Kyllä tässä on ihmeissään itsensä kanssa.
Kuukautiset ovat olleet runsaanlaiset ja ihan säännölliset jo vuosia.
Viime kuussa kuukautiset kestivät tasan kaksi päivää ja olivat ihan siedettävät. Tässä kuussa ensimmäinen päivä oli ihan ennätyksellisen hirveä, oikeaa teurastusta.
Myös mieliala on viikkoa ennen kuukautisia tosi omituinen. Törppöilen liikenteessä, olen hajamielinen, äärettömän vetämätön ja väsynyt olo. Lämpö nousee n. 37.2 asteeseen, joten kai se vetämättömyys on siitäkin johtuvaa. Välillä palelee hillittömästi.
Pahinta on tuo mieliala, kun koko elämä tuntuu niin toivottomalle ja pienetkin vastoinkäymiset lamaannuttavat täysin.
Myös työssä jaksaminen on alkanut tökkimään, ei lievässä kuumeessa jaksa mitään.
Väsymys kyllä helpottaa kun vuoto alkaa, mutta kun ensimmäinen vuotopäivä on niin hulppea, olisi parempi istua vain kotona pöntöllä korvat luimussa.
Runsaan vuodon päivänä pidän sekä super tamppoonia että yösidettä yhtäaikaa. Tamppoonin valuessa alemmas, se päästäävuodot läpi. Vaihtoväli on 1-3 tuntia. Siteellä ei yksin pärjää, tulee vaatteista läpi.
Varsinkin töissä hulahtaa oikein kunnolla kun joudun istumaan ja siitä kun nousen niin...
Joko nämä ovat vaihdevuosien alkuja, onko muilla tällaista?
Miten jaksatte, miten erityisesti töissä?
Muilla tällaista
6
1654
Vastaukset
Hei!
Minä olen tällähetkellä 43- vuotias. Nuo tuntemukset ja oireet ovat ihan kuin itseäni lukisi noin 2-vuotta sitten. Tosin lämpöä minulla ei ollut. Minulla oli yleensä kiertoväli 25- päivää, kuukautiset kestivät noin 4-5 päivää. 2-Vuotta sitten ne tulivat epäsäännöllisiksi, kaikki asiat ärsytti. Ei oikein töissäkään jaksanut, kun huimasi minulla kun on muutenkin alhainen hemoklobiini. Vähän päälle puolivuotta sitten kuukautiset tulivat kahden viikon välein, tuntui, että kokoajan oli jotain vuotoa. Sitten tuli ne punastumiset ja hirveät hikoilupuuskat, etenkin öisin. Nyt ei ole ollut kuukautisia yli kolmeen kuukauteen. Kävin gynekologilla. Hän antoi ymmärtää, että vaihdevuodet ovat alkaneet. Hän määräsi primolut keltarauhashormonia, sekä divina hormonikorvaus valmistetta. Että kyllä se näköjään on niin, että vaihdevuodet voivat alkaa näinkin aikaisin. Kannattaa käydä gynellä, jo tuon runsaan vuodon takia, minä olin hölmö kun en heti mennyt, "kärvistelin" vain oireitteni kanssa. Tsemppiä sinulle.- puuttuu
sanottiin minulle, kun suunnilleen siinä iässä menkat runsautuivat liikaa. Lääkäri ehdotti hormoonikierukkaa ja se laitettiin. Kuukautiset loppuivatkin sitten siihen. Huoletonta eloa kahden kierukan verran (2x6 vuotta). Viimeisen poiston jälkeen olinkin jo vaihdevuosissa; normaalia vuotokiertoa ei enää tullut. Älä turhaan kärsi, käy lääkärissä. Tampooni vaippa ovat kaukainen muisto vain!
- tämä ihana aika
Saman ikäinen minäkin olen ja oireet selvät. Miksi lääkärikään ei tahdo sitä uskoa?
Pahinta on tuo sekavuus ja unohtelu ja saamattomuus. Työssä on vaikeaa jaksaa. Muutetaan me sitä työelämää sellaiseksi, että se sopii meille vaihdevuotisillekin! - paumake
Minulta poistettiin kohtu noin vuosi sitteen 49 oli mittarissa, myooma aiheutti kamalat kivut ja vuodon josta kärsin vuoden verran. Välillä olin niin kipeä etten päässyt sängystä ylös. Kuukautiset olivat minulla aina kivuliaat, joskus aivan oksensin kun sattui niin paljon. Hyytymiä ja vuotoa tuli niin paljon että sain anemian. Leikkaus oli pelastus sain olla vuoden rauhassa kunnes sitten tuli nämä vaihdevuodet. Hikeä pukkaa ja olo on vetämätön. Eli suo silellä vetelä täällä. Voisiko sinullakin olla myoma?
- kivat
olen itse 42 ja musta on alkanut tuntua, että nyt ne vaihtarit sitten alko.
On hikoilua, hermostuneisuutta, masista ja painon nousua ja nyt huomasin että vuoto on mulla vähentynyt ja aina ollut säännölliset ja muutenkin ok. Toisaalta odotan että nämä menkat loppuisi kokonaan, ei se mua haittaisi, pelkään vaan näitä muita oireita, nooh kaikki otettava vaan vastaan.
Olen itse syönyt helokkiöljykapseleita ja todennut että ne tepsii jonkun verran, mutta jokaislle jotakin.
Mietin että pitäiskö mennä sinne kynskälle vai pärjäiskö vielä näin, koska ei mun oireet niin pahalta vielä tunnu. - Kierukkaa vaan
Hei, vuodot runsastuu kaiketi lähes kaikilla päälle nelikymppisillä ja siihen auttaa hormonikierukka. Kun sitä kestää muutaman kuukauden, että se asettuu, niin olo helpottuu. Nuo mielettömät vuodot meinas multa viedä järjen ja koko elämän pisti sekasin. Huolestuttikin niin kovin, mutta härveli autto!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup323441- 1502286
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene121847Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi671266J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen1031258Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3881250- 671245
- 821161
- 621119
Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko151097