisikymppisiä naisia sillä silmällä. Tosin yli viisikymppiset ovat joko kaltaisiasi marisijoita, tavattoman hintatietoisia lypsykoneita tai sitten muuten rutiineihinsa jämähtäneitä joten vakavammin otettavaa seuraa sieltäkään ei juuri löydy.
- tanssiva_tamma
tulipas tästä hauska ketju! Kiitos aamunauruista!
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271311Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on691293Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3191027Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2261022- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että278933- 72915