Pakko päästä

Steffo

Niin se vaan on että on pakko päästä Philille taas! Lento varattu marraskuun puolella välissä. Qatarairways lentää neljästi viikossa sopuhinnalla Tukholmasta Dohan kautta Manillaan. Tällä reissulla viipynen viikon verran Sabangissa ja kaksi Cebun tienoilla.

20

3302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sabang

      Huomenna tilaan liput Antanananrivo-Bangkok-Manila
      meno 15 Helmikuuta ja paluu 3 Maaliskuuta. 16 Helmikuuta mennään suoraan Manilan kentältä Batangasin satamaan, jos aikaa TOP;ssä syömässä lounas ja sitten yli Sabangiin. Tänään juuri pistin meiliä Captn Greggiin huoneesta. Ajattelin olla 29 Helmikuuta asti Sabangasi ja sitten 31 asti Manilassa ja sitten vielä päivä Bangkokissa.

      • Steffo

        Viesteistäsi päätellen olet ollut reissussa jo kauan. Millä mielellä matkustat ? Entäs Sabang, mitkä on suunnitelmat? Kaksi viikkoa Sabangissa on aika pitkä aika. Itse tulen Manillaan 11 maaliskuuta, joten pääsiäisen tienoo menee Philillä.


      • Sabang
        Steffo kirjoitti:

        Viesteistäsi päätellen olet ollut reissussa jo kauan. Millä mielellä matkustat ? Entäs Sabang, mitkä on suunnitelmat? Kaksi viikkoa Sabangissa on aika pitkä aika. Itse tulen Manillaan 11 maaliskuuta, joten pääsiäisen tienoo menee Philillä.

        Joo pikapuolin tulee 14 vuotta tuon työn puolesta matkustettua. Sen tiimoilta aikoinaan menin 90-luvulla tuonne Filsuihin Batangasiin ja jotenkin ihastuin maahan (ei vaimoni ei ole filsu). Keväällä 95 kävin ekakertaa Sabangissa. Tänään varasin huoneen Captn Greggsistä 16-29 Helmikuuta ajaksi. Mitäs tuolla katsotaan jos Papa Håkan ja muut puolitutut on paikalla. Lepäilläään, syödään hyvin, hieman snorklausta, The Pubiin istumaan, käväistään Puerto Galerassa, vuokrataan mönkijä pariksi päiväksi ja ajellaan Calapaniin ja sen etelä-puolella olevalle järvelle. Ehkä käydään Batangasissa päiväseltään katsomassa vanhoja tuttuja paikkoja. Sitten 29 Helmikuuta Mainilaan Roxas Bulevardin varrelle hotellin. Ermitaan ja Pasayhin moikkamaan puolituttuja ravintoloitsijoita Morgan ja Juris. Ostoksille Mega Maliin, Quadiin ja Coustal Maliin, josta bunkrataan eväät Madagascarille.
        Muuten tuo pääsiäinen on filsuissa suurempi juhla kuin joulu. Tais olla hiljaista aika monta päivää.


      • .....................
        Sabang kirjoitti:

        Joo pikapuolin tulee 14 vuotta tuon työn puolesta matkustettua. Sen tiimoilta aikoinaan menin 90-luvulla tuonne Filsuihin Batangasiin ja jotenkin ihastuin maahan (ei vaimoni ei ole filsu). Keväällä 95 kävin ekakertaa Sabangissa. Tänään varasin huoneen Captn Greggsistä 16-29 Helmikuuta ajaksi. Mitäs tuolla katsotaan jos Papa Håkan ja muut puolitutut on paikalla. Lepäilläään, syödään hyvin, hieman snorklausta, The Pubiin istumaan, käväistään Puerto Galerassa, vuokrataan mönkijä pariksi päiväksi ja ajellaan Calapaniin ja sen etelä-puolella olevalle järvelle. Ehkä käydään Batangasissa päiväseltään katsomassa vanhoja tuttuja paikkoja. Sitten 29 Helmikuuta Mainilaan Roxas Bulevardin varrelle hotellin. Ermitaan ja Pasayhin moikkamaan puolituttuja ravintoloitsijoita Morgan ja Juris. Ostoksille Mega Maliin, Quadiin ja Coustal Maliin, josta bunkrataan eväät Madagascarille.
        Muuten tuo pääsiäinen on filsuissa suurempi juhla kuin joulu. Tais olla hiljaista aika monta päivää.

        joka käyttää sanaa filsu :D

        Kunhan nyt vaan huomautin, et ilmeisesti tarttunut mukaasi työporukan mukana? Laivateollisuuden kavereita vai paperikoneitako?

        Joulu nyt ei ole kylläkään flipuissa hiljaista hehehe..joka puolella raketteja paukutellaan ja kaduilla raikaa disco, joita asukkaat ovat porukalla kyhänneet.

        Ainaskin tämmöisiä kekkereitä oli paljon ja tuli oltua niissä...


      • häiritsee
        ..................... kirjoitti:

        joka käyttää sanaa filsu :D

        Kunhan nyt vaan huomautin, et ilmeisesti tarttunut mukaasi työporukan mukana? Laivateollisuuden kavereita vai paperikoneitako?

        Joulu nyt ei ole kylläkään flipuissa hiljaista hehehe..joka puolella raketteja paukutellaan ja kaduilla raikaa disco, joita asukkaat ovat porukalla kyhänneet.

        Ainaskin tämmöisiä kekkereitä oli paljon ja tuli oltua niissä...

        kaikki paitsi toi sun itse keksimä fliput... Oot varmaan käyny Flippiineillä...;)


      • ......................
        häiritsee kirjoitti:

        kaikki paitsi toi sun itse keksimä fliput... Oot varmaan käyny Flippiineillä...;)

        Fliparit heheheh oliko tää sana teillä käytössä silloin komennusporukan kesken, kun angelin baareis sammuitte huorien syliin??

        Älä nyt lässytä, sama jätkä kitisee tuolla lomaromanssit palstalla ja kertoo minkälaisia on filippiinat, kun tuli aikoinaan huorien syliin sammuttua aina..vesipuhvelihan sä niille olet.

        etsi nyt vaika noi kartasta ensin ja tuu sitten kysyyn: Ormoc,paolo leyte,cabuyano laguna..ja nää seuraavat sä nyt varmaan tiedätkin: Manila,Cebu, tagaytay :D

        Menehän nyt iniseen muualle, jookos..


    • Steffo

      Maaliskuu tahtoo väkisinkin mennä marraskuuksi nykyään... Siis pääsiäinen olis tarkotus viettää Philillä. Jotkut sanoo että on paljon ihmisiä liikkeellä ja voi olla vaikea löytää majoitusta. Mutta kai laivat ja lentokoneet kulkee tavalliseen tapaan ?

      • Sabang

        Tuo pääsiäinen on Katolisille joita osa pohjois filsuista on tärkeämpi juhla kuin Joulu. Kyllähän silloin mennään provinsiin sukulaisia tapaamaan jos mahdollista. Noista laivoista tai lentokoneista en tiedä mutta kyllä kauppa rintamalla oli hiljaista Batangasessa. Tietenkin tuo Ceebu on jo ns. keski-filsuja ja Visayjaksen kieli aluetta ja lähempänä noita M-klubi alueita (Mindanao)


    • Steffo

      Nyt alkaa olla varaukset järjestyksessä. Yö Manilassa Pearl-hotellissa ja sitten suoraan Sabangiin Cpt Greggin hostelliin. Viikko siellä ja sitten lento Manillasta Cebulle. Vaikuttaa tosiaan tuolla pääsiäisviikolla olevan porukka liikkeellä kun huoneitten ja lentojen hinnat on nostettu. Cebulla en tiedä sitten minne majoittuis. Olisi mukava löytää joku puolirauhallinen paikka vaikkapa päivämatkan päässä Cebu citystä.

      • Sabang

        Lähdössä ollaan. Lauantaina pitäs olla puoliltapäivin Sabangissa, jos kaikki menee niin kuin on suunniteltu.


      • Steffo
        Sabang kirjoitti:

        Lähdössä ollaan. Lauantaina pitäs olla puoliltapäivin Sabangissa, jos kaikki menee niin kuin on suunniteltu.

        Hyvää matkaa! Harrastatko sukellusta ? Itse olen vedenalaista maailmaa tutkinut siellä sun täällä jo parikymmentä vuotta. Sabangissahan sukellus on iso bisnes. Minäkin sukelsin muutamien korealaisten kanssa pari kertaa. Itse asiassa juuri näiden korealaisten seura oli mielenkiintoisempi kokemus kuin itse sukellukset. Korealaiset tuntuvat omistavan lähes koko Sabangin nykyään, ainakin kaikki "diskot".


      • Steffo
        Sabang kirjoitti:

        Lähdössä ollaan. Lauantaina pitäs olla puoliltapäivin Sabangissa, jos kaikki menee niin kuin on suunniteltu.

        Minkälaiset on sää- ja muut olosuhteet Sabangissa ? Olen kuullut että on epätavallisen viileätä. Miten menitte Manilasta Batangasiin?


      • Sabang?
        Steffo kirjoitti:

        Minkälaiset on sää- ja muut olosuhteet Sabangissa ? Olen kuullut että on epätavallisen viileätä. Miten menitte Manilasta Batangasiin?

        ...mietin vain että mistäköhän Sabangista on kyse? Ilmeisesti Mindoron, kun kysyit myös matkaa Manilasta Batangasiin..?
        Sabang taitaa olla suht yleinen paikan nimi tuolla päin maailmaa (mm. Palawan)
        No ihan vain bussilla tuli ajettua Manilasta Batangasiin ja ei ainakaan kylmä tullut kertaakaan Mindorolla, päin vastoin :)


      • Sabang
        Steffo kirjoitti:

        Hyvää matkaa! Harrastatko sukellusta ? Itse olen vedenalaista maailmaa tutkinut siellä sun täällä jo parikymmentä vuotta. Sabangissahan sukellus on iso bisnes. Minäkin sukelsin muutamien korealaisten kanssa pari kertaa. Itse asiassa juuri näiden korealaisten seura oli mielenkiintoisempi kokemus kuin itse sukellukset. Korealaiset tuntuvat omistavan lähes koko Sabangin nykyään, ainakin kaikki "diskot".

        Reissu tehtynä ja palattu asemapaikkaan takaisin.Itse en sukellusta harrasta. Tuli Sabangissa törmättyä vanhaan tuttuun Suomalaiseen Petriin joka, asuu siellä jälleen. Hän on sukellus oppaana firmassa nimeltä Scuba World. Firma löytyy Big Appelin ja Atlantiksen väliltä samalta puolelta kun Pondi ja Tamarind ravintolat. Hän on tullut Sabangiin ensi kerran yli 20 vuotta sitten, mutta ollut välissä 6 vuotta Suomessa.Discoja on jo liikaa Sabangissa, kai 5-6 kappaletta. Kyllä niistä taitaa 2-3 olla Ruotsalais omistuksessa ja yksi/kaksi Britillä.


      • Steffo
        Sabang kirjoitti:

        Reissu tehtynä ja palattu asemapaikkaan takaisin.Itse en sukellusta harrasta. Tuli Sabangissa törmättyä vanhaan tuttuun Suomalaiseen Petriin joka, asuu siellä jälleen. Hän on sukellus oppaana firmassa nimeltä Scuba World. Firma löytyy Big Appelin ja Atlantiksen väliltä samalta puolelta kun Pondi ja Tamarind ravintolat. Hän on tullut Sabangiin ensi kerran yli 20 vuotta sitten, mutta ollut välissä 6 vuotta Suomessa.Discoja on jo liikaa Sabangissa, kai 5-6 kappaletta. Kyllä niistä taitaa 2-3 olla Ruotsalais omistuksessa ja yksi/kaksi Britillä.

        Minä kuulin tästa Petristä viime lokakuussa mutten tavannut. Se "discohomma" taitaakin olla muodostumassa suuremmaksi bisnekseksi kuin sukellus Sabangissa. Varmaan on ja parisataa tyttöä niissä töissä. Itse olen lähdössä maanantaina. Ajattelinkin sitten suunnata heti Sabangiin, mutta nyt näyttää että viivynkin Manilassa muutaman päivän.


      • Sabang
        Steffo kirjoitti:

        Minkälaiset on sää- ja muut olosuhteet Sabangissa ? Olen kuullut että on epätavallisen viileätä. Miten menitte Manilasta Batangasiin?

        Satoi kaikkina muina päivinä paitsi yhtenä. Silloin kävimme noin 100km päässä Naujan lakella. Mönkijöitä ei enään ole vuokralla sielä joten vuokrasin jonkin näköisen putkihässäkkä kulkimen yhdestä Britin omistamasta firmasta.Se sijaitsee hieman Tropicanasta mäkeä ylöspäin. Oli todella hyvä palvelu,suosittelen firmaa. Manilan kentältä menimme suoraan taksilla Batangasin satamaan. Maksoi kaikkine tie tulleineen noin 2400 pesoa. Takaisin tulimme venellä Sabangista ja jatko
        SiKat bussilla Ermitaan hintaan 600 pesoa per henkilö. Jos sinulla on aikaa Batangasin puolella ja pidät todella hyvästä meriruoasta, käyppä 1-2km päässä Batangasin satamasta sijaitsevaa The Other Place = TOP. Paikka ei ole mikään turisti rysä vaan ihan paikallisten suosiossa. Ja on muuten vielä huippu siisti. Muuten Batangasiin ei kannata mennä liikenne ruuhka on tullut ihan mahdottomaksi, toista oli reilut kymmenen vuotta sitten. Näkyipä huone varauksei olevan Capt'n Greggs'in seinällä olevassa varaus taulussa, sukunimi ehkä hieman väärin kirjoitettuna.


      • Steffo
        Sabang kirjoitti:

        Satoi kaikkina muina päivinä paitsi yhtenä. Silloin kävimme noin 100km päässä Naujan lakella. Mönkijöitä ei enään ole vuokralla sielä joten vuokrasin jonkin näköisen putkihässäkkä kulkimen yhdestä Britin omistamasta firmasta.Se sijaitsee hieman Tropicanasta mäkeä ylöspäin. Oli todella hyvä palvelu,suosittelen firmaa. Manilan kentältä menimme suoraan taksilla Batangasin satamaan. Maksoi kaikkine tie tulleineen noin 2400 pesoa. Takaisin tulimme venellä Sabangista ja jatko
        SiKat bussilla Ermitaan hintaan 600 pesoa per henkilö. Jos sinulla on aikaa Batangasin puolella ja pidät todella hyvästä meriruoasta, käyppä 1-2km päässä Batangasin satamasta sijaitsevaa The Other Place = TOP. Paikka ei ole mikään turisti rysä vaan ihan paikallisten suosiossa. Ja on muuten vielä huippu siisti. Muuten Batangasiin ei kannata mennä liikenne ruuhka on tullut ihan mahdottomaksi, toista oli reilut kymmenen vuotta sitten. Näkyipä huone varauksei olevan Capt'n Greggs'in seinällä olevassa varaus taulussa, sukunimi ehkä hieman väärin kirjoitettuna.

        Oliko se nimi siellä listassa mäkihyppääjän sukua ? Minäkin menin ja tulin viimeksi Sikatin bussi-laivalipulla. Se on aika hyvä homma koska lipun voi ostaa avoimena.


      • Steffo
        Sabang kirjoitti:

        Satoi kaikkina muina päivinä paitsi yhtenä. Silloin kävimme noin 100km päässä Naujan lakella. Mönkijöitä ei enään ole vuokralla sielä joten vuokrasin jonkin näköisen putkihässäkkä kulkimen yhdestä Britin omistamasta firmasta.Se sijaitsee hieman Tropicanasta mäkeä ylöspäin. Oli todella hyvä palvelu,suosittelen firmaa. Manilan kentältä menimme suoraan taksilla Batangasin satamaan. Maksoi kaikkine tie tulleineen noin 2400 pesoa. Takaisin tulimme venellä Sabangista ja jatko
        SiKat bussilla Ermitaan hintaan 600 pesoa per henkilö. Jos sinulla on aikaa Batangasin puolella ja pidät todella hyvästä meriruoasta, käyppä 1-2km päässä Batangasin satamasta sijaitsevaa The Other Place = TOP. Paikka ei ole mikään turisti rysä vaan ihan paikallisten suosiossa. Ja on muuten vielä huippu siisti. Muuten Batangasiin ei kannata mennä liikenne ruuhka on tullut ihan mahdottomaksi, toista oli reilut kymmenen vuotta sitten. Näkyipä huone varauksei olevan Capt'n Greggs'in seinällä olevassa varaus taulussa, sukunimi ehkä hieman väärin kirjoitettuna.

        No niin, nyt on viikko Sabangissa takanapain ja huomenna lennan Cebulle. Saat oli tosi hyvat mutta kylla yksi viikko Sabangissa riittaa. Olen taysin samaa mielta kanssasi. Diskoja on aivan liian monta eika tytoille riita asiakkaita. Asuin muuten Sabang Oasis nimisessa luksushotellissa. Greggilla ei ollutkaan sijaa minulle.


      • Sabang
        Steffo kirjoitti:

        No niin, nyt on viikko Sabangissa takanapain ja huomenna lennan Cebulle. Saat oli tosi hyvat mutta kylla yksi viikko Sabangissa riittaa. Olen taysin samaa mielta kanssasi. Diskoja on aivan liian monta eika tytoille riita asiakkaita. Asuin muuten Sabang Oasis nimisessa luksushotellissa. Greggilla ei ollutkaan sijaa minulle.

        Jokos reissusta on kotiuduttu vai veikö Cebun Mango Avenue miehen?


      • Steffo
        Sabang kirjoitti:

        Jokos reissusta on kotiuduttu vai veikö Cebun Mango Avenue miehen?

        Nyt olen ollut jo muutaman päivän kotona. Mango Avenyn baareissakin tuli käytyä, muttei sieltä mitään löytynyt. Kävin myös Moalboalissa ja Nagassa. Loman viimeiset päivät vietin sitten taas tutussa Sabangissa, niinikään tutussa seurassa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1787
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      76
      1637
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      765
    6. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      759
    7. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    8. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      747
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe