Kappeleen nimi hakusessa,

valssista kysymys...

Hei!

Olen jo pitkään "metsästänyt" erästä laulua ja tänään sen kuulin sen radiosta Kari Tapion esittämänä.
Tämän valssin kertosäkeessä lauletaan, että ...kaunis tyttö tulipunaruusun sulle istuttaa.. (tuo sulle voi olla myös mulle).
Kappaleen nimeä ei kerrottu, joten auttaisitteko ja kertoisitte mikä se on.
Jos joku vielä osaisi kertoa levynkin miltä se löytyy, niin olisin kovin kiitollinen!

6

2121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???!!

Ei toivetta sen kummempaa.

• fanitar

Sinitaikaa ja Kaikkien aikojen parhaat levyiltä

• basisti iisalmi

Se on se ,ei toivetta mulla sen kummempaa,kunhan terveenä kuolla saisin,ja tyttö kaunis tulkipunahuuli,sen ruusun haudalle istuttaisi..ei toivetta mulla sen kummempaa,,,,

• sen kummempaa...

---mullapa on; kaikki tai ei mitään. ;D
        Hauskoja murteita meillä Suomalaisilla, pitipä monta kertaa lukea tuo sana, "tulkipunahuuli" ennenkuin pääsin jyvälle.
        Lisää vain "iisalmen basisti", näitä on kiva lukea, tulee hyvälle tuulelle.
        Muutaman kerran oon Iisalmen ohi ajanu, niin ei oo tuo murre tullu tutuksi.
        Siinäkin yhessä Karin laulussa sanotaan jotenkin näin että, ...käsittelit niin kuin pakastin???..
        se "murre" on mulle vierasta, enkä vielä tänäpäivänä ymmärrä mitä se tarkottaaa??? ;D

• massajonsson

Vittumaisia sanoja tuollakin basistilla. Paskaakaan tarkoita mikään tulkipunahuuli. Typerä pelle.

• Sydänleikkaus

Kappale oli tehty kauniille anestesialääkärille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2251
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      105
      2221
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      50
      2107
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      220
      1484
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1396
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1382
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1161
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1096
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1086
    Aihe