FunMobile ja Celldorado

Mari--

Hei!

Monet ovat joutuneet mm. Funmobilen ja Celldoradon kusetuksen alaisiksi. Itselleni tullut nyt yhteensä 200 euroa puhelinlaskua heidän takiaan.
Otin ainostaan yhden "ilmaisen" soittoäänen netistä, missään ei lukenut mitään, että liittyisin jäseneksi.

Itse olen ollut yhteydessä sekä omaan operaattoriin, kuluttujaneuvontaan sekä viestintävirastoon ja maksullisten puhelinpalveluiden eettiseen lautakuntaan (mapel.fi)

Itse en löytänyt enää Fun mobilen nettisivuja, että saisin suoraan heihin yhteyttä. Onko kellään tietoa heidän internetosoitteestaan?

Entä Celldorado? Ilmeisesti(kö) myös Jamba kuuluu samaan? Heidän kotisivujen osoite?

Miten olette toimineet huijausasiassa? Onko tullut selvyyttä? Oletteko saaneet hyvitystä?

11

3386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mobiili kestotilauksesta

      Olen saanut kaikki takaisin, kun olen vienyt jutun eteenpäin kuluttajariitalautakunnalle.

      Jälkikäteen ajattelen, olisi pitänyt lähteä reklamaatio operaattorille (Sonera, saunalahti, elisa) Euroopan kuluttajavirasto myös suosittelee uutistiedotteessa lähettämään reklamaatio ensisijaisesti operaattorille. MAPEL antaa saman ohjeen: Kuluttaja voi tehdä reklamaation sekä operaattorille että palveluntarjoajalle. Sen sijaan, että kiistellään jonkun tuntemattoman yrityksen kanssa, jonka nimi voi olla Celldorado, Wixawin, Funmobile, Jamba tai Zed, yhtä hyvin olisin voinut viedä operaattori kuluttajariitalautakunnalle. Tulos olisi ollut sama. Raha olisi tullut takaisin.

      • eipä

        Voi hellanlettas, onko taas pölvästiä vedetty nenästä? Näin eilen sattumalta kuningaskuluttajan jossa oli aiheesta juttua, tänään selasin sitten itse netissä sivustoja jotka mainostavat "ilmaisia" tuotteita koska kotona pyörii pari kappaletta kännykkää räplääviä muksuja, eikä minua kiinnosta maksaa 200 euron yllätyslaskuja.

        Jokainen mainostaja netissä mitä löysin muutamassa minuutissa hyvin selkeästi ilmoittaa palvelunsa hinnan, koitin vieläpä muutamasta paikasta tilata netin kautta tämän "ilmaisen" soittarin puhelimeeni, jolloin saan viestin jossa pyydetään vahvistus lataamiseen, ja kerrotaan tuotteen / palvelun HINTA.

        Tämän jälkeen otin käteeni viime ja toissaviikon 7 päivää lehdet jossa taisi olla 5 eri firmaa mainostamassa samoja tuotteita, ja jokaisessa mainoksessa oli tuotteen / palvelun hinta ja vieläpä palvelun sulkuoheet kaupan päälle.

        Eniten kyllä naurattaa nää "mitään en oo koskaan tilannut, ihan itsestään alkoi viestien tulo" valitukset täällä ja muillakin forumeilla. Harvemmin ne satiaisetkaan sieltä saunan lauteilta pompsahtaa nivusiin....JÄRKI KÄTEEN!


      • operaattoria!
        eipä kirjoitti:

        Voi hellanlettas, onko taas pölvästiä vedetty nenästä? Näin eilen sattumalta kuningaskuluttajan jossa oli aiheesta juttua, tänään selasin sitten itse netissä sivustoja jotka mainostavat "ilmaisia" tuotteita koska kotona pyörii pari kappaletta kännykkää räplääviä muksuja, eikä minua kiinnosta maksaa 200 euron yllätyslaskuja.

        Jokainen mainostaja netissä mitä löysin muutamassa minuutissa hyvin selkeästi ilmoittaa palvelunsa hinnan, koitin vieläpä muutamasta paikasta tilata netin kautta tämän "ilmaisen" soittarin puhelimeeni, jolloin saan viestin jossa pyydetään vahvistus lataamiseen, ja kerrotaan tuotteen / palvelun HINTA.

        Tämän jälkeen otin käteeni viime ja toissaviikon 7 päivää lehdet jossa taisi olla 5 eri firmaa mainostamassa samoja tuotteita, ja jokaisessa mainoksessa oli tuotteen / palvelun hinta ja vieläpä palvelun sulkuoheet kaupan päälle.

        Eniten kyllä naurattaa nää "mitään en oo koskaan tilannut, ihan itsestään alkoi viestien tulo" valitukset täällä ja muillakin forumeilla. Harvemmin ne satiaisetkaan sieltä saunan lauteilta pompsahtaa nivusiin....JÄRKI KÄTEEN!

        ECC-sivulta (www.ecc.fi)

        Jos havaitset, että sinua on veloitettu puhelinlaskussasi mobiilipalvelusta, jota et ole tilannut, toimi näin:

        Lähetä puhelinoperaattorille kirjallinen reklamaatio. Erittele siinä, mistä laskusta on kyse ja millaista summaa sinulta veloitetaan. Pyydä, että tämä summa poistetaan laskusta aiheettomana, koska et ole tilannut palvelua. Pyydä, että operaattori vastaa tiettyyn päivämäärään mennessä. Ota itsellesi kopio reklamaatiosta.

        Jos operaattorin vastaus ei tyydytä, pyydä operaattorilta kirjallinen selvitys siitä, että mobiilipalvelun tarjoajan ja sinun välillesi on syntynyt sopimus, jonka perusteella olet maksuvelvollinen. Säästä itselläsi kopio operaattorille esittämästäsi pyynnöstä.

        Maksa puhelinlaskusta se osa, joka on mielestäsi riidaton.


      • destroying angel
        eipä kirjoitti:

        Voi hellanlettas, onko taas pölvästiä vedetty nenästä? Näin eilen sattumalta kuningaskuluttajan jossa oli aiheesta juttua, tänään selasin sitten itse netissä sivustoja jotka mainostavat "ilmaisia" tuotteita koska kotona pyörii pari kappaletta kännykkää räplääviä muksuja, eikä minua kiinnosta maksaa 200 euron yllätyslaskuja.

        Jokainen mainostaja netissä mitä löysin muutamassa minuutissa hyvin selkeästi ilmoittaa palvelunsa hinnan, koitin vieläpä muutamasta paikasta tilata netin kautta tämän "ilmaisen" soittarin puhelimeeni, jolloin saan viestin jossa pyydetään vahvistus lataamiseen, ja kerrotaan tuotteen / palvelun HINTA.

        Tämän jälkeen otin käteeni viime ja toissaviikon 7 päivää lehdet jossa taisi olla 5 eri firmaa mainostamassa samoja tuotteita, ja jokaisessa mainoksessa oli tuotteen / palvelun hinta ja vieläpä palvelun sulkuoheet kaupan päälle.

        Eniten kyllä naurattaa nää "mitään en oo koskaan tilannut, ihan itsestään alkoi viestien tulo" valitukset täällä ja muillakin forumeilla. Harvemmin ne satiaisetkaan sieltä saunan lauteilta pompsahtaa nivusiin....JÄRKI KÄTEEN!

        Monet maksaakin nyt Elisan (ja kolumbuksen) myöhässä olevia puhelinlaskuja! Minulle tuli 15.1. lokakuun puhelinlasku. Olin tilannut palvelun 16.9., jolloin Celldoradon sivut ainakin olivat vielä äärimmäisen harhaanjohtavat. Sivulla mainittiin vain ilmaisjuttuja, mutta missään ei näkynyt, mihin kuseen on sotkemassa itsensä.

        Heille oli annettu määräys uudistaa nämä kohdat sivuillensa ja SIKSI ne nyt löytyvätkin sieltä. Turha haukkua ainakaan sellaisia täällä, jotka ovat tilanneet soittoäänensä ajat sitten jo. Monilla on myös kyse siitä, että lapset ovat tilanneet ne ilmaisjutut. Lapset kun eivät tiedä vielä mitään tästä kierosta maailmasta ja tokihan ne uskovat, että joku soittoääni on ilmainen, jos se värikkäin vilkkukuvin, fonttikoko 72, hyppää sivuilta silmille. Eivät ne osaa aavistaa että kyseessä olisi tällainen kusetusfirma kuin celldorado.


      • Tars
        destroying angel kirjoitti:

        Monet maksaakin nyt Elisan (ja kolumbuksen) myöhässä olevia puhelinlaskuja! Minulle tuli 15.1. lokakuun puhelinlasku. Olin tilannut palvelun 16.9., jolloin Celldoradon sivut ainakin olivat vielä äärimmäisen harhaanjohtavat. Sivulla mainittiin vain ilmaisjuttuja, mutta missään ei näkynyt, mihin kuseen on sotkemassa itsensä.

        Heille oli annettu määräys uudistaa nämä kohdat sivuillensa ja SIKSI ne nyt löytyvätkin sieltä. Turha haukkua ainakaan sellaisia täällä, jotka ovat tilanneet soittoäänensä ajat sitten jo. Monilla on myös kyse siitä, että lapset ovat tilanneet ne ilmaisjutut. Lapset kun eivät tiedä vielä mitään tästä kierosta maailmasta ja tokihan ne uskovat, että joku soittoääni on ilmainen, jos se värikkäin vilkkukuvin, fonttikoko 72, hyppää sivuilta silmille. Eivät ne osaa aavistaa että kyseessä olisi tällainen kusetusfirma kuin celldorado.

        ... siinä tapauksessa, että ei ole tarkoituksella tilannut palvelua, niin yksinkertaista se on. Tämä on myös Kuluttajaneuvonnan kanta.

        Jos kirjoitat Googleen "celldorado", niin löydät esim. muita suomi24 keskusteluja, joissa mm. Celldoradon yhteystiedot ym infoa miten toimia (reklamaatio eli kirje operaattorille ja reklamaatio esim. sähköpostilla Celldoradolle mikäli heistä kyse)...

        Jos asiassa on epäselvyyttä, tai operaattori tai Celldorado ei palauta rahoja niin kannattaa soittaa Kuluttajaneuvonnan puhelinnumeroon, sieltä saa tarkemmat ohjeet.


      • Nimetön
        eipä kirjoitti:

        Voi hellanlettas, onko taas pölvästiä vedetty nenästä? Näin eilen sattumalta kuningaskuluttajan jossa oli aiheesta juttua, tänään selasin sitten itse netissä sivustoja jotka mainostavat "ilmaisia" tuotteita koska kotona pyörii pari kappaletta kännykkää räplääviä muksuja, eikä minua kiinnosta maksaa 200 euron yllätyslaskuja.

        Jokainen mainostaja netissä mitä löysin muutamassa minuutissa hyvin selkeästi ilmoittaa palvelunsa hinnan, koitin vieläpä muutamasta paikasta tilata netin kautta tämän "ilmaisen" soittarin puhelimeeni, jolloin saan viestin jossa pyydetään vahvistus lataamiseen, ja kerrotaan tuotteen / palvelun HINTA.

        Tämän jälkeen otin käteeni viime ja toissaviikon 7 päivää lehdet jossa taisi olla 5 eri firmaa mainostamassa samoja tuotteita, ja jokaisessa mainoksessa oli tuotteen / palvelun hinta ja vieläpä palvelun sulkuoheet kaupan päälle.

        Eniten kyllä naurattaa nää "mitään en oo koskaan tilannut, ihan itsestään alkoi viestien tulo" valitukset täällä ja muillakin forumeilla. Harvemmin ne satiaisetkaan sieltä saunan lauteilta pompsahtaa nivusiin....JÄRKI KÄTEEN!

        Sinuna en nauraisi ja satiaiset voivat tarttua
        vaikka vierustoverin saunapyyhkeestä, elukoita
        kun ovat.

        Ja odotappas kun sattuu omalle kohdallesi. Pikku vinkkinä, kannattaa asettaa palvelun estot heti
        päälle kun hankit uuden liittymän.

        Niiden joukossa, joita on "vedetty nenästä" on kuulemma sellaisiakin, jotka pitävästi ovat voineet todistaa etteivät ole tilanneet mitään palveluja.

        Ei ole kivaa saada yllätyslaskua varsinkaan kun on rahatiukalla, tietoisesti välttänyt kaikkia mobiilipalveluita ja lisäksi soitellut säästellen. Kommunikaation välineen kun tarvitsee nykypäivänä.

        Kaikista viheliäisin on tuo 173372 numero.

        ja tiedoksesi, tykkään kustomoida kännykkääni
        omin avuin eli en koskaan ole ollut noiden palveluiden varassa tai edes kiinnostunut niistä.
        Tuleehan puhelimen mukana se kätevä kaapeli, jonka saa tietokoneeseen.


        Ps. Voit huoleti antaa lastesi räpeltää kännyköitä. Yhtä huoleti voit antaa heille lompakkosi tai vaikka ladatun aseen. Mutta
        vastuu alaikäisten lapsiesi teoista on sinulla...


      • Lauri R

        Hyvä että otit yhteyttä kuluttajaviranomaisiin. http://jaaari.no-ip.com/foorumi/viewtopic49818.html täällä vain mietitään miten laskut saisi loppumaan ja täysin hyväksytään täysin ryöstöön verrattava toiminta. Koska laksu verhotaan puhelinlaskuun, ei voi jättää maksamatta, koska operaattori on perimässä.

        Itse tuhlasin aikaa elisan nettisivuilla ja asiakaspalvelun tunnin mittaisissa jonoissa saamatta heiltä muuta kun pari ohjetta.

        Nyt on valitettu kuluttajaviranomaiselle ja poliisille laitettu kysymys miten näissä tilanteissa tehdään rikosimoitus.

        TOIVON ETTÄ KAIKKI MUUTKIN TEKEVÄT NIIN, tämä ainakin tuhosi täysin luottamukseni mihinkään kännykällä tapahtuvaan viestintään. En koskaan tilannut mitään enkä rekisteröitynyt minnekään. Puhelimeen vaan alkaa tulla jotain palveluviestejä, jotka suoraan poistan kun en tiedä mitä ovat. Sitten kuukausien päästä (Elisan laskutus on myöhässä) mulla on 3/4 laskusta palveluviestien muodostamaa.. Musta tossa ei oo mitään eroa varkauteen.

        -Lauri-


      • narsisti
        eipä kirjoitti:

        Voi hellanlettas, onko taas pölvästiä vedetty nenästä? Näin eilen sattumalta kuningaskuluttajan jossa oli aiheesta juttua, tänään selasin sitten itse netissä sivustoja jotka mainostavat "ilmaisia" tuotteita koska kotona pyörii pari kappaletta kännykkää räplääviä muksuja, eikä minua kiinnosta maksaa 200 euron yllätyslaskuja.

        Jokainen mainostaja netissä mitä löysin muutamassa minuutissa hyvin selkeästi ilmoittaa palvelunsa hinnan, koitin vieläpä muutamasta paikasta tilata netin kautta tämän "ilmaisen" soittarin puhelimeeni, jolloin saan viestin jossa pyydetään vahvistus lataamiseen, ja kerrotaan tuotteen / palvelun HINTA.

        Tämän jälkeen otin käteeni viime ja toissaviikon 7 päivää lehdet jossa taisi olla 5 eri firmaa mainostamassa samoja tuotteita, ja jokaisessa mainoksessa oli tuotteen / palvelun hinta ja vieläpä palvelun sulkuoheet kaupan päälle.

        Eniten kyllä naurattaa nää "mitään en oo koskaan tilannut, ihan itsestään alkoi viestien tulo" valitukset täällä ja muillakin forumeilla. Harvemmin ne satiaisetkaan sieltä saunan lauteilta pompsahtaa nivusiin....JÄRKI KÄTEEN!

        ei auta, koska minun lapselleni kävi niin että joku ulkopuolinen tilasi hänen puolestaan funmobilelta "tilin" ja se riittää että laittaa toisen puhelinnumeron netin palveluun ja funmobile sen hyvin tietää heiltä tuli vastaus että he olettaa että puhelimennumeronlaittaja on puhelinnumeronomistaja ja siellä on jo valmiiksi ruksittu olen hyväksynyt ja niinedelleen, siis se riittää että olet tai joku ulkopuolinen on laittanut netin kautta puh. numeron.
        ja jos et usko kokeile, laita oma, lapsen oma tai dementoitun äitisi puh.numero, vaikka kuinka on sinun pitää lähettää puhelimellasi vastausviesti niin ei ne välitä vaan heti kun he saavat käsiinsä puhnumeron heti laskutus alkaa.


      • paskaa

        Minulle kävi kanssa kuten varmaan sadoille muille. Ilmaisen soittoäänen hinnaksi operaattorille yli sata euroa ja välillisiä kustannuksia numeron sulkemisen jälkeen mittaamattomattomasti! En halua maksaa laskua, jota en ole tilannut tai jota olen kirjallisten ohjeiden mukaisesti yrittänyt kymmeniä kertoja lopettaa.
        Kirjoitin Saunalahdelle, että kansainvälisissä tuomioistuimissa on tapauksia, joissa on provisiota rikollisesti hankistusta rahasta saaneet on tuomittu myös osasyyllisiksi. Kuvitelkaa itse kohdallenne, jos vaikka joku kaveri tekee rikollista toimintaa sinun omistamassasi kiinteistössä, niin kyllä poliisi melkein ensimmäisenä vie sinut putkaan! Kyllä tällainen toiminta ylittää kevyesti ne säännöt, jotka olen itse allekirjoittanut operaattorin kanssa, koska mikään siinä mainittu ei viittaa selkeästi rikolliseen toimintaan. Siksi näen että joukkokanne olisi paikallaan kaikkia operaattoreita vastaan!


      • Samueli
        eipä kirjoitti:

        Voi hellanlettas, onko taas pölvästiä vedetty nenästä? Näin eilen sattumalta kuningaskuluttajan jossa oli aiheesta juttua, tänään selasin sitten itse netissä sivustoja jotka mainostavat "ilmaisia" tuotteita koska kotona pyörii pari kappaletta kännykkää räplääviä muksuja, eikä minua kiinnosta maksaa 200 euron yllätyslaskuja.

        Jokainen mainostaja netissä mitä löysin muutamassa minuutissa hyvin selkeästi ilmoittaa palvelunsa hinnan, koitin vieläpä muutamasta paikasta tilata netin kautta tämän "ilmaisen" soittarin puhelimeeni, jolloin saan viestin jossa pyydetään vahvistus lataamiseen, ja kerrotaan tuotteen / palvelun HINTA.

        Tämän jälkeen otin käteeni viime ja toissaviikon 7 päivää lehdet jossa taisi olla 5 eri firmaa mainostamassa samoja tuotteita, ja jokaisessa mainoksessa oli tuotteen / palvelun hinta ja vieläpä palvelun sulkuoheet kaupan päälle.

        Eniten kyllä naurattaa nää "mitään en oo koskaan tilannut, ihan itsestään alkoi viestien tulo" valitukset täällä ja muillakin forumeilla. Harvemmin ne satiaisetkaan sieltä saunan lauteilta pompsahtaa nivusiin....JÄRKI KÄTEEN!

        Ikäviä nämä elämäänsä pettyneiden besserwisserien kommentit, jotka pilaavat muuten hyviä keskustelupalstoja.
        Funmobile-ongelman ydin on harhaanjohtava markkinointi, joka on käsittääkseni kuluttajansuojalain vastaista ja saastuttaa kaupankäyntitapoja.
        Funmobile käyttää väärin monien yritysten suosimaa positiivista markkinointikeinoa, jossa tuotetta annetaan "maistaa" ennen kuin asiakkaan tarvitsee tehdä tilausta. Jos Funmobilen kaltaisen toiminnan annetaan jatkua, niin se johtaa kuluttajien kyynistymiseen, niin että kohta ei uskalla edes ruokakaupan tuote-esittelystä maistaa leivänpalaa.


    • Huijattu 1955

      sain eilen DNA:n laskun, jossa oli veloitettu palveluviestejä 82 e ja soittamalla laskutukseen selvisi, että ne oli veloitettu Celldoradon viesteistä. Olen saanut tekstiviestejä kuukauden verran kaksi päivässä enkä tosiaan ole tilannut mitään soittoääniä tms. Enkä myöskään tulleisiin viesteihin vastannut, koska en ole edes niitä pystynyt lukemaan. Kännykkään tullut vain viesti numerosta 173322: viestiä ei voi lukea....Eli en ole tiennyt mistä ne tulevat ja enkä tosiaan ole tiennyt että ne ovat maksullisia, olen vain poistanut ne aina samantien = olen ollut tyhmä. Tein asiasta reklamaation sekä DNA:lle että Celldoradolle sähköpostitse (kun ei puh.numerosta vastattu) eli jään nyt odottelemaan jatkoa. Ei tällainen voi olla laillista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2518
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1781
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1487
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      123
      1466
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      169
      1308
    6. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      157
      1268
    7. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1260
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1198
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1138
    10. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      53
      1039
    Aihe