Mistä saattaisi johtua kun minun n.5kuukautinen marsuni aivastelee vähän väliä? Flunsaiselta se ei näytä..(flunsan minä tunnistaisinki)...
Oli se sitten sisällä häkissään tai ulkona niin aina välillää kuuluu sellainen piene tsih...tai sitten se kuullostaa siltä että se yskäisisi..
Marsuni aivastelee...
10
1213
Vastaukset
- rex
Marsut ovat eläimiä jotka viimeiseen asti sairastuessaan yrittää näytellä tervettä, vaikka sairaita olisivatkin.
Marsullasi voi olla esim. hengitystietulehdus, joka vaatii parantuakseen antibiootin...joten mars mars eläinlääkäriin! - marsu
minun marsuni on "aivastellut" aina. jo eläinkauppias jolta marsun ostin, oli käyttänyt marsua lääkärillä aivastelun takia - vikaa ei löytynyt. marsu on nyt kaksi ja puoli vuotias aivastelija, etenkin syömisen jälkeen kuuluu usein ikään kuin terävä aivastus. olen itse käyttänyt marsua kerran lääkärissä, mutta hänkään ei löytänyt mitään vikaa, mistä aivastelu voisi johtua. epäili että marsulla on nielussa niin laajat "röörit" että ruokaa menee syödessä nenäonteloihin ja aivastukset johtuisivat siitä.
- Maruska
Eli kiitos vastauksista..Ajattelin käyttää marsuni lääkärillä nyt sit varmuuden vuokis, koska olen suunnitellut antaa toisen marsuni astuttaa tyttöni ja on hyvä varmistaa että naaras marsuni on terve!!
- Etana
Marsut yleensä pesun mukana "pärskii". Peseekö marsusi aina kun tekee tuota aivastelua?
Se voi olla myös puruallergiaa. Yleensä puruallergiset rupeavat aivatelemaan eniten, kun vaihtaa purut. Voit kokeilla Mörtti-Röpö purua, joka ei pölise ja sopii puruallergisille. Se on vain hieman kallimpaa...
Pidä marsuasi lämpimässä ja vedottomassa paikassa, niin se ei sairastu. Jos aivastelu jatkuu/pahentuu, vie eläinlääkäriin.- Marisa
Meillä on 2 puolen vuoden ikäistä marsua ja aivastelee nekin. Olen ollut huomaavinani että kun lisään heinää häkkiin ja ne rupeaa syömään niin silloin tulee aivastus tai pari. Toinen myöskin yskii välillä...en tiedä mahtaako mennä ruoka väärään rööriin vai mikä lie. Muuten ne on ihan terveen oloisia.
- maasuti
Marisa kirjoitti:
Meillä on 2 puolen vuoden ikäistä marsua ja aivastelee nekin. Olen ollut huomaavinani että kun lisään heinää häkkiin ja ne rupeaa syömään niin silloin tulee aivastus tai pari. Toinen myöskin yskii välillä...en tiedä mahtaako mennä ruoka väärään rööriin vai mikä lie. Muuten ne on ihan terveen oloisia.
Minun marsullani aivastelu ei ole ongelma. Se aivastelee aina kun on itsensä pessyt. Toinen silmä sillä on vuotanut nyt vuoden verran,välillä ei ollenkaan välillä tosi vähän ja nyt pari viikkoa enemmän... Onko samanlaisia kokemuksia? Voisiko johtua kuumuudesta? Muuten marsu voi hyvin ja on virkeä.
- rex
maasuti kirjoitti:
Minun marsullani aivastelu ei ole ongelma. Se aivastelee aina kun on itsensä pessyt. Toinen silmä sillä on vuotanut nyt vuoden verran,välillä ei ollenkaan välillä tosi vähän ja nyt pari viikkoa enemmän... Onko samanlaisia kokemuksia? Voisiko johtua kuumuudesta? Muuten marsu voi hyvin ja on virkeä.
Voisiko silmätulehduksesta olla kyse?
- maasuti
rex kirjoitti:
Voisiko silmätulehduksesta olla kyse?
No joku päivä tässä voisi käväistä eläinlääkärillä niin hoituisi jos se sitten vaikka tulehdus on... Silmästä tulee sen peseytyessä valkoista nestettä (kuin myös toisessa keskustelussa sanottiin)nyt sitä on kuitenki tullut jatkuvasti. Voiko tuo silmätulehdus vakava? Että onko kiireellistä mennä lääkäriin? Tämän viikon aikana ajattelin käyttää.
- Anonyymi
Mitä se meinaa kun minun alle vuoden ikäinen marsu aivastelee ja pudottaa karvaa niin kulkeeko se siihen?
- Anonyymi
Marsu on kipeä, mars lääkäriin. Mikäli sillä on kaveri, ja toivottavasti on koska marsu on laumaeläin, niin tarkkaile alkaako silläkin oireet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399