Moniko viimekesänä

Rautaperse ajon

suoritti? Kokemuksia siitä?

6

868

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siis olin

aika hame.

kesällä -06 tuumasin ajavani sen "tulevana", siis menneenä kesänä -07. Joku, joskus, jossain neuvoi koittamaan ensin ja vasta sitten yrittämään virallisesti.
      Treenissäni ajoin 10-11 tuntia, eikä matkasta taittunut puoltakaan.
      Perse puuduksissa totesin, ettei homma ole minua varten...

vähän nolottaa...

• wähempää kiinnostaa koko titteli tjn :=)

• näköjään

kiinnosti, että piti lukea ja vieläpä vastata :)))

t:BunBurner

• Voi harmi sentään,,,,,
        Kuitti frendini:))

• Bluesway

.. syntymäpäivääni mielestäni parhaalla mahdollisella tavalla eli viettämällä 24 h rakkaimpani (Suzuki GSX 750) kanssa ja käväistiin hänen kanssaan Sodankylässä aamukahvilla (pahuksen hyvä kahvi - tosin aika kallis).

Tittelin saaminen ei ensisijaisesti ollut minulle mikään funktio, vaikka tavallaan ylpeänä nyt kannankin ajohaalarissani IronButt-kangasmerkkiä.

Upea kokemus se oli ja kun vuorokauden ajoon valmistautuu huolella niin ei se niin rankkaa ole. Monesti on tullut (ikävä kyllä) ajettua paljon väsyneempänä niin autolla kuin moottoripyörälläkin normaalitilanteissa, kun on pitänyt ehtiä jostakin työ- tai muulta matkalta yötä vasten illaksi kotiin.

Jonkinlainen aikataulu kannattaa laatia ja siihen pitää jättää pelivaraa, koska yllätyksiä saattaa tulla. Itseäni vaivasi keskellä yötä sade Kuopion ja Jyväskylän välillä ja harmillisen suuren osan tätä etappia jouduin ajamaan kuuttakymppiä, joten en sitten kääntymispaikassa (Sodankylässä) ehtinyt pitää niin pitkää taukoa kuin olin alunperin suunnitellut.

Myös kilometrejä/maileja on hyvä olla reilusti yli vaadittavan, koska tarkistuslaskennassa niitä ihmeesti jonnekin hupenee. Minulla meni vähän turhan tarkalle: vain viisi mailia yli tarvittavan tuhannen päälle.

Perse ei puutunut, koska maltoin pysähtyä monesti ihan pieneksi hetkeksikin (juomista kun varaa paljon niin metsäpissille täytyy stopata vähän väliä) ja pientä veret kiertämään pistävää taukojumppaa harrastin rohkeasti, vaikka varmaan vähän hassulta näyttääkin, kun nahkapukuinen motoristi kyykkyhyppelee pyörän ympäri.
      Kovimmille joutui vasemman käden ranne, joka oli aika tavalla finaalissa, kun illalla oli reissu tehty. Ainakin minun Suzukissa on tavattoman raskas kytkin. Mistä johtunee?

Summa summarum: tämän(kin) tyyliseen ajamiseen tuli himo ja todennäköisesti tulevana suvena ajan vielä puolitoistatonnisen, mutta tupla- ja triplamatkoja en edes haaveile. Jossakin tulee raja ihmisen suorituskyvylle ja ei voi mitenkään olla terveellistä ajaa monta vuorokautta lähes tyystin ilman kunnon unta.

ps. Lupasin muuten itselleni aika tasan vuosi sitten, että jos SS1000:n suoritan niin tulevana suvena juoksen sitten maratonin. Treenannut olen kovasti, mutta jää tekemättä. Rautaperseajo on sentään sillä tavalla helppo, että sen voi jokainen normaalikuntoinen motoristi ajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      52
      1916
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1668
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1347
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      219
      1278
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      338
      1163
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      315
      1075
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1067
    Aihe