mäykkypoika puree

mäykyn emäntä

Onko tämä nyt jotain ikään liittyvää ongelmaa, kun nyt kohta 1½ vuotias karkkarimäykkypoikani on kahtena iltana peräkkäin aivan yllättäen hurjistunut ja käynyt minuun kiinni hampaat irvessä? Aikaisemmin ei ole tuollaista ongelmaa ollut, mitä nyt pientä näykkäämistä jos yritän ottaa pois jotain kiellettyä. Mutta nyt siis hampaan jäljet ranteessa... Lisäksi lenkillä ollessa pitää haukkua ja komentaa isompia koiria, ikään liittyvää uhittelua vai mitä?

Koira kyllä tietää tehneensä väärin, kun ärähdän sille heti puremisen jälkeen ja alistuu samantien "anna minulle selkäsauna" - tyyliin ja rangaistuksen saatuaan menee pöydän alle makaamaan ja siitä sitten omalle pedille nukkumaan.

En käsittääkseni tee mitään sellaista mikä saisi mäykkyni käyttäytymään tuolla tavoin. Silittelen ja rapsuttelen kaveria ihan normaalisti sohvalla vieressäni, yirtän selvittää mahdollisia takkuja parrasta yms. ja yhtäkkiä ennenkuin tajuankaan, kaveri on hampaat irvessä kiinni kädessäni ja räyhää ja ärisee.

Kertokaa viisaammat onko tämä nyt jotain ikään liittyvää uhittelua ja yritystä ottaa valta, vai mitä? Muuten kyllä koira on aivan ihana, oikea kullannuppu. Miten saan tuon puremisen ja kimppuun käymisen loppumaan?

4

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uroksella ?

      Keskustelisin kyllä kasvattajan kanssa .Hän tuntee hyvin mäykkypoikasi vanhemmat ja niiden luonteista.Pureminen ,samoin kuin näykkiminen pitää kyllä saada loppumaan heti !
      Meidän poika ei ole kyllä edes yrittänytkään purra, onneksi .

      • ystäväni

        Meillä kävi ennen joulua tapaus,kk uros 1.8v.hyväluontoinen kuin mikä,tottelee käskyjä,kaikin puolin mitä ihanin kaveri.Tarkoituksena oli alkaa pesemään koirien hampaita,mennessäni koiran luokse tämä irvisti minulle näyttäen koko kaluston suustaan, se oli melkoinen järkytys minulle,sitten mentiin nukkumaan koira nukkui jo minun sängyssäni käskin vähän väistämään, että olisin mahtunut omaan petiini nukkumaan se ei väistynyt, joten piti nostaa sitä keskemmälle sänkyä taas näytti hampaitaan, ajattelin että kaikki ei ole kunnossa tällä kaverilla.Seuraavana päivänä meillä oli ell. aika tilattuna Hän katsoi vielä lopuksi anaalirauhaset jotka olivatkin täynnä eritettä,koira ei mitenkään oireillut täysinäisiä rauhasia.Elikkä koira oli kipeä peräpäästään eikä sen vuoksi antanut koskea itseensä, vaan näytti hampaitaan.Siis kaikkia vaihtoehtoja kannattaa miettiä koiran outoon käyttäytymiseen.Meillä ei hampaita ole näytetty tämän jälkeen koira on taas oma itsensä kiltti ja hyvätahtoinen ystävä.


    • Tahveli1

      Oletko antanut sille selkäsaunoja?? Vai miksi se sitten alistuu heti?Vai miten olet rangaissut?Mun mäykky pissii sisäl ja tietää tehneensä väärin. Torun niin jo on hampaat irveessä murisemassa. Olen valitettavasti kerran huitassut mäykkyäni kiukuissani. Sen jälkeen alkanut murisemaan. En tietysti tahallani sitä ole tehnyt

    • ei sovi ns . normaaliin perh

      luonnevikoja , niiden hulluutta ihannoidaan . Se on niillä kuulemma rohkeutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe