autiomaan

hiekka.

valokuvausalan liikkeestähän vastauksen saisi, mutta kysyn silti: kun menee autiomaahan, johon on varoitettu, että pitää varustautua huivilla suojaamaan kasvotkin, kun pienet hiekanjyväset pöllyävät, niin tuhoutuuko kamera

vai onko mitään mahdollisuuksia ottaa kuvia; kai sille pitää ostaa joku hiekan kestävä pussi?

onhan vaara, että hiekka tunkeutuu nykykameroihinkin sisään jostain raosta ja tuhoaa jonkun mekanismin vai onko huoli turha.

Lämmöstä ei taideta enää varoitella, kuten vielä siihen aikaan, kun kameraan laitettiin filmiä, ettei kameraa pidä säilyttää auringossa, suorassa sellaisessa, auringonvalossa.

3

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käyttöalue

      On -0- 40 C, ei sen enempää.
      Kamera saa yllättävän helposti "lämpöhalvauksen" myös pohjolassa. Kokemusta on.

      Hiekka on ongelma. Voit teipata kameran muovipussiin ja jättää vain UV-suotimen reijän ja teipata pussin suotimeen kiinni.
      Vanhat Ewa-marine vedenaluspussit olisi varmaan poikaa.

      • asassa

        No kukahan noita käyttöalueita noudattaa, talvikuvauksetkin olisi hieman hankalia. Itse olen kuvannut digikameralla -35:stä alkaen ilman ongelmia. En ole kuin kerran kuullut, että liika lämpö oli aiheuttanut kameran temppuilua ja silloinkin kamera oli viallinen valmiiksi. Mutta tuo muovipussilla suojaaminen on varmasti hyödyllistä, ainakin jos joutuu omaa kameraa käyttämään...


      • On vain
        asassa kirjoitti:

        No kukahan noita käyttöalueita noudattaa, talvikuvauksetkin olisi hieman hankalia. Itse olen kuvannut digikameralla -35:stä alkaen ilman ongelmia. En ole kuin kerran kuullut, että liika lämpö oli aiheuttanut kameran temppuilua ja silloinkin kamera oli viallinen valmiiksi. Mutta tuo muovipussilla suojaaminen on varmasti hyödyllistä, ainakin jos joutuu omaa kameraa käyttämään...

        Enemmän onnea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe