USB-tikulta ajettavat Mac-ohjelmat

Nimetön

Mistä näitä löytyy? Mac-tarjontaa on aika vähän. Mainio pikaviestin BitWise toimii kuulemma näin myös, mutta ohjeita ei löydy. Entäs MSN tai aMSN?

5

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • USB-tikulta ajettavalla ohjelmalla?
      Useimmat Mac-ohjelmat voivat kyllä sijaita missä vain, myös USB-tikulla. Eli ohjelman voi kopioida mihin hyvänsä ja se toimii yhä siinä järjestelmässä johon se on asennettu (useimmat ohjelmathan tekevät systeemiin jotain asetustiedostoja) ja monet muissakin Maceissa.

      Jos voisit vähän täsmentää, mitä meinaat.

      • jason-blue

        Harvaa Mac-softaa tarttee asentaa. Niitä vaan ajetaan, ja käynnistyessään ne tekee asetustiedostoja käyttäjän kirjasto-kansioon.


      • Nimetön

        Kas vain, Repeen törmää sekä sähköpostissaan että täällä :) Toivottavasti niitä myyntipäätöksiä ensi viikolla tulee.

        Niin, juuri tuota tarkoitin, minulle oli uutta että Mac voi ajaa ohjelmia USB:ltä ilman U3-tikkua. Hyvä juttu, se oikaisee parikin mutkaa.


      • jason-blue
        Nimetön kirjoitti:

        Kas vain, Repeen törmää sekä sähköpostissaan että täällä :) Toivottavasti niitä myyntipäätöksiä ensi viikolla tulee.

        Niin, juuri tuota tarkoitin, minulle oli uutta että Mac voi ajaa ohjelmia USB:ltä ilman U3-tikkua. Hyvä juttu, se oikaisee parikin mutkaa.

        U3 toimii ainoastaan Vistassa. Tai ainakaan Linuxille ja Macille ei oo Launchpad softia.

        Se miks Ohjelma.app voidaan ajaa suoraan tikulta Mac OS X:ssä, johtuu siitä, että ainoastaan muutamat ohjelmat vaativat asennuksen. Tavallisia ohjelmia voi siirrellä paikasta toiseen, esim. ulkosille levyille, ja ne toimii ihan niin kuin ennenkin.

        Tried and true.


      • MP33
        Nimetön kirjoitti:

        Kas vain, Repeen törmää sekä sähköpostissaan että täällä :) Toivottavasti niitä myyntipäätöksiä ensi viikolla tulee.

        Niin, juuri tuota tarkoitin, minulle oli uutta että Mac voi ajaa ohjelmia USB:ltä ilman U3-tikkua. Hyvä juttu, se oikaisee parikin mutkaa.

        U3 oli kyllä monelle hankilölle ärsyttävä ominaisuus.

        Moni PC käyttäjä haluaa siirtää tiedostoja USB tikulle eikä ajaa ohjelmia sitä kautta.

        Toiseksi U3 ohjelmien saatavuus oli vähän sitä sun tätä. Idea oli kyllä hyvä mutta ohjelmien saatavuuteen viakutta varmaan se ettei moni firma jaksanut tehdä U3 ohjelmaa sen takia että sen tekeminen oli vaikeaa kun olivat tottuneet siihen että Windowsilla toimiva ohjelma vaatii rekisterit yms.

        Itseäni tuo U3 ominaisuus häiritsi. PC tietokoneeseen tuli ylimääräistä tehoa vaativa U3 ominaisuus jolla en tehnyt yhtään mitään. Samoin Mac käytössä U3 hidasti koneen käyttöä kun U3 tikku latasi kaksi kuvaketta Mac OS X työpöytään. Toiseksi kuvakkeen lataaminen kesti todella kauan ja tikkua pystyi käyttämään vasta sitten kun se oli ladannut molemmat kuvakkeet työpöydälle. Toinen kuvake oli täysin turha U3 osio jolla ei tehnyt mitään Macissa (oli lukittu ja vei 60MB tilaa aivan turhaan).

        No sen jälkeen itseltäni lähti kahdesta tikusta tuo U3 ominaisuus pois. U3 poistoohjelma on tehty vähän arsyttävästi vielä vain Windows käyttiksille. U3 poiston jälkeen USB tikku rupesi toimimaan Macissa normaaliin tapaan (tuli nopeasti näkyviin ja oli nopeasti käytettävissä) ja Windows koneella ei enää tullut sitä ärsyttävää U3 Lauchpadia.

        U3 tuli muutenkin sellainen floppi että ovat taas kehittämässä seuraavan sukupolven korvaajaa U3:lle. Taas kerran Windows only ohjelma. En usko että siitäkään tulee mitään menestystä sillä en usko että moni haluaa koneelleensa hidastavia Lauchpadeja yms ominaisuuksia. Luulen että jopa PC käyttäjät haluavat USB tikusta sellaisen että se toimii samantien ilman tahmaavia lisäominaisuuksia.

        U3 Laucnhpad Removal - U3 poistoohjelma
        - Sandisk USB tikuille
        http://www.sandisk.com/Retail/Default.aspx?CatID=1415
        - Muiden valmistajien USB tikuille
        http://www.u3.com/uninstall/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1900
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1288
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1275
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1200
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      109
      881
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe