Milloin poliisi saa tulla kotiini?

Äiti käsiraudoissa

Uskomatonta mutta totta:

tilasin pikaruokaa paikallisesta pizzeriasta. Sain ruoat puoli tuntia myöhässä ja ne olivat kylmiä. Vein ruoat takaisin ja pyysin samalla rahoja takaisin. Tuloksetta. Olin tämän jälkeen puhelimitse yhteydessä pizzeriayrittäjään ja kerroin hänelle että henkilökohtaisesti _kannatan_ ulkomaalaisia suomessa kunhan vain ansaitsevat elantonsa itse. Mainitsin samalla etten kuitenkaan enää ihmettele miksi hänen pizzeriaansa on kohdistettu hyökkäyksiä. Toivotin mukavaa loppuvuotta 2008.

Noin puolen tunnin kuluttua ovellani seisoo kaksi poliisia, jotka vaativat selvitystä, miksi olen uhannut polttaa paikallisen pizzerian?!?!? Olin aivan äimänä ja kerroin heille mitä on tapahtunut. Ilmoitin samalla että eikö poliisilla todellakaan ole muuta tekemistä kun koputella ihmisten ovia tällaisten ilmoitusten perässä? Siitäkös nuorempi konstaapeli suuttui ja vaati päästä sisään tarkistamaan ketä asunnossani on. Nostin käteni oven eteen ja ilmoitin ettei heillä ole mitään perustetta tunkeutua kotiini iltamyöhällä, varsinkin kun kotona on pieni lapsi. Poliisit eivät tätä uskoneet, vaativat vain päästä sisään. Kun toistuvasti kieltäydyin, nuorempi konstaapeli käänsi minut ympäri, väänsi käteni selän taakse ja ylös ja komensi pariaan laittamaan minut rautoihin.

Uhkasi samalla viedä lapseni pois ja sumuttaa kaasua koirani päälle. Yritin selittää että kysymys on kylmästä ruoasta ja hysteerisestä pizzeriayrittäjästä mutta poliisi ei suostunut kuuntelemaan minua. Pyysi radiollaan apuvoimia agressiivisen naisen taltuttamiseksi ja mainitsi radioonkin että lapsi otetaan huostaan samalla reissulla kun äiti lähtee putkaan. Oloni oli kuin toisesta maailmasta - eihän tämä VOI olla totta??? Tilanne raukesi lohduttomaan itkuuni kun rukoilin että he päästäisivät minut irti ettei lapseni tarvitsisi nähdä tällaista ja pelästyä, varsinkaan kun mitään syytä toimenpiteisiin ei ole olemassa.

He laskivat minut irti ja tarkastivat asuntoni. Syyksi ilmoittivat viimein, että halusivat nähdä ketä asunnossani on. Kysyin heiltä itkun seasta että miksi ihmeessä?? Kun olen koko ajan kertonut että olen kotona yksin lapseni ja koirani kanssa.

Hetken päästä poliisit lähtivat ja kehottivat tekemään tutkintapyynnön toiminnastaan - jos uskallan. Kuulemma siinä vaiheessa myös sosiaalitoimisto astuu kuvaan mukaan ja lapseni viedään minulta mahdollisesti pois. Jälleen kerran kysyin heiltä.. MIKSI IHMEESSÄ?? Kun en ole mitään rikollista tehnyt koskaan, enkä nytkään.. miksi edes olette täällä ja laitoitte minut rautoihin??? Siihen poliisi vastasi että nyt kannattaisi pysyä hiljaa ja rauhallisena, koska HÄN miettii edelleen voiko lastani jättää kotiin agressiivisen äidin seuraan!!!

Kehotin poliiseja poistumaan pikaisesti että saisin lapseni nukkumaan. Tähän poliisi letkautti että kyllähän tähän aikaan olisikin jo hyvä olla lapset nukkumassa! Vastasin siihen että meillä oli iltatoimet kesken kun tulitte yli puoli tuntia sitten väkisin kotiimme ja laitoitte minut rautoihin.

Keskustelu päättyi, poliisit poistuivat paikalta.

MITÄ NYT TAPAHTUU??? Voiko tämä olla laillista?
Mielestäni en ole jättänyt mitään kertomatta, eikä minulla ole minkäänlaista rikollista taustaa tms.

131

11127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

Ei muuta kun valituksia ja rikosilmoituksia tekemään! Kaikki paska on Suomessa mahdollista, myös se että kusipääpoliisit voittaisivat jutun ja uhkauksensa toteutuisi, mutta ei se kovin todennäköistä ole jos pidät puolesi viimeiseen asti ja haet apua valitusten ja rikosilmoitusten tekemiseen.

Hanki joku ammattihenkilö oikeusavusta tai jostain ja laadi hänen kanssaan kattava selvitys asiasta ja sitten tee rikosilmoitukset ja valitukset.

Tahoista en osaa paremmin auttaa mihin voi valittaa.

Ota ennen taisteluun ryhtymistä yhteyttä myös paikallisiin sossuihin jotta he tietävät kuinka asiaan suhtautua jos kusipääpoliisit ryhtyvät uhattuun hyökkäykseen.

HUOM, tee rikosilmoitus siitä perättömästä ilminnosta pizzerian(?) toimesta ja pizzerian polttouhkausväitteestä pizzerian toimesta(?).

• .............

Eli siis tee rikosilmoitus sekä poliiseista että poliisille ilmoittajasta joka oletettavasti on pizzeria. Lisäksi poliiseista tee kaikki mahdolliset valitukset kaikkiin mahdollisiin tahoihin, jokaisesta poliisihenkilöstä erikseen mieluiten.

Ota yhteyttä suuriin lehtiin kuten esim iltalehteen ja seiksaan.

• hyvästi oikeusvaltio
        ............. kirjoitti:

Eli siis tee rikosilmoitus sekä poliiseista että poliisille ilmoittajasta joka oletettavasti on pizzeria. Lisäksi poliiseista tee kaikki mahdolliset valitukset kaikkiin mahdollisiin tahoihin, jokaisesta poliisihenkilöstä erikseen mieluiten.

Ota yhteyttä suuriin lehtiin kuten esim iltalehteen ja seiksaan.

Joko alatte tiedostamaan, että Suomi on poliisivaltio. Poliisi on Suomessa laki ja poliisi tekee mitä parhaaksi katsoo. Tulee vaikka kotiisi oven läpi, jos niin päättää.

Perustuslakimme ei anna enää meille suojaa poliisin mielivaltaa vastaan.

• MeneNuppilääkärille

Läski ämmä suuttuu kun kebabbi on vähän viileää. Voi hellanlettas. Saat kiittää poliiseja etteivät kaltaiseltasi tuittupäältä ottaneet lasta parempiin hoiviin.

• Eiolevirassaenään

Mene itse nuppilääkärille jos kuvittelet, että poliisit saa tulla kotiin ilman lupaa. Itse olen kerran ajanut poliisit pois ja tein rikosilmoituksen törkeästä kotirauhan häiritsemisestä.

• kertoo

Kertomuksesi lähentelee jo kirjallisuuden finlandiapalkintosijoja. Moni olisi tästä taidostasi kateudesta vihreänä.

Totuus on kuitenkin se, ettethän sinä tiedä, mitä pizzeriayrittäjä on poliisille ilmoittanut.
      Tottakai poliisilla on oikeus tarkastaa, pitääkö yrittäjän kertomus paikkansa.
      Jos pizzeriayrittäjä on kertonut poliisille, että olet uhannut polttaa hänen pizzeriansa, niin se on niin rankka rikos, missä poliisilla on lain mukaan kotietsintäoikeus. Sinä puolestasi syyllistyit vähintäin haitantekoon virkamiehelle, kun yritit estää laillista kotietsintää, mistä päättää poliisi, etkä sinä.
      Toivotavasti poliisit tekevät menettelystäsi rikosilmoituksen ja joudut siitä vastuuseen.

Pizzeriayrittäjää tuskin saadaan tuomiolle, vaikka hänen ilmoituksensa olisikin perätön, koska hänen pitäisi todistaa eli näyttää toteen, että olet häntä uhkaillut. Ellei hän pysty, asia raukeaa, koska on vain sana sanaa vastaan.

Oletkohan elänyt jossain säkissä, kun et tiedä asioista yhtään mitään. Poliisi joutuu Suomessa tekemään joka ainut päivä tuhansia tarkastuksia,
      sen suhteen, pitääkö heille tehy ilmoitus paikkansa vai ei. Vain harvat ryhyvät näitä tarkastuksia vastustamaan.

• riittävän...

Ihan oikeasti, tuollaisia kusipäitä löytyy tästäkin maasta yllättävän paljon.

Huolestuttavinta on se, että tuollaisella ihmisellä on jälkikasvua.

• säkissä elänyt äiti - käsir...

Voi kun kyseessä olisikin tarina, vaan kun ei ole. En voikaan tietää mitä pizzeriayrittäjä on kertonut, mutta tiedän sen mitä olen itse sanonut ja se riittää minulle.

Kotietsinnästä olen ehtinyt ottaa sen verran selvää, että sille pitäisi löytyä jonkinlainen peruste. tässä tapauksessa minulle ei kuitenkaan tällaista esitetty.

Minä koen oikeudekseni estää uhoavan poliisimiehen sisälletulon kun lapsenikin on kotona - ja edelleenkään en ole tehnyt mitään rikokseen viittaavaakaan.

• säkissä elänyt äiti - käsir...
        riittävän... kirjoitti:

Kenen jälkikasvu sinua huolettaa?

Hysteerisen, perättömiä ilmoituksia tekevän pizzeriayrittäjän, toimivaltaansa väärinkäyttävän poliisin, vaiko minun jälkikasvu?

Kerro ihmeessä, minuakin alkoi kiinnostaa!

• Ei heru finlandia palkintoa
        säkissä elänyt äiti - käsir... kirjoitti:

Voi kun kyseessä olisikin tarina, vaan kun ei ole. En voikaan tietää mitä pizzeriayrittäjä on kertonut, mutta tiedän sen mitä olen itse sanonut ja se riittää minulle.

Kotietsinnästä olen ehtinyt ottaa sen verran selvää, että sille pitäisi löytyä jonkinlainen peruste. tässä tapauksessa minulle ei kuitenkaan tällaista esitetty.

Minä koen oikeudekseni estää uhoavan poliisimiehen sisälletulon kun lapsenikin on kotona - ja edelleenkään en ole tehnyt mitään rikokseen viittaavaakaan.

Huonosti keksitty tarina, keksi parempi ja palataan sitten taas asiaan.

-Mika

• alkup.
        Ei heru finlandia palkintoa kirjoitti:

-Mika

tiedän varsin hyvin että tämä koko homma kuulostaa uskomattomalta, mutta eipä näin ole =(

• Härski Härskilä.
        Ei heru finlandia palkintoa kirjoitti:

-Mika

" Ilman määräystä saa poliisimies toimittaa kotietsinnän, milloin sen tarkoituksena on kiinni otettavan, pidätettävän tai vangittavan tahi kuulusteluun tai oikeuteen tuotavan henkilön tavoittaminen taikka sellaisen esineen takavarikoiminen, jota on voitu seurata rikoksen teosta verekseltään tai jonka jäljille silloin on päästy, niin myös muuten, jos asia ei siedä viivytystä. "

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1959/19590260

Käytännössä poliisilla on aina oikeus ilman oikeuden lupaa suorittaa kotietsintä kohteeseen jonne on keikan saanut.

• alkup.
        Härski Härskilä. kirjoitti:

" Ilman määräystä saa poliisimies toimittaa kotietsinnän, milloin sen tarkoituksena on kiinni otettavan, pidätettävän tai vangittavan tahi kuulusteluun tai oikeuteen tuotavan henkilön tavoittaminen taikka sellaisen esineen takavarikoiminen, jota on voitu seurata rikoksen teosta verekseltään tai jonka jäljille silloin on päästy, niin myös muuten, jos asia ei siedä viivytystä. "

Käytännössä poliisilla on aina oikeus ilman oikeuden lupaa suorittaa kotietsintä kohteeseen jonne on keikan saanut.

.....

• oikeassa
        Härski Härskilä. kirjoitti:

Härski on oikassa. Olisit vielä kertonut, että jos vastutaa kotietsintää, syyllistyy rikokseen.
        Se seikka, onko kotietsintä tarpeellinen vai ei, ei ole etsinnän kohteen päätettävissä, eikä siinä ovella ryhdytä väittelemään, suoritetaanko vai ei.

• tarkoitan...
        säkissä elänyt äiti - käsir... kirjoitti:

Kenen jälkikasvu sinua huolettaa?

Hysteerisen, perättömiä ilmoituksia tekevän pizzeriayrittäjän, toimivaltaansa väärinkäyttävän poliisin, vaiko minun jälkikasvu?

Kerro ihmeessä, minuakin alkoi kiinnostaa!

Vaikutat juuri tyypilliseltä mielenterveysongelmaiselta, jonka toimia leimaa harhaisuus. Täydellinen sairauden tunteen puuttuminen estää sinua hakemasta apua, joten lapsesi joutuu/joutuvat kärsimään siihen saakka, kunnes yhteiskunta syystä tai toisesta on pakotettu puuttumaan asiaan.

Nuo tuntemuksesi ovat epäilemättä ikäviä kestää ja koet sinuun kohdistuvat toimet suurena vääryytenä. Ei ole sinulla helppoa, mutta ehkä vielä tulevaisuudessa saat asiasi kuntoon.

• alkup.
        tarkoitan... kirjoitti:

Vaikutat juuri tyypilliseltä mielenterveysongelmaiselta, jonka toimia leimaa harhaisuus. Täydellinen sairauden tunteen puuttuminen estää sinua hakemasta apua, joten lapsesi joutuu/joutuvat kärsimään siihen saakka, kunnes yhteiskunta syystä tai toisesta on pakotettu puuttumaan asiaan.

Nuo tuntemuksesi ovat epäilemättä ikäviä kestää ja koet sinuun kohdistuvat toimet suurena vääryytenä. Ei ole sinulla helppoa, mutta ehkä vielä tulevaisuudessa saat asiasi kuntoon.

eli olet todella lukenut tarinan alusta loppuun ajatuksella.. ja olet sitä mieltä että minä olen mielenterveysongelmainen =D

Eipä siinä sitten mikään auta, jokaisella on oikeus mielipiteeseen =)

• dflvmlvmfvmfvmv ö cäcdäcsd
        riittävän... kirjoitti:

Miten poliisi voi tulla toisen kotiin, kun pizzantilaaja käy pizzeriassa ja sanoo: " Tilaamani pizza oli kylmä ja minulla on lapsi kotona"!!!!!!!!

• ulkojuristi

olisi hyvä jos löytyisi joku todistaja esim. naapuri tai talonmies...pitäähän tontyyppisen asian jurudiikka selvittää!!

• alkup.

ei siis ole talonmiestä. naapuritkaan ei näe pihalle kun on orapihlaja-aitaa tontin ympäri.

Tässä yksi ongelmakohta, kun uskoisin että poliisit puolustavat toisiaan, vaikka tietävät tehneensä väärin. AINAKIN voimankäytössä.

• Oik.kandi
        alkup. kirjoitti:

ei siis ole talonmiestä. naapuritkaan ei näe pihalle kun on orapihlaja-aitaa tontin ympäri.

Tässä yksi ongelmakohta, kun uskoisin että poliisit puolustavat toisiaan, vaikka tietävät tehneensä väärin. AINAKIN voimankäytössä.

Mitäköhän ne viranomaiset ovat sitten tehneet mielestäsi väärin? He saivat tehtävän osoitteeseesi ja tulivat tarkistamaan mikä on hommanimi. He halusivat päästä käymään kotisi sisällä ja sinä et tähän suostunut ja syyllistyit rikokseen, he laittoivat sinut siksi aikaa rautoihin (ruutini) kun tarkastivat asuntosi.

Jos he olisivat toimittaneet sinut putkaan (heillä olisi ollut tähän lainsuoma oikeus) niin lapsesi olisi jouduttu toimittamaan sukulaisillesi/ystävillesi tai kunnan järjestämään sosiiali päivystykseen, mutta säästyit tältä.

• ulkojuristi
        alkup. kirjoitti:

...mutta kyllähän todistajia löytyy kun oikeen etsitään ja olihan sinulla tietenkin nauhoittava videovalvonta päällä ja jälkiä raudoista käsissä - eli lääkäriin vaan...

• Härski Härskilä.
        ulkojuristi kirjoitti:

...mutta kyllähän todistajia löytyy kun oikeen etsitään ja olihan sinulla tietenkin nauhoittava videovalvonta päällä ja jälkiä raudoista käsissä - eli lääkäriin vaan...

"...mutta kyllähän todistajia löytyy kun oikeen etsitään ja olihan sinulla tietenkin nauhoittava videovalvonta päällä ja jälkiä raudoista käsissä - eli lääkäriin vaan..."

Mitä sitten vaikka ranteet hänellä olisi verillä (se ainakin todistaisi että olet hyvin rimpuillut) Poliisi saa raudoittaa ihmisen vaikka hän ei olisi syyllistynyt mihinkään rikokseen edes, ihan poliisien turvallisuuden takia.

• alkup.
        Oik.kandi kirjoitti:

Mitäköhän ne viranomaiset ovat sitten tehneet mielestäsi väärin? He saivat tehtävän osoitteeseesi ja tulivat tarkistamaan mikä on hommanimi. He halusivat päästä käymään kotisi sisällä ja sinä et tähän suostunut ja syyllistyit rikokseen, he laittoivat sinut siksi aikaa rautoihin (ruutini) kun tarkastivat asuntosi.

Jos he olisivat toimittaneet sinut putkaan (heillä olisi ollut tähän lainsuoma oikeus) niin lapsesi olisi jouduttu toimittamaan sukulaisillesi/ystävillesi tai kunnan järjestämään sosiiali päivystykseen, mutta säästyit tältä.

en ole koskaan syyllistynyt rikokseen, joten minkäänlaista etsintää ei ollut mielestäni syytä tehdä. Voin toki olla väärässäkin tässä asiassa, koska en ole opiskellut lakia.

Tuntuu kuitenkin kohtuuttomalta että hitaan palvelun, kylmän ruoan ja puhelinkeskustelun perusteella poliisi toimi kuten kerroin.

Mielivaltaista voimankäyttöä, täysin tarpeetonta. Eikö kansalaisilla ole oikeuksia puolustaa kotiaan mielivaltaisia ilmoituksia vastaan? Vai onko meillä mitään oikeuksia perättömien ilmoitusten suhteen? Entä jos pizzeriayrittäjä olisi keksinyt kertoa että minulla on hallussani huumeita tms.. mitä sitten olisi tapahtunut?

Syy siihen, miksi otin asian esille täällä, onkin vain kysellä oikeuksieni perään minua viisaammilta.. jos niitä sattuisi olemaan (oikeuksia siis). Jos poliisit ovat mielestänne toimineet oikein käyttäessään käsirautoja ja voimaa kertomassani tilanteessa niin täytyy todeta että kovin pettynyt olen lakiin.

• ininää
        Oik.kandi kirjoitti:

Taas tyypillistä tuulipukukansan ininä, kun ei ole minkänlaista lakitietoa päässä.
        Ei mikään ihme, että aikoinaan Eduskunnan oik.asiamies ilmoitti, että hän sai 18.000 kantelua tuulipukukansalta, joista vain yksi (1) johti syytemääräykeen.
        Tietysti ymmärrän, etteivät kaikki voi olla juristeja, mutta jos ei mitään lakiasioista tiedä, niin pitäisivät päänsä kiinni.

• alkup.
        ininää kirjoitti:

Taas tyypillistä tuulipukukansan ininä, kun ei ole minkänlaista lakitietoa päässä.
        Ei mikään ihme, että aikoinaan Eduskunnan oik.asiamies ilmoitti, että hän sai 18.000 kantelua tuulipukukansalta, joista vain yksi (1) johti syytemääräykeen.
        Tietysti ymmärrän, etteivät kaikki voi olla juristeja, mutta jos ei mitään lakiasioista tiedä, niin pitäisivät päänsä kiinni.

"Tietysti ymmärrän, etteivät kaikki voi olla juristeja, mutta jos ei mitään lakiasioista tiedä, niin pitäisivät päänsä kiinni. "

...niin minua saa kohdella edellämainitulla tavalla????

Ymmärsinkö nyt oikein?

• ymmärrä?
        alkup. kirjoitti:

"Tietysti ymmärrän, etteivät kaikki voi olla juristeja, mutta jos ei mitään lakiasioista tiedä, niin pitäisivät päänsä kiinni. "

...niin minua saa kohdella edellämainitulla tavalla????

Ymmärsinkö nyt oikein?

Etkö tosiaan ymmärrä, että kotietsinnästä päättää joko pidättämiseen oikeutettu viranomainen eli POV tai kiireellisessä tapaukessa poliisimies/poliisinainen, joka tehtävän on saanut.
        Se joka kotietsintää vastustaa syyllistyy rikokseen.

• alkup.
        ymmärrä? kirjoitti:

Etkö tosiaan ymmärrä, että kotietsinnästä päättää joko pidättämiseen oikeutettu viranomainen eli POV tai kiireellisessä tapaukessa poliisimies/poliisinainen, joka tehtävän on saanut.
        Se joka kotietsintää vastustaa syyllistyy rikokseen.

tässä tapauksessa mielestäni ei kuitenkaan ollut mitään perustetta ensin vihotella ulko-ovellani ja sitten vielä laittaa minut rautoihin =D

Ei siis mitään perustetta. EN ole syyllistynyt mihinkään rikokseen tms.. joten asian olisi voinut käsitellä ilman voimankäyttöäkin.
        Poliisi hermostui siitä kun kysyin heiltä millä perusteella he yrittävät tunkeutua kotiini. Sanoin myös että kuka tahansa voi tehdä minkä ilmoituksen tahansa - kenestä tahansa... jne... eihän laki voi mennä näin? Mutta jos se on näin.. niin eipä auta muutakun alistua siihen. Surullista mutta totta..?

• toivoton.....
        alkup. kirjoitti:

tässä tapauksessa mielestäni ei kuitenkaan ollut mitään perustetta ensin vihotella ulko-ovellani ja sitten vielä laittaa minut rautoihin =D

Ei siis mitään perustetta. EN ole syyllistynyt mihinkään rikokseen tms.. joten asian olisi voinut käsitellä ilman voimankäyttöäkin.
        Poliisi hermostui siitä kun kysyin heiltä millä perusteella he yrittävät tunkeutua kotiini. Sanoin myös että kuka tahansa voi tehdä minkä ilmoituksen tahansa - kenestä tahansa... jne... eihän laki voi mennä näin? Mutta jos se on näin.. niin eipä auta muutakun alistua siihen. Surullista mutta totta..?

Olet täysin toivoton, et ymmärrä mitään. Kotietsinnän perusteista päättää pidättämiseen oikeutettu virkamies tai tehtävän saanut partio, eikä kotietsinnän kohde.

• käytöstä
        Oik.kandi kirjoitti:

kotietsintä on loukkaus, jos toinen tietää olevansa syytön. Siksi sinun ammattiryhmäsi uhraa koko ajan premiatan mukaan jäseniään...

• nix nax
        ininää kirjoitti:

... että ko. ilmoittaja oli eläköitynyt apulaisoikeuskansleri Jukka Pasanen. Ja myös se, että tuota suhdelukua (18.000 : 1) on käytetty esimerkkinä kanteluinstituution hampaattomuudesta, ei siitä, että kantelut olisivat olleet aiheettomia (oikeustieteen professori Erkki Aurejärvi).

Mutta Beagle se vaan taaplaa tyylillään, vuodesta toiseen...

• .............

Rikollisilla kusipääpoliiseilla EI ollut laillisia perusteita mm:

Kotietsintään. (Vastauksissa on tulkittu poliisin oikeuksia väärin.)

Asettaa henkilö käsirautoihin.

Uhkailla lapsen huostaanotolla useamman kerran.

Uhkailla koiran rääkkäämisellä.

Uhkailla rikollisilla seurauksilla jos henkilö selviyttää poliisien toimet.

Poliiseilla ei olisi ollut oikeutta viedä henkilöä putkaan tai sakottaa henkilöä kuten vastauksissa on väitetty.

KAIKKI uhkaukset olivat jo uhkauksina lainvastaisia ja toteutettuina olisivat rikkoneet mm poliisin toimintaa koskevaa lainsäädäntöä ja eläinsuojelulainsäädäntöä.

KAIKKI jutussa mainitut ylilyönnit olivat lainvastaisia. Poliisin olisi täytynyt selvittää asia ensisijaisesti keskustelemalla ja KUUNTELEMALLA äitiä.

Etsi nyt hyvä äiti jostain asiallisemmasta paikasta apua, täällä saat vain häiriköiden ja muiden kusipäiden paskaa niskaan.

Valitettavasti rikolliset kusipääpoliisit ja muut kusipääviranomaiset toimivat Suomessa usein erittäin lainvastaisesti ja mielivaltaisesti. Juttisi on erittäin vakava ja täytyy selvittää lopuun eli rangaistuksiin asti Tiedossani on paljon vastaavia tapauksia ja erittäin paljon myös paljon vakavampia viranomaisen väärinkäytöksiä.

Ole aktiivinen ja taistele! Älä ota taistelua liian vakavasti, älä pelkää, älä stressaa, pidä vain helvetin kovaa meteliä joka paikassa asiasta!

Henkinen ja järjellinen tukeni on puolellasi ja muista että vaikka kusipäisiä henkilöitä on paljon niin niin on myös meitä järkeviä henkilöitä.

• tosissasi

Jos olet tosissasi, niin olet todella samaa kaliberia, kuin ketjun aloittajakin. Hän on satutäti, sinä satusetä !

• Tuhansien järvien maa
        tosissasi kirjoitti:

Jos olet tosissasi, niin olet todella samaa kaliberia, kuin ketjun aloittajakin. Hän on satutäti, sinä satusetä !

Täällä suomessa myös poliiseilla on oikeuksia ei pelkästään asiakkailla/rikollisilla.

• alkup.

tiesinhän minä että aina on netissä k*sipäitä.. joten eipä hätää siinä asiassa. Halusin vaan tiedustella yleisesti että voiko moinen mielivaltaisuus olla ihan ok.

Eipä näistä vastauksien kirjosta suuremmin apua saane.. =)

• alkup.
        Tuhansien järvien maa kirjoitti:

Täällä suomessa myös poliiseilla on oikeuksia ei pelkästään asiakkailla/rikollisilla.

Eikö kuitenkin kertomassani tilanteessa olisi voinut käydä asian läpi ilman uhkailuja ja voimankäyttöä?? Varsinkin kun - edellenkin - minä en ollut tehnyt yhtään mitään rikollista tai siihen viittaavaakaan. Kaikki tämä p*skavyöry lähti hysteerisestä pizzeriayrittäjästä, jonka firmaa on yritetty polttaa useampaan otteeseen. Minä olin vain asiakas, joka halusi ruokansa ajallaan, sekä lämpimänä. Onko se näin paljon pyydetty että minusta tehdään loppujen lopuksi hullu ämmä, jonka lapset pitäisi ottaa pois =D Uskomatonta...

• ARKIPÄIVÄÄ

NÄIN POLIISI TOIMII..SUURIN OSA SUOMALAISITA ON KATSELLUT NOITA AMERIKKALAISIA RIKOSSARJOJA JOISSA POLIISILLA PITÄÄ OLLA "KOTIETSINTÄLUPA"..HÖPÖ HÖPÖ.SUOMESSA POLIISI SAA TULLA KOTIIN JOS SILLÄ ON AIHETTA EPÄILLÄ ETTÄ ASUNNOSSA ON RIKOKSESTA EPÄILTY..JA POLIISILLAHAN ON AIHETTA EPÄILLÄ AINA...TURHAAN KIUSAAT ITSEÄSI JOS LÄHDET ASIAA VIEMÄÄN ETEENPÄIN..EI KOIRA KOIRAN HÄNNÄLLE POLJE JA ITSE OLET VAIN AHDISTUNEEMPI KUN ASIA ETENEE JA HUOMAAT ETTÄ OIKEUTTA ET SAA,ET EDES ANTEEKSIPYYNTÖÄ..

• Kosntaapeli

Menehän nyt katsomaan ne pykälät uudestaan!

• snuuska

Kirjallinen kantelu kyseisen partion toiminnasta. Mitään perustetta minkäänlaiselle lapseen kohdistuvalle toiminnalle ei todellakaan tapauksessasi ole, ja vielä vähemmän yksittäisellä poliisipartiolla on asiaan mitään sananvaltaa.

Jos kantelu ei tuota tulosta niin valitus oikeusasiamiehelle.

Epäilen että nuorempi konstaapeli kokemattomuuttaan ja typeryyttään hermostui ja vanhempi ei osannut kuin seurata perässä.

Poliisi voi tehdä kotietsinnän ilmanlupaakin, mutta tällöin on sen oltava osa muuta toimenpidettä jossa sinut haetaan esim. vangittavaksi, kiinniotettavaksi tai kuullusteltavaksi. Toisen henkilön tekemän puhelinsoiton perusteella ei niin voi tehdä, ellei siihen liity jotain välitöntä ja uskottavaa uhkaa kuten laukaukset tai avunhuudot asunnostasi.

Lapsenhuostaanotolla uhkailut olivat vain sinun vaientamiseksi. Sellaiseen tarvitaan aivan muuta kuin toisen henkilön puhelinsoitto ja partion kotiin tunkeutumisen estely.

• alkup.

Aavistelin jo silloin ja vieläkin olen miettinyt että onko moinen edes mahdollista, vai vaan pelottelua.

Kiitos neuvoistasi.. otan huomenissa yhteyttä poliisilaitokselle. Mielessä vaan pyörii, että miten asia etenee, vai eteneekö mihinkään kun poliisi tutkii poliisia =(

• puntti tutista
        alkup. kirjoitti:

Aavistelin jo silloin ja vieläkin olen miettinyt että onko moinen edes mahdollista, vai vaan pelottelua.

Kiitos neuvoistasi.. otan huomenissa yhteyttä poliisilaitokselle. Mielessä vaan pyörii, että miten asia etenee, vai eteneekö mihinkään kun poliisi tutkii poliisia =(

Jo alkaa puntti tutista, kun pikkuhiljaa tajuat syyllistyneesi rikokseen, mistä voidaan tuomita neljäksi vuodeksi vankeuteen.

Rikoslaki

16 Luku

virkamiehen väkivaltainen vastustaminen

....

on tuomittava virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi

• alkup.
        puntti tutista kirjoitti:

Jo alkaa puntti tutista, kun pikkuhiljaa tajuat syyllistyneesi rikokseen, mistä voidaan tuomita neljäksi vuodeksi vankeuteen.

Rikoslaki

16 Luku

....

on tuomittava virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi

ei voi olla totta =D

nimenomaan kyse on siitä etten tehnyt mitään tuollaista =D

En ole uhkaillut ketään, en käyttäytynyt agressiivisesti, väkivaltaisesti tms.. kyseenalaistin poliisin tunkeutumisen kotiini ja halusin tietää syyn miksi he ovat tulossa.

Eipä siinä sen kummempaa ollut. Sorry ;o)

Tarinahan olisi vallan upea jos olisinkin riehunut alastomana verissäpäin jnejne.. mutta teidän häviöksenne näin ei tapahtunut.

Minä olin ainoa joka edes yritti käyttäytyä asiallisesti. Poliisi korotti ääntään, hänen parinsakin joutui hänelle siitä mainitsemaan pariin otteeseen. Minä vain ja ainoastaan halusin tietää syyn, miksi kotiini ollaan tulossa kun en ole rikoksesta epäilty tms.

Ymmärsitkö nyt?

• ---
        alkup. kirjoitti:

siellä poliisilaitoksella?

• nix nax
        puntti tutista kirjoitti:

Rikoslaki

16 Luku

....

Älähän nyt innostu...

RL 16 luku 3 § (24.7.1998/563)
        "Haitanteko virkamiehelle

Joka käyttämättä väkivaltaa tai sen uhkaa oikeudettomasti estää tai yrittää estää 1 §:ssä tarkoitetun virkatoimen suorittamista tai vaikeuttaa sitä, on tuomittava haitanteosta virkamiehelle sakkoon."

• nykyään on viisasta valehdella että toinen uhkasi...uskovat mitä vain.

• JackPot

Joko juttusi oli huono provo tai sitten olet varsin vähillä hengenlahjoilla varustettu;-)

Typerintä, mitä tuollaisessa tilanteessa voi tehdä, on alkaa vastustaa poliisia ("Nostin käteni oven eteen ja ilmoitin ettei heillä ole mitään perustetta tunkeutua kotiini iltamyöhällä..."). Aivan se ja sama, onko heillä siihen perusteet tai oikeus toimia niin.

Luuletko todellakin, että he kääntyvät kannoillaan ja sanovat, että "Mennään sitten pois, kun kerran eukko pistikin hanttiin"? Aivan yhtä hedelmällistä on rimpuilla vastaan, kun portsari kantaa humalaista ulos ravintolasta. Nuo on niitä taistoja, joissa jää aina tappiolle, oli sitten oikeassa tai väärässä.

Mietipä hetkinen itsekin: Joku soittaa poliisille ja sanoo vaikkapa, että kuuli huutoa ja laukauksia asunnosta X. Kun poliisi menee paikalle, niin kuvitteletko, että poliisi uskoo, jos oven avannut henkilö sanoo: "eihän täällä mitään ole tapahtunut. Joku hullu se teille on soitellut."

• alkup.

ymmärrän kyllä pointtisi.. oikein hyvin. Miksi taistella tuulimyllyä vastaan jne..

Mutta mieti itsesi samaan tilanteeseen. Kuvittele samalla että sinä olet määrätietoinen ihminen, joka et kuville kumartele. Minä olen sellainen. En alistu mielivaltaan vain siksi että sen tekijä on poliisi. Ymmärrän kyllä sen, että jos todellakin poliisilla on oikeus tunkeutua ihmisten kotiin perättömien vihjeiden perusteella niin sitten on. Ok. Mutta en silti hyväksy, että kotiini voidaan todellakin tulla tuosta vaan, sen kummempia selittelemättä.

Siitä tässä on kysymys. Sekä tarpeettomasta voimankäytöstä. Periaatteesta siis.. ymmärrätkö minua yhtään..? Ja vielä tarkennuksena.. en ollut humalassa, sekopäisessä mielentilassa, huumeissa tms.. vaan täysin äimistynyt tilanteesta.

• yhteiskuntatieteiden kandid...
        alkup. kirjoitti:

ymmärrän kyllä pointtisi.. oikein hyvin. Miksi taistella tuulimyllyä vastaan jne..

Mutta mieti itsesi samaan tilanteeseen. Kuvittele samalla että sinä olet määrätietoinen ihminen, joka et kuville kumartele. Minä olen sellainen. En alistu mielivaltaan vain siksi että sen tekijä on poliisi. Ymmärrän kyllä sen, että jos todellakin poliisilla on oikeus tunkeutua ihmisten kotiin perättömien vihjeiden perusteella niin sitten on. Ok. Mutta en silti hyväksy, että kotiini voidaan todellakin tulla tuosta vaan, sen kummempia selittelemättä.

Siitä tässä on kysymys. Sekä tarpeettomasta voimankäytöstä. Periaatteesta siis.. ymmärrätkö minua yhtään..? Ja vielä tarkennuksena.. en ollut humalassa, sekopäisessä mielentilassa, huumeissa tms.. vaan täysin äimistynyt tilanteesta.

Tarinasi rakoilee pahasti enkä muutenkaan ymmärrä mitä haet tällä?

Jos olet tosissasi tämän jutun kanssa niin kerrohan tämän nuoremman konstaapelin (poliisikokelas) nimi meille? Kun puhutaan valtion virkamiehestä niin nimen julkaisemisessa ei ole mitään lainvastaista. Vai onko tämä joku outo tapasi hakea huomiota tms.?

-Lauri

• JackPot
        alkup. kirjoitti:

"En alistu mielivaltaan vain siksi että sen tekijä on poliisi."

Useimmiten tuollaisessa tilanteessa on kaksi vaihtoehtoa: Alistut, tai kärsit ja alistut. Voi tuntua epäoikeudenmukaiselta, mutta niin se vaan menee. Oikeutta voi hakea sitten jälkeenpäin.

"Ymmärrän kyllä sen, että jos todellakin poliisilla on oikeus tunkeutua ihmisten kotiin perättömien vihjeiden perusteella niin sitten on."

Ymmärrät varmaan myös sen, että tuollaisessa tilanteessa poliisilla ei ole mitään mahdollisuutta tietää varmuudella, oliko vihje perätön vai ei. Juuri siksi asia piti tutkia ja selvittää. Sitä työtä sinun jääräpäinen inttämisesi ja haitantekosi ei varmaankaan helpottanut.

Poliisi ei voi luottaa siihen, että ihmiset puhuvat totta. Rikostutkinta olisikin kovin helppoa, jos kaikilta rikoksesta epäillyiltä vain kysyttäisiin, onko henkilö syyllinen vai syytön.

"Siitä tässä on kysymys. Sekä tarpeettomasta voimankäytöstä."

Voimankäyttöä ei olisi todennäköisesti tarvittu, ettet olisi asettunut poikkiteloin poliisia vastaan. Aika harva poliisi painii mielellään hysteeristen naisten kanssa.

• nainen.........
        JackPot kirjoitti:

Useimmiten tuollaisessa tilanteessa on kaksi vaihtoehtoa: Alistut, tai kärsit ja alistut. Voi tuntua epäoikeudenmukaiselta, mutta niin se vaan menee. Oikeutta voi hakea sitten jälkeenpäin.

"Ymmärrän kyllä sen, että jos todellakin poliisilla on oikeus tunkeutua ihmisten kotiin perättömien vihjeiden perusteella niin sitten on."

Ymmärrät varmaan myös sen, että tuollaisessa tilanteessa poliisilla ei ole mitään mahdollisuutta tietää varmuudella, oliko vihje perätön vai ei. Juuri siksi asia piti tutkia ja selvittää. Sitä työtä sinun jääräpäinen inttämisesi ja haitantekosi ei varmaankaan helpottanut.

Poliisi ei voi luottaa siihen, että ihmiset puhuvat totta. Rikostutkinta olisikin kovin helppoa, jos kaikilta rikoksesta epäillyiltä vain kysyttäisiin, onko henkilö syyllinen vai syytön.

Voimankäyttöä ei olisi todennäköisesti tarvittu, ettet olisi asettunut poikkiteloin poliisia vastaan. Aika harva poliisi painii mielellään hysteeristen naisten kanssa.

Totta. Hysteerinen nainen on kamala, sellaiseen en haluaisi koskea pitkällä tikullakaan.

• alkup.
        JackPot kirjoitti:

painia ei ollut, koska en todellakaan laittanut fyysisesti vastaan poliisille.

Fyysinen kontakti tuli vain ja ainoastaan poliisin taholta kun kysyin toistuvasti syytä kotini tutkimiseen.

Ja ymmärrän kyllä että joko alistun tai kärsin ja alistun. Mutta ei se ole oikeudenmukaista.

• tosiasiaa

Tämän jutun kirjoittaja on hyvä ja samalla erittäin huolestuttava esimerkki siitä kuinka pahasti ihminen voi yhteiskunnassamme. Teksti paljastaa kirjoittajan olevan aikuinen ja hieman kouluakin käynyt, sen verran vähän kirjoitusvirheitä tekstissä ilmenee.

Sisältö antaa kaikille sen lukijoille hyvän esimerkin syrjäytyneestä ihmisestä. Tämä kirjoittaja on lapsuudesta asti kärsinyt huomionpuutteesta, tällainen teksti mitä hän kirjoittaa on epätoivoinen yritys hakea huomiota. Kuitenkin tekstin takana piilee hyvin yksinäinen ihminen, ihminen joka on kanssaihmisten parissa ujo ja arka, pelokas luomaan ihmiskontakteja. Syrjäytymisen myötä tietokone ja uhmamielinen esiintyminen keskustelupalstoilla luo hänelle tunteen omasta erinomaisuudestaan, täällähän voi anonyymisti purkaa pahaa oloaan.

Terveydenhuollon säästöt ovat saaneet vastaavia tapauksia aikaan vaikka kuinka paljon. Tällaisessa tilanteessa vaan ei lohduta ja auta ajatus "et ole yksin".

Kirjoituksesi herättää lähinnä lämpöä ja sääliä, ei lainkaan naurua. Kuten huomaat, saat huomiota, mutta et sellaista jollaista tekstilläsi ajattelit saavasi.

Tiedän että luet tämän tekstin ja vastaat tähän jotain herjaavaa, se kuuluu kaltaistesi käyttäytymiseen; et uskalla myöntää ja tunnustaa pahaa oloasi joka ilmenee toisten piikittelynä ja alkeellisena taitona yrittää nöyryyttää muita. Mutta - tiedän myös sen, että jotakin tästä tekstistä jää mielesi sopukoihin. Osin se herättää lisää uhmaa ja uhmakkuutta pikkulapsen tavoin, mutta samalla jäät myös miettimään näitä sanoja. Et missään nimessä nyt voi lopettaa tänne noita viestejäsi lähettämästä, päinvastoin tämähän vain kasvattaa uhmaasi ja jatkat entistä tiiviimpään tahtiin. Hyvä niin - jokainen fiksu aikuinen joka näitä lukee sallii sinulle sen, onhan tärkeintä kuitenkin se että saat jollain tapaa purkaa pahaa oloasi.

Lopuksi: itke kyyneleesi, usko itseesi, ainoastaan sitä kautta voit myös henkisesti kasvaa aikuiseksi....pidä itsestäsi huoli parhaimpasi mukaan!

• alkup.

..mutta pieleen meni keittiöpsykologiasi.

En ala tässä sen enempää setvimään elämääni, halusin vaan kertoa uskomattoman tapauksen tosielämästä, jollaista ei pitäisi kaiken järjen mukaan edes käydä. Näin kuitenkin kävi ja se siitä.

Kiitos kommentistasi.

• TTE lisensiaatti
        alkup. kirjoitti:

..mutta pieleen meni keittiöpsykologiasi.

En ala tässä sen enempää setvimään elämääni, halusin vaan kertoa uskomattoman tapauksen tosielämästä, jollaista ei pitäisi kaiken järjen mukaan edes käydä. Näin kuitenkin kävi ja se siitä.

Kiitos kommentistasi.

Minuakin kiinnostaisi tietää tämän nuoremman konstun nimi. Vai valehteletko ja et sen takia sitä kerro?

Mene hakemaan sitä huomiota vaikka sukulaisiltasi tai ystäviltä, tämä ei ole oikea osoite siihen.

• -katsotaan-
        TTE lisensiaatti kirjoitti:

Minuakin kiinnostaisi tietää tämän nuoremman konstun nimi. Vai valehteletko ja et sen takia sitä kerro?

Mene hakemaan sitä huomiota vaikka sukulaisiltasi tai ystäviltä, tämä ei ole oikea osoite siihen.

Laita kuule se sun asuin kaupunki, pizzerian nimi ja tapahtuma päivä niin kerron onko tällaista ollutkaan.
        Tiedän, että keksit jonkin epäselvän selityksen sille ettet voi niitä kertoa, ja se takaa sen, että tarinasi on TÄYTTÄ PUPPUA.

• alkup.
        TTE lisensiaatti kirjoitti:

Tarkistin palstan ohjeista, ettei yksityishenkilöiden tietoja voi täällä levittää ja ymmärrän sen kyllä täysin. Riittänee että menen poliisiasemalle kysymään toimivatko ko. poliisit oikein. Pidetään yksityisyydensuoja kunnossa.. eikö totta?

Ja tietenkin nyt joku viisas keksii etten voi mainita nimiä koska valehtelen.. mutta säännöt on säännöt ja olen tottunut niitä noudattamaan parhaan tietoni ja taitoni mukaan.

• alkup.
        -katsotaan- kirjoitti:

Laita kuule se sun asuin kaupunki, pizzerian nimi ja tapahtuma päivä niin kerron onko tällaista ollutkaan.
        Tiedän, että keksit jonkin epäselvän selityksen sille ettet voi niitä kertoa, ja se takaa sen, että tarinasi on TÄYTTÄ PUPPUA.

ja minulle on melkolailla sama mitä täällä palstalla minusta ollaan mieltä =) En lähtenyt tänne provoilemaan, vaan kysymään neuvoa.

• kopsattu ohjeista
        -katsotaan- kirjoitti:

Keskusteluissa ei saa:

.....

Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta

.....

• alkup.
        kopsattu ohjeista kirjoitti:

Keskusteluissa ei saa:

.....

Esittää yksityishenkilöiden henkilötietoja ilman asianomaisen suostumusta

.....

- - -

• -niinpä-tietysti-
        alkup. kirjoitti:

Tarkistin palstan ohjeista, ettei yksityishenkilöiden tietoja voi täällä levittää ja ymmärrän sen kyllä täysin. Riittänee että menen poliisiasemalle kysymään toimivatko ko. poliisit oikein. Pidetään yksityisyydensuoja kunnossa.. eikö totta?

Ja tietenkin nyt joku viisas keksii etten voi mainita nimiä koska valehtelen.. mutta säännöt on säännöt ja olen tottunut niitä noudattamaan parhaan tietoni ja taitoni mukaan.

Kysyinkin asuin paikkakuntaasi, pizzerian nimeä ja päivämäärää, ei varmasti kenenkään yksityisyyden suojaa loukkaa.
        Ja jos et uskalla sanoa pitzerian nimeä, niin laita vaikka oma katuosoitteesi, eikä tarvitse edes laittaa muuta kuin kadun nimi.

Eli päivämäärä, katu ja kaupunki. Kiitos.

Jos näitä ei näy, niin voimme olettaa tarinasi olevan aivan puppua.

• alkup.
        -niinpä-tietysti- kirjoitti:

Kysyinkin asuin paikkakuntaasi, pizzerian nimeä ja päivämäärää, ei varmasti kenenkään yksityisyyden suojaa loukkaa.
        Ja jos et uskalla sanoa pitzerian nimeä, niin laita vaikka oma katuosoitteesi, eikä tarvitse edes laittaa muuta kuin kadun nimi.

minä en kuitenkaan levittele keskustelupalstoilla mitään nippelitietoa mistään asiasta. Jos koet olevasi sellaisessa asemassa että saisit asiasta jotakin selville, tulisi sinun myös tietää nämä perusasiat tietosuojasta.

Ymmärrän että aihe kiinnostaa kovastikin joitakin ihmisiä mutta kuten sanottu, hoidan asian oikealla tavalla oikeassa paikassa. Tämä keskustelupalsta ei ole sellainen.

Jälleen kerran muistutan etten ole tullut hakemaan huomiota, sääliä tms.. vaan kertomaan uskomattoman esimerkin elävästä elämästä.

Ymmärrän jos vastaukseni turhauttaa sinua. Pahoittelen.

• Melkein onnistuit
        alkup. kirjoitti:

minä en kuitenkaan levittele keskustelupalstoilla mitään nippelitietoa mistään asiasta. Jos koet olevasi sellaisessa asemassa että saisit asiasta jotakin selville, tulisi sinun myös tietää nämä perusasiat tietosuojasta.

Ymmärrän että aihe kiinnostaa kovastikin joitakin ihmisiä mutta kuten sanottu, hoidan asian oikealla tavalla oikeassa paikassa. Tämä keskustelupalsta ei ole sellainen.

Jälleen kerran muistutan etten ole tullut hakemaan huomiota, sääliä tms.. vaan kertomaan uskomattoman esimerkin elävästä elämästä.

Ymmärrän jos vastaukseni turhauttaa sinua. Pahoittelen.

Hyvä yritys, juttusi upposi moneen, mutta se on TÄYTTÄ PUPPUA ! ! !

Melkein onnistuit kirjoitti:

Sitä ei ole laissa kielletty, se on ainoastaan suomi24 oma "sääntö"/ohje. Laita mulle mailitse sen konstun nimi.

[email protected]

• ainakin
        ********** kirjoitti:

Sitä ei ole laissa kielletty, se on ainoastaan suomi24 oma "sääntö"/ohje. Laita mulle mailitse sen konstun nimi.

[email protected]

kaupungin ja pizzerian nimen saisi ilmoittaa kaikesta huolimatta. Esim. vain kertomalla, että tämä ja tämä pizzeria toimitti minulle kylmän ruuan ja antaa ihmisten tehdä omat johtopäätökset mutta nyt minäkin alan epäilemään jutun uskottavuutta vaikka aluksi sen uskoinkin.

• nix nax
        -niinpä-tietysti- kirjoitti:

...enemmän kuin kymmenen viisasta ehtii vastata.

Nimien tai paikkojen vänkäämisesi nettikeskustelupalstalle on osoitus naiiviudestasi.

Minäkin olen palstalle kirjoitellut kokemuksiani valehtelevasta komisariosta. Olen hänestä pari kanteluakin tehnyt. Tänne en kuitenkaan hänen nimeänsä ole julkistanut. Tämä foorumi ei todellakaan ole sitä varten. Koeta nyt saada tämä sopimaan kalloosi sinäkin.

• sinäkään...

erikoisen viisas olla ...huh nautit sairaaloisesta asioiden väärin kääntämisestä...olet taatusti joku sosiaaliviranomainen heiltä tuollaista tekstiä osaa ja voi kuvitella...heillä ei ole muutenkaan kaikki kotona...sääli jäi ne opit sinne kirjaan jonka lukivat ja laittoivat erehdyksessä kirjan kiinni...tai ainahan on mahdollista että jonkin muunkin ammattialan edustaja on hurahtanut noin epätoivoiseksi että ei osaa nähdä enää mikä on totta ja oikeaa...olen itse sosiaalialalla nähnyt näitä tapauksia...

• ...kuka lie..

Laitanpa omankin lusikkani soppaan, vaikka minullakin omat epäilyni tapahtumien oikeasta kulusta. Tahtoo nimittäin olla niin, että aina sitä "kotiin päin" näitä juttuja kerrotaan..

Näyttää vahvasti siltä, ettet hyväksy minkään muun laisia mielipiteitä kuin omia ajatuksiasi tukevia, vaikka kuinka kerrottaisiin pykäliä, ym. Toki kannatan valittamista asiasta, mikäli asiat ovat menneet niin kuin olet itse selittänyt, koska olisi koko homman voinut viedä läpi muullakin tavalla -- jos se siis on noin mennyt.

Tarinaa olit kirjoittanut niin paljon, että pelkästään noiden seikkojen takia voisi kuvitella, että aika pitkään olette kinastelleet siinä ovella. Eli et ole kuunnellut mitä poliisit ovat sinulle kertoneet.

Kyllä se näin menee, että poliisille kun tehdään ilmoitus, niin asiat tutkitaan, oli se sitten niin kuin on ilmoitettu tai ei. Jos pizzerian pitäjä on ilmoittanut, että olet uhannut polttaa yrityksen ja vielä höystää tarinaa, että olet yrittänyt tehdä sitä aiemminkin ja tällä hetkellä valmistelet jotain palopommia kotonasi viiden skinin kanssa, kostoksi kylmistä lätyistä, niin lähtökohta poliisilla on se, että ilmoittaja puhuu totta. Onhan se ikävää, jos valehdellaan, mutta mistä se partio sen tietää? Siinä kun partio tulee paikalle, niin ei siinä auta kertoa, ettei täällä mitään tehdä vaan kaikki on valetta, kyllä se poliisi sen tutkii. Vaikkei se saisikaan vaikuttaa asiaan, että kohde v*ttuilee ovella, niin luuletko sen auttaneen asiaa?

Pidättämiseen oikeutetulla virkamiehellä on oikeus määrätä kotietsintä, myös poliisimiehellä on oikeus suorittaa kotietsintä ilman määräystäkin, mikäli asia ei kestä viivytystä. Tietääkseni yleisesti tällaisissa asioissa ei erikseen vaivata päällystöä, vaan partio tekee vaadittavat toimenpiteet. Jos partio on tehnyt päätöksen tarkistaa, että onko ne viisi skiniä siellä tekemässä sitä pommia, niin ne tekee sen tarkistuksen sinun hyväksynnällä tai ilman, ja se kestää tarkastelun. Jos ovella pistät hanttiin, niin se on haitanteko virkamiehelle. Mikäli muut keinot ei auta, niin partio voi laittaa sinulle raudat vastarinnan murtamiseksi.

Tuosta eteenpäin juttu menee jo niin ufoksi, että uskotko tuota itsekään?

Mitä itse olet mieltä, jos olisit päästänyt konstaapelit sisälle ja olisivat katsoneet paikat pikaisesti ja olisitte jutelleet mukavasti, niin miten helpommin kaikki olisi tapahtunut?

Mikäli asiat ovat menneet juuri noin kuin itse kerroit, niin olisi partiokin voinut hoitaa asian tyylikkäämmin. Ja toki saat ja pitääkin tehdä kantelu, jos siltä tuntuu. Kirjoittele suoraan eduskunnan oikeusasiamiehelle ja pyydä tutkimaan asia. Jos ei muuta, niin ainakin saat ison nipun paperia, missä väännetään rautalangasta ne pykälät mihin toiminta on perustunut.

• ..joku puhuu asiaa.
        näinhän se menee.
        oliko alkuperäisen viesti´n kirjoittaja lainkaan yhteistyöhaluinen???

NO EI.

on aika raskaasti provosoinut partion tekemään juuri niinkuin tekikin.

itselläni ei ole koskaan ole ollut mitään vastaavanlaisia kokemuksi.
        tosin en ole koskaan pizakuskille tai -yrittäjälle vittuillut tuohon sävyyn.

enkä ole viranomaisille koskan vittuillut tuohon sävyyn.

tässäkin pätee se vanha, mutta edelleen erittäin toimiva...

NIIN METSÄ VASTAA, KUIN SINNE HUUDETAAN.

koittakaa käyttäytya asiallisesti, niin teitä kohdellaan asiallisesti.
        joka haluaa provosoida, kärsiköön nahoissaa.
        se on ihan oikein.

• Silloin ei tule

ongelmia!

• jormax

Kannattaa tehdä olemattomasta rikoksesta ilmoitus. Silloin ainakin sossu tädit on ovella kun sinulle luetaan syytteet.

Tämä palsta ei ole oikea paikka kuin avohoitopotilaille!

Mutta jos tuo kaikki paska on totta niin sinua tyhmempikin tajuaa tehdä rikosilmoituksen ja sen voi nykyään tehdä vaikka netissä!

• ei pysty

Inisijän profiili:

Nimettömänä helvetin moinen ininä, mutta kun pitäisi TEHDÄ jotakin asialle niin siihen loppuu. Ainoastaan ININÄ jatkuu ja sekin niin kauan kun sen voi tehdä nimettömänä. Mistähän johtuu???

• nix nax

>>tyhmempikin tajuaa tehdä rikosilmoituksen ja sen voi nykyään tehdä vaikka netissä!

• nix nax
        ei pysty kirjoitti:

Inisijän profiili:

Nimettömänä helvetin moinen ininä, mutta kun pitäisi TEHDÄ jotakin asialle niin siihen loppuu. Ainoastaan ININÄ jatkuu ja sekin niin kauan kun sen voi tehdä nimettömänä. Mistähän johtuu???

... siitä, että kun asianomistaja on yksin, on turha lähteä poliisia vastaan oikeutta hakemaan. Poliisi jos syöttää vaikka minkälaista pajunköyttä, niin siinähän se "totuus" on.

Tämä on täysin oikea foorumi tapahtuman esiin tuomiseksi ainakin silloin, jos näyttöä ei ole saatavissa riittävästi muille foorumeille menemiseksi.

• vaikutti....

Niin värikkäältä, joko et kertonut kaikkea asiaan liittyvää tai sitten olet keksinyt koko jutun omasta päästäsi, jos asia oli kertomallasi tavalla, myy ihmeessä se iltapäivälehdille!

• tarua??

Riippumatta siitä: perussääntö on se, että poliisi ei neuvottele vaan kun poliisi käskee niin asiakas tottelee. Esim. jos poliisi käskee: "punnerra" niin asiakas punnertaa ... vaikka ilman käsiä (jos sattuu olemaan kädetön).

Oma mielipide asiasta sanotaan jälkeenpäin KIRJALLISESTI, joten kannattaa ottaa poliisien nimet ylös, jos haluaa tehdä asiasta kantelun.

Näin toimitaan, jos tuntee saavansa epäoikeudenmukaista kohtelua poliisilta.

Tsemppiä kirjoittajalle -> koita selvitä.

Ei ketjun aloittaja sitten laittanu mailitse tämän konstun nimeä, kusetusta niinkuin arvelinkin.

• PS....

Jos poliisi haluaa tehdä tarkastuksen asiakkaan asunnossa, niin miten asiakas toimii?

Pyytääkö hän esim. virkamerkkiä näytille poliisilta ennen kuin päästää poliisit sisälle?

• ...kuka lie....
        PS.... kirjoitti:

Jos poliisi haluaa tehdä tarkastuksen asiakkaan asunnossa, niin miten asiakas toimii?

Pyytääkö hän esim. virkamerkkiä näytille poliisilta ennen kuin päästää poliisit sisälle?

Mikäli poliisi tulee virkapuvussa ovelle, niin eikö siinä ole jo aika vahva vinkki siitä, että nyt on pojat oikeasti virkavaltaa? Tietääkseni siinä tilanteessa, jos poliisi tulee siviilivaatteissa, niin virkamerkki näytetään ensimmäisenä. Mikäli näin ei tapahdu, niin tietysti pitää kysyä sitä -- en itse ainakaa päästäisi kotiini tuntemattomia, jotka väittävät ilman näyttöä olevansa poliiseja.

• kuka lie
        ...kuka lie.... kirjoitti:

Mikäli poliisi tulee virkapuvussa ovelle, niin eikö siinä ole jo aika vahva vinkki siitä, että nyt on pojat oikeasti virkavaltaa? Tietääkseni siinä tilanteessa, jos poliisi tulee siviilivaatteissa, niin virkamerkki näytetään ensimmäisenä. Mikäli näin ei tapahdu, niin tietysti pitää kysyä sitä -- en itse ainakaa päästäisi kotiini tuntemattomia, jotka väittävät ilman näyttöä olevansa poliiseja.

Näin itse myös toimisin mutta mistä sitä tietää kaiken maailman huijareista, jotka ovat käyneet lainaamassa jostakin teatterin rekvisiitasta poliisin kamppeet. Näinhän ne vanhuksiakin huijaavat - moiset penteleet ... siis huijarit.

Pitäähän sitä tietää, minkä nimisen polliisin kanssa sitä keskustelee vaan taitaa olla kai virkapuvussa nimi esillä.

Ammattinsa osaava poliisi osaa myös pyytää häiriötä anteeksi, jos/kun huomaa, että käynti on turha/aiheeton. Tämä Ap:lle tiedoksi, että kai sen poliisin, joka kohteliaasti pyytää päästä sisälle voikin päästää neuvottelemaan asian selväksi. Näin ainakin itse tekisin.

• alkup.
        ***************** kirjoitti:

Ei ketjun aloittaja sitten laittanu mailitse tämän konstun nimeä, kusetusta niinkuin arvelinkin.

kuten sanoin, asia on lähtenyt eteenpäin oikeassa paikassa. En valitettavasti usko että sinä Hertzillä voit minua sen suuremmin jeesiä = ))

Anteeksi jos loukkasin.. mutta kyllä asiat hoidetaan oikeissa paikoissa.

Näiltä palstoilta voi toki kysyä mielipiteitä ja vinkkejä mutta ei kuitenkaan aleta yksityisiä nimiä levittelemään uteliaille ;o)

• nix nax
        ***************** kirjoitti:

Todella älypää!

• että...

poliiseja vastaan ei ikinä saa oikeutta...he voittaa aina vaikka olisivat miten syyllisiä...niin se vain on...

• ----------

Jos nainen hermostuu/pelästyy ja tuo sen esille omalla tavallaan, niin riippuu paljon siitä toisesta päästä: ammattitaidosta, elämänkokemuksesta, "sen päivän tapahtumista/yöunista eli muista sisäisistä ja ulkoisista seikoista" ym. ym, miten se toinen pää reagoi.

Ihmissuhteessa ja kanssa käymisessä on aina kaksi päätä, jossa kanssa käymisen vastuuprosentit ovat 50&50. Tapahtumiin siis vaikuttavat niin ulkoiset kuin sisäisetkin vaikutteet molemmissa päissä.

Näistä reagoinneista kahdessa päässä "tapahtumat" sitten muodostuvat ja asiat etenevät joko rakentavasti positiivisesti tai sitten huonosti/"päin männikköä" eli negatiivisesti.

"Arpa on heitetty, kuin menee"

• ---------

hmistuntemus/tilanteiden arviointi mm. kehittyy vasta elämänkokemuksen kautta ja siksi uskon, että nuorilla poliiseilla tulee ylilyöntejä "oppipoika" aikana. Tähän hyvänä apuana ovat vanhemmat konstaapelit, joilla jo enemmän kokemusta ja tilanteiden arviointikykyä.

• Ihmistuntemus
        --------- kirjoitti:

hmistuntemus/tilanteiden arviointi mm. kehittyy vasta elämänkokemuksen kautta ja siksi uskon, että nuorilla poliiseilla tulee ylilyöntejä "oppipoika" aikana. Tähän hyvänä apuana ovat vanhemmat konstaapelit, joilla jo enemmän kokemusta ja tilanteiden arviointikykyä.

:))

• Snuuska

Kannattaa tehdä kirjallinen kantelu edelleen. Sen perusteella asia on pakko tutkia. Kun kerrot tapahtuvat todenmukaisesti, niin siitä ei sinulle voi koitua hankaluuksia. Neuvon kysyjälle voidaan vastata käytännössä melkein mitä tahansa.

Täällä ei todellakaan nimiä tai paikkoja kannata ilmoitta. Vähintäänkin kyseenalaisia motiiveja on tässä ketjussa joillakin kuulla ne...

Yleisesti ottaen, yksittäisen poliisin toimiessa tavalla jonka itse kokee vääräksi, kannattaa esittää oma kanta selkeästi ja vain sanallisesti. esim."en suostu että..", "kiellän teitä...","en hyväksy/anna lupaa..." etc. Fyysisesti ei pidä tehdä mitään mikä voi aiheuttaa vaaraa itselle, poliisille, sivulliselle tai omaisuudelle tai minkä sellaiseksi voisi tulkita.

Huolimatta täällä olevista mielipiteistä, partio on toiminut poikkeuksellisella tavalla. Itse edelleen uskon nuoremman konstun virhearviointiin ja mahdolliseen suorituspaineeseen, vanhempi on sitten seurannut mukana ja siitä tilanteesta on vaikea peruuttaa....

• snuuska

Niin, tuli mieleen tapahtuman kellonaika. Kotietsinnälle vaaditaan erityisempiä perusteita mikäli se suoritetaan klo 2100-0600 aikana.

• alkup.
        snuuska kirjoitti:

Niin, tuli mieleen tapahtuman kellonaika. Kotietsinnälle vaaditaan erityisempiä perusteita mikäli se suoritetaan klo 2100-0600 aikana.

kiitos kaikille asiallisista ja asiattomistakin kommenteista, palaute on aina tärkeää.

Kiinnostuneille tiedoksi, että tämä asia tosiaan lähti eteenpäin tutkintaan. Painotan vielä että minä en missään vaiheessa ole tehnyt fyysistä vastarintaa poliisia kohtaan, enkä uhkaillut ketään millään tavalla.

Eli kyseessä oli ilmeisen virkaintoinen konstaapeli.

• sinun viestissäsi
        alkup. kirjoitti:

kiitos kaikille asiallisista ja asiattomistakin kommenteista, palaute on aina tärkeää.

Kiinnostuneille tiedoksi, että tämä asia tosiaan lähti eteenpäin tutkintaan. Painotan vielä että minä en missään vaiheessa ole tehnyt fyysistä vastarintaa poliisia kohtaan, enkä uhkaillut ketään millään tavalla.

Eli kyseessä oli ilmeisen virkaintoinen konstaapeli.

Ensimmäisessä viestissäsi toteat, että "Nostin käteni oven eteen ja ilmoitin ettei heillä ole mitään perustetta tunkeutua kotiini iltamyöhällä..."

Nyt väität, "että minä en missään vaiheessa ole tehnyt fyysistä vastarintaa poliisia kohtaan."

Sinunko mielestäsi se, että estät poliisin sisäänpääsyn, ei ole fyysistä vastarintaa?

• ei ole
        snuuska kirjoitti:

kyseessä kotietsintä vaan paikan tarkastaminen. Ei voi tietää onko asunnossa muita henkilöitä, jotka mahdollisesti ovat soittaneet pitseriaan.

Vaikka olisikin kotietsintä niin veres tilanne kattaa tuon erityisen perusteen.

Kotietsinnässä talosta myllätään joka paikka ja tutkitaan tarkkaan. Tässäähn poliisi halusi tarkastaa tilan muiden henkilöiden osalta ei tehdäkseen kotietsinnän.

• höpöä vain

>>kerroin hänelle että a. henkilökohtaisesti _kannatan_ ulkomaalaisia suomessa kunhan vain ansaitsevat elantonsa itse. b. Mainitsin samalla etten kuitenkaan enää ihmettele miksi hänen pizzeriaansa on kohdistettu hyökkäyksiä. c. Toivotin mukavaa loppuvuotta 2008.>>

En todellakaan usko, että noiden sanomisiesi jälkeen k u k a a n vielä soittaisi poliisille. Noihin lauseisiin voi vastata vain a. Kiitos. b. En tiedä. c. Kiitos. Ei noista voi pahastua kukaan.

Siis, kaunistelet sanomisiasi. Seuraavaksi vääristelet poliisimiesten toimintaa ja käytöstä. Uskon, että sinua ottaa päähän kun puhelimessa tulistumisestasi johtuen juttu sai edellämainitun seuraamuksen. Et vain tiedä, vieläkään, että uhkailutilanteessa poliisi voi tulla kotiisi tarkistamaan tilanteen.

Ole nöyrä kun hölmöilet ja jäät kiinni.

• alkup.

oikein olet ymmärtänyt sanomiseni puhelimessa yms.. ja näin siinä vaan sitten kävi =D

Tottakai olin puhelimessa vihainen, todella vihainen olinkin. Kuka ei olisi jos reilu 30 euroa menee kankkulan kaivoon. Mielestäni tulistuminen oli hyvinkin normaali reaktio ihmiseltä, joka ostaa palvelua/ruokaa.. mitä tahansa.

Enkä jaksaisi tätä asiaa tällä palstalla puida päivätolkulla, kuten olen jo kertonutkin. Sain vastauksia laidasta laitaan, osa niistä oli hyödyllisiä, osa hyödyttömiä.

Asian puiminen jääköön osaltani tähän.

Vielä kerran kiitän osallistumisesta keskusteluun ja jatkan elämää normaaliin tapaan - kaikki hyvin ;o)

Hyvää vuotta 2008!

• lAsSe-
        alkup. kirjoitti:

oikein olet ymmärtänyt sanomiseni puhelimessa yms.. ja näin siinä vaan sitten kävi =D

Tottakai olin puhelimessa vihainen, todella vihainen olinkin. Kuka ei olisi jos reilu 30 euroa menee kankkulan kaivoon. Mielestäni tulistuminen oli hyvinkin normaali reaktio ihmiseltä, joka ostaa palvelua/ruokaa.. mitä tahansa.

Enkä jaksaisi tätä asiaa tällä palstalla puida päivätolkulla, kuten olen jo kertonutkin. Sain vastauksia laidasta laitaan, osa niistä oli hyödyllisiä, osa hyödyttömiä.

Vielä kerran kiitän osallistumisesta keskusteluun ja jatkan elämää normaaliin tapaan - kaikki hyvin ;o)

Hyvää vuotta 2008!

Kerrotko vielä missä asut jotta voin tulla naureskelemaan ja räkättämään kotiovellesi?

• undulaattinainen
        alkup. kirjoitti:

Hyvää vuotta 2008!

Ei sitä moni usko.

• Sakkoja tai ehdollista
        undulaattinainen kirjoitti:

Ei sitä moni usko.

RL 16 luku 3 § (24.7.1998/563)
        "Haitanteko virkamiehelle

Joka käyttämättä väkivaltaa tai sen uhkaa oikeudettomasti estää tai yrittää estää 1 §:ssä tarkoitetun virkatoimen suorittamista tai vaikeuttaa sitä, on tuomittava haitanteosta virkamiehelle sakkoon tahi ehdolliseen vankeuteen"

• alkup. kirjoitti:

Hyvää vuotta 2008!

sinusta kertoo jo aika paljon se, että pidät normaalina reaktiona tulistumista tälläisessa pizzatilanteessa.
        mitähän olisit tehnyt, jos esim. olisit huomannut vesivahingon 2000000 euroa maksaneessa asunnossa???? räjähtisit varmaan raivosta!
        ei tulistumisella asioita hoideta.
        tavallinen aikuinen, normaali ihminen hoitaa asian aikuisen lailla...
        tulistuminen kuuluu kiukutteleville uhmaikäisille lapsille. lapsetkin oppivat aikanaan hoitamaan asiansa toisin kuin heittäytymällä lattialle kirkumaan.

eli kukaan aikuinen hoida asioitaan heittäytymällä lattialle, sätkien ja kirkuen...
        siinä ei hyvä heilu...

• aikuistua...
        pikkupiika kirjoitti:

sinusta kertoo jo aika paljon se, että pidät normaalina reaktiona tulistumista tälläisessa pizzatilanteessa.
        mitähän olisit tehnyt, jos esim. olisit huomannut vesivahingon 2000000 euroa maksaneessa asunnossa???? räjähtisit varmaan raivosta!
        ei tulistumisella asioita hoideta.
        tavallinen aikuinen, normaali ihminen hoitaa asian aikuisen lailla...
        tulistuminen kuuluu kiukutteleville uhmaikäisille lapsille. lapsetkin oppivat aikanaan hoitamaan asiansa toisin kuin heittäytymällä lattialle kirkumaan.

eli kukaan aikuinen hoida asioitaan heittäytymällä lattialle, sätkien ja kirkuen...
        siinä ei hyvä heilu...

ei hän raivonnut eikä tehnyt muutakaan, mutta poliisi kylläkin ja olisin minäkin hermostunut kun joku myy moskaa ruokana...ja olenkin kerran laittanut takaisin ja tein ilmoituksen elintarviketarkastajille ja koko lafka meni välittömästi kiinni enkä saanut heiltä kuin naureskelua vaikka möivät roskaa, limaista ruokaa...enkä rahojani takaisin...sellaisista pitääkin suuttua ja sanoa ei saa hyväksyä kaikkien ulkolaisten pitämiä puljuja jotka myy mitä vain vaikka rottia...

• Saattaa

tulla kysymykseen, jos todellakin olet uhannut polttaa pizzeerian !!??!! Tilanteessa, jossa poliisi saa ilmoituksen pitzapaikan polttamisesta ja jos taustalla on mainitsemiasi "kylmiä pitsoja"-episodi niin kyllä poliisilla on (yleisesti ottaen, en ota kantaa tähän keissiin, kun en tiedä todellista tilannetta) syytä epäillä -kynnys ylittynyt. Eli epäillään rikoksesta : laiton uhkaus. Kotietsintä voidaan suorittaa, eihän poliisikaan tunne kaikkia ja tila, josta soitto on tullut tarkastetaan henkilöistä, (henkilöllisyydet) jne. Mitäs sitten, jos pizzapaikka oliskin palanut seuraavana yönä ??? Kenen perse siinä sitten tervattaisiin ??? Lähtötilanne ratkaisee monesti... Mitä hätäkeskus on poliisipartiolle kertonut, mitä pitsanvääntäjä on kertonut hätäkeskuspäivystäjälle...

Suomen rajojen sisäpuolella suomalainen poliisi EI tarvitse kotietsintä lupaa, jos alla on virkatoimi !!! Aina pystyy perustelemaan jos jonkinlaisella lakipykälällä ! Jenkkileffoissa niitä vaaditaan...

-... what you gona doo when they come for you !!!-

• mutta sanoin ettei ihmettele miksi niin on aiemmin käynyt.....eri asia

olen kokenut saman, sanonut etten ihmettele....ja toinen alkoi väittää sitä uhkaukseksi...se oli kuitenkin rehellinen mielipide ja oikeutettu sellainen.

Sitäpaitsi pitseria menettää vain asiakkaitaan tällä menolla, minäkin haluaisin tietää mikä pitseria on kyseessä....en halua kylmää pitsaa.

(minä en onneksi ollut yksin siinä huoneessa, tällä kertaa, mikä on hyvä sillä olette jo uhranneet minulle hyvitykseksi siitä etten tosielämässä pitänyt mitään purkkia kädessäni tuhopolttojen tutkinnan (kosaani), potilasturvallisuuden (labraohjelmat), jne, niin ja vastapuoleni tietää uhraavansa vielä muutakin, mikäli en vaatinut työpaikkaa räjähdeuhkauksella...eli viettäköön jokaisen joulun kuin viimeisen)

• jälleen kerran
        premiata kirjoitti:

mutta sanoin ettei ihmettele miksi niin on aiemmin käynyt.....eri asia

olen kokenut saman, sanonut etten ihmettele....ja toinen alkoi väittää sitä uhkaukseksi...se oli kuitenkin rehellinen mielipide ja oikeutettu sellainen.

Sitäpaitsi pitseria menettää vain asiakkaitaan tällä menolla, minäkin haluaisin tietää mikä pitseria on kyseessä....en halua kylmää pitsaa.

(minä en onneksi ollut yksin siinä huoneessa, tällä kertaa, mikä on hyvä sillä olette jo uhranneet minulle hyvitykseksi siitä etten tosielämässä pitänyt mitään purkkia kädessäni tuhopolttojen tutkinnan (kosaani), potilasturvallisuuden (labraohjelmat), jne, niin ja vastapuoleni tietää uhraavansa vielä muutakin, mikäli en vaatinut työpaikkaa räjähdeuhkauksella...eli viettäköön jokaisen joulun kuin viimeisen)

nähdyksi, että on sulla tuo päänuppi pahasti pipi. Tekisit asialle jotain, että pääsisit noista purkkitraumoistasi eroon.

• myllytys

Emme koskaan saa tietää mitä tosiasiallisesti olet jättänyt kertomatta. Varmasti jotain ihan kauheaa koska poliisinkin piti tulla puheluitasi setvimään.

• ihmettelijä1

VIRHE! Olisit jättänyt asian siihen kun heitit kylmän lätyn takaisin. Elämä ei ole varmasti kiinni viidestä eurosta? MUTTA, kun vaaditaan palvelua ja oikeuksia, sitä vaaditaan roskaruokapaikassa. Kunniaa on loukattu, kun lätty on kylmä. Jeesus..maria åkerblum.

• juukeli

"...Tottakai olin puhelimessa vihainen, todella vihainen olinkin. Kuka ei olisi jos reilu 30 euroa menee kankkulan kaivoon. Mielestäni tulistuminen oli hyvinkin normaali reaktio ihmiseltä, joka ostaa palvelua/ruokaa.. mitä tahansa..."

• sisään totta kai

Jos minulle tulisi poliisit esittämään että tarvitsisi tarkastaa asuntoni.Ilo mielin sen heille näyttäisin,kun tiedän ettei siellä mitään kuitekaan ole.Tajuaisn hetkessä jonkun idiootti vihamiehen tehneen ilmoituksen.Tiedän että jos kuulun johonkin rikkolisjärjestöön tehdään ratsioita tämän tästä.Eikö se ole hyvin yksinkertaista jos niin hel....sti harmittaa pitää siittä järjestöstä kalppia hiiteen.
        Minä en päivääkään viihtyisi heidän kanssa.
        bambidoos ja citterboolit.
        Rauha heille terveisin t.nainen länsi-ja itä

• make

Olisi kannattanut vaan selvittää asia ihan asiallisesti eikä tehdä itsestään epäilyttävää henkilöä.Nyt tekosi puhuvat sinua vastaan. Todennäköisesti poliisit olisivat uskoneet sinua, eivätkä laittaneet rautoihin.

• asdaaaa

Sitten olisit voinut tehdä rikosilmoituksen aiheettomasta ilmiannosta, miksi et antanut poliisien nähdä asuntoa jos siellä ei mitään ihmeellistä ollut,olisit selvinnyt helpolla. Poliisille on ihan turha alkaa aukomaan päätään tai estämään niiden toimintaa, kakkoseksi siinä aina jää, parhaassa tapauksessa pippurit silmille ja lamautin persposkeen. Ihme ettet saanut syytettä poliisin vastustamisesta.

• Voiperseperse

Siis eihän poliisilla ole mitään oikeuksia ole ellei asunnon omistaja itse soita heitä paikalle. Tässä tapauksessa olisi hyvin saanut poistaa poliisia voimakeinon paikalta ja puolustaa itseään.

• drgdvdv
        Voiperseperse kirjoitti:

Siis eihän poliisilla ole mitään oikeuksia ole ellei asunnon omistaja itse soita heitä paikalle. Tässä tapauksessa olisi hyvin saanut poistaa poliisia voimakeinon paikalta ja puolustaa itseään.

Herätit sitten kahdeksan vuotta vanhan ketjun kommentoidaksesi jotain noin typerää? Luulet oikeasti että poliisilla ei ole oikeutta tulla asuntoosi, jollet itse ole heitä soittanut paikalle? Saatika että voisit heidät voimakeinoin poistaa, koska oman tulkintasi mukaan heillä ei ole oikeutta tulla asuntoosi? Fiksua, todella fiksua.

• Ettänäinasiatovat
        drgdvdv kirjoitti:

Herätit sitten kahdeksan vuotta vanhan ketjun kommentoidaksesi jotain noin typerää? Luulet oikeasti että poliisilla ei ole oikeutta tulla asuntoosi, jollet itse ole heitä soittanut paikalle? Saatika että voisit heidät voimakeinoin poistaa, koska oman tulkintasi mukaan heillä ei ole oikeutta tulla asuntoosi? Fiksua, todella fiksua.

Kyllä on todellakin näin ja perustuslain mukaan saat poistaa asiattomat tunkelijat ja lisäksi poliisilla ei ole mitään toimivaltuuksia yksitysellä aluuella. Kyllä auttaa

• acab78

"Vaikutat juuri tyypilliseltä mielenterveysongelmaiselta, jonka toimia leimaa harhaisuus. Täydellinen sairauden tunteen puuttuminen estää sinua hakemasta apua, joten lapsesi joutuu/joutuvat kärsimään siihen saakka, kunnes yhteiskunta syystä tai toisesta on pakotettu puuttumaan asiaan.
      "

haista vittu

• PoliisiKyykyttääKansaa

Elämme poliisivaltiossa ja poliisi tekee ihan mitä sitä huvittaa, oliko se sitten poliisilain tai esitutkintalain mukaista tai ei.
      Poliisivaltiossa ei poliisia saa vastuuseen laittomista voimakeinoista.

• ViidenEuronPitzza

Onko pitzzeria-yrittäjä laittomasti maahantullut matu? Poliisi on lähes aina matujen puolella Suomen kansaa vastaan, koska poliisitoimen mukaan monikultturismi on rikkaus Suomelle. Yleensä nämä "pitzza-yrittäjät" eivät maksa arvonlisäveroja, vaikka ottavat alvin asiakkailtaan.

• KotiKotirauhanPiirissä

Kansalaisten tulisi oppia puolustamaan kotejaan näiltä laittomilta ja mielivaltaisilta tunkeutumisilta kaikin keinoin.
      Suomalasten perustuslaillinen kotirauha ja koskemattomuus on koetuksella.

• PerusoikeudetKunnian

Poliisin suorittaman kotietsinnän saa tuomioistuimen arvioitavaksi, mutta perusteettomasta, laittomasta ja mielivaltaisesta kotietsinnästä ei ole säädetty mitään sanktioita poliisille. Naurettava lainpykälä.

• PÄIVÄNNAURUTTAAS

" Poliisille on ihan turha alkaa aukomaan päätään tai estämään niiden toimintaa, kakkoseksi siinä aina jää, parhaassa tapauksessa pippurit silmille ja lamautin persposkeen. Ihme ettet saanut syytettä poliisin vastustamisesta."

hah hah hah hah hah
      katsopa you tube videoita miten käy kun kytät tulee muiden reviirille esim. miten kävi kun torikauppias raivostui?
      entä pihtiputaalla aikoinaan?
      se olis vaan kyttien parempi pysyä omalla reviirillään vitun mulkut.

• 6htyr

Kerrotko meille vielä miten nämä mainitsemasi tilanteet päättyivät? Luopuiko poliisi lopulta aikeistaan, kun vastarintaa tuli? Saiko siis vastapuoli oikeasti lopulta kultaa, vai onnistuiko vain pelaamaan aikaa?

• ettepärjääikuisesti

luopui kun oli pakko.
      näitä tilanteita voidaan sinulle vaikka etsimällä kaivaa lisääkin.
      poliisi on saanut turpaansa usein vainsen takia että luulee omistavansa
      maailman.
      juoksevat valtion käskyttäminä kuin apinat minne vaan käsketään.

ei se ihmekään ole jos välillä tulee kovempikin jätkä vastaan.

pysyisivät omalla tontillaan, eikö se kylttikin jo ihmisten pihoissa kerro
      että asiaa ei ole toisen alueelle vai sokeitako nää urpot on?
      pitää laittaa sitten selvempi kyltti.

• 6htyr

Siis poliisi luopui lopulta kokonaan? Katsotaanpa...

Uskon, että viittaat esimerkiksi tämän videon esittämään tapaukseen:

https://www.youtube.com/watch?v=sXW1vb7BU_8

Näyttäsi siltä että jo suunnilleen kaksi ja puoli minuuttia varsinaisen kahakan alusta "sienikauppias" on kasan alimmaisena, ja videon lopulta käy varsin selvästi ilmi, että hopeaa oli tarjolla. Kuten siis todettu, poliisia vastustelemalla ei juuri koskaan lopunpeleissä ole kultaa tarjolla, vaikka alkueriä voittaisikin. Ei se siihen koskaan lopu.

Iltasanomien mukaan:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011062213937164_uu.shtml

kyse oli siitä, että torikauppiaalla ei ollut myyntilupaa. Siispä se alkuperäinenkin aihe, luvatta myymisen lopettaminenkin tuotti torikauppiaalle vain hopeaa, ja oikeus muisti hyvää kakkosta vielä kymmenen kuukauden ehdollisella lisäharjoittelujaksolla ja ainakin nelinumeroisen summan omaavalla negatiivisella stipendillä.

Kerrotko mikä tuo Pihtiputaan tapaus oli, niin selvitetään että tuliko siinä poliisin vastapuolelle lopulta mestaruus, vai "voittiko hopeaa"?

• suomenkovinjätkä1
        6htyr kirjoitti:

Siis poliisi luopui lopulta kokonaan? Katsotaanpa...

Uskon, että viittaat esimerkiksi tämän videon esittämään tapaukseen:

https://www.youtube.com/watch?v=sXW1vb7BU_8

Näyttäsi siltä että jo suunnilleen kaksi ja puoli minuuttia varsinaisen kahakan alusta "sienikauppias" on kasan alimmaisena, ja videon lopulta käy varsin selvästi ilmi, että hopeaa oli tarjolla. Kuten siis todettu, poliisia vastustelemalla ei juuri koskaan lopunpeleissä ole kultaa tarjolla, vaikka alkueriä voittaisikin. Ei se siihen koskaan lopu.

Iltasanomien mukaan:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011062213937164_uu.shtml

kyse oli siitä, että torikauppiaalla ei ollut myyntilupaa. Siispä se alkuperäinenkin aihe, luvatta myymisen lopettaminenkin tuotti torikauppiaalle vain hopeaa, ja oikeus muisti hyvää kakkosta vielä kymmenen kuukauden ehdollisella lisäharjoittelujaksolla ja ainakin nelinumeroisen summan omaavalla negatiivisella stipendillä.

Kerrotko mikä tuo Pihtiputaan tapaus oli, niin selvitetään että tuliko siinä poliisin vastapuolelle lopulta mestaruus, vai "voittiko hopeaa"?

kuulepa kyttähomo.

tiedetään että sienikauppias pani kyttää turpaan ja näkyy kun smurffilta
        vuotaa verta päästä.
        älä yritä vittuilla siinä kun tiedät miten kävi.
        kuten siis todettu yrität vain kitistä vaikka kyttä sai turpiin.

ja ei minullakaan ole myyntilupaa mutta varmasti myyn torilla jos haluan.
        kuka niitä tarkistelee.

pihtiputaalla tauno pasanen surmasi 3 kyttää ja pasanen voitti.

ihan sama mitä sanot mutta kuka on hengissä ja ketkä ei.

hävisit paskaslakki.

• vitunurpot

"Elämme poliisivaltiossa ja poliisi tekee ihan mitä sitä huvittaa, oliko se sitten poliisilain tai esitutkintalain mukaista tai ei.
      Poliisivaltiossa ei poliisia saa vastuuseen laittomista voimakeinoista."

kunnes jonain päivänä joku muu taho hermostuu ja potkaisee smurffia perseelle.
      kyllä niille laki löytyy.
      olen itse laittamassa tuotapikaa valitusta eteenpäin ja jos ei asiani mene läpi,
      jatketaan valittamista ja se tietää lisää työtä kusipäille.

• eiteistäomihinkää

"Kerrotko meille vielä miten nämä mainitsemasi tilanteet päättyivät?"

luuletko tosissasi että te ikuisesti auotte kenelle hyvänsä päätänne ja
      ammuskelette ketä huvittaa?`
      vitun runkkareita olette.
      aivottomia apinoita.

• siatpoispihoilta

pasanen yhä elossa:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tauno_Pasanen

eli hävisikö pasanen vai?
      ei hävinnyt.

taisi muutama smurffi päästää kylmät pierut.
      sehän sinua vittupäätä itkettää eikö? siksi kommentoit tänne.

ruikuta sienikauppiaasta IHAN mitä haluat mutta pasanen voitti. piste.

• verotonloisija78

aika pellejä olette smurffit kun ette yhtä miestä vastaan pärjää.

kytät on vellimunia kaikki.
      ei uskalla tulla ilman käsirautojaan ja lamauttimiaan yms. ihmisille vittuilemaan.

paskat housussa isolla porukalla hah mitä neitejä.

• painukaavittuun2

" Luopuiko poliisi lopulta aikeistaan, kun vastarintaa tuli? "

ei teistä ole vittu mihinkään.
      häipykää toisten reviiriltä.

• LÄLlällällällääll

LÄL LÄL LÄL LÄL LÄÄ

LÄL LÄL LÄL LÄÄ LÄÄ

PASKAKYTÄT HA HA HA HA

• "että eikö poliisilla todellakaan ole muuta tekemistä kun koputella ihmisten ovia tällaisten ilmoitusten perässä?"

On!

Kaisu Kivimäki sakottaa 2km/h ylinopedesta

Jaana Magnuson sakottaa 4km/h ylinopedesta

Bengt Lagerroos varastelee hävitetyksi tuomittuja esineitä

Mika Turtiainen sakottaa lämpömittarista

Jne jne jne... Eli kyllä, resursseja riittää vakavempiinkin keisseihin

• Poliisi.on.perseestä

Hyvä esimerkki poliisi mielivaltaisuudesta! Pari kertaa ovat käyneet (aivan turhaan) ovella ja kovistelleet. Seuraavan kerran kun tulevat, pistän voimakeinoin hanttiin ja kuolen ennempää kuin annan Suomen narsistille, itsetunnottomalle KYRPÄPOLIISILLE periksi! Joo joo, tiedän jo, että siellä poliisien perseennuolijat hokevat, "varmasti voittavat" ym. paskaa. Niin varmasti, mutta toisen kyrpäkytän vien ainakin mennessäni helvettiin, voi olla että molemmat mulkut!

• ItseEnOstaisi

Jos paska pitsa niin miksi maksoit?Olisit vetänyt pizzavajokkia näköön...Miksi ostatte munakarvaisia pizzoja näiltä ?

• Munakarvoista

Söin tänään rahkapatukan.Siinä oli karva, uskon, että oli munakarva. Patukka oli virolainen. Eikö tähän ole mitään säännöstä tahi pykälää olemassa,ettei kenen tahansa munakarvat päädy suomen puolelle. Ja vielä muiden suihin.
      Voisko johonnii laitella tutkintapyynnön. Kiitos hei hei.

• Anonyymi

Pizzerian nimi tietoon, niin osaan äänestää jaloillani

• Anonyymi

17 vuotta sitten....
        Yrittäjä ja starttirahakausi vaihtuneet moneen kertaan.

Kirjoittaja oli nainen.
        Puheet ja teot harvoin täsmää.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3037
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      72
      2605
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2344
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2085
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1456
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1383
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1376
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1264
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13