meillä 1v poika sai lahjaksi kauratyynyn, lapsille tarkoitetun. siinä oli kuitenkin ikäraja 3 vuotta, minkä takia ei sovellu nuoremmille? olisi kätevä pojalle lämmikkeeksi kun nukkuu ulkona päiväunet, mutta en uskalla laittaa tuon ikärajan takia. minkälaisia muita kokemuksia muilla on tuon kauratyynyn käytöstä, miten on toiminut?
kauratyyny
3
483
Vastaukset
- mutta luulisin
En tiedä miksi siinä on tuollainen ikäraja. Uskoisin kuitenkin, että sillä voi turvallisesti lämmittää lapsen vaunut/sängyn.
- 4:n äiti
Ei kannata laittaa vaunuun kun laittaa lapsen ulos nukkumaan. Meidän tyyny jäähtyy normaalissa sisälämpötilassakin 2 tunnissa, ja ulkona pakkasessa varmasti paljon nopeamminkin. Joten jos laitat lämmitetyn kauratyynyn vaunuihin kun laitat lapsesi ulos nukkumaan, on lapsella aluksi kuuma, ja saattaa tulla jopa hiki, ja kun tyyny jäähtyy, tuleekin vilu.
Meillä kauratyynyä on käytetty lähinnä flunssaoireiden lievittäjänä, sekä kasvukipuhin ja lihasjännityksiin. Ja jäähdytetty (n. 15 min pakastimessa) kauratyyny auttoi kun rokotuskohta turposi ja oli kipeä. - nimessä!
Niinkuin joku muukin jo sanoi, niin ei missään nimessä ulos! Selvähän se on kun ei kyseessä mikään lämpöpatteri kerta ole, että jäähtyy yhtä nopeasti kuin lämpiää ja sitten tulee entistä kylmempi lapselle! Ja luulenpa tuon ikärajan olevan siksi, että pieniä esineitä sisältävät lelut ja tavarat on kielletty alle 3v, ja kauratyyny hajotessaan voi aiheuttaa tukehtumisvaaran.. Oikeanlaisessa ja valvotussa käytössähän tästä ei ole hätää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255