Onko tämä nyt jotain ikään liittyvää ongelmaa, kun nyt kohta 1½ vuotias karkkarimäykkypoikani on kahtena iltana peräkkäin aivan yllättäen hurjistunut ja käynyt minuun kiinni hampaat irvessä? Aikaisemmin ei ole tuollaista ongelmaa ollut, mitä nyt pientä näykkäämistä jos yritän ottaa pois jotain kiellettyä. Mutta nyt siis hampaan jäljet ranteessa... Lisäksi lenkillä ollessa pitää haukkua ja komentaa isompia koiria, ikään liittyvää uhittelua vai mitä?
Koira kyllä tietää tehneensä väärin, kun ärähdän sille heti puremisen jälkeen ja alistuu samantien "anna minulle selkäsauna" - tyyliin ja rangaistuksen saatuaan menee pöydän alle makaamaan ja siitä sitten omalle pedille nukkumaan.
En käsittääkseni tee mitään sellaista mikä saisi mäykkyni käyttäytymään tuolla tavoin. Silittelen ja rapsuttelen kaveria ihan normaalisti sohvalla vieressäni, yirtän selvittää mahdollisia takkuja parrasta yms. ja yhtäkkiä ennenkuin tajuankaan, kaveri on hampaat irvessä kiinni kädessäni ja räyhää ja ärisee.
Kertokaa viisaammat onko tämä nyt jotain ikään liittyvää uhittelua ja yritystä ottaa valta, vai mitä? Muuten kyllä koira on aivan ihana, oikea kullannuppu. Miten saan tuon puremisen ja kimppuun käymisen loppumaan?
mäykkypoika puree
4
671
Vastaukset
- uroksella ?
Keskustelisin kyllä kasvattajan kanssa .Hän tuntee hyvin mäykkypoikasi vanhemmat ja niiden luonteista.Pureminen ,samoin kuin näykkiminen pitää kyllä saada loppumaan heti !
Meidän poika ei ole kyllä edes yrittänytkään purra, onneksi .- ystäväni
Meillä kävi ennen joulua tapaus,kk uros 1.8v.hyväluontoinen kuin mikä,tottelee käskyjä,kaikin puolin mitä ihanin kaveri.Tarkoituksena oli alkaa pesemään koirien hampaita,mennessäni koiran luokse tämä irvisti minulle näyttäen koko kaluston suustaan, se oli melkoinen järkytys minulle,sitten mentiin nukkumaan koira nukkui jo minun sängyssäni käskin vähän väistämään, että olisin mahtunut omaan petiini nukkumaan se ei väistynyt, joten piti nostaa sitä keskemmälle sänkyä taas näytti hampaitaan, ajattelin että kaikki ei ole kunnossa tällä kaverilla.Seuraavana päivänä meillä oli ell. aika tilattuna Hän katsoi vielä lopuksi anaalirauhaset jotka olivatkin täynnä eritettä,koira ei mitenkään oireillut täysinäisiä rauhasia.Elikkä koira oli kipeä peräpäästään eikä sen vuoksi antanut koskea itseensä, vaan näytti hampaitaan.Siis kaikkia vaihtoehtoja kannattaa miettiä koiran outoon käyttäytymiseen.Meillä ei hampaita ole näytetty tämän jälkeen koira on taas oma itsensä kiltti ja hyvätahtoinen ystävä.
- Tahveli1
Oletko antanut sille selkäsaunoja?? Vai miksi se sitten alistuu heti?Vai miten olet rangaissut?Mun mäykky pissii sisäl ja tietää tehneensä väärin. Torun niin jo on hampaat irveessä murisemassa. Olen valitettavasti kerran huitassut mäykkyäni kiukuissani. Sen jälkeen alkanut murisemaan. En tietysti tahallani sitä ole tehnyt
- ei sovi ns . normaaliin perh
luonnevikoja , niiden hulluutta ihannoidaan . Se on niillä kuulemma rohkeutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387745Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1061004- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812