mäykkypoika puree

mäykyn emäntä

Onko tämä nyt jotain ikään liittyvää ongelmaa, kun nyt kohta 1½ vuotias karkkarimäykkypoikani on kahtena iltana peräkkäin aivan yllättäen hurjistunut ja käynyt minuun kiinni hampaat irvessä? Aikaisemmin ei ole tuollaista ongelmaa ollut, mitä nyt pientä näykkäämistä jos yritän ottaa pois jotain kiellettyä. Mutta nyt siis hampaan jäljet ranteessa... Lisäksi lenkillä ollessa pitää haukkua ja komentaa isompia koiria, ikään liittyvää uhittelua vai mitä?

Koira kyllä tietää tehneensä väärin, kun ärähdän sille heti puremisen jälkeen ja alistuu samantien "anna minulle selkäsauna" - tyyliin ja rangaistuksen saatuaan menee pöydän alle makaamaan ja siitä sitten omalle pedille nukkumaan.

En käsittääkseni tee mitään sellaista mikä saisi mäykkyni käyttäytymään tuolla tavoin. Silittelen ja rapsuttelen kaveria ihan normaalisti sohvalla vieressäni, yirtän selvittää mahdollisia takkuja parrasta yms. ja yhtäkkiä ennenkuin tajuankaan, kaveri on hampaat irvessä kiinni kädessäni ja räyhää ja ärisee.

Kertokaa viisaammat onko tämä nyt jotain ikään liittyvää uhittelua ja yritystä ottaa valta, vai mitä? Muuten kyllä koira on aivan ihana, oikea kullannuppu. Miten saan tuon puremisen ja kimppuun käymisen loppumaan?

4

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uroksella ?

Keskustelisin kyllä kasvattajan kanssa .Hän tuntee hyvin mäykkypoikasi vanhemmat ja niiden luonteista.Pureminen ,samoin kuin näykkiminen pitää kyllä saada loppumaan heti !
      Meidän poika ei ole kyllä edes yrittänytkään purra, onneksi .

• ystäväni

Meillä kävi ennen joulua tapaus,kk uros 1.8v.hyväluontoinen kuin mikä,tottelee käskyjä,kaikin puolin mitä ihanin kaveri.Tarkoituksena oli alkaa pesemään koirien hampaita,mennessäni koiran luokse tämä irvisti minulle näyttäen koko kaluston suustaan, se oli melkoinen järkytys minulle,sitten mentiin nukkumaan koira nukkui jo minun sängyssäni käskin vähän väistämään, että olisin mahtunut omaan petiini nukkumaan se ei väistynyt, joten piti nostaa sitä keskemmälle sänkyä taas näytti hampaitaan, ajattelin että kaikki ei ole kunnossa tällä kaverilla.Seuraavana päivänä meillä oli ell. aika tilattuna Hän katsoi vielä lopuksi anaalirauhaset jotka olivatkin täynnä eritettä,koira ei mitenkään oireillut täysinäisiä rauhasia.Elikkä koira oli kipeä peräpäästään eikä sen vuoksi antanut koskea itseensä, vaan näytti hampaitaan.Siis kaikkia vaihtoehtoja kannattaa miettiä koiran outoon käyttäytymiseen.Meillä ei hampaita ole näytetty tämän jälkeen koira on taas oma itsensä kiltti ja hyvätahtoinen ystävä.

• Tahveli1

Oletko antanut sille selkäsaunoja?? Vai miksi se sitten alistuu heti?Vai miten olet rangaissut?Mun mäykky pissii sisäl ja tietää tehneensä väärin. Torun niin jo on hampaat irveessä murisemassa. Olen valitettavasti kerran huitassut mäykkyäni kiukuissani. Sen jälkeen alkanut murisemaan. En tietysti tahallani sitä ole tehnyt

• ei sovi ns . normaaliin perh

luonnevikoja , niiden hulluutta ihannoidaan . Se on niillä kuulemma rohkeutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      103
      1677
    2. 210
      1517
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1010
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1000
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      58
      825
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      49
      783
    7. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      775
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      58
      725
    9. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      725
    10. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      722
    Aihe