TR PC versiot

***gamegirl***

Eli PC:lle olisin kyseisiä pelejä ostamassa, niitä kun on siihen enemmän kuin PS2:seen... Eli kysyisin että onko pelissä mitään eroa jos siinä lukee PC cd rom tai Pc dvd rom. Tms. ja jos niin mitä?

siksi kyselen kun täällä: http://www.gamelife.fi/index.php?searchtext=tomb raider&platform=0&x=0&y=0

Maksaa tuo 6 TR setti vähemmän kuin kaksi, mutta peleissä on juuri tuo ero, mikä hämää. Eli apua kiitos! :)

Ja tiedättekö onko noihin mitään vaatimuksia koneelle?

5

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ricky..

      Tarkoitatko tuota Tomb Raider Collection, jossa on kuusi ensimmäistä Tomb raideria? Ehdottomasti kannattava ostos! Itselläni on tuo myös. Turhaa maksaa sellaisesta setistä, jossa on vain kaksi peliä, kun lähes samalla hinnalla saa kuusi peliä. Jotain vanhoja varastoja nuo kahden pelin setit.

      Nuo pelit toimivat PC CD-asemassa. Mutta ainakin nykyisissä koneissa on samassa asemassa molemmat, sekä CD että DVD.

      Kolme ensimmäistä Tomb Raideria toimii koneessa kuin koneessa (kunhan on PC), mutta 4 ja 5 vaatii koneelta hieman enemmän esim. 256mt muistia, jotain 600mz prosessorin ja 16mt:n näytönohjaimen (aikaa vaatimattomia nekin). Sen sijaan TR 6 (AOD) on vaativampi. Vähintään 512 muistia, 1000mz, 64mt näytönohjain.

      Jos koneesi on vanha, kannattaa tuo setti ostaa jo sen takia, että siinä toimii kolme ensimmäistä tomppaa.

      Millainen kone sulla on? Käyttöjärjestelmä, muisti, prosessori, näytönohjain?

      • ***gamegirl***

        Moi,

        Kiitos vastauksesta.
        Juu itsellä on tuo Angel of darkness PS2:Selle, joten se ei tuossa setissä niin "tärkeä", mutta nuo viisi muuta setissä kiinnostaa kovasti.

        Eli koneeni on läppäri: Fujitsu Siemens Amilo L1300 (Windows XP), Ostin joskus 2-3v sitten uutena.
        Ja juu, koneiden kanssa olen todella tumpelo, eli muut kysymyksesi ovatkin sitten jo hepreaa. Ehkäpä tämän vuoksi olenkin ollut niin vannoutunut konsoli pelaaja. :)Koneen muistin kokoa kokonaisuudessaan, en muista (enkä koneen tiedoista löydä), mutta vapaata tilaa on kuitenkin kivasti, ja jahka siskontytön Sims pelit saan pois koneelta niin siitä lisätilaa taas kivasti...

        Mutta jos osaat näillä hajanaisilla tiedoillani, sanoa toimiiko settin uudemmat koneessa, niin olisi hienoa. :)
        Tosin kuten sanoit jos kolme ensimmäistä toimii, niin jo niidenkin takia kannattaa tuo paketti hankkia...

        Ovatko muuten nuo TR 1-3 samaisia mitkä on julkaistu PS1:selle joskus aikoinaan?


      • Ricky..
        ***gamegirl*** kirjoitti:

        Moi,

        Kiitos vastauksesta.
        Juu itsellä on tuo Angel of darkness PS2:Selle, joten se ei tuossa setissä niin "tärkeä", mutta nuo viisi muuta setissä kiinnostaa kovasti.

        Eli koneeni on läppäri: Fujitsu Siemens Amilo L1300 (Windows XP), Ostin joskus 2-3v sitten uutena.
        Ja juu, koneiden kanssa olen todella tumpelo, eli muut kysymyksesi ovatkin sitten jo hepreaa. Ehkäpä tämän vuoksi olenkin ollut niin vannoutunut konsoli pelaaja. :)Koneen muistin kokoa kokonaisuudessaan, en muista (enkä koneen tiedoista löydä), mutta vapaata tilaa on kuitenkin kivasti, ja jahka siskontytön Sims pelit saan pois koneelta niin siitä lisätilaa taas kivasti...

        Mutta jos osaat näillä hajanaisilla tiedoillani, sanoa toimiiko settin uudemmat koneessa, niin olisi hienoa. :)
        Tosin kuten sanoit jos kolme ensimmäistä toimii, niin jo niidenkin takia kannattaa tuo paketti hankkia...

        Ovatko muuten nuo TR 1-3 samaisia mitkä on julkaistu PS1:selle joskus aikoinaan?

        Joo, vaikka läppäriä ei varsinaisesti ookkaan tarkoitettu pelaamiseen, niin voin aivan varmasti sanoa, että ainakin TR 1-5 toimii koneessassi, koska se ei ole tuon vanhempi. Kuutosesta en ole aivan varma, mutta voithan kokeilla. Ja jos koneellasi on pelattu Sims-pelejä, niin kyllä myös noita vanhimpia TR-pelejä.

        PC-pelit eivät eroa PS peleistä muutakuin että valikko on erilainen ja joudut pelaamaan näppäimistön avulla (helppo oppia). Varmaan myös grafiikka on paljon parempi kuin PS1:ssä.

        Eikä sinun tarvitse noita Sims-pelejä poistaa koneelta. Tomb Raidereita pelataan suoraan CD-levyltä ja vain muutama tiedosto asennetaan tietokoneeseen. Eli tilaa ne eivät juuri vie. Sen sijaan tuo AOD:n joutuu asentamaan kokonaisena ja se saattaa viedä tilaa.

        Nuo Tomb Raider 1-5 on tarkoitettu win95, win98 ja winME käyttöjärjestelmille eli saattaa tulla yhteensopivuusongelmia winXP:n kanssa, mutta nekin on helposti ratkaistavissa.

        Kun mainitsin, että peli tarvitsee esim. 256mt muistia, niin se tarkoittaa RAM-muistia (käyttömuistia). Eri "muistia" on sitten taas se, paljonko koneessa on tilaa eri ohjelmille jne.

        Jos tulee ongelmia niin kysele täältä!


      • Ricky.. kirjoitti:

        Joo, vaikka läppäriä ei varsinaisesti ookkaan tarkoitettu pelaamiseen, niin voin aivan varmasti sanoa, että ainakin TR 1-5 toimii koneessassi, koska se ei ole tuon vanhempi. Kuutosesta en ole aivan varma, mutta voithan kokeilla. Ja jos koneellasi on pelattu Sims-pelejä, niin kyllä myös noita vanhimpia TR-pelejä.

        PC-pelit eivät eroa PS peleistä muutakuin että valikko on erilainen ja joudut pelaamaan näppäimistön avulla (helppo oppia). Varmaan myös grafiikka on paljon parempi kuin PS1:ssä.

        Eikä sinun tarvitse noita Sims-pelejä poistaa koneelta. Tomb Raidereita pelataan suoraan CD-levyltä ja vain muutama tiedosto asennetaan tietokoneeseen. Eli tilaa ne eivät juuri vie. Sen sijaan tuo AOD:n joutuu asentamaan kokonaisena ja se saattaa viedä tilaa.

        Nuo Tomb Raider 1-5 on tarkoitettu win95, win98 ja winME käyttöjärjestelmille eli saattaa tulla yhteensopivuusongelmia winXP:n kanssa, mutta nekin on helposti ratkaistavissa.

        Kun mainitsin, että peli tarvitsee esim. 256mt muistia, niin se tarkoittaa RAM-muistia (käyttömuistia). Eri "muistia" on sitten taas se, paljonko koneessa on tilaa eri ohjelmille jne.

        Jos tulee ongelmia niin kysele täältä!

        Ram-Muisti on virtuaalimuistia.

        Ja se lisättäköön että vanhat tomb reiderit sain usein paremmin pelittämään käynistämällä ne yhteensopivuustilassa: Klikkaa oikealla hiiren näppäimellä pikakuvaketta joka on työpöydällä, sieltä ominaisuudet, yhteensopivuustila, raksi ruksi kohtaan käynnistä yhteensopivuustilassa ja valitset luettelosta lähimmän windowsin joka sopii peliin.


      • Ricky..
        viveca87 kirjoitti:

        Ram-Muisti on virtuaalimuistia.

        Ja se lisättäköön että vanhat tomb reiderit sain usein paremmin pelittämään käynistämällä ne yhteensopivuustilassa: Klikkaa oikealla hiiren näppäimellä pikakuvaketta joka on työpöydällä, sieltä ominaisuudet, yhteensopivuustila, raksi ruksi kohtaan käynnistä yhteensopivuustilassa ja valitset luettelosta lähimmän windowsin joka sopii peliin.

        Tuo TR1 on hankalin tapaus.

        Suosittelen aloittelijalle seuraavia juttuja: eli kun asennusikkuna aukeaa, kannattaa panna täppi kohtaan "No, I`m not using Glidos or dgVoodoo". Sen jälkeen "next". Ja sitten kun uusi ikkuna aukeaa täppi kohtaan: "No, I will configure my sound card manually" Taas "next" ja peli alkaa asentua koneelle.
        Tässä tapauksessa grafiikka on alkuperäistä ja äänet eivät toimi kunnolla.

        Asennusohjelmassa voi asentaa myös Tomb Raider Goldin (neljä lisäkenttää), mutta ne ohjelma hakee netistä ja ne voi asentaa myöhemmin.

        Asennusohjelma ohdottaa myös Glidosin asentamista (grafiikka aivan nykypelien tasolla), mutta sekin ladataan netistä ja peli avataan sen kautta. Periaatteessa helppo, mutta aloittelijalle vähän uusi juttu.

        Ja vielä, asennusohjelma ehdottaa ääniohjelman asentamista ja taas, sekin ladataan netistä, mutta sillä saa äänet toimimaan pelissä. Vähän hankalampi juttu, mutta onnistuu. Sen voi ladata sitten myöhemmin.

        Muissa TR-peleissä (2,3,4,5) ei ole mitään ongelmia, ne toimivat moitteettomasti.

        No olipa tämäkin sepustus, mutta lisää voi kysyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe