mikä vialla?

joku hätä

mikähän mahtaa olla vialla kun meidän 3vkoa vanha poika itkee aina kun kakka tulossa naama punaisena ja jalat kippurassa. pierua tulee aika lailla..huolestuttaa itseäni..imetän ja on muutaman kerran annettu lisämaitona nannia..

6

1222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama juttu...

      Meillä oli sama juttu. Se johtuu todennäköisesti siitä että suolessa on ilmaa kakan tiellä. Ongelma helpottuu kunhan ilma pääsee kulkemaan ja vauva oppii itse "kontrolloimaan" suolta. Kyse saattaa myös olla "kova" kakka johon auttaa mallasuute. Voit kysyä myös neuvolasta jos ei helpota. Meidän pojalla helpotti kun autoin nostamalla jalat mahan päälle niin ilma tuli pieruina ulos. Joskus avitettiin myös kuumemittarilla, mutta en suosittele tekemään sitä kovin useasti ettei pieni peppu ärtyisi. Nykyisin meillä tulee kakka ilman itkuja kun ilmat tulee ulos omia aikojaan.

      • Ä-85

        Meidän poikakin sai lisä maitona nannia, joten ilmaa pääsee mahaan enemmän, kska annetaan pullosta. Koska imetät, kannattaa myös tarkkailla omia syömisiäsi, koska sipulit, mausteet, suklaa,lanttu, kaali yms. vahvat ruoat ärsyttävät pientä mahaa entisestään.


      • Doora
        Ä-85 kirjoitti:

        Meidän poikakin sai lisä maitona nannia, joten ilmaa pääsee mahaan enemmän, kska annetaan pullosta. Koska imetät, kannattaa myös tarkkailla omia syömisiäsi, koska sipulit, mausteet, suklaa,lanttu, kaali yms. vahvat ruoat ärsyttävät pientä mahaa entisestään.

        Voiko mun suklaan syönti aiheuttaa nuo meidän 3vkoa vanhan tytön huudot?


    • minä joku "viisas"

      meillä oli esikoisen kanssa koliikkii ja neuvolatäti opetti meitä ottamaan jaloista kiinni ja painaa lujaa vauvan mahaa vasten. tuli kyllä pierua mutta itse en voinut tehdä sitä vaan piti käskee isi siihen koska musta se oli liian kovakouraista mutta niin se täti käski sen tehdä. meillä sitä itkuu kesti 4 kuukautta joista en muista mitään koska olin niin väsynyt valvomaan.tsemppiä teille ja cuplaton merkkinen lääke pitäis myös auttaa muttei meittä auttanu. joko sitä on tarjottu?

    • kokeilemisen arvoinen

      Kokeile antaa vauvalle alkuun ½ teelusikallista tätä ainetta lusikalla suuhun 6-10 tuntia ennen odotetettavissa olevan huudon alkamista. Voit nostaa annoksen yhteen tl päivässä, eli max 5 ml alle 1-vuotiaalle.
      Voit kokeille myös vyöhyketerapiaa,vauvahierontaa, kantoliinassa kanniskelua....

      • kukka

        Enpä tiedä menisinkö heti ekana antamaan vauvalle duphalacia!!!
        Vyöhyketerapiaa kokeilisin ja vaikka Cuplatonta ekaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1752
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1380
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      119
      1294
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      912
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      115
      870
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe