Elisan laskutusongelmat

ja asiakaspalvelu hitain

http://www.taloussanomat.fi/ict-ja-teknologia/2008/01/13/Hermot k%E4ry%E4v%E4t Elisan puhelinpalvelun takia/20081060/382

Elisan asiakasopalveuly on ehdottomasti hitain kaikista operaattoreista. Elisa syyttää siitä asiakkaita, koska he soittelevat turhaan.

Aivan uskomatonta meininkiä! Laskut ovat tulleet, miten sattuu viimeisen 10 kuukauden aikana. Laskuissa on virheitä ja asiakaspalveuun ei pääse millään läpi.

Pitäis Elisallakin vaan katsoa peiliin, eikä syyttää asiakkaita.

106

20007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vain

      Näin on todellakin. Itse vaihdoin liittymän, sillä laskut tosiaan tulivat miten sattuu ja laskuissa oli myös sekaannuksia. Asiakaspalveluun ei soittamalla millään päässyt, joten todellakin vaihdoin. Nyt olen tyytyväinen, mutta heti nurinaa tuli Elisalta, ja sieltä soitettiin ja melkein käskettiin vaihtamaan takaisin. Tai niin painostavalta puhe kuulosti.

      • REIPAS.

      • KAAPATTU JO KERRAN

      • huono valinta..

        Juu itse otin elisa laajakaistan. Piti aueta kuukausi sopimuksen teosta. Sitten menikin 2kk että he avasivat liittymän. Sain soittaa asiakaspalveluun ainakin 10 kertaa. Toinen henkilö lupasi sitä ja toinen tätä. Juu eiköhän sen pitäs aueta huomenna kun laitetaan asiaa eteenpäin. Sitten taas pari päivää odottelua. Taas soitin sinne. Ja taas sanottiin samaa. Lopulta ne sitten aukasivat nettini. Sain vain yhen laskun verran hyvitystä. Hitto mitä porukkaa.. kaduttaa ja oli huono valinta valita elisa.


    • 45 sekkaa

      kesti mulla ennenkuin sain vastausta asiakaspalvelusta. Joopa joo, ja Elisan sivuilla sanotaan odotusajaksi keskimäärin 4 minuuttia...
      Piti vaihtaa liittymätyyppiä mutta sanoinkin irti ja vaihdoin operaattoria.

      • butthole surfer

        menee operaattori mullaki... joutuu tosin vil pari kuukautta irvisteleen et kytkysopimus päättyy...


      • StayingPower85
        butthole surfer kirjoitti:

        menee operaattori mullaki... joutuu tosin vil pari kuukautta irvisteleen et kytkysopimus päättyy...

        Meikäkin joutuu viel irvistelee 3kk elisan asiakkaana ja sitten alkaa todellinen vapaus kun hankin sellaisen liittymän missä maksan juuri sen verran ku puhun eikä mitään lisähömpötyksiä.. en tee luurilla muuta kuin puhun ja tekstaan melko vähän.. kaikki sähköpostit ja sun muut datahössötykset, PYH! JA ELISAAN EN OO JÄÄMÄSSÄ!!!


    • pois

      Turha sitä on soitella ja kiukutella laskusta, kun ensin lörpötellään puhelimessa päivät pitkät.
      Sitten kun soitetaan, niin soitetaan ensin vikapalveluun ja taas uudestaan asiakaspalveluun. Välinumeroita painellaan miten sattuu ja kun vihdoin päästään esitämään asiaa, niin kiihdyksissä ei osata kertoa edes omaa nimeä saati asiakasnumeroa.
      Tumpeloita riittää...

      • butthole surfer

        tiedät, hä?


      • ympäri

        Suomen. Lörpöttelen vaikka koko sunnuntaipäivän sukulaisten kanssa eurolla. Onneksi en ole Elisan asiakas, vaan TeliaSonera Finlandin. Lasku on ollut noin pari kymppiä kuussa. Olen tosi tyytyväinen tähän operaattoriin.


      • tmo

        Et satu olee Elisalla töissä ku noin parjaat Elisan asiakkaita et se ois jotenki niitten vika,jos asiakaspalvelu pykii. Eipä mulla DNA:lla oo moisii ongelmii ollu ja asiakaspalveluun pääsee suht nopeesti. Luulis et näitä tumpeloita riittäs myös DNA:lle,mut hyvin toimii asiakaspalvelu joka tapauksessa. Et kyl se vika on siel Elisan päässä,ihan turha alkaa syyttää asikkaita siitä. Vai vituttaako vastata tumpelo ihmisten puheluihin? Tee työs,äläkä netissä roiku työaikana,ei oo ihme et Elisan a.palvelu pykii ku tääl on Elisalt omat haukkujat,miten tyhmii ihmiset on.


      • Anonyymi

        Ohhoh


    • kypsynyt

      ollaan valitettavasti huomattu,että hidasta on. Isä kuoli 2 kuukautta sitten ja pyydettiin viikko sen jälkeen katkaisemaan matkapuhelinliittymä. Puhelin on auki vieläkin ja loppulasku on tulematta,vaikka puhelinta ei ole käytetty moneen kuukauteen. Elisaan ei saa yhteyttä puhelimitse, yritettiin netin kautta,ei onnistunut, fax-numeroa ei löytynyt, laitettiin postin kautta sama viesti uudelleen. Saa nähdä meneekö perille...itse en aio ryhtyä elisan asiakkaaksi!!!

    • Näin.

      ..itekki ottamaan Elisan kytkyn viime keväänä.Ensimmäinen ongelma oli, kun eivät saaneet numeroa salaiseksi, vaikka olin painottanut että ehdottomasti oltava salainen. Toiseksi, eivät saaneet s-etua kertymään liittymälleni(eikä kerry vieläkään oikein). Loppujen lopuksi puhelinlaskut ovat tulleet miten sattuu.Kaiken huippu oli kun soitin asiakaspalveluun siirtääkseni laskun eräpäivää,(netissä en tätä voinut tehdä, kerta ei toiminut nettisivut sillon) minua ei löytyny ollenkaan koko lafkan tiedoista, ei mulla muka ollut siellä edes liittymää!! Nyt Elisa aikoo siirtää asiakaspalvelun nettiin, tuskinpa saavat sitäkään toimimaan.

      • kypsynyt elisaan...

        eniten tosiaan ottaa aivoon tuo elisan laskutus,laskutetaan miten sattuu...toinen on just toi asiakaspalvelu,hitto puolipäivää saat jonottaa et joku siellä vastaa...ja kolmannex et kun jostakin sopii jotakin niin se ei tod pidä paikkasa,itekkin sanon liittymät heti irti elisalta kuhan kytky tulee täyteen....


    • ei elisa

      Joo kyllä ongelmia on,äidillenikin tulee laskut kaksinkertaisina ja yhteyttä hän ei saa millään sinne selvittääkseen asiaa.Jännä huomio myös se,että laskut ovat aina liian suuria eikä päinvastoin.

      • butthole surfer

        taitaakin tulla kiva päivä tästä. :D


      • jatkuu vaan

        Meidän perheessä kaksi kytkyä ja yksi "normaali" liittymä.Laskut kaikissa miten sattuu,siirretty perintätoimistoon ennen eräpäiviä,laskutetaan päällekkäin ym.Useista soitoista huolimatta laskut aina väärin!toinen täti sanoo toista kuin toinen,otin yhteyttä paikalliseen kuluttajaneuvojaan ja johan alko selviämään asiat.Vapaus koittaa huhtikuussa kun kytkyt loppuu!!!


    • ei ikinä enää elisaa

      laskut ei tule ollenkaan
      sitten tulee monen sadan edestä
      tehdään maksusopimus josta kehdataan periä maksu
      maksusopimusvahvistusta ei tule jotta voisi maksaa
      asiakaspalveluun ei pääse
      liittymä suljetaan
      aamuseiskalta herätään soittamaan
      vihdoin kun saa yhteyden, syytetään asiakkaan saamattomuutta.

      viimeinen pisara.

      • butthole surfer

        sulla on jo asiat paremmalla mallilla...
        Oispa jo D day tääläki...

        Hyvää talven jatkoa vaan sinulle. ;)
        Perästä tullaan


      • ei ikinä enää elisaa
        butthole surfer kirjoitti:

        sulla on jo asiat paremmalla mallilla...
        Oispa jo D day tääläki...

        Hyvää talven jatkoa vaan sinulle. ;)
        Perästä tullaan

        Siis

        ei todellakaan ole hyvin, koska liittymä suljettiin siis elisan taholta, koska en ole maksanut laskuja.

        Siis laskuja joita ei ensin tule

        sitten peritään isoina satojen eurojen laskuina

        ja sitten maksusopimuskaan ei pidä kun ei tule elisalta ohjeita ja luvattua maksusopimusvahvistusta

        Kun yrittää selvittää laskuasioita jo ties monennenko kerran asiakaspalvelussa, niin sinne ei pääse läpi

        Sitten suljetaan liittymä ja syytetään asiakasta koko episodista.

        Millä minun ensinnäkin oletetaan hoitavan tätä asiaa kun puhelin on suljettu?

        Jossain luki että Elisa toimii väärin vain jos asiakas kärsii taloudellisia tappioita.

        Minulta on jäänyt saamatta pari tärkeää puhelua liittyen töihin. Että semmosta.

        Mutta ai niin, tämähän on ihan turha asia mitä yritän selvittää. Oma moka kun en maksele epämääräisiä summia joita ei minulle pystytä kertomaan.

        Alunperin oli luvattuna kaiken maailman etuja puhepakettia puoleenhintaan joita ei sitten näy missään.

        Kaiken kukkuraksi minulla kesti 3 kuukautta saada puhelin käyttöön kun Elisa ei saanut avattua liittymääni.

        Ja tätä helvettiä kestää vielä puolitoista vuotta. Miten tästä pääsee irti?


      • edelleen onnetonta

        elisa ei saa laskuttaa niitä 5eurosia tehdystä maksupalvelusopimuksista! näin kertoi kuluttajaneuvoja! elisa ja kuluttajavirasto tehneet sopimuksen ettei kuluttajalle saa aiheutua ylimääräisiä kustannuksia,koska tämä koko hässäkkä johtuu heistä,heidän "uudistuksista"!!minultaki (taas) yritettiin periä,mutta soitin sinne heti laskun saatuani ja luvattiin hyvittää. ootellaan sitten koska sekin ihme tapahtuu


      • Johtajaa
        ei ikinä enää elisaa kirjoitti:

        Siis

        ei todellakaan ole hyvin, koska liittymä suljettiin siis elisan taholta, koska en ole maksanut laskuja.

        Siis laskuja joita ei ensin tule

        sitten peritään isoina satojen eurojen laskuina

        ja sitten maksusopimuskaan ei pidä kun ei tule elisalta ohjeita ja luvattua maksusopimusvahvistusta

        Kun yrittää selvittää laskuasioita jo ties monennenko kerran asiakaspalvelussa, niin sinne ei pääse läpi

        Sitten suljetaan liittymä ja syytetään asiakasta koko episodista.

        Millä minun ensinnäkin oletetaan hoitavan tätä asiaa kun puhelin on suljettu?

        Jossain luki että Elisa toimii väärin vain jos asiakas kärsii taloudellisia tappioita.

        Minulta on jäänyt saamatta pari tärkeää puhelua liittyen töihin. Että semmosta.

        Mutta ai niin, tämähän on ihan turha asia mitä yritän selvittää. Oma moka kun en maksele epämääräisiä summia joita ei minulle pystytä kertomaan.

        Alunperin oli luvattuna kaiken maailman etuja puhepakettia puoleenhintaan joita ei sitten näy missään.

        Kaiken kukkuraksi minulla kesti 3 kuukautta saada puhelin käyttöön kun Elisa ei saanut avattua liittymääni.

        Ja tätä helvettiä kestää vielä puolitoista vuotta. Miten tästä pääsee irti?

        mulla kävin ihan sama homma ensin ei tule laskua sitten kun lasku tulee alkaa olee usempia satasia
        jos maksan vähän myöhässä niin tulee uusia vieläkin isompia laskuja enkä pysty enää maksaa niitä ollenkaan enään enkä olisi maksanut kuitenkaan kiskuri firma kun on kyseessä puhelin meni kiinni vaikka laskut oli maksettu eihän turhasta viiti maksaa vai kuinka,,,firman pitäs ensin ilmoitta jos liittymä sulkeituu mutta elisalla ei ilmoituksia
        tule tästä lähtee kuluttajasiamiehelle vähän juttua miten elisa palvelee asiakkaita ,,


      • asiakaspalveluun !
        ei ikinä enää elisaa kirjoitti:

        Siis

        ei todellakaan ole hyvin, koska liittymä suljettiin siis elisan taholta, koska en ole maksanut laskuja.

        Siis laskuja joita ei ensin tule

        sitten peritään isoina satojen eurojen laskuina

        ja sitten maksusopimuskaan ei pidä kun ei tule elisalta ohjeita ja luvattua maksusopimusvahvistusta

        Kun yrittää selvittää laskuasioita jo ties monennenko kerran asiakaspalvelussa, niin sinne ei pääse läpi

        Sitten suljetaan liittymä ja syytetään asiakasta koko episodista.

        Millä minun ensinnäkin oletetaan hoitavan tätä asiaa kun puhelin on suljettu?

        Jossain luki että Elisa toimii väärin vain jos asiakas kärsii taloudellisia tappioita.

        Minulta on jäänyt saamatta pari tärkeää puhelua liittyen töihin. Että semmosta.

        Mutta ai niin, tämähän on ihan turha asia mitä yritän selvittää. Oma moka kun en maksele epämääräisiä summia joita ei minulle pystytä kertomaan.

        Alunperin oli luvattuna kaiken maailman etuja puhepakettia puoleenhintaan joita ei sitten näy missään.

        Kaiken kukkuraksi minulla kesti 3 kuukautta saada puhelin käyttöön kun Elisa ei saanut avattua liittymääni.

        Ja tätä helvettiä kestää vielä puolitoista vuotta. Miten tästä pääsee irti?

        Ei kai sinne pääse, kun henkilöstöresurssit on väärin mitoitettu.
        Näin tuntuu minusta.
        Ihmisiä sinne töihin, missä niitä tarvitaan !
        Säälittää ne ihmiset, jotka Elisaa edustaa asiakaspalvelussa, varmaan korvat punaisena saavat olla, ja tuskin huippuliksakaan.
        Vika on johdossa - jälleen kerran !


      • ei koskaan enään elisaa
        ei ikinä enää elisaa kirjoitti:

        Siis

        ei todellakaan ole hyvin, koska liittymä suljettiin siis elisan taholta, koska en ole maksanut laskuja.

        Siis laskuja joita ei ensin tule

        sitten peritään isoina satojen eurojen laskuina

        ja sitten maksusopimuskaan ei pidä kun ei tule elisalta ohjeita ja luvattua maksusopimusvahvistusta

        Kun yrittää selvittää laskuasioita jo ties monennenko kerran asiakaspalvelussa, niin sinne ei pääse läpi

        Sitten suljetaan liittymä ja syytetään asiakasta koko episodista.

        Millä minun ensinnäkin oletetaan hoitavan tätä asiaa kun puhelin on suljettu?

        Jossain luki että Elisa toimii väärin vain jos asiakas kärsii taloudellisia tappioita.

        Minulta on jäänyt saamatta pari tärkeää puhelua liittyen töihin. Että semmosta.

        Mutta ai niin, tämähän on ihan turha asia mitä yritän selvittää. Oma moka kun en maksele epämääräisiä summia joita ei minulle pystytä kertomaan.

        Alunperin oli luvattuna kaiken maailman etuja puhepakettia puoleenhintaan joita ei sitten näy missään.

        Kaiken kukkuraksi minulla kesti 3 kuukautta saada puhelin käyttöön kun Elisa ei saanut avattua liittymääni.

        Ja tätä helvettiä kestää vielä puolitoista vuotta. Miten tästä pääsee irti?

        liki vastaavanlainen episodi elisan kanssa.
        Vaihdoin liittymää kun en jaksanut enään pelleilä noiden tollojen kanssa.
        Siis suomeksi sanottuna aika PERSEESTÄ koko operaattori valitettavasti.


      • SUOMESSA
        ei ikinä enää elisaa kirjoitti:

        Siis

        ei todellakaan ole hyvin, koska liittymä suljettiin siis elisan taholta, koska en ole maksanut laskuja.

        Siis laskuja joita ei ensin tule

        sitten peritään isoina satojen eurojen laskuina

        ja sitten maksusopimuskaan ei pidä kun ei tule elisalta ohjeita ja luvattua maksusopimusvahvistusta

        Kun yrittää selvittää laskuasioita jo ties monennenko kerran asiakaspalvelussa, niin sinne ei pääse läpi

        Sitten suljetaan liittymä ja syytetään asiakasta koko episodista.

        Millä minun ensinnäkin oletetaan hoitavan tätä asiaa kun puhelin on suljettu?

        Jossain luki että Elisa toimii väärin vain jos asiakas kärsii taloudellisia tappioita.

        Minulta on jäänyt saamatta pari tärkeää puhelua liittyen töihin. Että semmosta.

        Mutta ai niin, tämähän on ihan turha asia mitä yritän selvittää. Oma moka kun en maksele epämääräisiä summia joita ei minulle pystytä kertomaan.

        Alunperin oli luvattuna kaiken maailman etuja puhepakettia puoleenhintaan joita ei sitten näy missään.

        Kaiken kukkuraksi minulla kesti 3 kuukautta saada puhelin käyttöön kun Elisa ei saanut avattua liittymääni.

        Ja tätä helvettiä kestää vielä puolitoista vuotta. Miten tästä pääsee irti?

        OO SITTEN ISOMPAA HEMMO,KUKA PISTASI KURIN TON TAPAISEN ELISEN....PRKL.
        SAAKO KANSA HAASTA OIKEUTEN YHDESSÄ ,LAITTAISIN NIMENI ALLE...!


    • olen tyytyväinen!

      Käytin elisaa muutama vuosi sitten ja meni hermot juuri asiakaspalvelun odotusaikaan! Vaihdoin soneraan, vaikka maksaakin vähän enemmän, mutta kuuluvuus on aina 100%, laskut oikein ja asiakaspalveluun pääsee läpi NOPEASTI!

      • Johtajaa

        täytyy sanoa että paras firma on sonera näistä kaikista firmoista niillä homa toimii niinkuin pitää
        vaihto kannatti sinne kaikki heti heti,,,


      • 10v asiakkuus

        Kyllä Sonerallaki liian hidas asikaspalveluun pääsy aika, viimeksikin jonoaika oli 20 minuuttia!!


      • Pitkäaikainen

        Sonerassa ei pahemmin valittamista ole, ainoa, että ilmaiset tekstiviestit poistivat netissä. Mitään syytä, mitään ilmoitusta ei tullut - ei edes sivuille. Tuossa vaiheessa nettisivut oikuttelivat kuukausitolkulla. Nyt kuitenkin pelanneet monta kuukautta ok.


    • eurotettu

      'Kivat' tosiaan Elisan tavalle laskuttaa viimekesän puheluja marraskuun tienoolla... Kuka pystyy tarkastamaan mitä tulikaan soiteltua kolme - neljä kuukautta sitten. Vähän häiriöitä laskutuksessa, on aika huono syy... Pukkihan on aika huono kaalimaan vartija, sanotaan!

      • Anonyymi

        No, meikäläiselle tuli viiden euron lasku 2021 lokakuun turvapaketista. Liittymä oli jo vaihdettu toiselle operaattorille n. Vuosi aikaisemmin joten ihmettelen mitä Elisa turvaa, kun liittymä eikä netti ole heillä? Oma vika tietenkin kun en älynnyt purkaa tuota turvapaketista, muuta ei tullut mieleenkään tuo että jos ei heillä ole liittymääkään niin eihän silloin tarvita turvapakettiakaan.


    • minulla...

      elikkä minulla oli jo entuudestaan kaksi elisan puhelinpakettia kun eräs tuttu joka myy kans elisan liittymiä rupes tarjoomaan nokian n95 puhelinpakettia kun oli sillon NIIN hyvä tarjous muka menossa,no minä tyhmä sitten suostuin et no ok uus puhelin yms ni joo mikä ettei,sopimukset tehtiin ja puhelin luvattiin parin päivän sisään.no tämä tuttu soittaa parin päivän päästä että hällä on ne puhelimet kyydissä mutta että hän ei saa luovuttaa niitä ennenkä entiset puhelimet on maksettu,oli aika ällistyny,no eipä siinä sanoin sit sille et no hommaappa se lasku minulle et jos sen kautta ois saanu sen nopeammin kun elisan laskutus on mikä on...no laskun piti tulla viikon sisään,eipä yllätys yllätys tullu,no soitin sitten ite elisan asiakaspalveluun ja kysyin että onko homma näin?olettaako ne että mä kuukaustolkulla ootan jotain laskua et saan ne uudet puhelimet,no sieltä sanottiin että ei missään nimessä tarvi oottaa koska vika on elisan päässä,et laskuja ei saada toimitettua normi ajassa,sanoi että ei estettä uusien puhelimien suhteen...no tästä innoissani soitin tälle tutulleni että näin ja näin sanottiin elisan asiakaspalvelussa että mä tuun hakee ne puhelimet ni oi voivoi ku ei niitä puhelimia enää ollukkaa tällä ko.henkilöllä,oli ottanut sitten itselleen ne elisan liittymän kanssa ja vetosi vielä että ei niitä kauaa voi pitää liikkeen kirjanpidosta pois,justjust,lupasi hommata uudet parin päivän sisään,no eipä tarvinnu,sanoin et antaa olla elisa riitti mulle,ja otin ne puhelinpaketit toiselta operaattorilta...että tälläsiäkin elisan edustajia...

      • Kuitenkin

        joku kuitenkin nauttii suurta palkkaa tärkeästä ja vastuullisesta työstä että kaikki toimis kannattavasti .
        Voi vain arvailla sen suuruutta kun homma pelaa noin .
        Kauanko firma pysyy pystyssä tuolla menolla kun on niin paljon vastuullisia työntekijöitä .


    • Lopen kyllästynyt

      Onneksi Elisa-sopimus loppuu parin kuukauden päästä. Sitten on varma, että operaattori vaihtuu. Elisan touhu on todella ala-arvoista. Laskut tulee miten sattuu. Sama lasku on tullut kahteen kertaan, asiakaspalveluun ei pääse, nettiviesteihin ei vastata. Kohta kaksi vuotta on mennyt kuin pässi narussa. Sopimusta ei ole saanut millään purettua. Tyhmyydestä viisastuu.

    • operaattori vaihtoon

      kuulisin ilolla elisalta mikä on turha soitto? jos asiakkaalla on kysyttävää ei soitto taida olla turha. tuollaisilla 30-60 minuutin jonotusajoilla tuskin kukaan soittelee sinne huvikseen. katse kohti peiliä elisa!

      • Hidasta hidasta tehotonta

        Pääsin vihdosta viimein asiakaspalveluun läpi, osuin hyvään saumaan 20 min vain kesti odottaa.

        Kerroin tilanteeni, olen saanut juuri näitä laskujennopeutusrytmi laskuja joiden kanssa olisin halunnut sopia maksusuunnitelman.

        Kaveri puhelimessa kertoi, että ei pääse läpi luottoyhtiöön josta asia pitää varmistaa.

        Ei tietoakaan että olisi ehdottanut jotain ratkaisua asialle, no kysyin sit että voiko kaveri selvittää asian ja soittan minulle huomenna kun saa asian selville.

        Joo, sehän passaa, soitan heti kun tulen töihin.

        No, eipä ole kuulunut, on tainnut asiakaspalvelukin lähteä lätkiin, enkä kyllä yhtään ihmettelis, ainakin itse lähtisin=)

        Nyt sit sama ongelma, ja taas pitäs töiden jälkeen alkaa päivystään uudenyrityksen kera..grrr..

        T: Soneraan vaihtuu just.


    • Johtajaa

      pelkää silmään kusemista kokohomma et saa mitään
      alennuksia vaikka puhelut maksaa niin paljon kun sovittu ei pidä paikkaansa et saa mitään muuta kun paskaa käteen lian korkeat puhelin maksut,, älkää uskoko niitä huijareita vaikka ne lupaa kuun taivaalta,,

    • Palvelua

      Ostin miehelleni marraskuussa isänpäivälahjaksi kännykän ja avasin Elisan liittymän. Linja ei avautunut sovitussa ajassa, eikä Elisan toimitsija löytänyt koko sopimusta joulukuussakaan, näin ollen todettiin, että liittymää ei ole. (Uusi liittymä uuden operaattorin kanssa avattiin, DNA). Nyt tammikuussa sain Elisalta avausvahvistuksen liittymälle: Olemme 02.01.2008 avanneet Elisan matkapuhelinliittymän numerolla xxxxx liittymäsopimuksessa (marraskuussa) ilmoitettujen tietojen mukaan. Että hatuttaa moinen pelleily!Laitoin sähköpostia Elisalle tapahtuneesta ja nyt jään odettelemaan mielenkiinnolla mitä kuvioita tämän jälkeen täytyy tehdä?

      • Minä olen täysin tyytyväinen Elisaani eikä minulla ole minkäänlaista valittamista, ei puhelinliittymästäni eikä myöskään laajasta kaistastani.


      • butthole surfer
        apiM kirjoitti:

        Minä olen täysin tyytyväinen Elisaani eikä minulla ole minkäänlaista valittamista, ei puhelinliittymästäni eikä myöskään laajasta kaistastani.

        munkaan laajakaistassa mitään napisemista ole ollu.... hyvin pelaa, ei siinä mitään. Mut toi kännykkäosaston laskutuspuoli vaikuttaa hieman kusetukselle. En tykkää. Loppuu se arpominen tässä kuhan kytky menee umpeen.


    • kipa

      minäkin yritin tänään soittaa, mutta en päässyt puhelimeen, nauhalta kehoitettiin soittamaan toiste puheluiden ruuhkautumisen vuoksi, yritin lähettää sähköpostia sekään ei onnistunut, ei tuntenut palvelinta,vaikka varmasti oli oikein.
      minun asiani olisi ollut päällekkäin laskutus
      edellinen laskutus oli 26.10-07 saakka ja tämä
      tänään erääntynyt lasku alkoi 19.10-07, eli siis noin viikko laskutettiin edellisessä laskussa ja
      tässä tänään erääntyvässä päällekkäin
      että katselkaapas laskutusjaksojanne

      • sieltä ja syvältä

        Perheemme kännylaskut tuplaantuivat "jostain" syystä viime kevään laskutusjärjestelmän uudistuksen jälkeen!! Ja nettilaskutuksena tullee 300-400 euron laskuja!!Vaikka todellinen laskun on reilun 100 euroa. Olkaa tarkkana, minkä summan hyväksytte nettilaskuissa.Nyt puhepaketit (250-400min) ja ei saada niistä edes aikoja täyteen, niin ihmetyttää nuo "syntyneet" isot laskut, joita ei pystytä selvittämään. Jos ja kun on muutamien tuntien jonottamisen jälkeen päässyt as.palveluun.


    • Tyytyväinen Elisaan

      Ajattelimpa laittaa jotain positiivitaki Elisasta. Meillä Elisa laajakaista toiminut hyvin, muutimme syksyllä ja siirto meni hyvin myös laskut tullut normaalisti. Asiakastukeen pääsin ekalla yrittämällä, jonottamatta, kun tein osoitteen muutoksen. Eli olen tyytyväinen ollut Elisaan, ennen meillä oli DNA, joka toimi paskasti ja ryökäleet meni nostaa hintaakin vielä, joten vaihdoin elisaan. Toivottavasti Elisa sais hommat rullaamaan jotta muutki olisi tyytyväisiä. Hyvää kevättä kaikille!

      • Näin.

        ..onkin kyse Elisan matkapuhelinliittymistä ja niiden laskutuksesta, kyllä meilläkin laajakaista puoli toimii ja asiakaspalveluun pääse läpi.Samaa ei todellakaan voi sanoa matkapuhelin puolesta.

        Katotaan vaan koska alkaa laajakaistapuolen asiatkin tökkimään.


    • turhaa soittoa ei olekaan!!...

      Laskut tuli ( tai ei tullu) koko viime vuonna miten sattui, nyt ohe ttanut gappia kiinni 3 vk laskutusvälillä!! HALOO ELISA!! Eletään vuotta 2008 !!
      Ja aika kiva ihmisille, jotka elävät ihan kädestä suuhun, kun nyt tuleekin kaksi puhelinlaskua yhteen kuukauteen!!

      • kurjat!

        Just tollaset idiootit jotka möhlii kaikki raha-asiansa voivat katsoa myös itseäänkin peiliin. Kyllähän tyhmäkin tajuaa, että vuodessa on 12kk ja myös iltä 12kk:lta tulee laskut. Jos yhtenä kuukautena ei tule, voi olla varma että myöhemmin tulee kuitenkin jos on vähääkään puhunut. Tuhlatkaa vaan kaikki rahanne, vaikka tiedätte, että laskuja saattaapi tulla 2 seuraavassa kuussa! Opetelkaa säästämään ihmiset!!


      • vitsin...
        kurjat! kirjoitti:

        Just tollaset idiootit jotka möhlii kaikki raha-asiansa voivat katsoa myös itseäänkin peiliin. Kyllähän tyhmäkin tajuaa, että vuodessa on 12kk ja myös iltä 12kk:lta tulee laskut. Jos yhtenä kuukautena ei tule, voi olla varma että myöhemmin tulee kuitenkin jos on vähääkään puhunut. Tuhlatkaa vaan kaikki rahanne, vaikka tiedätte, että laskuja saattaapi tulla 2 seuraavassa kuussa! Opetelkaa säästämään ihmiset!!

        murjaisit :) Ei se kuule tarkoita sitä että pitää sama lasku maksaa moneen kertaan. Itse irtisanoin marraskuun alussa elisan liittymän, mutta tänään viimeks tipahti lasku syys-lokakuulta, jonka jo olen kertaalleen maksanut :) Ehkä elisa on huomannut että kannattaa kokeilla onko muitakin sinun kaltaisia tyhmyreitä jotka maksavat kaikki laskut mitä luukusta tippuu, oli ne sitten oikein tai ei ;)


      • turha soittelija

        No oli mullakin kiva yllätys nettipankissa: 449e laskut yhteensä elo-marraskuulta! (niinköhän-ajattelin) Ja toisekseen sulkivat liittymäni(Olin kuukauden ulkomailla,lähinnä merellä) No enivei 25minuutin jonotus ja asian kyseenalaistaminen laski velkani 198euroon joka kuulostaa jo ihan kohtuulliselta..Mutta ei siinä kuulemmä mitään maksusopimuksia voi tehdä kun on erääntynyt 31.1 että kannattaa mahdollisimman pian maksaa että laitetaan kohta perintätoimistoon... Ja Arvata saattaa miten mun kytkyn myös käy 3kk:n päästä! Tätä menoa mnee elisa aika konkkaan...


    • näköjään....

      ainut, joka on pettynyt elisan toimintaan. Vaihdoin jo kännykkä liittymän saunalahteen, jossa ainakin asiakaspalvelu toimii.....toistaiseksi. Elisalla ei varmaan tunneta sanaa palvelu, mutta laskuttaa osataan ja varmuuden vuoksi tuplana. Juuri äsken avasin elisalta tulleen laskun, olipa taas kiva ylläri kun laskuun oli laitettu edellisen kauden puhelutkin uudelleen maksuun. Ja asiakaspalveluunhan on ihan turha yrittää :( Onneksi tämä peli loppuu nyt, ei enää elisan asiakkaaksi!

    • Entinen asiakas

      Tuli vaihdettua netti yhteys ja lankapuhelin irti, koska liian pitkät odotus ajat ja laku epäselvyyksiä paljon jne. En suosittele Elisaa ainaskaan nyt kenellekkään ja yhtiön kannalta olis hyvä saada asiat kuntoon, muuten kato kasvaa rajusti!

    • Elisan asiakas, vielä hetken

      Eihän Elisalla tällä hetkellä OLE asiakaspalvelua.

      Kaikki liittymiin liittyvät muut jutut hoidan Elisan myymälöissä, esim. Jumbossa, missä asiat hoituvat naamatusten. Kolmesti sielläkin piti käydä, että laskut kahdesta liittymästä tulevat oikeaan osoitteeseen ja yhtenä laskuna, mutta onnistui lopulta.

      Mutta nyt on pitänyt yrittää selvittää laskutussotkua, ja olen yrittänyt ottaa yhteyttä Elisaan suoraan.

      Useamman kerran soittaessani puhelin"palveluun" on vain ilmoitettu, että kaikki jonot täynnä, ja pyydetty soittamaan uudestaan. En ole KOSKAAN päässyt tuonne EDES JONOTTAMAAN.

      Olen jättänyt asiasta yhteydenottopyynnön weppisivun kautta, ja siihen ei ole vastattu.

      Maksoin sitten tupla-laskunkin; ei kyse ollut kuitenkaan niin isoista rahoista, että viitsisin käyttää aikaani enempää yrittäessäni saada yhteyttä Elisaan, tai alkaa saada karhuja yms. siitä turhasta laskusta.

      Vaihdan operaattoria tällä viikolla.

    • Pettynyt!!

      Elisalla ON HIDAS asiakaspalvelu...en enää edes viitsi soittaa sinne...niin tärkeetä asiaa ei enää siihen firmaan edes ole!!!

      Senkerran kun pääsin läpi...ja huomautin hitaudesta,että kylläpä kestää,kannattais palkata lisää työntekijöitä,eikä saneerata lisää pois...tuli HYVIN töykeä vastaus..."minä en ota tähän kantaa...soita jonnekin muualle"...en ehtinyt edes asiaani sanoa...kuvitelkaas sitä..HUH,HUH!!!???

      Ja tää matkapuhelilaskutus...takautuvasti...onkohan se edes oikeudellisesti oikein,onko kukaan selvittäny asiaa???

      laskut tulee tätänykyä NIIN oudosti kuin vain olla ja voi!!!

      Mun KYTKYSOPIMUS kun kesäkuussa päättyy...niin se on MORO ELISALLE!!!!!!!!

    • weskuu

      Turun Elisan Brahenkadun toimipisteen puh.muijat ainakin viettävät työaikansa mesessä ja treffisivuilla! Ei saa yleistää,joo tiedän,mutta tässä on perää.Kuulemma pitää saada työpäivä kulumaan jotenkin.Tästä on 100% todisteet olemassa.

      • butthole surfer

        todisteet tiskiin nii katotaan... :D


      • weskuu
        butthole surfer kirjoitti:

        todisteet tiskiin nii katotaan... :D

        Hae Suomitreffeiltä 38v. akka Varsinais Suomesta ja nimi kukamitähä ja sano,et sä olet nätti,ni se on myyty ja kertoo,missä on töissä ja miten kuluttaa päiväs työkavereittes kanssa.....Vieläkö muuta?


    • jumitusta luvassa!

      Odottakaapa vaan kun Sonera alkaa uudistamaan laskutusjärjestelmäänsä! Siinäpähän sitten arvotte mihin seuraavaksi. DNA ei kuulu oikein missään, saunalahtikin toimii "paskaelisan" verkossa ja spiidi ei ole luotettava alkuunsakaan. Kyllä käy napisijoille vielä huonosti! Toki Elisalla on turhan paljon ollut ongelmia, mutta lähitulevaisuudessa sitä on luvassa muuallakin! Ei aina vaihtamalla parane....

      • Ei tietoa

        Niin mahdollisesti voi jossain vaiheessa uudistua. Varmaa tietoahan ei taida olla.


      • jeajea

        Paljon ihmiset on täällä valittaneet myöskin aiheesta mutta ihmetyttää kyllä monen kitinä.. Elisa teki ison järjestelmämuutoksen joka myöhästytti laskuja, ikävää mutta big deal.. nyt ne kirii laskut kiinni 3 viikon välein, minusta aika paljon parempi vaihtoehto kun lätkästä kaikki kerralla. Täällä kun lukee ihmisten tekstejä niin voin kuvitella kuinka paljon asiakaspalvelu elisalla(kin) saa turhia soittoja. heillä kun on reilu 2 miljoonaa asiakasta ja jos kaikkien laskut tulee vähän myöhässä niin sinne saattaa tulla muutama puhelu =p

        Itselläni on Elisan liittymä, laskut oli vähän myöhässä mutta niitä en kaivannutkaan. Halvempi se on kun Sonera ja kuuluu paremmin kun DNA. Eikä ole noiden firmojen asiakaspalvelukaan mitään hääviä, olen ollut kummankin asiakas.

        Niin, ja se Elisan "tupla laskutus" on ainakin ihan kupla, jengi ei maksa laskujaan eräpäivään mennessä ja ihmettelee et "miksi mun laskussa näkyy avoimena myös edellisen laskun summa vaikka olen maksanut sen" mjaa, miksiköhän.. ehkä siksi koska se on maksettu myöhässä ja uusi lasku on tulostettu ennen kun vanha on maksettu. Näin kävi myös minulle mutta tajusin mistä on kyse =p


      • sitä
        jeajea kirjoitti:

        Paljon ihmiset on täällä valittaneet myöskin aiheesta mutta ihmetyttää kyllä monen kitinä.. Elisa teki ison järjestelmämuutoksen joka myöhästytti laskuja, ikävää mutta big deal.. nyt ne kirii laskut kiinni 3 viikon välein, minusta aika paljon parempi vaihtoehto kun lätkästä kaikki kerralla. Täällä kun lukee ihmisten tekstejä niin voin kuvitella kuinka paljon asiakaspalvelu elisalla(kin) saa turhia soittoja. heillä kun on reilu 2 miljoonaa asiakasta ja jos kaikkien laskut tulee vähän myöhässä niin sinne saattaa tulla muutama puhelu =p

        Itselläni on Elisan liittymä, laskut oli vähän myöhässä mutta niitä en kaivannutkaan. Halvempi se on kun Sonera ja kuuluu paremmin kun DNA. Eikä ole noiden firmojen asiakaspalvelukaan mitään hääviä, olen ollut kummankin asiakas.

        Niin, ja se Elisan "tupla laskutus" on ainakin ihan kupla, jengi ei maksa laskujaan eräpäivään mennessä ja ihmettelee et "miksi mun laskussa näkyy avoimena myös edellisen laskun summa vaikka olen maksanut sen" mjaa, miksiköhän.. ehkä siksi koska se on maksettu myöhässä ja uusi lasku on tulostettu ennen kun vanha on maksettu. Näin kävi myös minulle mutta tajusin mistä on kyse =p

        laskua on eräpäivään mennessä maksaa jos sitä ei kotiin TULE! Tutun kuuloisia ongelmia ihmiset täällä kertoneet. Ystävälläni on Elisan liittymä ja hänellä sama ongelma kuin monella muulla: Laskua ei kuulu eikä näy eikä asiakaspalveluun pääse. Paska operaattori, siitä on asiakasta turha syyttää. Katsokoot peiliin vaan Elisalla.


    • muu operaattori

      Ihmetyttää vaan, miksi nää elisan asiakkaat jotka kyselee turhia on vielä elisan asiakkaina. Miksi operaattori parantais palveluja????? jos asiakkaille riittää nämä nykyiset palvelut.. tarttiskohan tehdä jotain...... ; )))

    • Ari

      Elisalla mättää jokin tosi pahasti! Ihmettelin viime syksynä kun nettilaskuja ei tullut. Viimeksi olin maksanut nettilaskun heinäkuussa. Soitin asiakaspalveluun pari kertaa sanottiin aina et kyllä se sieltä tulee jäin odottamaan laskuja. Aina kun soitin Elisan asiakaspalveluun niin sai jonottaa noin tunnin. Kyllästyin soittelemaan sinne kun sinne ei tahtonut päästä runsaiden sittajien vuoksi. No nyt sit vuoden alussa lasku tuli ja laskussa oli 6kk:n nettilaskut ja eräpäivä oli viikon päästä laskun saapumisesta. TÖRKEÄÄ!!!!
      Taidan vaihtaa operaattoria, mut auttaneeko sekään eiköhän muillakin operaattoreilla ole vastaavia ongelmia. Kyllähän laskut pitäis saada ajallaan!

      • että...

        jos on vaihtamassa operaattoria, niin yksi
        varteenotettava vaihtoehto on Saunalahti.
        Vaikka Elisa omistaa Saunalahden, niin ne
        ovat täysin erillisiä yksiköitä eikä näin ollen
        missään tekemisissä toistensa kanssa
        laskutusjärjestelmän suhteen. Laskutus on
        toiminut moitteitta ja asiakaspalveluunkin
        pääsee alle 5min.

        Ihmettelen Elisan laskutusjärjestelmän
        uudistusta. Kun näinkin massiivinen uudistus
        tehdään, niin luulisi, että se testataan
        toimivaksi, ennen kuin se otetaan käyttöön.
        Uudistus on takuuvarmasti tullut kalliiksi
        Elisalle asiakaskadon myötä ja jos uudistuksen
        kehittäjä ei ole saanut kenkää niin jo on
        kumma.


      • saunalahteen....

        ainakin itse olen ollut tyytyväinen. Ironista kylläkin, saunalahtikin on nykyään elisan omistama, mutta palvelu kyllä pelaa!


      • miisukka 99

        Kyl mul on DNA pelittäny niinku pitääkin ja laskut tulee niinku pitääki,ei oo ollu kertaakaan mitään ongelmii ja oon ollu DNA asikas niin kauan ku DNA on ollu olemassa. Asiakaspelvelukin vastaa aika nopeesti,et ei voi ku kehuu DNA:ta ei oo valittamista.


    • ...

      Mulla opiskelijakämpässä Soneran nettiyhteys, joka toimii vähän silloin kun sattuu. Kun olen asiakaspalveluun soittanut (ehkä viitisen kertaa) olen jonottanut noin 15min - 2h, mutta koskaan en ole vielä ihmistä saanut langan päähän.

      Yleensä nettiyhteys kuitenkin katkaistaan, ilmeisesti säästösyistä, iltaisin tai viikonloppuisin kun asiakaspalvelu ei ole edes auki, eipähän tarvitse kuunnella asiakkaiden valitusta.

    • Antsa vaan

      elisan palvelu on töykeää ja muutenkin arveluttavaa.esimerkki. elisa alkoi lähettää laskuja omien sanojensa mukaan noin kolmen viikon välein tosiasiassa väli oli paljon lyhyempi olen työtön joka saa alle 1000 euroa kk. ja elän ns. kädestä suuhun jos laskut olisivat tulleet normaalisti olisin selvinnyt niistä mutta nyt olen joutunut kierteeseen jonka elisa on itse aiheuttanut ja kaiken lisäksi he vielä uhkaavat sulkea puhelimen kun tietävät että se on ainoa henkireikä minulle jonka poika on armeijassa kyllä elisan moraali on pstä.

    • Antsa vaan

      elisan palvelu on töykeää ja muutenkin arveluttavaa.esimerkki. elisa alkoi lähettää laskuja omien sanojensa mukaan noin kolmen viikon välein tosiasiassa väli oli paljon lyhyempi olen työtön joka saa alle 1000 euroa kk. ja elän ns. kädestä suuhun jos laskut olisivat tulleet normaalisti olisin selvinnyt niistä mutta nyt olen joutunut kierteeseen jonka elisa on itse aiheuttanut ja kaiken lisäksi he vielä uhkaavat sulkea puhelimen kun tietävät että se on ainoa henkireikä minulle jonka poika on armeijassa kyllä elisan moraali on pstä.

      • KohtuusKaikessa

        Ennen oli puhelu kuin puhelu 20 penniä!! Kestolla ei ollut väliä, puhuit paikallispuhelua sitten vaikka viikon. Kun netti tuli...tulivat ahneet mukaan ja aikarajoitus.
        Enää ei paljon puhuta tuolla reilulla 3 sentillä!!
        Palkat eivät ole tuossa tahdissa nousseet, vai ovatko, kuka on sitä mieltä?


      • Kummastunut
        KohtuusKaikessa kirjoitti:

        Ennen oli puhelu kuin puhelu 20 penniä!! Kestolla ei ollut väliä, puhuit paikallispuhelua sitten vaikka viikon. Kun netti tuli...tulivat ahneet mukaan ja aikarajoitus.
        Enää ei paljon puhuta tuolla reilulla 3 sentillä!!
        Palkat eivät ole tuossa tahdissa nousseet, vai ovatko, kuka on sitä mieltä?

        Ennen tosiaan HPY-läiset saivat palkan, heitä oli paljon, palvelu pelasi niin puhelimitse kuin paikanpäällä. Miksi nyt, kun hinnat ovat taivaissa, ei ole edes henkilökuntaa tarpeeksi vastaamaan puheluihin??


      • petetty

        Ei elisalla ole nykyisin moraalia rahaa vain pitää tulla keinolla millä hyvänsä. ei jäänyt minultakaan lasku uudistus huomaamatta laskut 4X normaalia suuremmat ja niitä tulee milloin sattuu, toivottavasti pääsen kunnialla firmasta eroon ettei luottotiedot mene (ja hermot) laskutus mielestäni aivan mielivaltaista. Nyt soneran asiakas 2kk ja elisa vaan jaksaa laskuttaa????????????. tyytyväinen soneran asiakas maksan mielelläni vähän korkeampaa minuutti hintaa kun laskutus on rehellistä. Nyt laskut ovat saman suuruisia kuin elisalla ennen lasku uudistusta!!!!!!!!!!!! terveisin ELISAAN pettynyt asiakas


    • raivostunut

      sama täällä laskuja tulee miten sattuu ja liian suuria ja mikä parasta tällä hetkellä liittymien omistaja on muka alaikäinen poikani.elisa on muuttanut käyttäjätunnukseni ym..tiedot sekoilemalla eikä päästä omille sivuille kun en ole muka liittymän omistaja.3kk en ole päässyt asiakaspalvelusta läpi.Mutta itku pitkästä ilosta kun,elisa tulee pakkosopimusten jälkeen menettämään niin paljon asiakkaita että taitaa koko lafka mennä konkurssiin sen jälkeen he..he...

    • Nimetön

      elisa kultaa verrattuna soneraan, uskokaa pois

      • antsa vaan

        kyllä se on niin kun vaihdoin sonerasta elisaan niin samaa paskaa nyt syön. molemmat ovat luvanneet etää puh. hinnat laskevat mutta eikös mitä, pitäis h.... ne m....


    • Lukihäiriötön

      Muistaako teistä morkkaajista yksikään sitä aikaa, kun niitä laskuja ei tullut kuukausiin ollenkaan??? tuskinpa silloin valititte, kun ette saaneet laskujanne ollenkaan, itselläni ei ole mitään ongelmia laskuissa, vaikka perheessämme on 6 liittymää.
      Kannattaa maksaa laskunsa viimeistään eräpäivänä, niin ei uuteen laskuun tule tuota edellistä puh.laskua mukaan, useimmat eivät osaa lukea uutta laskutuskäytäntöä vaikka se on selkeästi kirjoitettu Elisan sivuilla.
      Näistä tulee sitten, ne turhat puhelut jotka ruuhkauttavat asiakaspalvelun.

      • lukihäiriötön

        tai et, liialla järjellä pääkoppaasi ei ainakaan ole pilattu. Kerropa miten maksat laskun jos sitä ei sinulle postiteta?


      • Näin.

        ..mä soittelin Elisalle laskujen perään, jonotin sen 40minsaa ja utelin että koska se lasku mahtaa tulla, mutta sanottii että kyllä ne jossain vaiheessa tulee.
        Hieman on vaikee maksaa eräpäivää mennessä jos sitä laskua ei tule.


    • ex elisalainen

      elisa ei ainakaan minun kohdalla ole pelannut ollenkaan odotusten mukaan.. yhtäkkiä pamahti kauhee lasku vaikka kaikki ed laskut oli maksettu ajallaan. sitten alkoi toivoton yrittäminen soittaa asiakaspalveluun, enkä päässyt edes jonoon.. loppujenlopuksi liittymä meni kiinni maksamattoman laskuni johdosta. Kun selvitän todellisen laskuni ja maksan pois, en todellakaan avaa uudelleen. Ainoastaan elisankanssa minulla ongelmia..

      • Kyllästynyt !

        Tehkää kuten minäkin , pyysin laittamaan liitymäni kiinni. Puhe erittelyssäni oli viestejä lähetetty 3 sekunnin välein, aika nopeeta, eikö ? Pääseekö kytky kaupasta jollain lailla eroon ? Puhelinkin on ollut jo jonkin aikaa epäkunnossa ja takuu ei korvaa. Kytkyn loppumiseen on vielä 8 kk. Otan kyllä yhteyttä kuluttaja suojaan, kunhan ehdin. Asiakas palveluun pääsee helpoimmin aamulla 7-8 välisenä aikana. Ottakaa kommenttia, tuliko ihan höpöja laitettua ?


      • Saunalahtea

        se ainakin toistaiseksi hoitaa asiat niinkuin kuuluukin! Elisa on möhlinyt viimeisen puolenvuoden aikana niin rajusti, että kauan menee luottamuksen palauttamiseen.


      • ELÄ LANKEA
        Saunalahtea kirjoitti:

        se ainakin toistaiseksi hoitaa asiat niinkuin kuuluukin! Elisa on möhlinyt viimeisen puolenvuoden aikana niin rajusti, että kauan menee luottamuksen palauttamiseen.

        Tällä on sama omistajapohja..Elisa ja Saunalahti ovat sisaret - En sortunut Saunalahden myyjän tarjouksiin, kerroin tämän parivaljakon suhteen hänelle.


    • ja minä kärsin.

      Minulle kävi niin että sorruin toissa kesänä Elisan 3G puhelinpaketin pitkään sopimukseen. Mitään en ole niin paljon katunut. Tarvitsin´mökille läppäriin liitettävän nettiyhteyden, ja kuinka ollakaan sai operaattorin asiamies ansaan. 3G ei tähänpäivään mennessä kyseisellä paikkakunnalla edes toimi,tosikallis kännykkä on sen suhteen ollut tyhjän panttina, vaikka lupailtiin palvelua ihan lähikuukausina seudulle. Sensijaan on laskuja muistettu lähettää kiitettävän ripeällä tahdilla. Valitettavasti vain on joka laskussa ollut jotain huomauttamista. Tuplalaskutuksia, haamulaskutuksia olemattomista palveluista, ym. Kaikkein pahinta on ettei laskutusvirheitä pääse mitenkään oikaisemaan,Asiakaspalveluun ei pääse millään. Erään kerran lähetimme paikallisesta palvelupisteestä sähköpostia, siihen ei koskaan vastattu. Vielä puoli vuotta pitäisi kitua Elisan pihdeissä sitten on kahden vuoden piina takana ja operaattori menee saman tien vaihtoon.

      • nelli karamelli

        oon ollu nyt yli 2 vuotta elisan asikas eikä oo olu valittamista tosin on vaan laajakaista ei puhelin liittymää .


    • noin seitsemän vuotta sitte

      Minä päätin jo noin 7 vuotta sitten että elisaa en laita enää ikinä! Ja se lupaus on pitänyt.
      Silloin tuli Soneralle ensimmäistä kertaa nämä euron sunnuntait ja se oli kovaa huutoa. No elisa päätti tehdä asialle jotain ja keksi jonkun kuukauden kestävän ale ajan jolloin viikonloppuina puhelut sai puoleen hintaan.. No, sitä riemua kesti sen yhden ainoan viikonlopun ku tuli elisalta viesti että operaattori ei kestä sellaisia tarjouksia.. Hmmm.. miten voi olla mahdollista..
      Niin, ja sit toisekseen, nämä puhelut eivät kuuluneet missään.
      No, noin puoli vuotta yritin jaksaa odottaa sitä 50€:n lahjakorttia minkä olisin saanut ku olisin liittymää tietyn aikaa pitäny.. mutta äh, otin ja vaihdoin telefinlandiin. noin kuuteen vuoteen en ole asiakaspalveluun soittanu! ei ole ollu tarvista sellaiseen.
      Kyllähän nuo elisalta jaksaa soitella et ku sulla on ollu ennenki tämä liittymä niin ota nytki. Olen sanonu suoraa et työntää P**** seeseen sen liittymän kiitos jä moikka.

    • tiedetään mikä nainen...

      elisa on, huijari joka laskuttaa laskuja joita ihmiset eivät edes pysty tarkiistamaan... kusetusta sanon minä... elisa suks.

    • Nimetön

      Kännylaskussa oli epäselvyyttä. Asiaa tiedustellakseni yritin soittaa Elisan puhelinpalveluun, mutten päässyt läpi. Sain kuulla ne Alicia Keysit, Jamiroquait ynnä muut puhelimessa useaan kertaan. Lopulta maksoin laskun kiltisti ja vaihdoin operaattoria. Onpa huoleton olo.

    • pettynyt

      Kyllä Elisan täytyis ymmärtää ettei kukaan soita turhaan,nähkää se mitä virheitä olette tehneet,ja totta kai asiakas haluaa tietää miksi laskut muuttuu yht äkkiä.Ja maksettava on joka viikko 100 euron lasku ja sieltä vain selitetään jos saa jonkun kiinni ja yleensä ei ole saanu että laskutus on myöhässä .mistä mahtaa johtua tuo nelinkertaistunut laskun suuruus.Luulin että se on könttä viive laskuista mutta kun seuraavalla viikolla tuli saman moinen.Kyllä ei tarvi ihmetellä jos kato käy.Itse ainakin olen tosi pettynyt ja aion vaihtaa liittymän haltuaa.Ei voi toimia miten vain nyky suomessa!!!!!

    • V****UNTUNUT!!

      Kiitoksena Elisan lasku"uudistuksesta" sanoin molemmat liittymäni irti.
      Sain joululahjaksi vähän alle 200e:n laskun, jolle jatkoa menneeltä vuodelta tuntuu tippuvan vähän väliä. Maksan nyt Elisan lasku"uudistusta" erissä pitkälle tähän vuoteen. Erät olen maksanut kuten pitääkin, mutta silti tippuu luukusta muistutuksia ihan ihme summista. Perseelleen ovat uudistaneet, uudistaisivat itsensä vaikka konkurssiin, olis Suomikin vähän onnellisempi paikka elää! Fuck tehe Elisa!

    • Kettuuntunut

      Niin tässä viimeviikolla maanantaina laitoin elisan sähköiseen asiakaspalveluun viestin ja vieläkään en ole saanut vastausta laskutuskysymykseeni. Puhelimitse tarttee jonottaa puol tuntia, jos haluaa yleensä päästä jonkun ihmisen kanssa kontaktiin siellä. Ja kysymys asiakaspalvelulle...onko heidän vai minun moka jos he yht äkkii päättävät laittaa nettilinjani sulki, kun en tiedä olenko maksanut edellisen laskun...että silleen? terv. Asiakaspalvelupäällikkönä ollunna....tällainen peli ei olis vedelly aikoinaan....(ei elisalla kuiteskaan).

      • Näin se menee!!

        Asiakaspalvelussa/luotonvalvonnassa ei löydy lasku-asioissa joustoa!!.
        No,ei muuta kuin operaattori vaihtoon!.


    • hyvin

      Minulla on ollut Elisan laajakaista muutaman vuoden. Siitä ei ole ollut valittamista, paitsi muutaman kerran vuodessa on aina joku katkos, mutta kai se on joka liittymällä :P Asiakaspalveluun menee hermot, kun sinne ei todellakaan jaksa jonottaa Elisalla!

      • Ei Lisää Idiootteja Langoille

        "Elisan laajakaista toimii" sanoo hän ja tilittää sitten että katkoksia on jatkuvasti.
        No ne katkokset EI KUULU" nykyaikaiseen tietoliikenneverkkoon.
        Jos on tollasia asiakkaita niin eipä ole yhtiöllä minkäänlaista tarvetta panostaa palveluunsa ja siksi te ääliöt saatte (tai siis ette) ansaitsemaanne palvelua.


    • Nimetön

      Onko kukaan kyseisestä tarjouksesta saanut vielä yhteyttään tuplatuksi ? Itsehän otin tarjouksen myös mutta eipä siitä ole sen koomin mitään kuulunut. :P

      • Otin

        Olen ottanut, puhelimeeni tuli tekstiviestitarjous jonka hyväksyin ja vajaa kaksi viikkoa hyväksymisestä kotiin tuli sopimuspaperit, lisäksi nopeuden nostoa voi seurata oman elisan sivustolta tai omalta koneelta...


      • Nimetön
        Otin kirjoitti:

        Olen ottanut, puhelimeeni tuli tekstiviestitarjous jonka hyväksyin ja vajaa kaksi viikkoa hyväksymisestä kotiin tuli sopimuspaperit, lisäksi nopeuden nostoa voi seurata oman elisan sivustolta tai omalta koneelta...

        hmmh, itse tein muutoksen netissä reilusti yli 2 viikkoa sitten eikä ole sen koomin kuulunut mitään :/


      • antsa vaan

        voi hyvät ihmiset älkää missään nimessä nostako nopeuksianne yli 2 megan ETTE TE SITÄ TARVITSE näyttäähän se hienolta koneennäytöllä ja onhan se kiva kertoa kavereille että MULLA ON 8 MEGAA se ei näy missään muussa kuin laskussa jos ette lataa tai pelaa nettipelejä muuten sitä EI TARVI uskokaa kokemusta on.


      • jarre123

        Nyt sit tuli lasku elisalta ja saakeli 2M:n hintaa yrittävät saada vaikka 12kk sopimuksen tein nopuden-nostosta 1M -> 2M. Eli pitäs tuohon 1M hintaan saada 12kk.
        Ei helvattu... menee hermot. "#¤"!#¤"#%"¤


    • pso

      Viimeksi kärsin täsmälleen samanlaisesta toiminnasta epäsäännöllisten ja epäselvien laskujen sekä huonoa asiakaspalvelua DNA:n kanssa vuonna 2003, kun DNA teki laskutusuudistusta. Joillakin lähti tuolloin kuulemma laskutus toimimaan parissa kuukaudessa mutta minulle ja muutamalle ystävälleni epäselviä laskuja tuli koko 2003 vuoden ajan.

      On se kumma kun puhelinoperaattoreille on niin vaikeaa tuo laskutusuudistuksen toteuttaminen.

      • oop

        Meen nettiin katsomaan jotain toista liittymää. tää on ollu aivan uskomattoman surkeaa palvelua elisalta.


    • aleksateri

      sen kerran kun ajatterlen että laittaisin sähköpostia .niin tämä tietsikka ei toimi . En ole asiantuntija näissä tiettsikka mutta mun nielestä tämä elisan laajakaista on kallis. varsinkin jos yrittää päivällä esim. hoitaa pankki asioita. niin linjat on ihan tukossa.

    • Elisassa vikaa

      Jokin mättää kyllä ja pahan kerran, ei kuuluvuuttakaan aina ole. Sitä voi vaan ihmetellä, miten samasta pakettisopimuksesta menee toisella laitemaksua 17 euroa/kk ja toisella 18 euroa ???

    • Anonyymi

      Palvelu on kai jo pannaan julistettu sana, rahat pois ja pulinat pois tämä on suuntaus äänestäkää jaloilla jospa parantuisi ?????

    • Anonyymi

      Elisa on p....?surkeeta asiakaspalvelua olisin tarvinnut äidin puhelimesta tarvinnut tietoa miksi suljettu onnex en s....ole teijän asiakas haistakaa p....

    • Anonyymi

      Terveisiä...sanoinko mistä!Entinen elisalainen.
      Olen joutunut ns.kuseen näiden Elisan palveluiden johdosta varsinkin laskun maksun...ei johdu rahan puutteesta vaan tämän yhdistys nimeltä Elisa toiminta tavoista yms...
      Hyvää helatostaita

    • Anonyymi

      Mitenkäs toi kuluttajan suoja...

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe